Falowanie obrotów... Polonez Atu plus gli 1998r. Bosch.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

reki123

Falowanie obrotów... Polonez Atu plus gli 1998r. Bosch.

Post autor: reki123 » 10 stycznia 2014, 23:41

Witam. Mam problem ze swoim poldkiem. Jestem laikiem w mechanice wiec napiszę tyle ile wiem. Mianowicie tak jak napisałem w temacie, falują mi obroty. Zakres falowania mieści się od 1k do 2k obr/min. Problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. W samochodzie została wymieniona sonda lambda. Po wymianie wszystko wróciło do normy i już myślałem, że tak zostanie, ale niestety... problem powrócił po około tygodniu. Mam znajomego który uwielbia grzebać przy samochodach, a szczególe przy polonezach, wiec oddałem mu go żeby popatrzył co z tym fantem zrobić. Z tego co mi wiadomo to rozbierał wszystko to co znajduje się pod filtrem powietrza. Wiem, że wymieniał silniczek krokowy lub regulator przepustnicy (nie mam pojęcia jak to się nazywa, każde forum i każdy mówi co innego). Samochód stał u niego chyba ze trzy dni i biedaczek nie znalazł przyczyny falowania. Zdziwiło mnie to bardzo gdyż miał on już z 7 polonezów i każdy chodził jak szwajcarski zegarek. Wracając do tematu, kiedy już miałem samochód pod blokiem, zauważyłem, że od przodu pod filtrem powietrza znajduje się jakaś wtyczka, która była wpięta w silniczek krokowy, bądź w regulator przepustnicy. Nie mam pojęcia do czego ona służy, ale człowiek jest ciekawski, wiec na odpalonym silniku tą wtyczkę odłączyłem. Zaraz po odłączeniu wtyczki obroty unormowały się na poziomie 900 i nie miały zamiaru drgnąć w żadną stronę. W tym momencie podłączyłem wtyczkę i obroty także stały nieruchomo, ale tylko do pierwszego dodania gazu.. Po dodaniu i odpuszczeniu gazu znowu zaczęły falować. Także z ciekawości za chwilę zgasiłem silnik wyjąłem w/w wtyczkę i odpaliłem samochód z myślą, że obroty silnika będą wynosiły 900obr/min. Jednak zaraz po odpaleniu silnika ob