swap na 2.0 dohc

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Olek18*
Posty: 2
Rejestracja: 22 marca 2012, 18:41
Lokalizacja: repki

swap na 2.0 dohc

Post autor: Olek18* » 07 sierpnia 2012, 18:18

Mam pytanie mam 1.6 na ambimexe i chce włozyc 2.0 od fiata na wtrysku i moje pytanie dotyczy elektryki czy mocno trzeba ją przerabiac Bo na innym forum napisali mi ze podejdzie bez przerabiania i nie wiem co robic z tym fantem

OLO
Posty: 9124
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 08 sierpnia 2012, 07:47

Zdecydowanie dali Ci odpowiedź wymijającą. Jedyne co pasuje w tych wiązkach to napięcie zasilania.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

perek
Posty: 129
Rejestracja: 05 maja 2009, 08:55
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: perek » 08 sierpnia 2012, 09:12

Nie przesadzaj Olo. Elektryka, świateł, spryskiwacza, i klaksonu podejdzie...

Olek18*
Posty: 2
Rejestracja: 22 marca 2012, 18:41
Lokalizacja: repki

Post autor: Olek18* » 08 sierpnia 2012, 11:19

To i ja wiem :P

Roofi
Posty: 19
Rejestracja: 02 grudnia 2010, 14:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Roofi » 11 sierpnia 2012, 07:17

Olek18 - to zależy ile wiedzy posiadasz ... Mechanicznie - nie ma za wiele do robienia. Sam to przerabiałem jak wkładałem 2.0 na wtrysku L-Jetronic z F132. Jedynym elementem do przeróbki mechanicznej był wał napędowy. Co do elektryki to na początku miałem problemy ale koledzy wiedzą wsparli i jakoś to ruszyło.

Michau
Posty: 15
Rejestracja: 12 września 2012, 19:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Michau » 16 listopada 2012, 10:04

Witam. Nie będę zakładał nowego tematu, podłączę się tutaj.
Mianowicie, swego czasu posiadając akwarium, zanim poszło się złomować, wykręciłem taką oto cewkę z modułem, firmy Magneti Marelli [to bylo zwykle OHV]
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Teraz pytanie do znawców. Kiedyś w legendach PRL [jednak informacje z tego programu podlegają naprawdę wielkim wątpliwością], aczkolwiek usłyszałem że w polonezach 2000 DOHC z silnikiem fiatowskim, własnie montowano taką cewkę z modułem. Teraz pytanie, czy to prawda, i po drugie czy różni się ona czymś na plus w stosunku do cewki i modułu od 1.6GLE? bo takowe aktualnie mam z dziwną, czarną małą cewką. Czy warto to zamontować do mojego DOHC?
Ostatnio zmieniony 16 listopada 2012, 10:04 przez Michau, łącznie zmieniany 1 raz.
Polski Fiat 125p 1500 1975'
FSO Polonez Borewicz 2000 1986'
FSO Polonez Caro Orciari 1.4 1995'

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 16 listopada 2012, 11:14

To jest zestaw od silnika DOHC.
Lepsze rozwiązanie. Ale jak sie zepsuje moduł, to całość do wymiany.....
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 16 listopada 2012, 13:21

Taka cewke z modulem montowali w Polonezach 2000 jaki i 1.5 LE w pierwszych latach (w porywach do 1985 r.).
Szukam takiego zestawu, moze chcesz odsprzedac??
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

Michau
Posty: 15
Rejestracja: 12 września 2012, 19:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Michau » 16 listopada 2012, 17:48

JOZEF_STALIN, Adamus dzięki za pomoc.
Adamus pisze:Taka cewke z modulem montowali w Polonezach 2000 jaki i 1.5 LE w pierwszych latach (w porywach do 1985 r.).
Szukam takiego zestawu, moze chcesz odsprzedac??
No skoro takowe montowali, a nie mam takiej zamontowanej to najwyzszy czas założyć, tak więc póki co nie jestem zainteresowany sprzedażą tego zestawu :)
Polski Fiat 125p 1500 1975'
FSO Polonez Borewicz 2000 1986'
FSO Polonez Caro Orciari 1.4 1995'

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 16 listopada 2012, 18:11

A jaki masz aparat zapłonowy!!
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Michau
Posty: 15
Rejestracja: 12 września 2012, 19:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Michau » 16 listopada 2012, 18:42

rozeznania w dohcach nie mam, aczkolwiek aparat siedzi w bloku [w glowicy zaslepka], a aktualny osprzęt zapłonu jest bodajrze od elektronicznego zaplonu od PN'a, wkleiłbym zdjęcie z pod maski mojego borewicza ale troche siara z powodu póki co kiepskiego dolotu :554:
no dam zdjecie z dawcy:
Obrazek
w rogu u góry widać cewke i moduł

tak wiem te rury są obleśne.
Ostatnio zmieniony 16 listopada 2012, 18:45 przez Michau, łącznie zmieniany 1 raz.
Polski Fiat 125p 1500 1975'
FSO Polonez Borewicz 2000 1986'
FSO Polonez Caro Orciari 1.4 1995'

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 16 listopada 2012, 20:32

Takiego modulu nie zepniesz z aparatem Polonezowskim, a taki pewnie masz, skoro podpiales go do modulu Poloneza.
Krotko mowiac - sprzedaj mi - please :)
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

Michau
Posty: 15
Rejestracja: 12 września 2012, 19:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Michau » 16 listopada 2012, 23:21

Adamus pisze:Takiego modulu nie zepniesz z aparatem Polonezowskim, a taki pewnie masz, skoro podpiales go do modulu Poloneza.
ja go nie podpialem, takowy juz byl. Wydaje mi sie ze to polonezowski nie jest, obadam sprawe i dam znać, jesli nie bedzie pasować pod moj aparat - wtedy modul jest Twoj :)
Polski Fiat 125p 1500 1975'
FSO Polonez Borewicz 2000 1986'
FSO Polonez Caro Orciari 1.4 1995'

marko
Posty: 247
Rejestracja: 27 stycznia 2008, 19:02
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: marko » 20 listopada 2012, 16:24

Adamus pisze:Takiego modulu nie zepniesz z aparatem Polonezowskim, a taki pewnie masz, skoro podpiales go do modulu Poloneza.
Krotko mowiac - sprzedaj mi - please :)
U mnie takowy leży, ładnie wygląda ale czy sprawny nie mam pojęcia. Po prostu na pluszaku nie sprawdzę. Jak by co mogę podesłać, jak się przyda to się ucieszę.
Pozdrawiam.
W razie czego na priva.
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

Roofi
Posty: 19
Rejestracja: 02 grudnia 2010, 14:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Roofi » 24 kwietnia 2014, 05:48

Michau - taki zestaw (cewka, moduł, radiator) ja miałem zamontowany przy swoim DOHC na wytrysku i było OK.

Magyster
Posty: 261
Rejestracja: 16 lipca 2008, 13:15
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: Magyster » 24 kwietnia 2014, 07:10

to ładnie panie wykopałeś :P

ODPOWIEDZ