Pomocy!!! DOHC mi szaleje

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

kac125
Posty: 7
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 15:50
Lokalizacja: Józefin

Pomocy!!! DOHC mi szaleje

Post autor: kac125 » 23 czerwca 2011, 17:02

witam wszystkich jestem Kasper i mam taki problem, posiadam kanta 91 rok z silnikiem ritmo 125tc i nie wiem co mu dolega, po odpaleniu osiąga absurdalne obroty[5000] i tak trzyma, dzieje sie tak od wczoraj po wymianie linki i napedu predkosciomierza ale to raczej nie ma z tym nic wspulnego. przed wymianą było ok a teraz nie jest, i tu moja uprzejma prosba o pomoc moze ktos wie co to moze byc bo jestem zrozpaczony, będe wdzieczny za pomoc.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 23 czerwca 2011, 18:10

Sprawdź cięgno gazu, bo najprawdopodobniej odczepiło ci się, lub sprężynka powrotna pękła.
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

kac125
Posty: 7
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 15:50
Lokalizacja: Józefin

Post autor: kac125 » 23 czerwca 2011, 19:20

własnie spawdziłem ciegno i jest ok spręzynki sa całe, dodam jeszcze ze zmiana gaznika tez nie pomogła, pedał gazu jest w normalnej pozycji a połączenie pedału z gaznikiem jest za pomocą dwóch ciegien mojej własnek konstrukcji i jest niezawodne od chwili powstania

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 23 czerwca 2011, 19:25

a przepustnica jest zamknięta czy otwarta? bo wydaje się niemożliwym, żeby silnik osiągał takie obroty na zamkniętej przepustnicy, nawet ciągnąc gdzieś lewe powietrze.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 23 czerwca 2011, 19:26

Jaki masz gaźnik ?
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

kac125
Posty: 7
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 15:50
Lokalizacja: Józefin

Post autor: kac125 » 23 czerwca 2011, 19:48

przepustnica jest lekko otwarta a gaznik to 34adf54250

WRB
Posty: 356
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 06:46
Lokalizacja: Lublin

Post autor: WRB » 23 czerwca 2011, 20:51

dla silnika pracującego bez obciążenie to lekko otwarta przepustnica to raj na ziemi. zamknij ją- kręcąc śrubą regulacyjną od obrotów.
świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym domu.

kac125
Posty: 7
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 15:50
Lokalizacja: Józefin

Post autor: kac125 » 23 czerwca 2011, 23:15

wielki dzięki dla wszystkich za cenne rady i pomoc, problem został rozwiązany przyczyną nie był sam silnik tylko pęknięte mocowanie poduszki silnika od strony kierowcy co spowodowało lekkie przesunięcie silnika i napręrzenie cięgna od gazu dlatego przepustnica była niedomknieta. jak znajde jutro nową belke pod silnik to wszystko bedzie gitara jeszcze raz dziekuje za pomoc :) :)

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 23 czerwca 2011, 23:26

Mówiłem że to cięgno od gazu :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

kac125
Posty: 7
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 15:50
Lokalizacja: Józefin

Post autor: kac125 » 24 czerwca 2011, 21:41

belka została zakupiona i wymieniona a przy okazji wrzuciłem nowe poduszki silnika i wszystko działa :556:

gringo
Posty: 1405
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 20:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gringo » 25 czerwca 2011, 20:38

kac125, a co to za silnik konkretnie? Jak się z nim kantem jeździ?
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 25 czerwca 2011, 22:55

Jest to silnik 2.0 DOHC 125 TC czyli 125km przy 2 gaźnikach.

Ten silnik ma większe zawory inne tłoki, korbowody i wał, Ma też odelżone koło zamachowe.

Jest to silnik z fiata ritmo.

Przy jednym gaźniku, ten silnik ma jakieś 115 km FABRYCZNIE.

Czyli teraz nie wiadomo ile ma :)

Silnik DOHC ma to do siebie, że jest żwawy i pali tyle co OHV a ile więcej frajdy.

Silniki 2.0 biorą obroty z "dołu" i nadają się do spokojnej jazdy, po mieście jak i w trasę.
Te silniki zachowują się jak normalne silniki dziś produkowane.

Silniki 1.8 i 1.6 to jest inna bajka :)
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9936
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 25 czerwca 2011, 23:40

Józek, nadajesz się na marketingowca.
Cała prawda zawarta jest w zdaniu: "Czyli teraz nie wiadomo ile ma :)".
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 25 czerwca 2011, 23:44

Dzięki :D
Nie marnuję się w tych Oknach :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 26 czerwca 2011, 17:26

Ale wypracowanie jebnąłeś.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 26 czerwca 2011, 18:44

Chciał, to dostał informacje :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

kac125
Posty: 7
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 15:50
Lokalizacja: Józefin

Post autor: kac125 » 26 czerwca 2011, 19:52

JOZEF ma racje, tak naprawde nie wiadomo ile ma teraz. Zamach w moim silniku jest jeszcze lżejszy niż seria, jezdzi sie całkiem spoko ale prawda jest taka ze mocy zawsze jest za mało. Wczesniej miałem pod maską zwykłego 132 na wałkach gt od swiątka i nie czuje miedzy nimi różnicy a jeszcze wczesniej miałem silnik z cromy na gazniku i tez dawał rade.

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 26 czerwca 2011, 20:01

A ja mam 1,5 AA i też odnosze wrażenie, że zapierdala jak głupie :D

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 26 czerwca 2011, 20:02

Janisz pisze:A ja mam 1,5 AA i też odnosze wrażenie, że zapierdala jak głupie :D
Chyba po przesiadce z MPK.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

gringo
Posty: 1405
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 20:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gringo » 26 czerwca 2011, 20:04

Janisz, no Ba! u mnie koniki po remoncie patatają aż miło :D
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 26 czerwca 2011, 20:12

leon pisze:Chyba po przesiadce z MPK.
Nie, z Poloneza.
Wierz mi, że jak się dobra ohafała trafi i się ją dobrze poustawia, to nakurwia aż miło :D

kac125
Posty: 7
Rejestracja: 23 czerwca 2011, 15:50
Lokalizacja: Józefin

Post autor: kac125 » 26 czerwca 2011, 20:16

Mój kfiat tez opuscił fabryke z silnikiem 1.5 AB ale go zniszczyłem v-power i pedał w podłodze pozbawiły go życia

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 26 czerwca 2011, 21:25

Janiszowa OHV dopier... jak 1.6 ZOMIS w exMomikowym Kąbi.

Szymon
Posty: 3304
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 26 czerwca 2011, 22:47

No właśnie, gdzie jest Momik? :)

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 26 czerwca 2011, 23:04

Żyje.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 26 czerwca 2011, 23:05

I oddycha :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Momik
Posty: 1160
Rejestracja: 20 grudnia 2006, 09:24
Lokalizacja: WM

Post autor: Momik » 11 kwietnia 2012, 13:25

jestem co tam?

Zomis niestety poległ :( niedawno Bufetowa mnie pismo przesłała że miasto go przejeło i poddało utylizacji, bo był zalegał na ulicy a że typ co kupił nie przerejestrował to moje belki były wiec dostałem takie dw

ale spoko nadal mam kąąbi, co prawda nie czerwone a zielone ale też łade prawie jak kaowcowe
ngrmp

OLO
Posty: 9125
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 12 kwietnia 2012, 05:30

Odpisz jej i zapytaj czy rozrusznik z DOHC byłby do wzięcia :)
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 13 kwietnia 2012, 11:09

Momik pisze:ale spoko nadal mam kąąbi, co prawda nie czerwone a zielone ale też łade prawie jak kaowcowe
To się jeszcze pochwal jakie. :D
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Momik
Posty: 1160
Rejestracja: 20 grudnia 2006, 09:24
Lokalizacja: WM

Post autor: Momik » 15 kwietnia 2012, 17:11

leon pisze:
Momik pisze:ale spoko nadal mam kąąbi, co prawda nie czerwone a zielone ale też łade prawie jak kaowcowe
To się jeszcze pochwal jakie. :D
:D hehe! jakie jest to jest ale najwazniejsze że ma dwa wałki i jest pędzone na tył
też.
ngrmp

ODPOWIEDZ