Witam! Mam łódź z silnikiem FSO 1500 ale niestety już mocno wyeksploatowanym (ciśnienie na cylindrach ok 8,5) chciałbym wymienić ten silnik na 1600 z wielopunktowym wtryskiem http://www.szukamczesci.pl/pliki/tmp_20 ... full_2.jpg ale nie mam pojęcia co poza silnikiem mam z samochodu wykręcić i jak to wszystko do kupy połączyć. Za wszystkie informację będę bardzo wdzięczny Chodzi mi oczywiście o elektrykę bo mechanicznie dam sobie radę
Ostatnio zmieniony 22 lipca 2010, 21:39 przez bzik4, łącznie zmieniany 1 raz.
Po co komplikować i się bawić w jakieś wielopunkty? W dodatku na łódce. Gaźnik, to najprostsze rozwiązanie i zdaje się najmniej zawodne w tym przypadku...
Janisz ma racje. Z OHV to 1,6 z Caro, najmocniejsze i najoszczedniejsze jak sie gaznik dobrze ustawi
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
no dobra gaźnik gaźnikiem a co z zapłonem? teraz mam normalnie kopułkę i rozdzielacz ale czy da się to założyć w silniku ze zdjęcia i to samo dotyczy pompy paliwowej, i jedno i drugie jest napędzane wałkiem rozrządu i czy przypadkiem nie została z niego usunięta krzywaka od pompki i zębatka od zapłonu. A może inaczej, mam silnik taki jak na zdjęciu i silnik FSO 1,5 czy da się z tego zrobić jeden sprawny? i w jakiej konfiguracji będzie najłatwiej jednocześnie najlepiej to poskręcać
bzik4 pisze:i czy przypadkiem nie została z niego usunięta krzywaka od pompki i zębatka od zapłonu.
Została. Pompkę to możesz elektryczną założyć do gaźnika, gorzej z zapłonem.
A jakbyś na prawdę chciał wyjmować z samochodu to MPI to jeszcze kompa, wiązki elektryczne, kolektor wydechowy i 2 rurkę. Ze starego silnika przełożyłbyś pewnie koła pasowe, chyba, że chcesz zrobić sobie wspomaganie steru... Chociaż pewnie wiązki elektryczne w łódce są custom, więc te pod kompa musiałbyś zrobić samemu.
Ostatnio zmieniony 23 lipca 2010, 09:03 przez Krasik, łącznie zmieniany 3 razy.
No dobra, więc biorę silnik GSI zakładam do niego głowicę z kolektorem dolotowym i gaźnikiem od silnika 1,5, oraz montuję rozdzielacz z kopułką i przerywaczem. Pozostała jeszcze kwestia pompy paliwowej, czy mogę założyć z poldka GSI i gdzie ona się znajduje i czy może ona bezpośrednio zasilać gaźnik czy musi być jakiś układ przelewowy?
bzik4 pisze:czy mogę założyć z poldka GSI i gdzie ona się znajduje
Znajduje się na górze baku, dostępna pod klapką w podłodze bagażnika. Ale pompa od GSI jest chyba za silna i potrzebowałaby układu przelewowego. Ale chyba są pomki które lepiej by się sprawdziły w tej roli.
Ostatnio zmieniony 25 lipca 2010, 18:14 przez Krasik, łącznie zmieniany 2 razy.