[Silnik] Jakie świece?

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Jacq

Post by Jacq »

kolor zlocisty to miala wlasnie ta ostatnia a reszta to tragedia, w ogole cud ze jeszcze dawaly iskre, a co do forum to kasuja sie nieczytane posty i sadze ze to wlasnie wielka wada tego forum, poprednie bylo o niebo lepsze nie mowiac juz ze tam byly odpowiedzi na praktycznie wszystkie pytania :)
a co do dokladnego spalania to chyba nic nie poradze bo to wszystko komputer zalatwia, nie wiem czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji, jak narazie postaram sie sprawdzic sprezanie

elektrokiler

Post by elektrokiler »

Jaką ustawiać przerwe w 1.5 GLE ? Ustawiam 1 mm ale wiele osób twierdzi, że powinienem 0.7 mm tylko, że z tak małą przerwą ma problemy z przyspieszaniem.

1313
Posts: 116
Joined: 14 January 2007, 01:35
Location: Gdynia

Post by 1313 »

Co do nagaru, powinieneś sprawdzić ustawienie składu mieszanki. Prawdopodobnie jest zbyt bogata. Może to także być spowodowane źle ustawionym zapłonem. Troszkę to rzeczywiście niepokojące, że jedna świeca jest innego koloru. To może być poważniejsza usterka, tak jak było napisane wyżej.

mileś125
Posts: 262
Joined: 10 January 2007, 09:54
Location: płock

Post by mileś125 »

ja ustawiam przerwę 0,8 i nie narzekam:)
Peace and love ;)

Jacq

Post by Jacq »

stal tydzien na parkingu przed wymiana swiec a gaszenie bylo na cieplym ostatnie

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

Hehe, przeważnie gasi sie na gorącym silniku:):)
Ten post o gaszeniu zimnego/ciepłego silnika to był dżołk ...
A poza tym silnik się uruchamia i unieruchamia, a gasi sie np. pożar albo pragnienie, albo coś innego...
Caro+GSI '98

Buton
Członek Stowarzyszenia
Posts: 814
Joined: 09 January 2007, 19:25
Location: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post by Buton »

mileś125 wrote: świeca powinna miec kolor prawidłowo brązowo zlocisty, co świadczy o dobrym spalaniu jak i wszelkich ustawieniach zapłonu i innych.
A jaka może być przyczyna tego ,że świece są czarne?
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

elektrokiler

Post by elektrokiler »

Zbyt bogata mieszanka i pewnie jeszcze kłopoty z zapłonem. Ewentualnie jesli wyłączyłeś zimny silnik na ssaniu to też mogą byc przykopcone.

Buton
Członek Stowarzyszenia
Posts: 814
Joined: 09 January 2007, 19:25
Location: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post by Buton »

Skręciłem gaz do momentu aż samochód zaczął tracić na dynamice i wtedy trochę odkręciłem, żeby ją jednak zachował. Teraz zimnego mogę od razu przełączyć na gaz i nie gaśnie. Wczoraj wykręciłem świece i miały już taki kolor jak trzeba. Już czekam na jakiś dalszy wyjazd, żeby sprawdzić spalanie. Do tej pory było 12-13 litrów w trasie.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

pezo1980
Posts: 36
Joined: 24 January 2007, 10:55
Location: plonsk

Post by pezo1980 »

Jaki jest dokladny symbol swiec NGK do GSI?

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

ok a pf 125p ?? cos polecicie?
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Arton
Posts: 3
Joined: 22 March 2008, 17:33
Location: pno

Post by Arton »

właśnie szukam świec do mojego "karo". Wg katalogu NGK świece do 1.6 różnią się od świec do 1.5 wartościa cieplną (BP6ES czyli VLine4 do 1.5 i BP7ES do 1.6). Do silników starszych konstrukcyjnie pracujących na gazie zaleca się raczej świece jednoelektrodowe. Np. NGK oferuje dla poloneza specjalne świece do gazu LPG2 (nr. kat. 1497) ale kosztują one majątek. Prawdopodobnie mają platynową elektrode.

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

Koledzy, co do świec... jechałem sobie dzisiaj, lekko za miastem, rozpędzam się a tu jeb i syk syk syk....
hamowanie, silnik wyłączony jeszcze zanim zatrzymanie było, awaryjne na obwodnicy Elbląga, wyskakuję szybko z wizjami rozje..go silnika i po otwarciu maski oczy jak 5zł...

Wywaliło mi Iskrę z mojego wielopunkta... świeca wystrzeliła i walnęła w wygłuszenie silnika na masce, w głowicy został tylko jej główny korpus z gwintem całe szczęście...

Image

Chyba już Iskry nie kupię... raczej, kolega mówi, że Bosch najlepszy, ale drugi mówi, że jak miał Boscha to szybko zmieniał na Iskrę, bo auto słabo jeździło...
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Oddaj tą świecę w sklepie w jakim ją kupiłeś, żądając wymiany na nową. A w zasadzie to można wnioskować o wydanie kompletu 4 świec. Potrzebny ci będzie paragon. Jak dobrze napiszesz reklamacje to ci zwrócą kasę lub wymienią. Jest to bezsporna wada fabryczna. :568:
Last edited by HOMZIK on 27 February 2010, 21:29, edited 1 time in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

Tualatin jakie Iskry są każdy wie (jak się udały to były). Z Boschem problem polega na tym, że w naszym kraju większość to podróbki jakościowo gorsze nawet niż Iskra, po prostu szkoda kasy. Pamiętam jak kiedyś kupiłem sobie do Wartburga Bosche, po 1000km jedna świeca miała przebicie. Ja bym kupił NGK lub Brisk, tanie ale przynajmniej dobre.

A tak na marginesie, ciekawe dlaczego one takie tanie?? http://www.allegro.pl/item911301100_swi ... 0_fso.html
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

Już kiedyś reklamowałem termostat, który po 3-ech tygodniach otwierał się przy 67 stopniach... reklamację uznali... pomyślę o tym ale teraz NGK zapodam do mojego GSI

A paragon mam, znalazłem, świece kupowałem 16 czerwca 2009, zrobiłem na nich 9510km
Last edited by Tualatin on 27 February 2010, 23:21, edited 2 times in total.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Tualatin wrote:A paragon mam, znalazłem, świece kupowałem 16 czerwca 2009, zrobiłem na nich 9510km

To raczej będzie ci ciężko z ta reklamacją. Nic cie to nie kosztuje, jedynie trochę myślenia, napisania i zaniesienia razem z wadliwym towarem. Groszowa sprawa, ale dlaczego nie spróbować :551: :568:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

28zł, ale zawsze coś... zawsze można spróbować, ale równie dobrze mogą zrobić zwrot tylko za jedną - 7zł :)
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

Hm... sprawa wygląda tak... w sklepie powiedzieli, że jeszcze nigdy im nie uznali reklamacji świec, więc nawet nie przyjmują, ale jak pokazałem świecę to chwila ciszy i...
- czegoś takiego jeszcze na oczy nie widzieliśmy, spróbujemy zareklamować, bo do tej pory to ludzie przynosili świece uszkodzone, nadtopione, a ta z pozostałymi wygląda na prawidłowe spalanie silnika...

zostawiłem świece, ale wczoraj je zebrałem, bo kontaktowałem się bezpośrednio z producentem - odpisali, że mam im przysłać cały komplet na ich koszt...
zamurowało mnie...

mam odesłać komplet, a oni w między czasie już mi wyślą nowy, tylko adres mam im podać :)

i to jest podejście do klienta... :)
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

Defekty fabryczne swiec Iskra sa tak rzadkie ze oni zrobia wszystko zeby uszkodzona swieca dotarla, bo na jej podstawie mogą zweryfikowac proces produkcyjny i technologie wytwarzania aby bład sie juz nie pojawial.

Bylem kilka razy w Iskrze w kielcach i powiem ze pracuja tam bardzo fajni ludzie, zaangazowani w swoja prace i dbajacy o jakosc. Nie zrazaj sie do swiec Iskry, to naprawde dobre swiece a na dodatek polskie.
spajki

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Hehe, co jak co ale jeśli chodzi o Iskry to złego słowa nie można o nich powiedzieć. W dodatku większość tańszych świec markowych (zwłaszcza Bosch i NGK) to podróbki.

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

a ja nie nażekam, mam zwykłe iskry i palić pali. fakt przy temp około 0 lepiej niz przy -15 czy -20, ale to sprawa nie tylko świec.
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

Heh, już dostałem priorytetowym do domu świece :D
FE85PS U-SUPER :)
Solidna firma
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

ciesze sie ze jednak sa w polsce firmy z ktorych mozna byc dumnym, szacun
spajki

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

tylko, że ja jeszcze im tamtych nie wysłałem, bo czasu nie mam :D dopiero kupiłem wczoraj kopertę z bąbelkami na poczcie :)
ale szacun na prawdę dla firmy.
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Katarzyna
Posts: 1
Joined: 09 December 2018, 18:43
Location: Wrocław
Auto: Polonez Atu 1.6 GSI

Re: [Silnik] Jakie świece?

Post by Katarzyna »

Cześć, mam pytanie. Dotyczy świec do Poloneza ATU 1.6 GSI 2000r. W instrukcji obsługi mam wpisane świece ISKRA FE85PS. Wcześniej były włożone świece ISKRA FE85PTS, ale w sklepie nie mieli ISKRY, sprzedawca dobrał świece NGK BP6E. Teraz czytam i pojawiły się u mnie wątpliwości, czy gościu dał dobre świece... podobno szukał na stronie NGK odpowiednika FE85PTS... jak ja sprawdzam, wyskakuje BP7E. Te NGK BP6E zostały już założone i na razie jest dobrze, ale czy mogą takie zostać, czy można spodziewać się jakichś niespodzianek?

Daniel22
Posts: 1022
Joined: 14 January 2007, 13:58
Location: z elektrody

Re: [Silnik] Jakie świece?

Post by Daniel22 »

Dał odpowiednik FE65PS, czyli o niższej ciepłocie, zapewne z pamięci brał lub jakiegoś katalogu (wszystkie duże fiaty, polonezy miały świece o ciepłocie FE65PS, dopiero do plusa GSi fabryka dała FE85PS, czyli zimniejsze - odprowadzające więcej ciepła z głowicy). Teoretycznie przez mocną zabudowę dookoła głowicy w plusie powinny być świece zimniejsze, dobrał złe świece i żądał bym wymiany.

W praktyce auto będzie na nich jeździć, ale zbyt ciepłe świece o jeden stopień to nic dobrego (jeśli auto ma gaz tym bardziej), więc niech się na przyszłość nauczy dobierać prawidłowe ;)
Pozdrawiam

Post Reply