1500 Fiat vs 1500 Polonez

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

1500 Fiat vs 1500 Polonez

Post autor: FSOtrip » 04 kwietnia 2013, 05:26

Witam,
Słyszałem już różne rzeczy na ten temat, ale ciągle nie wiem jak to jest.
Czy silnik 1500 z Fiata 125 i silnik 1500 z Poloneza Caro są takie same?
A może zależy to od rocznika Fiata? (po którymś roku są takie same).
Fiat- 1991, Polonez 1994
Pozdrawiam
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

Awatar użytkownika
jpl
Posty: 28
Rejestracja: 12 maja 2009, 20:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: jpl » 04 kwietnia 2013, 06:07

Z tego, co wiem, "generalnie" nie są takie same, bo silnik z Poloneza to "rozwinięcie" silnika, który napędzał 125p. Natomiast od pewnego momentu w części Dużych Fiatów montowano silniki od Poloneza i tu jest już trudniej, ale może wypowie się ktoś lepiej znający się na rzeczy ode mnie. ;)
Would you know my name if I saw you in heaven ?

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 04 kwietnia 2013, 06:31

FSOtrip pisze:Fiat- 1991, Polonez 1994
Są identyczne.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: FSOtrip » 04 kwietnia 2013, 12:27

To super!
Dziękuję za odpowiedź.
Silnik kupiony, teraz czeka na dokłądne oględziny i montaż...
Ufff.... byle w końcu zaczął jeździć mój Poldon...
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

efeso
Posty: 81
Rejestracja: 20 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: efeso » 05 kwietnia 2013, 21:57

Silniki są bardzo podobne, ale jeśli w 125p miałeś silnik fiatowski to jeśli wsadzisz tam silnik poloneza to:
-układ wydechowy jest inny (filtr oleju przeszkadza, fiat ma filtr pod kolektorem ssącym, musisz założyć wydech od borewicza)
-rozrusznik ma inną głowiczkę
-chłodnica różni się wlewem
-inna pompa wodna
-inny alternator (mocowania)
I to by było na tyle, a silniki w budowie praktycznie różnią się rodzajem napędu rozrządu, tak poza tym są identyczne.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 05 kwietnia 2013, 22:29

Ale 125p z 1991 na 99% nie ma 115C :P
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 05 kwietnia 2013, 23:51

I to by było na tyle, a silniki w budowie praktycznie różnią się rodzajem napędu rozrządu, tak poza tym są identyczne.
są tak identyczne, że chyba tylko korbowody i klawiaturę mają taką samą. :570:

efeso
Posty: 81
Rejestracja: 20 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: efeso » 06 kwietnia 2013, 15:10

Skoro tak mówisz...

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 06 kwietnia 2013, 19:16

chuja się znasz, tak właśnie mówię. :P

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 06 kwietnia 2013, 20:18

efeso pisze:Silniki są bardzo podobne, ale jeśli w 125p miałeś silnik fiatowski to jeśli wsadzisz tam silnik poloneza to:
-układ wydechowy jest inny (filtr oleju przeszkadza, fiat ma filtr pod kolektorem ssącym, musisz założyć wydech od borewicza)
-rozrusznik ma inną głowiczkę
-chłodnica różni się wlewem
-inna pompa wodna
-inny alternator (mocowania)
I to by było na tyle, a silniki w budowie praktycznie różnią się rodzajem napędu rozrządu, tak poza tym są identyczne.
przekładałem:jak nie zmieniasz kolektora to trzeba przerobić końcówkę dwururki wtedy zostaje rozrusznik od 125p.pompę wodną można zostawić ale trzeba ją przykręcić na płytę od pompy Poldka oczywiście trzeba tę płytkę obrobić.alternator też się dopasuje.jak masz filtr od 125p przerobić wejście odpowietrzenia silnika.

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 06 kwietnia 2013, 20:57

Marcin powiedział że w 91 roku był ten silnik poloneza na 99% jeśli nie było zmiennych w postaci drutów.
Nie wiem czy w tym roczniku fiata (91) były wyjścia na podstawie filtra na czujnik ciśnienia do zegarów. W Caro wtedy na pewno było to już przeniesione spod kolektora ssącego.
Z powrotami paliwa też już tak było jak Caro.
To ja dowcipas. Salve!

efeso
Posty: 81
Rejestracja: 20 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: efeso » 08 kwietnia 2013, 20:40

Trzeba wymienić parę elementów aby miało to ręce i nogi a maciejowski widział te silniki ale raczej tylko na obrazkach. Skoro kolega się pyta to wypada mu pomuc a nie wymądrzać sie :564: .Sam osobiście nie raz zmieniałem te silniki w obu autach, i każdy silnik znam jak własną kieszeń :564:

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 08 kwietnia 2013, 20:43

Trzeba wymienić parę elementów aby miało to ręce i nogi a maciejowski widział te silniki ale raczej tylko na obrazkach.
mam oba w garażu, leżą obok siebie. jak jesteś taki mądry to wymień jeszcze jakieś elementy wspólne.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 08 kwietnia 2013, 20:49

Ale Maciejowski ma rację, te silniki nie są identyczne. Blok inny, tłoki inne, wałki rozrządu inne, rozrząd inny, zawory inne, pompy oleju inne, magistrala olejowa inna, aparaty zapłonowe inne, gaźniki inne, panewki inne... To że wiele części jest wymiennych, a same silniki przekłada się praktycznie P&P nie znaczy że silnik AA jest identyczny ze 115C, o czym zapewne wiesz, skoro je znasz jak własną kieszeń ;)
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 09 kwietnia 2013, 10:03

Panewki te same.

A w 91 roku i tak był silnik polda w fiacie, a w caro było tylko wyjście na zegar ciśnienia oleju przy podstawie filtra, a nie na trójniku pod kolektorem ssącym.

To po co robić taki spoiler i dyskutować o tym jakie różnice są miedzy 115C a AA jak i tak te auto (seryjnie) powinno mieć silnik polda.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 09 kwietnia 2013, 11:11

Nie są :P Od polda do Fiata założysz, ale do Fiata do polda nie :) Nie pamiętam o co chodziło, ale jak wytargałem moje panewki z Fiata to jedna czegoś nie miała, co miała poldkowa. Otwór? Rowek? Jestem w pracy to nie sprawdzę.
A po co robić dyskusję? Choćby z braku limitera na klawiaturze :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 09 kwietnia 2013, 14:40

Polonezowa miała rowek. Ale w moim 84 115C seryjnie był ten rowek, to chyba dla unifikacji wprowadzili. A reszta wymiarów jest taka sama.

Reasumując. Był fiaty z silnikami fiata i fiaty np. 91 rok z silnikiem z poloneza. Ale to każdy wie. A przed 84 to były tylko silniki fiata, które mają założenia konstrukcyjne podobne i różnią się tylko szczegółami.
A w 91 roku to silnik poloneza w 125p będzie taki sam jak silnik w Caro 91 więc wyjście na czujnik ciśnie będzie miał tam gdzie Caro. To jest praktycznie jedyny szczegół, ale on jest związany z ewolucją Poloneza.
Ostatnio zmieniony 09 kwietnia 2013, 14:45 przez arnold, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja dowcipas. Salve!

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 09 kwietnia 2013, 15:44

A silnik poloneza nie pojawił się w 83 roku razem, z tunelem środkowym z poloneza ?
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 09 kwietnia 2013, 16:07

Tak, ale jako opcja.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 09 kwietnia 2013, 17:11

Niby od stycznia 84 pojawiły się w opcji. Skrzynie od listopada 83. Wiadomo nie chce mówić że coś jest na pewno ;)
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: FSOtrip » 19 kwietnia 2013, 11:21

Dzięki za taki ogrom wiedzy :)

Silnik z Fiata 125 1.5 ME został włożony do mojego Poloneza Caro i działa ;)
Generalnie- wychodzi na to, że ten silnik z Fiata był identyczny lub prawie identyczny jak z Poloneza.

Być może powinienem to wiedzieć wcześniej, ale dotychczas Fiat 125 średnio mnie interesował- tak więc dziękuję za rozwianie wątpliwości

Pozdrawiam
Szymon
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 19 kwietnia 2013, 11:23

silnik ze 125p ME jest taki sam jak silnik gaźnikowy z poloneza =D
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 21 grudnia 2014, 00:03

Czy do fiata 125 rok 1990 pasuje silnik z caro 1.6 Gli ? Czy osprzęt od fiata podejdzie do silnika z wtryskiem ? chodzi głównie czy aparat zapłonowy będzie poprawnie działał w silniku na wtrysku oraz gazniik
Fiat 125p L 1988

Awatar użytkownika
Tales
Posty: 447
Rejestracja: 18 listopada 2013, 21:29
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: Tales » 21 grudnia 2014, 00:21

W silniku na wtrysku gaźnik nie będzie działał. Ale można przerobić silnik z wtryskiem na gaźnik, albo instalację elektryczną tak by można do fiata włożyć silnik z wtryskiem. :-)
FSO Polonez Caro 1.6GLE

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 21 grudnia 2014, 01:24

W silniku na wtrysku gaźnik nie będzie działał.
wut?

silnik z caro oprawiasz z całego osprzętu i przekładasz z kanta. wszystko pasuje, jeśli tylko miałeś silnik polonezowski, nie 115c.
tzn. pasuje jeśli masz na myśli caro 91-97, bo w plusach, nie było krzywki do napędu pompy paliwa.

EGON
Posty: 70
Rejestracja: 30 czerwca 2014, 17:41
Lokalizacja: Łódź

Post autor: EGON » 21 grudnia 2014, 08:36

maciejowski pisze:
W silniku na wtrysku gaźnik nie będzie działał.
wut?

silnik z caro oprawiasz z całego osprzętu i przekładasz z kanta. wszystko pasuje, jeśli tylko miałeś silnik polonezowski, nie 115c.
tzn. pasuje jeśli masz na myśli caro 91-97, bo w plusach, nie było krzywki do napędu pompy paliwa.
Tak mi sie wydawało mu ze 1.6 powinien pasować w miejsce 1.5 poloneza docelowo można potem założyć gaźnik z poldka 1.6 gle czyli caro minus maja wyjście na pompkę paliwa

A czy dobrze kojarzę ze silnik fiata ma filtr oleju pod kol. Ssącym a polonez od spodu z drugiej strony ?
Ostatnio zmieniony 21 grudnia 2014, 08:40 przez EGON, łącznie zmieniany 3 razy.
Fiat 125p L 1988

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 21 grudnia 2014, 09:01

Dobrze kojarzysz
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 21 grudnia 2014, 09:58

EGON pisze:Czy do fiata 125 rok 1990 pasuje silnik z caro 1.6 Gli ? Czy osprzęt od fiata podejdzie do silnika z wtryskiem ? chodzi głównie czy aparat zapłonowy będzie poprawnie działał w silniku na wtrysku oraz gazniik
Ale w roku 1990 jeśli nic nie było robione to silnik powinien być polonezowski. Jak koledzy wspominali jeśli ten Gli jest z plusa to musisz ogarnąć tylko pompę paliwa elektryczną. A jeśli silnik w kancie jest wzmocniony (AB) to i gaźnik jest taki jak w 1600.
To ja dowcipas. Salve!

ODPOWIEDZ