POLONEZ CARO PLUS 1.6 GLI- STARSZNIE SIĘ GRZEJE.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik »

Jak Ci to bardzo przeszkadza to szukaj czujnika, odkamień chłodnicę... a może wiatrak działa dobrze, tylko czujnik ten do wskaźnika jest zły. A jak nie masz ochoty się z tym bawić to zostaw tylko miej baczne oko ;)
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

zmiennik1313
Posty: 187
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 »

dzieki. chyba tak zostawię, bo nie ma sensu szukać i wydawac kase na coś co chodzi i spełnia swoje zadanie. A jak się przedstawia temat tych kierwonic powietrza co znajdują się po bokach chłodnicy??? jeżdzić bez tego czy to raczej załozyć??
Ostatnio zmieniony 04 sierpnia 2010, 09:59 przez zmiennik1313, łącznie zmieniany 1 raz.

OLO
Posty: 9159
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Lepiej założyć. I zrobić jeszcze kierownicę na dole. Ja włożyłem pod wlot w zderzaku i przykręciłem od dołu do przedniego pasa.
I wywaliłem ramke przedniej tablicy bo troche przesłania wlot.
Jak Ci sie masakrycznie grzeje podczas jazdy to wyjmij atrapę.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik »

OLO pisze:I zrobić jeszcze kierownicę na dole. Ja włożyłem pod wlot w zderzaku i przykręciłem od dołu do przedniego pasa.
Jak zrobić? A to co jest fabycznie jest złe? Przecież jest kierownica z wlotu w zderzaku do chłodnicy...
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

OLO
Posty: 9159
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Krasik, w plusach nie ma.
Skoro na płaskim i w niższych temperaturach nie przekracza 90 st to znaczy że termostat jest OK. Kwestia lepszej wymiany ciepła.
Można polepszyć przepływ powietrza przez chłodnicę, ew samąchłodnicą (sprawność). Jeśli masz alu to mozesz zmienić. miedziane stare były lepsze jeśli chodzi o wymianę ciepła.
A i samo płukanie układu nie zaszkodzi.
W plusach jeszcze mamy ciagły przeplyw przez nagrzewnicę. Czyli małym obiegiem krąży gorący płyn. Można to spokojnie zamykać na lato. Np zaworek z lublina i sterowanie dać do środka ukrytą dźwigienką. Jak jest chłodny poranek to można otworzyć przepływ. A i w upały powinno to pomóc jeśli chodzi o temp w środku. Nawet bez przepływu ale nagrzewnica która ma 100st i jest w środku nagrzwa wszystko dookoła.
Genialny pomysł :) Dziś to wykonam w swoim.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik »

OLO pisze:Krasik, w plusach nie ma.
a! No tak, FSO ulepszało ;)
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

OLO
Posty: 9159
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

daełu
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

jose
Posty: 4344
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose »

Aluminiowa chłodnica to ZUO. Dopóki miałem miedź, wskazówka temp, nawet nie próbowała wyjść poza 90. Na aluminiowej nie dość, że wentylator mieli prawie cały czas, to ciężko zejść poniżej 90 na dłużej.

zmiennik1313
Posty: 187
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 »

dzia za wszelakie sugestie. A więc tak. Chłodnice mam miedzianą z dwoma wentylatorami, jutro założe kierownice powietrza. Fakt wlot mam troche przysłonięty w atrapie bo mam halogeny zainstalowane, przepłukam tez układ i dam znać co się działo. dzieki i pozdrawiam.

OLO
Posty: 9159
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

zmiennik1313 pisze:mam troche przysłonięty w atrapie bo mam halogeny zainstalowane,
To całą atrapa z gniazdami czy samoróbka? Bo jak atrapa jak z wątku o moim GSI to nic dziwnego. Zrób doświadczenie - pośmigaj bez atrapy.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

zmiennik1313
Posty: 187
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 »

OLO pisze:
zmiennik1313 pisze:mam troche przysłonięty w atrapie bo mam halogeny zainstalowane,
To całą atrapa z gniazdami czy samoróbka? Bo jak atrapa jak z wątku o moim GSI to nic dziwnego. Zrób doświadczenie - pośmigaj bez atrapy.
powiem ci tak że atrapa jest seryjna. Przed nią sa załozone okragle halogeny zelmotu taki straszy typ itp. dziś załozyłem te kierownice i powiem ci szczerze ze jest róznica i to znaczna bo nic sie nie grzeje i wskazówka w czasie jazdy jest około 90 stopni , wchodzi na 90 i wentylator się wlacza, więc wydaje mi się że jest wsio ok. A podpowiesz kiedy powinien się załaczyc drugi wentylator???

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Około 125 stopni
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Herr_Flick
Posty: 316
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:55
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Herr_Flick »

Może przeoczyłem, ale czy z Plusów grzeją się tylko GLI nikogo z GSI nie widziałem.
I jeszcze jedno, były też Rovery Plusowe czy one też mają aluminiową chłodnicę a tym samym problemy z grzaniem, czy może w przypadku 1,4 choć 103KM ta chłodnica daje radę
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios »

Aluminiowa chlodnica z samej natury rzeczy jest mniej wydajna niz miedziana. Oba Plusy, zarowno GLI jak i GSI lubia sie przegrzewac, ale najczesciej to wina czujnika lub termostatu. Czasem tez padnie uszczelka... i to tyle smutnej praktyki.
Ostatnio zmieniony 05 sierpnia 2010, 19:56 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 3 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Herr_Flick
Posty: 316
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:55
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Herr_Flick »

A Rover Plus?
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios »

Nie wiem bo nie mialem, spytaj sie bylego posiadacza - Bolimy.


Generalnie ten temat zaczyna sie rozwlekac bez sensu. To naprawde bez roznicy, czy chlodnica taka czy smaka, Rover czy OHV. Uklad chlodzenia jest bardzo prosty i nic mu nie potrzeba do szczescia oprocz tego zeby utrzymywac go w sprawnosci.

1. Chlodnica alumniowa jest kiepska, bo aluminium gorzej przewodzi cieplo niz miedz. Niemniej jak ktos jezdzi normalnie, to i aluminiowa da rade, tak samo jak jeden wiatrak zamiast dwoch. Wada nowych chlodnic jest taka, ze lubia sie rozszczelniac w miejscu lacznienia plastiku z metalem. To wada konstrukcyjna, wystepujaca losowo. Podobno lepiej lac plyny przystosowane do chlodnic ALU, czyli np. Borygo ALU a nie zwykle, ale trudno to zweryfikowac. Jak juz dojdzie do awarii - lepiej wydac wiecej i kupic miedziana.

2. Najczestsze usterki ukladu sa banalne: zepsute czujniki, brudne styki, zablokowany termostat, zacierajaca sie pompa wody, luzny pasek klinowy, niesprawny korek zbiorniczka plynu itd. Jak to dziala, to nie ma prawa sie grzac, chyba ze jest to objaw padnietej uszczelki. Kamienia tez bedzie malo, tylko trzeba lac plyn, wode destylowana a nie kranowe i wymieniac co jakis czas.

3. Wszystkie opisane wyzej awarie zaliczylem, lacznie z padnieciem uszczelki pod glowica, wiec pisze z wlasnego doswiadczenia. Nalezy wiec po prostu posprawdzac na poczatku te elementy krok po kroku i nie trzeba bedzie kombinowac z patentami. Warto zmyc z zewnatrz zatykajacy chlodnice syf drogowy, zdjac halogeny itd. Reczne zalaczanie wiatraka to moze byc dobry pomysl, ale przydatny dopiero jak ktos stoi non stop w korku w upale.
Ostatnio zmieniony 05 sierpnia 2010, 22:39 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 4 razy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

ODPOWIEDZ