alarm przekroczenia dopuszczalnej temperatury

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

TUR
Posty: 472
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:20
Lokalizacja: jawor/Dolnośląskie

alarm przekroczenia dopuszczalnej temperatury

Post autor: TUR »

Panowie jak wykonać taki alarm ewentualnie z jakiego autka zastosować.(czujnik,brzęczyk ewentualnie silna dioda)
Dokładnie chodzi mi o to że np gdy temperatura cieczy chłodzącej zbliża się do 100c lub je przekroczy włączy się brzęczyk ostrzegawczy tak mam w ciężarówce i wiem że coś się złego dzieje z układem chłodzenia.
Nie od dziś wiadomo że w poldzie plusie są słabo widoczne kontrolki podczas słonecznego dnia,raz mi się zdarzyło zagotować poldka jak urwał się pasek napędu alternatora i pompy wody,ostatnio poszła mi uszczelka pod głowicą,dopiero się zorientowałem jak z tyłu autka szła para z wydechu jak z jakiejś elektrociepłowni a skala na wskaźniku temperatury się skończyła,teraz cały czas po naprawie obserwuje wskaźnik co jest denerwujące i może przerodzić się w natręctwo :D
Ostatnio zmieniony 22 września 2010, 18:29 przez TUR, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Atu 1,6 GSI

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Odnośnie zerwanego paska klinowego, ja ten problem rozwiązałem w bardzo prosty sposób.

Pod żaróweczkę od ładowania podłączyłem piszczyk jaki piszczy za każdym razem jak przekręce kluczyk i jeszcze nie uruchomię silnika. Jak silnik uruchomię to piszczyk przestaje piszczeć dlatego że jest ładowanie i kontrolka gaśnie.

Pasek klinowy się zerwie, kontrolka się zapali a piszczyk zacznie piszczeć.

I przyznaję że kontrolki w plusie to porażka. Nic nie widać w słoneczny dzień.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

TUR
Posty: 472
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:20
Lokalizacja: jawor/Dolnośląskie

Post autor: TUR »

piszczyk fajna sprawa ,ale to nie rozwiązuje problemu w przypadku awarii czujnika wentylatora lub samego wentylatora,termostatu,pompy wody.
Właśnie mi kumpel napisał że w jego golfie td był czujnik właśnie połączony z brzęczykiem gdy płyn się zacznie gotować i jest to montowane fabrycznie i miał taki przypadek jak mu termostat się zaciął że ten alarm zadziałał co wiadomo uchroniło auto od poważniejszej awarii.
Ostatnio zmieniony 22 września 2010, 22:30 przez TUR, łącznie zmieniany 1 raz.
Polonez Atu 1,6 GSI

OLO
Posty: 9159
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

W fiacie 127 i zastavie była kontrolka za wysokiej temperatury. W bida wersjach uno także.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

klysek1
Posty: 2833
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Polski Fiat

Post autor: klysek1 »

Ja mam w fiacie dorobioną taką kontrolkę, ale nie mam pojęcia, do czego poprzedni właściciel ją podłączył.

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

Tak sobie myślę, że jest to do ogarnięcia. Można do tego celu wykorzystać jakiś gotowy, cyfrowy miernik temp. o odpowiednim zakresie. Problem może być z zamontowaniem czujnika w zbiorniku wyrównawczym - bo rozumiem, że to w tym przypadku jest najlepsze miejsce do pomiaru temp.
Fiat 125p 1300 1974r.

jose
Posty: 4344
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose »

Po co? Wskaźnik temperatury nie wystarczy?

BORYS
Posty: 2670
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS »

marck1 pisze:Tak sobie myślę, że jest to do ogarnięcia. Można do tego celu wykorzystać jakiś gotowy, cyfrowy miernik temp. o odpowiednim zakresie. Problem może być z zamontowaniem czujnika w zbiorniku wyrównawczym - bo rozumiem, że to w tym przypadku jest najlepsze miejsce do pomiaru temp.
Ja bym bardzo chcial miec taki miernik cyfrowy "przenosny". Pozwoliloby mi to ustalic w kazdym aucie jak sie maja wyniki wskaznika temp to rzeczywistej temperatury bo w kazdym acie wskaznik pokazuje inne wychylenie dla tej samej temperatury.
Ostatnio zmieniony 23 września 2010, 07:48 przez BORYS, łącznie zmieniany 1 raz.
Ura Bura Szef Podwóra

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

zasadnicza sprawa, to w samochodzie nie polecam wskaznikow cyfrowych, analogowe po prostu szybko i podswiadomie sie czyta, w cyfrowych tego niestety nie ma.

TUR, wskaznik temperatury nie hjset chyba slabo widoczny? sorry, ale jak nie widzisz wskazowki to jak masz kontrolke zobaczyc?

HOMZIK, sprawdzi sie dopoki nie padnie regulator lub szczotki sie beda konczyc, wtedy niestety nie zawsze regulator zapali kontrolke. ja zamontowalem sobie woltomierz zrobiony ze wskaznika wysterowania, zero przesunalem stabilizatorem i jest woltomierz o zakresie 10-15V

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

BORYS, a jaki to problem mieć taki miernik?. Na allegro jest tego pełno i w cenie do 20zł kupisz coś takiego - w zupełności wystarczy.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 23 września 2010, 10:45 przez marck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat 125p 1300 1974r.

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

jose pisze:Po co? Wskaźnik temperatury nie wystarczy?
Niedawno zatrzymała mnie blondyneczka z lizakiem:
- Nie patrzył Pan na prędkość ?
- Nie, patrzyłem na drogę.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard »

a może policjant trzymający blondynę Cię zatrzymał? :)
Obrazek
Obrazek

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

qdlaty pisze:sprawdzi sie dopoki nie padnie regulator lub szczotki sie beda konczyc, wtedy niestety nie zawsze regulator zapali kontrolke.
Ale mi chodziło o sytuację kiedy pasek klinowy się zerwie.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty »

wiem o co Ci chodzilo dlatego napisalem ze sie sprawdzi, ale w ww. sytuacjach zawiedzie ;)

K-750
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2010, 08:42
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: K-750 »

marck1 pisze:BORYS, a jaki to problem mieć taki miernik?. Na allegro jest tego pełno i w cenie do 20zł kupisz coś takiego - w zupełności wystarczy.


Z tymi tanimi miernikami trzaba uważać. Kupiłem kiedyś taki tani i we fiacie działa, ale jak chciałem zmierzyć napięcie ładowania w motocyklu, to świrował, łapał jakieś zakłócenia z pracującego silnika.[/quote]
Ostatnio zmieniony 24 września 2010, 08:10 przez K-750, łącznie zmieniany 3 razy.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik »

K-750 pisze:Z tymi tanimi miernikami trzaba uważać. Kupiłem kiedyś taki tani i we fiacie działa, ale jak chciałem zmierzyć napięcie ładowania w motocyklu, to świrował, łapał jakieś zakłócenia z pracującego silnika.
Może miernik a może to ładowanie miało taki ciekawy przebieg.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

K-750
Posty: 6
Rejestracja: 22 maja 2010, 08:42
Lokalizacja: Świerklany

Post autor: K-750 »

Też miałem takie podejrzenia, więc pożyczyłem porządny miernik i pokazywałdobrze.

ODPOWIEDZ