1500 Fiat vs 1500 Polonez

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
FSOtrip
Posts: 48
Joined: 19 January 2013, 21:41
Location: Szczecin
Contact:

1500 Fiat vs 1500 Polonez

Post by FSOtrip »

Witam,
Słyszałem już różne rzeczy na ten temat, ale ciągle nie wiem jak to jest.
Czy silnik 1500 z Fiata 125 i silnik 1500 z Poloneza Caro są takie same?
A może zależy to od rocznika Fiata? (po którymś roku są takie same).
Fiat- 1991, Polonez 1994
Pozdrawiam
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

jpl
Posts: 28
Joined: 12 May 2009, 20:52
Location: Kraków
Contact:

Post by jpl »

Z tego, co wiem, "generalnie" nie są takie same, bo silnik z Poloneza to "rozwinięcie" silnika, który napędzał 125p. Natomiast od pewnego momentu w części Dużych Fiatów montowano silniki od Poloneza i tu jest już trudniej, ale może wypowie się ktoś lepiej znający się na rzeczy ode mnie. ;)
Would you know my name if I saw you in heaven ?

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

FSOtrip wrote:Fiat- 1991, Polonez 1994
Są identyczne.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

FSOtrip
Posts: 48
Joined: 19 January 2013, 21:41
Location: Szczecin
Contact:

Post by FSOtrip »

To super!
Dziękuję za odpowiedź.
Silnik kupiony, teraz czeka na dokłądne oględziny i montaż...
Ufff.... byle w końcu zaczął jeździć mój Poldon...
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

efeso
Posts: 81
Joined: 20 May 2012, 17:22
Location: Szczecin

Post by efeso »

Silniki są bardzo podobne, ale jeśli w 125p miałeś silnik fiatowski to jeśli wsadzisz tam silnik poloneza to:
-układ wydechowy jest inny (filtr oleju przeszkadza, fiat ma filtr pod kolektorem ssącym, musisz założyć wydech od borewicza)
-rozrusznik ma inną głowiczkę
-chłodnica różni się wlewem
-inna pompa wodna
-inny alternator (mocowania)
I to by było na tyle, a silniki w budowie praktycznie różnią się rodzajem napędu rozrządu, tak poza tym są identyczne.

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Ale 125p z 1991 na 99% nie ma 115C :P
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

I to by było na tyle, a silniki w budowie praktycznie różnią się rodzajem napędu rozrządu, tak poza tym są identyczne.
są tak identyczne, że chyba tylko korbowody i klawiaturę mają taką samą. :570:

efeso
Posts: 81
Joined: 20 May 2012, 17:22
Location: Szczecin

Post by efeso »

Skoro tak mówisz...

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

chuja się znasz, tak właśnie mówię. :P

magneto
Posts: 377
Joined: 14 August 2012, 20:03
Location: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post by magneto »

efeso wrote:Silniki są bardzo podobne, ale jeśli w 125p miałeś silnik fiatowski to jeśli wsadzisz tam silnik poloneza to:
-układ wydechowy jest inny (filtr oleju przeszkadza, fiat ma filtr pod kolektorem ssącym, musisz założyć wydech od borewicza)
-rozrusznik ma inną głowiczkę
-chłodnica różni się wlewem
-inna pompa wodna
-inny alternator (mocowania)
I to by było na tyle, a silniki w budowie praktycznie różnią się rodzajem napędu rozrządu, tak poza tym są identyczne.
przekładałem:jak nie zmieniasz kolektora to trzeba przerobić końcówkę dwururki wtedy zostaje rozrusznik od 125p.pompę wodną można zostawić ale trzeba ją przykręcić na płytę od pompy Poldka oczywiście trzeba tę płytkę obrobić.alternator też się dopasuje.jak masz filtr od 125p przerobić wejście odpowietrzenia silnika.

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Marcin powiedział że w 91 roku był ten silnik poloneza na 99% jeśli nie było zmiennych w postaci drutów.
Nie wiem czy w tym roczniku fiata (91) były wyjścia na podstawie filtra na czujnik ciśnienia do zegarów. W Caro wtedy na pewno było to już przeniesione spod kolektora ssącego.
Z powrotami paliwa też już tak było jak Caro.
To ja dowcipas. Salve!

efeso
Posts: 81
Joined: 20 May 2012, 17:22
Location: Szczecin

Post by efeso »

Trzeba wymienić parę elementów aby miało to ręce i nogi a maciejowski widział te silniki ale raczej tylko na obrazkach. Skoro kolega się pyta to wypada mu pomuc a nie wymądrzać sie :564: .Sam osobiście nie raz zmieniałem te silniki w obu autach, i każdy silnik znam jak własną kieszeń :564:

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

Trzeba wymienić parę elementów aby miało to ręce i nogi a maciejowski widział te silniki ale raczej tylko na obrazkach.
mam oba w garażu, leżą obok siebie. jak jesteś taki mądry to wymień jeszcze jakieś elementy wspólne.

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Ale Maciejowski ma rację, te silniki nie są identyczne. Blok inny, tłoki inne, wałki rozrządu inne, rozrząd inny, zawory inne, pompy oleju inne, magistrala olejowa inna, aparaty zapłonowe inne, gaźniki inne, panewki inne... To że wiele części jest wymiennych, a same silniki przekłada się praktycznie P&P nie znaczy że silnik AA jest identyczny ze 115C, o czym zapewne wiesz, skoro je znasz jak własną kieszeń ;)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Panewki te same.

A w 91 roku i tak był silnik polda w fiacie, a w caro było tylko wyjście na zegar ciśnienia oleju przy podstawie filtra, a nie na trójniku pod kolektorem ssącym.

To po co robić taki spoiler i dyskutować o tym jakie różnice są miedzy 115C a AA jak i tak te auto (seryjnie) powinno mieć silnik polda.
To ja dowcipas. Salve!

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Nie są :P Od polda do Fiata założysz, ale do Fiata do polda nie :) Nie pamiętam o co chodziło, ale jak wytargałem moje panewki z Fiata to jedna czegoś nie miała, co miała poldkowa. Otwór? Rowek? Jestem w pracy to nie sprawdzę.
A po co robić dyskusję? Choćby z braku limitera na klawiaturze :D
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Polonezowa miała rowek. Ale w moim 84 115C seryjnie był ten rowek, to chyba dla unifikacji wprowadzili. A reszta wymiarów jest taka sama.

Reasumując. Był fiaty z silnikami fiata i fiaty np. 91 rok z silnikiem z poloneza. Ale to każdy wie. A przed 84 to były tylko silniki fiata, które mają założenia konstrukcyjne podobne i różnią się tylko szczegółami.
A w 91 roku to silnik poloneza w 125p będzie taki sam jak silnik w Caro 91 więc wyjście na czujnik ciśnie będzie miał tam gdzie Caro. To jest praktycznie jedyny szczegół, ale on jest związany z ewolucją Poloneza.
Last edited by arnold on 09 April 2013, 14:45, edited 1 time in total.
To ja dowcipas. Salve!

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posts: 9417
Joined: 11 January 2007, 10:59
Location: Lublin

Post by JOZEF_S »

A silnik poloneza nie pojawił się w 83 roku razem, z tunelem środkowym z poloneza ?
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Tak, ale jako opcja.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

Niby od stycznia 84 pojawiły się w opcji. Skrzynie od listopada 83. Wiadomo nie chce mówić że coś jest na pewno ;)
To ja dowcipas. Salve!

FSOtrip
Posts: 48
Joined: 19 January 2013, 21:41
Location: Szczecin
Contact:

Post by FSOtrip »

Dzięki za taki ogrom wiedzy :)

Silnik z Fiata 125 1.5 ME został włożony do mojego Poloneza Caro i działa ;)
Generalnie- wychodzi na to, że ten silnik z Fiata był identyczny lub prawie identyczny jak z Poloneza.

Być może powinienem to wiedzieć wcześniej, ale dotychczas Fiat 125 średnio mnie interesował- tak więc dziękuję za rozwianie wątpliwości

Pozdrawiam
Szymon
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

czeczun
Prezes Zarządu
Posts: 3283
Joined: 07 January 2007, 22:14
Location: Toruń

Post by czeczun »

silnik ze 125p ME jest taki sam jak silnik gaźnikowy z poloneza =D
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

EGON
Posts: 70
Joined: 30 June 2014, 17:41
Location: Łódź

Post by EGON »

Czy do fiata 125 rok 1990 pasuje silnik z caro 1.6 Gli ? Czy osprzęt od fiata podejdzie do silnika z wtryskiem ? chodzi głównie czy aparat zapłonowy będzie poprawnie działał w silniku na wtrysku oraz gazniik
Fiat 125p L 1988

Tales
Posts: 458
Joined: 18 November 2013, 21:29
Location: Koluszki

Post by Tales »

W silniku na wtrysku gaźnik nie będzie działał. Ale można przerobić silnik z wtryskiem na gaźnik, albo instalację elektryczną tak by można do fiata włożyć silnik z wtryskiem. :-)
FSO Polonez Caro 1.6GLE

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

W silniku na wtrysku gaźnik nie będzie działał.
wut?

silnik z caro oprawiasz z całego osprzętu i przekładasz z kanta. wszystko pasuje, jeśli tylko miałeś silnik polonezowski, nie 115c.
tzn. pasuje jeśli masz na myśli caro 91-97, bo w plusach, nie było krzywki do napędu pompy paliwa.

EGON
Posts: 70
Joined: 30 June 2014, 17:41
Location: Łódź

Post by EGON »

maciejowski wrote:
W silniku na wtrysku gaźnik nie będzie działał.
wut?

silnik z caro oprawiasz z całego osprzętu i przekładasz z kanta. wszystko pasuje, jeśli tylko miałeś silnik polonezowski, nie 115c.
tzn. pasuje jeśli masz na myśli caro 91-97, bo w plusach, nie było krzywki do napędu pompy paliwa.
Tak mi sie wydawało mu ze 1.6 powinien pasować w miejsce 1.5 poloneza docelowo można potem założyć gaźnik z poldka 1.6 gle czyli caro minus maja wyjście na pompkę paliwa

A czy dobrze kojarzę ze silnik fiata ma filtr oleju pod kol. Ssącym a polonez od spodu z drugiej strony ?
Last edited by EGON on 21 December 2014, 08:40, edited 3 times in total.
Fiat 125p L 1988

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Dobrze kojarzysz
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

arnold
Posts: 348
Joined: 14 March 2011, 23:40
Location: Gliwice

Post by arnold »

EGON wrote:Czy do fiata 125 rok 1990 pasuje silnik z caro 1.6 Gli ? Czy osprzęt od fiata podejdzie do silnika z wtryskiem ? chodzi głównie czy aparat zapłonowy będzie poprawnie działał w silniku na wtrysku oraz gazniik
Ale w roku 1990 jeśli nic nie było robione to silnik powinien być polonezowski. Jak koledzy wspominali jeśli ten Gli jest z plusa to musisz ogarnąć tylko pompę paliwa elektryczną. A jeśli silnik w kancie jest wzmocniony (AB) to i gaźnik jest taki jak w 1600.
To ja dowcipas. Salve!

Post Reply