FSO 125p nierówna praca na zimnym silniku

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

piotrek1985
Posty: 7
Rejestracja: 19 października 2013, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

FSO 125p nierówna praca na zimnym silniku

Post autor: piotrek1985 » 16 marca 2014, 22:10

Witam panowie
Mam problem z mim kantem a mianowicie jak go odpalę na zimnym silniku to strasznie nierówno pracuje. Ssanie jest a silniczek przygasa i pali się kontrolka ładowania. Jak dodam gazu kontrolka gaśnie co prawda ale zaraz wszystko powraca. Dopiero jak złapie temperaturę praca silnika się normuje wyłączam ssanie i jest ok przynajmniej było bo postoju zimowym kontrolka od ładowania nie gaśnie.
Czy winą wszystkiego może być alternator?
Nie mam pojęcia gdzie szukać a mechanik powiedział mi że ten typ tak ma.

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 16 marca 2014, 23:59

Alternator się świeci IMO dlatego, że są za małe obroty jałowe. To faktycznie MOŻE być normalne, a alternator może być w pełni sprawny.

Natomiast problem z biegiem jałowym na zimno może mieć kilka przyczyn. Może być np. źle ustawiony lub przytkany gaźnik. Może być problem z iskrą (np. złe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, zużyte świece). Może być też coś poważniejszego - np. problemy z kompresją silnika. Inni pewnie jeszcze wskażą jeszcze inne możliwe przyczyny.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 17 marca 2014, 18:07

I tak zacząłbym od czyszczenia gaźnika szczególnie całego układu rozruchowego. Rurka emulsyjna i kanały.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 18 marca 2014, 21:16

A ja bym zaczął od delikatnego zmniejszenia wysuwu cięgna ssania przy odpalaniu na zimnym. Jak ci sie dusi to moze go zalewa

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 18 marca 2014, 22:22

Albo zacięty zawór w pokrywie nie zubaża po odpaleniu.
To ja dowcipas. Salve!

piotrek1985
Posty: 7
Rejestracja: 19 października 2013, 23:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: piotrek1985 » 30 marca 2014, 21:13

Witam
Powiedzmy że problem został usunięty. Nowe przewody, świece wyczyszczony gaźnik nowe filtry olej i jest ok.
Jedyne co mnie martwi to paląca się kontrolka ładowania ale tylko na zimnym silniku.

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 02 kwietnia 2014, 12:38

piotrek1985 pisze:mechanik powiedział mi że ten typ tak ma
Zmień mechanika...
Co do kontrolki - jaki masz regulator napięcia? Puszka czy elektronik?
Może być to jego sprawką, ale może też "smrodzić" padający alternator (podejrzewałbym którąś z diod), albo - co najłatwiej sprawdzić - umasowienie silnika.

Kontrolka nie ma prawa się świecić podczas pracy silnika. Nigdy.

Zmierz jeszcze napięcie ładowania - a właściwie - od tego zacznij :)
Ostatnio zmieniony 02 kwietnia 2014, 12:38 przez kaovietz, łącznie zmieniany 1 raz.
Друзья познабтся в беде.

tynium
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2014, 06:38
Lokalizacja: Piła

Post autor: tynium » 19 maja 2014, 17:10

Pytanie pierwsze, jakie masz obroty wolne po nagrzaniu? Jeśli sa prawidłowe i kontrolka sie świeci tzn ze problem jest z alternatorem, zmierz napięcie, jak możesz to 1 co podmień regulator napięcia na inny najszybsza rzecz
FSO 125p ME

ODPOWIEDZ