Silnik 1,6 GSI - przeróbka na gaźnik i aparat zapłonowy

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Silnik 1,6 GSI - przeróbka na gaźnik i aparat zapłonowy

Post autor: 1313 » 04 kwietnia 2014, 08:04

Cześć,
Nie mogę znaleźć, czy był na forum jakiś opis tej przeróbki. Mój silnik 1,6 CB niestety kończy żywot. Mam okazję kupić pewny silnik 1,6GSI kompletny z przebiegiem 56000 km (od znajomego, więc sprawa pewna, ma go od nowości) z Poloneza Atu. Rzecz jasna, że nie chcę mieć wtrysku w klasycznym 125p, więc biję się z myślami, co zrobić. Wiem, że pompkę paliwo niestety muszę dać elektryczną - to może jeszcze przełknę. Nie wiem natomiast, co z resztą. W obecnym silniku mam nowiutką głowicę z kolektorami, którą bym przełożył do GSI, aby mieć już gaźnik. Nie wiem, co z aparatem zapłonowym - czy na wałku jest wielowypust, aby go założyć? Jak z pozostałymi elementami? Jakie trudności jeszcze trzeba brać pod uwagę?
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 04 kwietnia 2014, 15:05

A jest w ogóle otwór w bloku żeby zamontować aparat zapłonowy?
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 04 kwietnia 2014, 19:41

jest, tak samo jak zębatka na wałku rozrządu, bo ona przy okazji napędza pompę oleju.

Kowal
Posty: 87
Rejestracja: 25 czerwca 2007, 23:45
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Kowal » 04 kwietnia 2014, 21:49

maciejowski pisze:jest, tak samo jak zębatka na wałku rozrządu, bo ona przy okazji napędza pompę oleju.
trzeba tylko nagwintować otwór na szpilkę do mocowania aparatu.
Kwestia faz rozrządu,które dobrano do zasilania wtryskiem, a nie gaźnikiem.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu - jak by nie patrzeć, życie piękne jest!!! A teraz mam jeszcze Borewicza!!! Marzenie - Caro ojca przerobione na Borka!

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 07 kwietnia 2014, 07:32

Nie miałem przyjemności organoleptycznie badać tego silnika :p

Pokażę Wam fotkę, ale ja jestem pełen obaw:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jeśli dodatkowo mówicie, ze wałek rozrządu się różni, to chyba nie ma co się w to pchać :(.
Ostatnio zmieniony 07 kwietnia 2014, 08:04 przez 1313, łącznie zmieniany 6 razy.

Michu126p
Posty: 8
Rejestracja: 23 października 2014, 17:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Michu126p » 25 października 2014, 11:14

Sorry ze odkopuję temat, ale właśnie mam zamiar sie za to zabrać, czyli aparat zapłonowy i gaźnik w GSI ;) Znajomy przerobił GLI z C+ na gaźnik, więc GSI też sie da - jest troszkę wiecej roboty, gdyż trzeba zrobić szpilki w głowicy pod mocowanie kolektora ssącego :)

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 25 października 2014, 13:39

A jak aparat zapłonowy założysz?

zmiennik1313
Posty: 184
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 26 października 2014, 12:27

1313 pisze:A jak aparat zapłonowy założysz?
a jak?
normalnie, jest miejsce na aparat zapłonowy... nawet w gsi jest stosowna zaślepka. ( pompy oleju nie zmienili do końca produkcji wyprowadzenie na wałek zostało.

nie ma miejsca na pompkę mechaniczną ale to nie problem.

Michu126p
Posty: 8
Rejestracja: 23 października 2014, 17:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Michu126p » 26 października 2014, 15:12

Dokładnie, jest zaślepka na wrzucenie aparatu ;)

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 26 października 2014, 15:17

Nie lepiej zostawić to na wtrysku (całkiem niezłym zresztą)? Raz że pozbywasz się problemów ch... gaźnika i losowości aparatu. Dwa, roboty tyle samo co z przerabianiem tego na gaźnik. Trzy: efekty naprawdę fajne.

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 27 października 2014, 10:08

A zębatka do aparatu jest?
Przerabianie na gaźnik ja akurat rozumiem, bo wtrysk w 125p to dla mnie także bariera psychologiczna nie do przeskoczenia i gdzieś sobie trzeba powiedzieć stop z odbieganiem od oryginalności.

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 27 października 2014, 11:47

1313 pisze:A zębatka do aparatu jest?
Jeśli już to koło zębate. Zębatka to listwa zębata.
FSO Polonez Caro 1.6GLE

1313
Posty: 116
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 01:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: 1313 » 27 października 2014, 12:13

W obliczu problemu jej braku nazewnictwo naprawdę jest mało istotne...

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 27 października 2014, 23:51

musi być, bo tkwi na końcu wałka pompy oleju. może, co najwyżej, nie mieć wieloklinu pod aparat, ale wymiana to nie problem.

ODPOWIEDZ