Złe spalanie mieszanki na jednym cylindrze

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Złe spalanie mieszanki na jednym cylindrze

Post autor: pumex » 29 października 2011, 15:25

Cześć,

mam problem z poldkiem na Abimexie. Wymieniłem pierścienie i panewki na korbach, dotarłem zawory, splanowałem głowicę, poskładałem wszystko do kupy i od tego czasu nie mogę dojść do ładu z pracą silnika. Na początku miałem taki problem, że źle chodził na wszystkich cylindrach (zwłaszcza 3 i 4), ale okazało się że to wina słabego styku w czujniku temperatury w kolektorze ssącym. Gdy go naprawiłem zaczął dużo lepiej chodzić, ale wciąż chodzi nierówno na wolnych obrotach - telepie nim, a w czasie jazdy czasami nim lekko szarpnie, czasami jedzie lepiej a czasami gorzej. Problem występuje i na gazie i na benzynie.
Zuważyłem, że jedna ze świec (nr 2) jest okopcona, a pozostałe wyglądają tak jak powinny. Tak wygląda świeca nr 2: http://dl.dropbox.com/u/2804265/2011-10 ... .12.46.jpg
a tak pozostałe świece: http://dl.dropbox.com/u/2804265/2011-10 ... .09.27.jpg po przejechaniu ok 10 km na benzynie.

Świece oczywiście podmieniałem, zmieniłem kable WN na nowe i nic się nie zmieniło. Wymontowałem i oczyściłem czujnik położenia wału. Kompresja na wszystkich cylindrach wynosi ok. 12 bar i na drugim cylindrze nie różniła się od pozostałych. Zamieniłem miejscami cewki, i nic się nie zmieniło - a gdyby była to ich wina, to okopcona zamiast świecy 2 powinna być świeca 1.

Co to może być? Podejrzewam jeszcze moduł, ale póki nie mam go na podmiankę, chętnie posłucham Waszych rad i sprawdzę co się da.
Ostatnio zmieniony 29 października 2011, 15:29 przez pumex, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
fafik1988
Posty: 33
Rejestracja: 29 czerwca 2008, 15:35
Lokalizacja: Ruda Śląska, Giżycko

Post autor: fafik1988 » 29 października 2011, 16:07

A sprawdzales czy jest iskra na tym okopconym cylindrze?

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 29 października 2011, 16:11

W ogóle iskra jest, bo po zdjęciu kabla zmienia się praca silnika. Pytanie tylko, dlaczego mieszanka się dobrze nie spala. W czasie jazdy czuć zresztą że czasami pali na ten cylinder a czasami nie - momentami łapie muła, a momentami jedzie lepiej.
Ostatnio zmieniony 29 października 2011, 16:13 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 29 października 2011, 16:35

pumex, juz raz (jesli dobrze kojarze) dostales odpowiedz zeby podmienic modul, wiec zrob to a nie meczysz ludzi o zgadywanie.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 29 października 2011, 16:37

To było wcześniej, jak źle pracował na wszystkie cylindry, i tamten problem rozwiązałem naprawiając styk we wtyczce czujnika temperatury. W tym wypadku na pewno to może być tez moduł, ale może ktoś ma jakiś inny pomysł, który mogę sprawdzić nie mając chwilowo modułu na podmiankę, więc nie wiem co złego jest w tym że spytałem.
Ostatnio zmieniony 29 października 2011, 16:43 przez pumex, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 29 października 2011, 19:41

pumex pisze:który mogę sprawdzić nie mając chwilowo modułu na podmiankę,
ale chyba możesz mieć. propozycja z gdańska padła jak pamiętam.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 29 października 2011, 19:45

A czy to ważne? Tak, mogę mieć, i bardzo się z tego powodu cieszę, ale za kilka dni, a nie chce mi się czekać bezczynnie, jeśli jest coś, co mogę jeszcze sprawdzić, a nie generuje zbędnych kosztów.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 30 października 2011, 18:52

Zobacz czy masz krzywkę wydechową 2 cylindra na wałku.
Zdejmij dekiel i niech ktos pokręci silnikiem.Ma sie wznosić podobnie do innych
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

gringo
Posty: 1405
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 20:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gringo » 06 listopada 2011, 12:27

i co znasz juz winowajce takiego stanu rzeczy?
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 06 listopada 2011, 16:42

Niestety nie. Póki co nie mam jeszcze modułu, a krzywka nie wydaje mi się prawdopodobna, skoro problem pojawił się nagle. Jak tylko będę miał moduł i sprawdzę, to na pewno się odezwę.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 12:17

Chyba się udało rozwiązać problem :)
Przeglądałem sobie cewki z modułami na allegro, i coś mnie tknęło.

Pobawmy się w znajdź różnice na obrazkach:

http://dl.dropbox.com/u/2804265/1.jpg - moje cewki
http://dl.dropbox.com/u/2804265/2.jpg - przykładowe zdjęcie z allegro

jak widać, ktoś musiał źle nakleić naklejki na cewki, zamienione miejscami są 1 z 4 i 2 z 3.

Zamieniłem kable miejscami, odpaliłem i tak: chodzi ładniej, chociaż trochę nim jeszcze telepie na wolnych moim zdaniem przesadnie. Świece wyglądają tak jak powinny, wszystkie (poprzednio 2 była okopcona). Ale odnoszę wrażenie, że nie przyspiesza na benzynie tak jak powinien, że trochę nim szarpie podczas przyspieszania. Może nie dobrał jeszcze sobie odpowiedniej mieszanki? Możliwe? Na gazie jedzie tak jak powinien, chociaż też nim trochę telepie na wolnych.

Natomiast mam prośbę, żebyście wytłumaczyli mi jak to działa. Z tego co wiem, to iskra na 1 i 3 oraz 2 i 4 cylindrze pada w tym samym momencie? Co więc zmienia zamienienie miejscami kabli 1 z 3 i 2 z 4?

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 13 listopada 2011, 12:23

pumex pisze:Co więc zmienia zamienienie miejscami kabli 1 z 3 i 2 z 4?
Samopoczucie.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 12:25

No to wytłumacz mi jakim cudem się w takim wypadku naprawiło? Tak jak po zrobieniu ładnych kilkunastu kilometrów na zamienionych kablach na 2 cylindrze świeca była czarna, tak teraz już po kilku kilometrach ma dobry kolor.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 14:50

Dobra, przyznaję oczywiście że miałeś rację, a to że chwilowo lepiej chodził to przypadek :)
Ale skoro zamiana miejscami kabli nic nie zmieniła i cały czas okopcona jest świeca nr 2, to znaczy że moduł jest sprawny.
Nowe spostrzeżenia z dzisiaj:
- na wolnych i przy schodzeniu z obrotów nim telepie, i na gazie i na benzynie. Najsilniej telepie przy schodzeniu z obrotów, mniej więcej w przedziale 1-2 tysiące obrotów
- na benzynie nie jedzie tak jak powinien. Słabo przyspiesza, ale jak się rozpędzi do tych 80-100, to jedzie normalnie. Byłem dolać benzyny i zauważyłem że zrobił 'pss' przy otwieraniu korka. To by świadczyło o braku odpowietrzenia baku, ale dalej jeździłem z odkręconym korkiem i nic się nie zmieniło, więc to nie to.
- na gazie przyspiesza bardzo ładnie i ogólnie na gazie wszystko jest ok z wyjątkiem tego, że, jak już wspomniałem, telepie.

Czy telepanie może być spowodowane tym że poduszki były ruszane do ściągania miski?
Co sugerujecie sprawdzić dalej?

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 13 listopada 2011, 15:06

OLO pisze:Zobacz czy masz krzywkę wydechową 2 cylindra na wałku.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 15:08

Ale dlaczego w takim wypadku na gazie jedzie dobrze, a na benzynie nie? No i jak krzywka może skończyć się nagle?
Ostatnio zmieniony 13 listopada 2011, 15:08 przez pumex, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 13 listopada 2011, 15:26

luz zaworów sprawdziłeś?

poza tym, jeśli się poprawiło po poruszaniu kabli, to może one są uszkodzone, albo masz gdzieś zły styk.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 15:33

Tak, zawory sprawdzałem kilka razy, styki również.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 13 listopada 2011, 15:56

A CPWK sprawdzałeś ? Może luz od koła za duży ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 13 listopada 2011, 16:04

Moze jakas malenka nieszczelnosc w dolocie? To by tlumaczylo, dlaczego na benzynie jedzie gorzej, jak sie rozpedzi to ciagnie dobrze i ze na wolnych telepie niezaleznie od paliwa...
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 16:15

CPWK oczyściłem, sprawdziłem styki i przykręciłem z powrotem.
Zastanawia mnie właśnie czy gdzieś nie ssie lewego powietrza.
A może to być krokowiec? Czy on może powodować telepanie silnika już przy schodzeniu z obrotów?

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 13 listopada 2011, 16:22

Wszelka nieszczelnosc, zuzyty silnik krokowy czy nawet luz na osi przepustnicy.. Sprawdz a nie dywaguj :)
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 16:26

Pytanie tylko jak ja to mogę sprawdzić na 100%?
Skręcenie kolektora z głowicą sprawdzałem już, i są tam też nowe uszczelki, tak samo pomiędzy kolektorem a urządzeniem wtryskowym. Luz na przepustnicy również sprawdzałem i nie ma go, zresztą tam luz nie pojawiłby się nagle, a przed remontem wszystko było ok.
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie krokowca inny niż wymiana go na drugi?
Dla chętnych film: http://dl.dropbox.com/u/2804265/video-2 ... -05-36.mp4 (10 mega).
Widać, że na początku lekko falują mu obroty, a potem się uspokajają, ale lewarek i buda cały czas drżą. Zwróćcie uwagę jak mocno drży lewarek przy schodzeniu z obrotów (dlaczego wtedy najbardziej?).
Ostatnio zmieniony 13 listopada 2011, 16:27 przez pumex, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 13 listopada 2011, 20:15

Obejrzalem i... Kurna, czlowieku - czy ty nie slyszysz, ze on ci pracuje CALY CZAS na 2 cylindrach? Nawet nie na trzech - slychac charakterystyczny bulgot 2cylindrowca i telepie nim jak diabli. Najbardziej przy schodzeniu z obrotow, bo zmniejsza sie czestotliwosc drgan. Ech, idz sprawdz zaplon a jak nie poradzisz sobie z tym to oddaj do naprawy komus kto sie bardziej zna...

Mozna Ci pomagac w nieskonczonosc, ale jaki to ma sens jak nie widzisz najprostszych objawow? Moze zacznij od podstawowych napraw? A zaworow w Poldku sie nie dociera, ze wzgledu na to, ze po pierwsze konstrukcja rozrzadu powoduje ich stale obracanie sie w osi a po drugie, gladki stop na ich powierzchni zapobiega nagarowaniu (informacja jest gdzies w ksiazce), wiec w ten sposob robisz krzywde silnikowi.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 20:22

Uwierz mi, że potrafię rozpoznać, a tym bardziej wyczuć w jeździe, czy silnik pracuje na dwóch czy na czterech cylindrach... Na dwóch cylindrach silnik poloneza nie utrzymuje w ogóle, albo wręcz ledwo utrzymuje obroty. Ten jedzie normalnie i widać po kolorze swiec, że pracuje.
Film może sprawiać takie wrażenie, bo po pierwsze przekłamuje dźwięk ze względu na słabą jakość kamery, a po drugie głośno chodzi ze względu na nieszczelny wydech za pierwszym wydechem. Poza tym nie widziałem jeszcze poloneza który na dwóch cylindrach normalnie, bez problemu rozpędzałby się do 100 km/h.
Ostatnio zmieniony 13 listopada 2011, 20:26 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 13 listopada 2011, 20:25

Ok, powiedzmy, ze nie pracuje na 2 cylindrach, ale na pewno nie na 4... To zaplon ew. skopales cos przy docieraniu zaworow.
Ostatnio zmieniony 13 listopada 2011, 20:25 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 20:28

Po pierwsze, czy źle dotarte zawory nie wyszłyby przy pomiarze kompresji?
Po drugie, dlaczego w takim razie jest różnica pomiędzy benzyną a LPG?
Po trzecie: nieważne, czy zamienię miejscami cewki, czy zamienię miejscami na cewce kable 2 z 3, zawsze źle spalana jest mieszanka na 2 cylindrze. Gdyby był to zapłon, to przecież po zmianie miejscami kabli złe spalanie przeniosłoby się na cylinder nr 3, prawda?
Po czwarte, to na ile cylindrów pracuje silnik można ocenić po kolorze świec. Skoro świece nr 1, 3, i 4 mają dobry kolor, to znaczy że pracują, i spalanie jest na nich dobre. Skoro świeca numer 2 jest okopcona, to znaczy że jakaś iskra tam jest, ale nie spala tej benzyny do końca. Pytanie z jakiego powodu. Czy z powodu zapłonu (ale to według mnie już wykluczyliśmy, czy mam rację?), czy z powodu zbyt bogatej mieszanki na tym cylindrze (czy jest to możliwe w monowtrysku)?
Ostatnio zmieniony 13 listopada 2011, 20:29 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 13 listopada 2011, 20:33

pumex pisze:czy z powodu zbyt bogatej mieszanki na tym cylindrze (czy jest to możliwe w monowtrysku)?
Jeżeli zawór się nie otwiera.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

pumex
Posty: 172
Rejestracja: 13 sierpnia 2011, 11:52
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pumex » 13 listopada 2011, 20:35

Czy jest to możliwe w tym przypadku, skoro na gazie jeździ normalnie?
Ostatnio zmieniony 13 listopada 2011, 20:36 przez pumex, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 13 listopada 2011, 20:41

pumex pisze:Czy jest to możliwe w tym przypadku, skoro na gazie jeździ normalnie?
A tu -> http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtop ... 103#193103 piszesz, że na gazie też telepie.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

ODPOWIEDZ