Przewód paliwowy - gumowy, czy metalowy?

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

jacekes
Administrator
Posty: 9997
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Przewód paliwowy - gumowy, czy metalowy?

Post autor: jacekes »

Chodzi o przewód ze zbiornika paliwa do pompy. Fabrycznego miedzianego (?) już dawno nie mam, mam gumowy, który muszę wymienić.
Mogę położyć miedzianą rurkę, mogę też położyć gumowy przewód. I chodzi mi o argumenty za i przeciw każdemu z rozwiązań.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

OLO
Posty: 9172
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Koszt chyba wyjdzie podobny. Sztywny jest bardziej odporny na uszkodzenia. Przy okazji zrób sobie powrót paliwa.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

chudson
Posty: 41
Rejestracja: 29 listopada 2010, 20:59
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: chudson »

miedziany lepszy, łatwiej dogiąć i ułożyć i nie trzeba aż w tylu miejscach przymocowywać bo sztywniejszy

kaovietz
Posty: 2860
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz »

Miedziany. Dorabiamy z przewodu dedykowanego instalacjom gazowym.
Gumowy? Na polskich drogach? NIE.
Друзья познабтся в беде.

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz »

Do gazu jest teraz też pcv-ka. Ale ja bym wolał jednak miedziuchę...

jackers_ea
Posty: 106
Rejestracja: 09 stycznia 2008, 22:09
Lokalizacja: krakow

filtr paliwa

Post autor: jackers_ea »

Mam pytanie : jaki filtr paliwa stosowac przy przewodzie miedzianym i gdzie on sie znajduje w Polonezie 1,6 GSI rocznik 2000.

Masztal
Posty: 2002
Rejestracja: 02 maja 2007, 10:29
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Masztal »

Chyba przy zbiorniku paliwa, okolice tylnego mostu. Tylko już nie pamiętam czy to było w Gsi, czy w Gli.
WGM - Wiejska Grupa Manewrowa Obrazek

www.klikart.pl

Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki »

Dokładnie. Filtr znajduję nad tylnym mostem.
Wygląda o tak.
http://allegro.pl/filtr-paliwa-filtron- ... 65262.html

jackers_ea
Posty: 106
Rejestracja: 09 stycznia 2008, 22:09
Lokalizacja: krakow

filtr paliwa w GSI

Post autor: jackers_ea »

Serocki pisze:Dokładnie. Filtr znajduję nad tylnym mostem.
Wygląda o tak.
http://allegro.pl/filtr-paliwa-filtron- ... 65262.html


Zfgadza się .Filtr wymieniony.Wygląd -; skorodowany całkowicie,ze środka brunatny wyciek leci - jak to auto chodziło?.Teraz uwaga Wymiana na taki sam ,czyli na gwint wymaga zdjęcia zbiornika,doroboenia tego krótkiego przewodu od zb. do filtra.Sporo pracy i pieniędzy.W autoryzowanej stacji Polmozbytu załozyli mi filtr od abimexu z przewodem elastycznym na zaciski .Tak robią . Ostatecznie przy listwie wtryskowej też jest przewód elastyczny i jak pęknie to wkręca się nowy w 5 minut.

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

jackers_ea pisze:W autoryzowanej stacji Polmozbytu załozyli mi filtr od abimexu
Do czego ? GSI ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki »

jackers_ea pisze:Wymiana na taki sam ,czyli na gwint wymaga zdjęcia zbiornika,doroboenia tego krótkiego przewodu od zb. do filtra.Sporo pracy i pieniędzy
Znając życie to ukręcili przewód odkręcając filtr. Przewód od filtra do zbiornika jest bardzo ciężko dostać i żeby nie kombinować poszli po łatwiźnie...


BTW.
Ciekawe jak długo to wytrzyma, filtr w gsi jest przystosowany do dużego ciśnienia około 3-3.5, w abimexie z tego co pamiętam to ciśnienie wynosi 0,7.
Ostatnio zmieniony 28 czerwca 2011, 12:34 przez Serocki, łącznie zmieniany 2 razy.

jackers_ea
Posty: 106
Rejestracja: 09 stycznia 2008, 22:09
Lokalizacja: krakow

wymiana filtra paliwa w Polonezie 1,6 GSI r. 2001

Post autor: jackers_ea »

Zgadza się ciśnienie jest od3 do 4kp,ale jak już zaznaczyłem przewody dopr.paliwo do listwy w tych autach sa gumowe i wytrzymują dopóki guma nie sparcieje. W moim aucie to nie przewód uległ zniszczeniu tylko filtr/był tak skorodowany,ze można go było reka wyciagnąć/,dlatego mech. przyciął przewód z obu stron i nałożyl pzrewód paliwowy gumowy na zaciski.Te pzrewody wytrzymują ciśnienie pow. 7 atm/czyli 2x tyle ile potrzeba/.Oczywiście na przewodzie został załozony filtr identyczny jak poprzedni tylko mocowany nie na gwint. Ja się tylko zastanawiałem jak to auto mogło chodzic na tym starym filtrze skoro po wyjęciu z tego filtra wyciekał gęsty płyn brązowy od rdzy.Moge odstąpoc komuś miedziany przewód paliwowy /ten od zbiornika do filtra na gwint/ktory uprzednio zamówiłem i który dla mnie okazał sie nie przydatny.

jose
Posty: 4345
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose »

jackers_ea pisze:Te pzrewody wytrzymują ciśnienie pow. 7 atm/czyli 2x tyle ile potrzeba/.
Przewody tak, pod warunkiem, że sa zakuwane a nie mocowane na opaski zaciskowe...
Ostatnio zmieniony 01 lipca 2011, 10:18 przez jose, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ