Problem z FSO Polonez 1.5 GLE

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 21 grudnia 2010, 22:19

Dlatego napisałem "chyba", bo "na pewno" to wiem jak wygląda aparat w 115C.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

szela81
Posty: 292
Rejestracja: 01 marca 2011, 11:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szela81 » 22 kwietnia 2011, 20:22

odkopuję temat - mam identyczny problem, z tym, że mam gaz i na gazie chodzi idealnie czego kolega nie mogl sprawdzic
moj pold to 1,5 gle, AB, 1994 r, kupiłem go jako nieodpalający zimą, z bólem na gazie odpalił
jak juz rano odpali na PB na ssaniu to pochodzi troszke sie zagrzeje i gasnie na wolnych a na gazie chodzi rowno, cicho i mocno, jest szybki i zrywny

jak jade z gorki, przelacze na benz. to nie ciągnie, zostawię go na biegu z wciśniętym gazem, pociągnie zaczyna chodzić, ale tylko na ssaniu, przerywa jak dodaję gazu, łapie tak jakby "po chwili", ma problemy na zakętach, jak go dłużej pomęczę pogazuję to znów chodzi normalnie, aż na jakichś światłach dłużej pochodzi na wolnych, obroty spadają, 800, 600 i już nie reaguje na gaz i gaśnie

pompę paliwa wymieniłem, nie wiem co dalej, nie chcę niepotrzebnych kosztów bo przygotowania na złombola kosztowały już dużo a jeszcze blacharki nie ruszyłem
pewnie zajrzałbym do układu zapłonowego, ale przecież gaz jest bardziej wymagający niż benz a na gazie chodzi... jakieś podpowiedzi?
Ostatnio zmieniony 22 kwietnia 2011, 20:23 przez szela81, łącznie zmieniany 1 raz.
driftin' ain't easy

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 22 kwietnia 2011, 20:30

gaźnik do regulacji + wymiana pływaka
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 22 kwietnia 2011, 20:32

To nie zapłon, bo na gazie chodzi, więc..... gaźnik. Dokładniej, to zasilanie w mieszankę benzynowo-powietrzną. szukaj przyczyny w gaźniku. Zacznij od pływaka (szczelność i zawór iglicowy) i idź w kierunku przeczyszczenia całości.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 22 kwietnia 2011, 21:32

szela81 pisze: jak juz rano odpali na PB na ssaniu to pochodzi troszke sie zagrzeje i gasnie na wolnych a na gazie chodzi rowno, cicho i mocno, jest szybki i zrywny
Sprawdz, czy Ci SHIFT i kropki nie wpadly do gaznika, bo to juz jest lekko irytujace, jak sobie lekcewazysz czytajacych, ktorych prosisz o pomoc. Z tego co widze, to wszystkie 14 postow tak napisales. Naucz sie laskawie pisac po polsku.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

szela81
Posty: 292
Rejestracja: 01 marca 2011, 11:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szela81 » 22 kwietnia 2011, 22:35

Ambrosios pisze:
szela81 pisze: jak juz rano odpali na PB na ssaniu to pochodzi troszke sie zagrzeje i gasnie na wolnych a na gazie chodzi rowno, cicho i mocno, jest szybki i zrywny
Sprawdz, czy Ci SHIFT i kropki nie wpadly do gaznika, bo to juz jest lekko irytujace, jak sobie lekcewazysz czytajacych, ktorych prosisz o pomoc. Z tego co widze, to wszystkie 14 postow tak napisales. Naucz sie laskawie pisac po polsku.
Wyluzuj
Używam polskich znaków, jasno i rzeczowo opisuję problem, a formatuję enterem, nie kropką, jak widzę jeden z wielu
nie mam dysleksji ani dysortografii, nie używam "slangowych" słów ani "buziek", przepraszam, że uraziłem, przepraszam, że raczyłem niewłaściwie spytać

pozostałym którzy sugerują gaźnik dziękuję, sprawdzę, napiszę co było przyczyną
driftin' ain't easy

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 22 kwietnia 2011, 22:39

Po prostu zacznij uzywac wielkich liter na poczatku zdania i stawiac kropki na jego koncu.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 22 kwietnia 2011, 22:46

Ambro ma rację. Jak w pracy mam czas, to siedzę również u dowcipasów. Tam są dopiero posty wołające o pomstę do nieba, ale też nikogo jakość pisania tam nie interesuje, a czytać tego się nie da!
Dbajmy o polszczyznę najlepiej jak umiemy.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 22 kwietnia 2011, 22:47

szela81 pisze: Wyluzuj
Skladam swoj podpis pod apelem kolegi Szela81.
Ura Bura Szef Podwóra

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 23 kwietnia 2011, 10:06

i ja.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 23 kwietnia 2011, 10:32

A ja nie, mieszkamy w Polsce więc szanujmy nasz język. A jak się komu nie podoba to bananem poczęstuje :D

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 23 kwietnia 2011, 10:48

Ja też twierdze że trzeba wyluzować :!:
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 23 kwietnia 2011, 10:58

A natomiast ja twierdzę, że trzeba wyluzować :D

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 23 kwietnia 2011, 11:04

JoSe, DaFaJ BaNiKa CfAnIaCkU. :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 23 kwietnia 2011, 11:06

witam pewnie już to gdzieś bylo ale nie mogłem znaleść
a mianowicie mam taki problem w mój fiacik gdy wciskam sprzęgło i hamuje obroty spadają do zera i samochód gaśnie mial ktos co podobnego
MAM FIATA 125P I MAM WIELKI PROBLEM SAMOCHÓD NIE ZAPALA OBRUĆI O 2 CENTYMETRY ROZRUSZNIKIEM I NIC DOPIERO CO GO KUPIŁEM..POMOCY PROSZE O JAKNAJSZYBSZOM ODPOWIEDZ.Z GÓRY DZIĘKI.
Z dedykacją dla tych, co chcą wyluzować :D


Źródło: http://fiat125p.mojeforum.net
Ostatnio zmieniony 23 kwietnia 2011, 12:02 przez Marcin125p, łącznie zmieniany 1 raz.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 23 kwietnia 2011, 11:11

jose, jak chcesz się wykazać partyjną czujnością, zrób porządek z kontami, pełno jakiś alienów się pałęta.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 23 kwietnia 2011, 11:15

Porządek się sam robi raz na trzy tygodnie.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 23 kwietnia 2011, 11:18

jose, Ta ? To czemu jest pełno kont, ktore mają więcej jak pół roku i nic nie pisały ? :D
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 23 kwietnia 2011, 11:59

Oj tam czepiacie się pustych kont .... Jose ma rację, raz na trzy tygodnie to dobry okres.

Co do ortodoksyjności Ambro. Dobrze, że ktoś czuwa nad poprawnością języka :) Nieraz taka paplanina komuś wychodzi, że ni jak to rozszyfrować.
Ja tam zawsze przed wysłaniem długich skomplikowanych postów robię sobie podgląd i sprawdzam czy jakiegoś bezsensu nie napisałem. ;) Co prawda zdarza się zjeść przecinek lub postawić jeden gdzieś ekstra - no ale jakby nie patrzeć wszyscy uczyli się o tym w szkole i jakieś zasady poprawności językowo-gramatycznej powinny się zachować w mózgownicy.

eot
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 23 kwietnia 2011, 22:09

Fajnie że na tym forum ktoś zwraca uwagę na poprawność pisowni. Od moda począwszy :)
A co do gaźnika - sprawdź, czy pompa daje paliwo. Bo może na wolnych obrotach wysusza gaźnior.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 23 kwietnia 2011, 22:26

Ja tam jestem jak Janisz, niespotykanie spokojny czlowiek. :D Czasem tylko sie przypieprze do kogos albo wpieprze komus (zaleznie czy na forum czy w realu). A tak to jestem wyluzowany. :) Nie uzywam znakow diakrytycznych, toleruje kolowializmy i emotikonki a jak ktos zrobi 2-3 bledy raz na jakis czas to tez jest luz. Z tego co widzialem, jak ostatnio paru klubowiczow zrobilo blad, to inni sie czepiali a nie ja - archiwum nie klamie, sprawdzcie sami. Mnie irytuja nie byki a recydywa, bo czuje sie wtedy, jakby mi ktos obsmarkana reke podawal, mimo zwrocenia uwagi. To na tyle w temacie. Pax vobiscum.
Ostatnio zmieniony 23 kwietnia 2011, 22:28 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

szela81
Posty: 292
Rejestracja: 01 marca 2011, 11:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szela81 » 26 kwietnia 2011, 09:55

Oddałem gaźnik do regeneracji bo lata na gazie zrobiły swoje, jeżdżę na pożyczonym, jest lepiej ale nie idealnie, zobaczymy co będzie jak wróci własny...
Ale jest inny problem, wczoraj wracałem ze świąt i pod samym domem - trzask, obrotomierz do zera i tyle. Przełączyłem na benzynę, pociągnąłem na biegu, obrotomierz dalej zero, a benzyna tylko strzeliła w wydechu...Auto stoi, nie wiem od czego zacząć. Wiem, że zanim go kupiłem to długo stał, teraz pewnie będą padać różne rzeczy ale jakiś pech mnie prześladuje...
driftin' ain't easy

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 26 kwietnia 2011, 10:33

Zielony kabelek aparat-moduł.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

szela81
Posty: 292
Rejestracja: 01 marca 2011, 11:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szela81 » 26 kwietnia 2011, 17:01

Wymieniłem zielony kabelek i nic, dalej nie pali, stary wyglądał ok, jest jakiś sposób na ocenę "wzrokową" jego zużycia?
Ale podczas ściągania kopułki do wymiany wypadł taki mały czarny "trzpień", wsadziłem go z powrotem, ale w dotychczasowych kopułkach nie widziałem czegoś takiego, był na środkowym złączu od środka. Czy teraz wymienić kopułkę?
driftin' ain't easy

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 26 kwietnia 2011, 17:06

sprawdź czy masz iskrę na świecach, jeśli nie to kopułka wymień na nowa
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

szela81
Posty: 292
Rejestracja: 01 marca 2011, 11:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szela81 » 26 kwietnia 2011, 17:17

ok, sprawdzę, a jak wykluczyć awarię samej cewki? (tej duźej jak i tej małej pod kopułką)

edit:
Nie mam iskry. Poguglowałem i wychodzi na to, że wg tego zdjęcia Obrazek
to co mi wypadło jest ważne - styka do palca, pewnie to jest przyczyna, jutro odbieram kopułkę i mam nadzieję że ruszy.
Ostatnio zmieniony 26 kwietnia 2011, 17:46 przez szela81, łącznie zmieniany 1 raz.
driftin' ain't easy

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 26 kwietnia 2011, 18:47

to na 100% przyczyna.
tak jakbyś miał przecięty kabel i pytał dlaczego prąd nie płynie. :P

szela81
Posty: 292
Rejestracja: 01 marca 2011, 11:44
Lokalizacja: Katowice

Post autor: szela81 » 28 kwietnia 2011, 22:10

No i leżę...
Kopułka wymieniona, palec, moduł, zielony kabel też, na cewce jest zasilanie - iskry nie ma :(
Jak "domowym" sposobem sprawdzić cewkę? Bo w ciemno już dość części (na szczęście tanich) wymieniłem, ale cewki nawet nie mam jak w Katowicach i okolicy kupić - "panie, do poloneza? nie produkują..."
driftin' ain't easy

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 28 kwietnia 2011, 22:16

Do żuka, nysy, fiata 126p, 125 p, jakakolwiek cewka zapłonowa jaka wyglądem wygląda jak twoja.

Może być od każdego samochodu, jaki ma wyglądem taką samą cewkę, oby tylko była zasilana na 12 V
Ostatnio zmieniony 28 kwietnia 2011, 22:17 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

gringo
Posty: 1405
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 20:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gringo » 29 kwietnia 2011, 12:42

szela81,
Mój 125p zrobił bezproblemowo ponad 500km na cewce 12v z Jawy, znajomy jeździ juz od kilku lat na cewce z MZ, jeśli Cie to ratuje spróbuj tutaj:

„Auto-Moto”
Simson, Romet Jawa, MZ, Wsk części akcesoria ogumienie.
Katowice, Ul. Kordackiego 1 Tel. 251-69-40
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

ODPOWIEDZ