Polonez 1.6gli wysokie obroty na ciepłym silniku...

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Polonez 1.6gli wysokie obroty na ciepłym silniku...

Post by Sebamixx »

Witam, posiadam Poloneza 1.6 GLI 95r, jak odpalam jest ok wyższe obroty bo zimny, ale podczas jazdy osiąga nie pełne 90 stopni lub normalnie 90 i gdy wrzucam na luz to trzyma 2000 obrotów i po paru sekundach nawet około minuty opadają do normalnych obrotów. Pomóżcie co może być przyczyną?? TERMOSTAT, Jakiś inny czujnik, czy lewe powietrze (gdzie to sprawdzić??) Pomocy.

Janusz
Posts: 160
Joined: 27 November 2009, 20:39
Location: Dębica

Post by Janusz »

Ten typ tak ma.Wypnij czujnik prędkości na skrzyni biegów,ten obok linki prędkościomierza.Daj znać czy pomogło.
Last edited by Janusz on 29 October 2013, 19:42, edited 1 time in total.

Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Post by Sebamixx »

A to od spodu bedzie, najlepiej z kanału to odłączyć?? A czy bedzie mi normalnie chodził czy bedzie jakiś błąd?? przed chwilą odłączyłem to co mam pod reką czyli czujnik przepustnicy i pokazał się check i głupiał na obrotach.
Last edited by Sebamixx on 29 October 2013, 21:07, edited 1 time in total.

Janusz
Posts: 160
Joined: 27 November 2009, 20:39
Location: Dębica

Post by Janusz »

Tak, z kanału najlepiej.Nie będzie wybijał błędów,jeżdżę już tak z dwa lata i nie głupieje.Czujnik przepustnicy odpowiada za ilość podawanego paliwa przez wtrysk.

Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Post by Sebamixx »

czyli co mam walnięte?? czujnik przepustnicy czy czujnik prędkości??
a jak masz teraz ze spalaniem?? jak masz to odłączone??

Janusz
Posts: 160
Joined: 27 November 2009, 20:39
Location: Dębica

Post by Janusz »

Nic nie masz walnięte,abimex tak po prostu ma.Spalanie takie samo,zresztą nie mierzę spalania bo jeżdżę na LPG,benzyny używam przy odpalaniu i czasami jak chcę mu dać po dupie.Najlepszy wynik miałem raz na trasie na LPG w cztery osoby wyszedł 8,5 litra na 100 km,ale w zimie w mieście potrafi zechlać 14 litrów gazu :570:

Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Post by Sebamixx »

A ja czytałem na forach że to czujnik przepustnicy, czyli mówisz że one tak miały wszystkie?? to mój pierwszy polonez dlatego się go uczę, trochę to wkurza jak dojeżdżam do świateł a on mi wyje :( chcę go doprowadzić do perfekcji dlatego tak przeżywam sorki.
:567:

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Sebamixx wrote:przed chwilą odłączyłem to co mam pod reką czyli czujnik przepustnicy i pokazał się check i głupiał na obrotach.
I prawidłowo. Jak nie wiesz, nie odłączaj niczego na czuja.

Wymigaj błędy, sprawdź krokowca.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Post by Sebamixx »

a jak się sprawdza krokowca jak go wyjmę??
a błędy to przez kompa jedynie tak??

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Sebamixx wrote:a błędy to przez kompa jedynie tak??
Najprościej, ale można i tak -> http://www.fsoautoklub.pl/index.php?opt ... 0&Itemid=5
W GLI podobnie, tylko znaczenie kodów inne.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Gorąco polecam kupno książki Trzeciaka, szczególnie jak chcesz coś poważniejszego zrobić sam.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Post by Sebamixx »

Dzięki to jak tak zrobię te błędy bede miał wyeliminowane???

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Sebamixx wrote:wyeliminowane
Aż tak dobrze nie ma. Będziesz wiedział co być może jest problemem.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Ja sie do tego przyzwyczaiłem. Doszedłem do wprawy i na swiatłach odpinałem wtyczke od kompa - jest pod schowkiem. Nie chciało mi sie czekac minutę :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Post by Sebamixx »

a co oznacza że odłączysz kompa na minutę co się w tedy dzieje??

Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Post by Sebamixx »

Hej Chłopy tak jak mi pomógł na początku Janusz tak jest, odłączyłem czujnik prędkości na skrzyni i jest ok, po prostu chyba jest walnięty właśnie ten czujnik :)

Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Post by Sebamixx »

Jeszcze mam jedno pytanko po co jest ten czujnik prędkości jaką on funkcję spełnia jeżeli go odłączyłem i dalej samochód jedzie normalnie a nawet lepiej??

Janusz
Posts: 160
Joined: 27 November 2009, 20:39
Location: Dębica

Post by Janusz »

Sebamixx wrote:Jeszcze mam jedno pytanko po co jest ten czujnik prędkości jaką on funkcję spełnia jeżeli go odłączyłem i dalej samochód jedzie normalnie a nawet lepiej??
Podobno żeby auto spełniało odpowiednią normę emisji spalin

Sebamixx
Posts: 26
Joined: 20 October 2013, 11:50
Location: Krobia

Post by Sebamixx »

Ale ogólnie mogę jeździć z odłączonym?? Nie wpływa to na spalanie??

Janusz
Posts: 160
Joined: 27 November 2009, 20:39
Location: Dębica

Post by Janusz »

Raczej nie powinno,ja tak jeżdżę z dwa lata

Post Reply