Smalec, ogrzwanie, ubytek w chłodnicy- Czy to uszczelka?

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Smalec, ogrzwanie, ubytek w chłodnicy- Czy to uszczelka?

Post autor: FSOtrip » 23 marca 2013, 17:21

Witam,
Po ostatnim remoncie (http://fsotrip.pl/2013/03/10/po-remoncie/) silnika 1500 GLE, w Polonezie z 94 roku, mam z nim kilka problemów.

Objawy są następujące:
1. Ogrzewanie działa jak mu się zachce. temp. wody idzie do 90 stopni, a powietrze zimne, po przekroczeniu 90, wskazówka zaczyna opadać, a powietrze robi się ciepłe. Potem znowu robi się coraz chłodniejsze, a temperatura rośnie do 90. I tak w kółko. Czasami przez dłuższy czas ogrzewania działa poprawnie, ale nie potrafię tego z niczym powiązać (wymieniłem termostat na pompie wody i zawór wody na nagrzewnicę).
2. Na korku wlewu oleju i w filtrze powietrza pojawiła się biała maź (ponoć nazywa się ją smalcem).

Obawiam się, że to wina uszczelki pod głowicą. Inna opcja jaką słyszałem, to że po myciu bloku silnika przed jego poskładaniem, gdzieś w jego zakamarkach pozostała woda, a w układzie chłodzenia są jakieś bąble powietrza.
A może nagrzewnica sama w sobie jest walnięta?

Jak myślicie?
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 23 marca 2013, 17:26

niejaki smalec pokazuje się zimom zależy to od oleju więc nie musi to być walnięta uszczelka.czy ubywa płynu w chłodnicy a czy ilość oleju się podniosła?

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 23 marca 2013, 17:27

1. zapowietrzony układ. u mnie przy ubytku płynu grzeje się do 110°C, zaczyna lecieć zimne powietrze, po chwili termostat się otwiera, temp spada do ok. 70 i wraca ogrzewanie.
2. raczej majonez. zależy ile tego masz, bo jak troszkę, to normalne przy tej pogodzie.

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: FSOtrip » 23 marca 2013, 22:50

Raczej nie jest to normalne przy tej pogodzie, bo nigdy (jeżdżę Polonezami od 4 lat) mi się nic takiego nie robiło.

Płynu ubyło nieco, ale nie zauważyłem wzrostu poziomu oleju

Jak najskuteczniej odpowietrzyć układ?
Ostatnio zmieniony 23 marca 2013, 22:51 przez FSOtrip, łącznie zmieniany 1 raz.
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 23 marca 2013, 23:20

Nie zapomnieć otworzyć zawór nagrzewnicy.

Co do masła to jeśli wybija filtrem to jest coś nie tak. Ale jeśli jest po remoncie to może też mieć delikatne przedmuchy bo jeszcze się nie dotarł.
Ostatnio zmieniony 23 marca 2013, 23:23 przez arnold, łącznie zmieniany 1 raz.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: FSOtrip » 24 marca 2013, 11:12

Dzięki. Zawsze zawór miałem otwarty, ale nic to nie zmieniło ;)
Silnik powinien się już powoli docierać. Przejechałem około 600 km od remontu.
Dzięki za rady.
Ostatnio zmieniony 24 marca 2013, 11:13 przez FSOtrip, łącznie zmieniany 1 raz.
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

magneto
Posty: 377
Rejestracja: 14 sierpnia 2012, 20:03
Lokalizacja: Lisiec Wielki k. Konina
Auto: Polonez 1,4 Atu

Post autor: magneto » 24 marca 2013, 11:59

ja miałem majonez na korku wlewu zimom olej mobil gdy wlałem lotos majonez przestał się pokazywać.podobnie miałem jak jeździłem golfem.

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: FSOtrip » 24 marca 2013, 17:03

Ja stale jeżdżę na Mobilu, i nigdy mi się to nie działo. Dzisiaj przepłukaliśmy cały układ chłodzenia, niedługo będziemy wymieniać olej.
Pożyjemy- Zobaczymy.
Co do ogrzewania, to została chyba jeszcze tylko wymiana nagrzewnicy ;)
Co do smalcu/masła/majonezu zobaczymy co będzie po wymianie oleju. Mam nadzieję, że to jednak nie uszczelka.

Takie plany póki co.

A Wy co doradzacie? Może czegoś nie wzięliśmy pod uwagę?
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 24 marca 2013, 17:53

Blok od AA jest nowy czy używany?

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: FSOtrip » 24 marca 2013, 18:41

Używany.
Zrobiono w nim:
Szlif cylindrów
Szlif Wału
Wymieniono wałek rozrządu z panewkami
Nowe panewki wału (główne i korbowe)
Nowa pompa wody
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 24 marca 2013, 18:58

Kompresję próbowałeś mierzyć? Nie zawsze odda to uszkodzenie uszczelki, ale z reguły wiadomo od razu.
To ja dowcipas. Salve!

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: FSOtrip » 24 marca 2013, 19:20

Masz na myśli, że jak będzie słabe ciśnienie, to uszczelka?
Chyba będę musiał spróbować.

Znalazłem na forum taki temat, opisujący dokładnie moje problemy. Wygląda na to, że to uszczelka niestety :-(
http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=1019
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

Awatar użytkownika
arnold
Posty: 348
Rejestracja: 14 marca 2011, 23:40
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: arnold » 24 marca 2013, 20:52

No nie zawsze wyskoczy w pomiarze, bo miałem sytuację że poldek miał 11 barów i był przedmuch przez to że dopiero ciśnienie spalin gwałciło UPG.
Ale sprawdzić nie zaszkodzi.
To ja dowcipas. Salve!

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 24 marca 2013, 21:16

FSOtrip pisze:Wygląda na to, że to uszczelka niestety :-(
Strasznie szybko - albo coś źle złożyli, albo dziadowa uszczelka. Bo o to, czy sprawdzili płaszczyznę bloku i głowicy nawet nie pytam.
Może blok pęknięty albo głowica?
arnold pisze:No nie zawsze wyskoczy w pomiarze, bo miałem sytuację że poldek miał 11 barów i był przedmuch przez to że dopiero ciśnienie spalin gwałciło UPG.
Też miałem taki przypadek - uszczelka padała przez 10 tys km, pomiar kompresji nic nie wykazywał.

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: FSOtrip » 24 marca 2013, 21:23

Czemu blok albo głowica miały by pęknąć?

Obstawiam ciulową uszczelkę. Wydaje mi się nieprawdopodobne, żeby w tym warsztacie źle mi cokolwiek złożyli ;)
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

Awatar użytkownika
FSOtrip
Posty: 48
Rejestracja: 19 stycznia 2013, 21:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: FSOtrip » 30 czerwca 2013, 22:35

Okazało się, że pęknięty był blok między cylindrem a kanałem chłodzącym :/ Mamy trzeci silnik ;)
FSOtrip
Podoba Ci się to co robimy? Pozostańmy w kontakcie facebook/FSOtrip | YT/FSOtrip

Awatar użytkownika
Włodek
Posty: 8
Rejestracja: 04 lipca 2012, 08:30
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Włodek » 20 marca 2014, 12:11

Witam Was serdecznie. Podepnę się pod temat. Polonez Caro Plus z 1999 roku. Przebieg 117 tys km. Kilka dni temu zauważyłem ślady oleju na podłodze. Odkręciłem plastikową miskę i znalazłem w niej ok 50 mg oleju. Blok po stronie filtra oleju zabrudzony olejem. Widoczny ubytek oleju w misce olejowej.. Od paru miesięcy ubywa Borygo. Na korku wlewu oleju jasny nalot (kawa z mlekiem).
Pytanie moje. Czy świadczy to o pękniętej uszczelce pod głowicą? Od roku czasu silnik się grzeje. Często włącza się wentylator chłodnicy. Poldek traci moc a zawory mocno telepią.
Proszę o rady jak zabrać się do tych tematów.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 20 marca 2014, 12:51

Uszczelka Pod Głowicą :(
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Włodek
Posty: 8
Rejestracja: 04 lipca 2012, 08:30
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Włodek » 05 kwietnia 2014, 19:53

witam ponownie.
Pozwólcie że pociągnę temat dalej. Wymieniono mi już uszczelkę pod głowicą, splanowano głowicę, wymieniono uszczelkę pod klawiaturą, kolektorem. Silnik nie telepie zaworami przy dodawaniu gazu.
Problem w tym, że się grzeje. Temperatura silnika do załączenia pierwszego wentylatora to prawie czerwone pole. Podczas jazdy temperatura utrzymuje się ok 110 st.
Co mogło się stać? Termostat? Czujniki załączające wentylatory? Zabita chłodnica? Może zapowietrzony układ chłodzenia?
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ