Silnik z poloneza do łodzi

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

bzik4
Posty: 4
Rejestracja: 17 lipca 2010, 15:09
Lokalizacja: Legionowo

Silnik z poloneza do łodzi

Post autor: bzik4 » 22 lipca 2010, 21:37

Witam! Mam łódź z silnikiem FSO 1500 ale niestety już mocno wyeksploatowanym (ciśnienie na cylindrach ok 8,5) chciałbym wymienić ten silnik na 1600 z wielopunktowym wtryskiem http://www.szukamczesci.pl/pliki/tmp_20 ... full_2.jpg ale nie mam pojęcia co poza silnikiem mam z samochodu wykręcić i jak to wszystko do kupy połączyć. Za wszystkie informację będę bardzo wdzięczny :564: Chodzi mi oczywiście o elektrykę bo mechanicznie dam sobie radę :)
Ostatnio zmieniony 22 lipca 2010, 21:39 przez bzik4, łącznie zmieniany 1 raz.

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 22 lipca 2010, 22:30

Po co komplikować i się bawić w jakieś wielopunkty? W dodatku na łódce. Gaźnik, to najprostsze rozwiązanie i zdaje się najmniej zawodne w tym przypadku...

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 23 lipca 2010, 02:07

Janisz ma racje. Z OHV to 1,6 z Caro, najmocniejsze i najoszczedniejsze jak sie gaznik dobrze ustawi :)
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

bzik4
Posty: 4
Rejestracja: 17 lipca 2010, 15:09
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: bzik4 » 23 lipca 2010, 08:51

no dobra gaźnik gaźnikiem a co z zapłonem? teraz mam normalnie kopułkę i rozdzielacz ale czy da się to założyć w silniku ze zdjęcia i to samo dotyczy pompy paliwowej, i jedno i drugie jest napędzane wałkiem rozrządu i czy przypadkiem nie została z niego usunięta krzywaka od pompki i zębatka od zapłonu. A może inaczej, mam silnik taki jak na zdjęciu i silnik FSO 1,5 czy da się z tego zrobić jeden sprawny? :) i w jakiej konfiguracji będzie najłatwiej jednocześnie najlepiej to poskręcać :)

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 23 lipca 2010, 08:59

Tutaj zobacz:
http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopic.php?t=4215
bzik4 pisze:i czy przypadkiem nie została z niego usunięta krzywaka od pompki i zębatka od zapłonu.
Została. Pompkę to możesz elektryczną założyć do gaźnika, gorzej z zapłonem.

A jakbyś na prawdę chciał wyjmować z samochodu to MPI to jeszcze kompa, wiązki elektryczne, kolektor wydechowy i 2 rurkę. Ze starego silnika przełożyłbyś pewnie koła pasowe, chyba, że chcesz zrobić sobie wspomaganie steru... ;) Chociaż pewnie wiązki elektryczne w łódce są custom, więc te pod kompa musiałbyś zrobić samemu.
Ostatnio zmieniony 23 lipca 2010, 09:03 przez Krasik, łącznie zmieniany 3 razy.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 23 lipca 2010, 09:02

Krasik pisze:gorzej z zapłonem.
Nic nie gorzej. Normalnie aparat zakłada...
Krasik pisze:Ze starego silnika przełożyłbyś pewnie koła pasowe, chyba, że chcesz zrobić sobie wspomaganie steru...
Krasik, zasadził Ci ktoś kiedyś kopa w coś? Jakie koło pasowe z gaźnikowca? MPi na kole pasowym posiada wieniec dla cpwk.
Krasik pisze:Chociaż pewnie wiązki elektryczne w łódce są custom, więc te pod kompa musiałbyś zrobić samemu.
Wiązka od MPi to osobny Twór i łaczy się z główna wiązka za pomocą dwóch kostek, chyba w sumie 6 przewodów...
Ostatnio zmieniony 23 lipca 2010, 09:08 przez jose, łącznie zmieniany 2 razy.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 23 lipca 2010, 09:04

jose pisze:Nic nie gorzej. Normalnie aparat zakłada...
No ale po wymianie wałka na starszego typu, i popychaczy na normalne chyba...
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 23 lipca 2010, 09:06

Krasik pisze:No ale po wymianie wałka na starszego typu, i popychaczy na normalne chyba...
Taaaa, a ciekawe czym napędzana jest pompa oleju...

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 23 lipca 2010, 09:12

jose pisze:Taaaa, a ciekawe czym napędzana jest pompa oleju...
No fakt...
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

bzik4
Posty: 4
Rejestracja: 17 lipca 2010, 15:09
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: bzik4 » 25 lipca 2010, 17:54

No dobra, więc biorę silnik GSI zakładam do niego głowicę z kolektorem dolotowym i gaźnikiem od silnika 1,5, oraz montuję rozdzielacz z kopułką i przerywaczem. Pozostała jeszcze kwestia pompy paliwowej, czy mogę założyć z poldka GSI i gdzie ona się znajduje i czy może ona bezpośrednio zasilać gaźnik czy musi być jakiś układ przelewowy?

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 25 lipca 2010, 18:10

bzik4 pisze:i przerywaczem
Jak już modzisz to załóż układ z modułem.
bzik4 pisze:czy mogę założyć z poldka GSI i gdzie ona się znajduje
Znajduje się na górze baku, dostępna pod klapką w podłodze bagażnika. Ale pompa od GSI jest chyba za silna i potrzebowałaby układu przelewowego. Ale chyba są pomki które lepiej by się sprawdziły w tej roli.
Ostatnio zmieniony 25 lipca 2010, 18:14 przez Krasik, łącznie zmieniany 2 razy.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

ODPOWIEDZ