Nierówna praca

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Nierówna praca

Post autor: Bjorn » 08 lipca 2014, 15:13

Witam, mam problem z moim Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI. Chodzi o nierówna pracę. Polega to na tym, że na postoju pracuje przez kilka sekund równo, po czym zatrzęsie silnikiem, tak jakby przygasał. W trakcie jazdy pojawiają się wibracje i taki dziwny dźwięk jakby grzechotania. Najbardziej słyszalne w zakresie od 2,5 do 3,5 tys. obr.\min. Mechanik podejrzewa coś z wałkiem rozrządu, że nie otwiera lub nie zamyka zaworów do końca, bądź coś z panewkami. Zrobiona była diagnostyka, żadnych błędów, sonda lambda ok, spalanie w porządku, wszystkie czujniki sprawne, sprężanie na każdym z cylindrów ponad 12, świece nowe, przewody też, podmiana cewki nic nie dała. Może macie jakieś pomysły, co może być lub ktoś już miał z czymś takim do czynienia? Z góry dzięki za pomoc.
Polonez Atu Plus 1.6 GLI

zmiennik1313
Posty: 184
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 08 lipca 2014, 16:01

oddaj na złom i kup sobie golfa w 1.8 lub tdi są bardzo w modzie.
A na poważnie wałek się pewnie kończy i stąd te całe zjawiska.
Szukaj innego silnika bo nie opłaca się robić bo wałków pod hydro jest ogólnie mało, trafiają się ale rzemiosła więc pewnie gówno warte.

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Bjorn » 08 lipca 2014, 16:08

Szkoda wymieniać silnik, ma tylko 75tys.
Polonez Atu Plus 1.6 GLI

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 08 lipca 2014, 19:38

Wałek rozrządu dawałby efekt cały czas, a nie sporadycznie. Z kolei grzechotanie może być winą zużytych panewek. Przebieg 75 tys km wcale nie świadczy, że mogą być w dobrym stanie - wystarczy, że ktoś notorycznie jeździł "oszczędnie" tj. obroty 1500 i 5-ty bieg. Czy samochód ma LPG? Jeśli tak, to czy na LPG tez tak przygasa?

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Bjorn » 08 lipca 2014, 19:58

Od samego początku czysta benzyna.
Polonez Atu Plus 1.6 GLI

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Bjorn » 08 lipca 2014, 21:19

Polonez Atu Plus 1.6 GLI

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 08 lipca 2014, 22:11

Cewka. Ten typ w Boschu tak ma. To tak naprawde sa 2 cewki dwubiegunowe w jednej obudowie. Najczesciej wypala sie jeden ze stykow. Cewka przez 90 % czasu dziala, ale co jakis czas nie kontaktuje na chwile i wlasnie takie sa objawy. Podmiana na druga to duza szansa, ze bedzie podobnie. Trzeba trafic nowa albo dobra, ze zdrowymi stykami plus dobrze oczyscic i zamontowac.
Ostatnio zmieniony 08 lipca 2014, 22:12 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 2 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Bjorn » 08 lipca 2014, 22:36

Ok, dzięki za pomoc, może gdzieś jakąś skombinuję. Ta druga co mam widocznie też jest niesprawna.
Może zakupić taką? http://allegro.pl/cewka-7648797-6055815 ... 41406.html
Ostatnio zmieniony 08 lipca 2014, 22:40 przez Bjorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Atu Plus 1.6 GLI

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 09 lipca 2014, 19:09

Kupić możesz, ale to tania podróba z teoretyczną gwarancją. Jeśli chodzi o cewki zapłonowe to zawsze kupowałem oryginał Boscha. Fakt - drogo- ale za to pewnie.

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Bjorn » 12 września 2014, 20:35

Kombinowałem dzisiaj trochę z cewką i są następujące objawy:
-W nocy widać jak na cewce, na 2 cylindrze co jakiś czas przeskoczy iskra
-Po odpięciu przewodu WN ze świecy wyświetla się Check Engine, po czym po chwili silnik gaśnie
-Zauważyłem, że na każdej świecy, tuż przy gwincie widać iskrę
Polonez Atu Plus 1.6 GLI

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 13 września 2014, 04:43

Bjorn pisze: -Zauważyłem, że na każdej świecy, tuż przy gwincie widać iskrę
Jak tuż przy gwincie? Jak świece są wkręcone to iskra przeskakuje Ci między izolatorem a głowicą? Jakie masz świece?

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Bjorn » 13 września 2014, 08:22

Dokładniej pod pierścieniem uszczelniającym. W nocy zauważyłem, że na każdej widać jak błyska. Świece to Iskra FE65PS.
Polonez Atu Plus 1.6 GLI

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 13 września 2014, 13:53

Jak dla mnie świece do sprawdzenia, mimo że nowe. Podmień na inny komplet, wkręć z czuciem i zobacz wtedy.

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Bjorn » 13 września 2014, 14:06

Założyłem stary komplet, też Iskra, silnik pracuje tak samo. Zobaczę wieczorem czy ma przebicia.
Polonez Atu Plus 1.6 GLI

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Bjorn » 13 września 2014, 19:56

Na starym komplecie jest to samo. Widać przebłyski.
Polonez Atu Plus 1.6 GLI

Awatar użytkownika
Bjorn
Posty: 23
Rejestracja: 15 września 2013, 12:01
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Bjorn » 01 października 2014, 12:14

Podmieniłem cewkę na nową, oryginał BOSCH i jest to samo.
Polonez Atu Plus 1.6 GLI

ODPOWIEDZ