Strona 2 z 2

: 28 lutego 2007, 21:57
autor: Jacq
kolor zlocisty to miala wlasnie ta ostatnia a reszta to tragedia, w ogole cud ze jeszcze dawaly iskre, a co do forum to kasuja sie nieczytane posty i sadze ze to wlasnie wielka wada tego forum, poprednie bylo o niebo lepsze nie mowiac juz ze tam byly odpowiedzi na praktycznie wszystkie pytania :)
a co do dokladnego spalania to chyba nic nie poradze bo to wszystko komputer zalatwia, nie wiem czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji, jak narazie postaram sie sprawdzic sprezanie

: 01 marca 2007, 22:48
autor: elektrokiler
Jaką ustawiać przerwe w 1.5 GLE ? Ustawiam 1 mm ale wiele osób twierdzi, że powinienem 0.7 mm tylko, że z tak małą przerwą ma problemy z przyspieszaniem.

: 02 marca 2007, 00:08
autor: 1313
Co do nagaru, powinieneś sprawdzić ustawienie składu mieszanki. Prawdopodobnie jest zbyt bogata. Może to także być spowodowane źle ustawionym zapłonem. Troszkę to rzeczywiście niepokojące, że jedna świeca jest innego koloru. To może być poważniejsza usterka, tak jak było napisane wyżej.

: 02 marca 2007, 12:37
autor: mileś125
ja ustawiam przerwę 0,8 i nie narzekam:)

: 02 marca 2007, 17:19
autor: Jacq
stal tydzien na parkingu przed wymiana swiec a gaszenie bylo na cieplym ostatnie

: 02 marca 2007, 19:01
autor: WFO
Hehe, przeważnie gasi sie na gorącym silniku:):)
Ten post o gaszeniu zimnego/ciepłego silnika to był dżołk ...
A poza tym silnik się uruchamia i unieruchamia, a gasi sie np. pożar albo pragnienie, albo coś innego...

: 30 marca 2007, 18:41
autor: Buton
mileś125 pisze: świeca powinna miec kolor prawidłowo brązowo zlocisty, co świadczy o dobrym spalaniu jak i wszelkich ustawieniach zapłonu i innych.
A jaka może być przyczyna tego ,że świece są czarne?

: 31 marca 2007, 18:29
autor: elektrokiler
Zbyt bogata mieszanka i pewnie jeszcze kłopoty z zapłonem. Ewentualnie jesli wyłączyłeś zimny silnik na ssaniu to też mogą byc przykopcone.

: 07 kwietnia 2007, 15:19
autor: Buton
Skręciłem gaz do momentu aż samochód zaczął tracić na dynamice i wtedy trochę odkręciłem, żeby ją jednak zachował. Teraz zimnego mogę od razu przełączyć na gaz i nie gaśnie. Wczoraj wykręciłem świece i miały już taki kolor jak trzeba. Już czekam na jakiś dalszy wyjazd, żeby sprawdzić spalanie. Do tej pory było 12-13 litrów w trasie.

: 02 października 2009, 17:59
autor: pezo1980
Jaki jest dokladny symbol swiec NGK do GSI?

: 03 października 2009, 19:29
autor: gringo
ok a pf 125p ?? cos polecicie?

: 07 grudnia 2009, 11:41
autor: Arton
właśnie szukam świec do mojego "karo". Wg katalogu NGK świece do 1.6 różnią się od świec do 1.5 wartościa cieplną (BP6ES czyli VLine4 do 1.5 i BP7ES do 1.6). Do silników starszych konstrukcyjnie pracujących na gazie zaleca się raczej świece jednoelektrodowe. Np. NGK oferuje dla poloneza specjalne świece do gazu LPG2 (nr. kat. 1497) ale kosztują one majątek. Prawdopodobnie mają platynową elektrode.

: 27 lutego 2010, 21:18
autor: Tualatin
Koledzy, co do świec... jechałem sobie dzisiaj, lekko za miastem, rozpędzam się a tu jeb i syk syk syk....
hamowanie, silnik wyłączony jeszcze zanim zatrzymanie było, awaryjne na obwodnicy Elbląga, wyskakuję szybko z wizjami rozje..go silnika i po otwarciu maski oczy jak 5zł...

Wywaliło mi Iskrę z mojego wielopunkta... świeca wystrzeliła i walnęła w wygłuszenie silnika na masce, w głowicy został tylko jej główny korpus z gwintem całe szczęście...

Obrazek

Chyba już Iskry nie kupię... raczej, kolega mówi, że Bosch najlepszy, ale drugi mówi, że jak miał Boscha to szybko zmieniał na Iskrę, bo auto słabo jeździło...

: 27 lutego 2010, 21:28
autor: HOMZIK
Oddaj tą świecę w sklepie w jakim ją kupiłeś, żądając wymiany na nową. A w zasadzie to można wnioskować o wydanie kompletu 4 świec. Potrzebny ci będzie paragon. Jak dobrze napiszesz reklamacje to ci zwrócą kasę lub wymienią. Jest to bezsporna wada fabryczna. :568:

: 27 lutego 2010, 22:12
autor: Kriss
Tualatin jakie Iskry są każdy wie (jak się udały to były). Z Boschem problem polega na tym, że w naszym kraju większość to podróbki jakościowo gorsze nawet niż Iskra, po prostu szkoda kasy. Pamiętam jak kiedyś kupiłem sobie do Wartburga Bosche, po 1000km jedna świeca miała przebicie. Ja bym kupił NGK lub Brisk, tanie ale przynajmniej dobre.

A tak na marginesie, ciekawe dlaczego one takie tanie?? http://www.allegro.pl/item911301100_swi ... 0_fso.html

: 27 lutego 2010, 23:16
autor: Tualatin
Już kiedyś reklamowałem termostat, który po 3-ech tygodniach otwierał się przy 67 stopniach... reklamację uznali... pomyślę o tym ale teraz NGK zapodam do mojego GSI

A paragon mam, znalazłem, świece kupowałem 16 czerwca 2009, zrobiłem na nich 9510km

: 27 lutego 2010, 23:25
autor: HOMZIK
Tualatin pisze:A paragon mam, znalazłem, świece kupowałem 16 czerwca 2009, zrobiłem na nich 9510km

To raczej będzie ci ciężko z ta reklamacją. Nic cie to nie kosztuje, jedynie trochę myślenia, napisania i zaniesienia razem z wadliwym towarem. Groszowa sprawa, ale dlaczego nie spróbować :551: :568:

: 28 lutego 2010, 10:10
autor: Tualatin
28zł, ale zawsze coś... zawsze można spróbować, ale równie dobrze mogą zrobić zwrot tylko za jedną - 7zł :)

: 03 marca 2010, 12:37
autor: Tualatin
Hm... sprawa wygląda tak... w sklepie powiedzieli, że jeszcze nigdy im nie uznali reklamacji świec, więc nawet nie przyjmują, ale jak pokazałem świecę to chwila ciszy i...
- czegoś takiego jeszcze na oczy nie widzieliśmy, spróbujemy zareklamować, bo do tej pory to ludzie przynosili świece uszkodzone, nadtopione, a ta z pozostałymi wygląda na prawidłowe spalanie silnika...

zostawiłem świece, ale wczoraj je zebrałem, bo kontaktowałem się bezpośrednio z producentem - odpisali, że mam im przysłać cały komplet na ich koszt...
zamurowało mnie...

mam odesłać komplet, a oni w między czasie już mi wyślą nowy, tylko adres mam im podać :)

i to jest podejście do klienta... :)

: 03 marca 2010, 15:13
autor: SPAjK
Defekty fabryczne swiec Iskra sa tak rzadkie ze oni zrobia wszystko zeby uszkodzona swieca dotarla, bo na jej podstawie mogą zweryfikowac proces produkcyjny i technologie wytwarzania aby bład sie juz nie pojawial.

Bylem kilka razy w Iskrze w kielcach i powiem ze pracuja tam bardzo fajni ludzie, zaangazowani w swoja prace i dbajacy o jakosc. Nie zrazaj sie do swiec Iskry, to naprawde dobre swiece a na dodatek polskie.

: 03 marca 2010, 15:19
autor: jose
Hehe, co jak co ale jeśli chodzi o Iskry to złego słowa nie można o nich powiedzieć. W dodatku większość tańszych świec markowych (zwłaszcza Bosch i NGK) to podróbki.

: 03 marca 2010, 17:40
autor: gringo
a ja nie nażekam, mam zwykłe iskry i palić pali. fakt przy temp około 0 lepiej niz przy -15 czy -20, ale to sprawa nie tylko świec.

: 04 marca 2010, 13:17
autor: Tualatin
Heh, już dostałem priorytetowym do domu świece :D
FE85PS U-SUPER :)
Solidna firma

: 04 marca 2010, 22:10
autor: SPAjK
ciesze sie ze jednak sa w polsce firmy z ktorych mozna byc dumnym, szacun

: 05 marca 2010, 08:03
autor: Tualatin
tylko, że ja jeszcze im tamtych nie wysłałem, bo czasu nie mam :D dopiero kupiłem wczoraj kopertę z bąbelkami na poczcie :)
ale szacun na prawdę dla firmy.

Re: [Silnik] Jakie świece?

: 09 grudnia 2018, 22:03
autor: Katarzyna
Cześć, mam pytanie. Dotyczy świec do Poloneza ATU 1.6 GSI 2000r. W instrukcji obsługi mam wpisane świece ISKRA FE85PS. Wcześniej były włożone świece ISKRA FE85PTS, ale w sklepie nie mieli ISKRY, sprzedawca dobrał świece NGK BP6E. Teraz czytam i pojawiły się u mnie wątpliwości, czy gościu dał dobre świece... podobno szukał na stronie NGK odpowiednika FE85PTS... jak ja sprawdzam, wyskakuje BP7E. Te NGK BP6E zostały już założone i na razie jest dobrze, ale czy mogą takie zostać, czy można spodziewać się jakichś niespodzianek?

Re: [Silnik] Jakie świece?

: 24 grudnia 2018, 21:02
autor: Daniel22
Dał odpowiednik FE65PS, czyli o niższej ciepłocie, zapewne z pamięci brał lub jakiegoś katalogu (wszystkie duże fiaty, polonezy miały świece o ciepłocie FE65PS, dopiero do plusa GSi fabryka dała FE85PS, czyli zimniejsze - odprowadzające więcej ciepła z głowicy). Teoretycznie przez mocną zabudowę dookoła głowicy w plusie powinny być świece zimniejsze, dobrał złe świece i żądał bym wymiany.

W praktyce auto będzie na nich jeździć, ale zbyt ciepłe świece o jeden stopień to nic dobrego (jeśli auto ma gaz tym bardziej), więc niech się na przyszłość nauczy dobierać prawidłowe ;)