POLONEZ CARO PLUS 1.6 GLI- STARSZNIE SIĘ GRZEJE.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

POLONEZ CARO PLUS 1.6 GLI- STARSZNIE SIĘ GRZEJE.

Post autor: zmiennik1313 » 25 stycznia 2010, 23:48

Witam wszystkich forumowiczów. Jstem tu od niedawna itp. Od niedawna też wszedl w moje posiadanie Caro plus 1.6 gli benzyna. Ale do rzeczy. Zauwazyłem że samochód starsznie mi się grzeje. Na postoju przy -20 stopnowych mrozach temperatura bardzo szybko idzie w góre dochodzi do 130 stopni.Płynu nie ubywa ani nie gotuje. Wentylatory sie nie właczaja pomimo wymiany czujników. Poprzedni własciciel zrobił je na krotko za pomoca klawisza(WERSJA Z DWOMA WENTYLATORAMI) i trzeba je ręcznie wlaczyc , po czym temperatura lekko schodzi. tak samo jest w czasie jazdy i na postoju. A zapomniałem dodac ze w nawiewów leci zimne powietrze pomimo iz przewody do nagzewnicy są gorące. Z góry prosił bym o jakies sugestie co mu dolega bo tak nie mozna nim nawet jeździć a chce go sobie przyszykowac jako samochód od święta , nie jako woł roboczy. pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 25 stycznia 2010, 23:51

Sprawdziles termostat, pompe wody i droznosc ukladu? Zmieniles plyn na zimowy? Jak plyn jest letni, badz stary po prostu i gdzies przymarzl to zatkal kanaly i takie beda atrakcje wlasnie. Dopoki gdzies blok nie peknie ;) jak juz nie walnal.
Ostatnio zmieniony 25 stycznia 2010, 23:52 przez Ambrosios, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 26 stycznia 2010, 00:28

powiem ci szczerze że jedna ze śrub od termostatu jest urwana i musze odkręcić calą podstawę i go zwalic. płyn jest borygo zaraz po kupnie zmieniłem bo też się grzał. co do drożności to niesprawdzałem ale pompa chodzi lekko.
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2010, 00:31 przez zmiennik1313, łącznie zmieniany 1 raz.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 26 stycznia 2010, 00:45

A co było wlane zanim wlałeś Borygo (może woda?) i zlałeś płyn tylko z chłodnicy czy z bloku też?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 26 stycznia 2010, 01:41

Ano wlasnie, troche starej wody w ukladzie, dzieki czemu Borygo jest rozcienczone, przez to krystalizacja zamiast przy -35st.C nastepuje przy np. -25 i w ten sposob po jednej naprawde mroznej nocy jest po sprawie. Miejmy nadzieje ze to jednak termostat.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 26 stycznia 2010, 10:23

Krasik pisze:A co było wlane zanim wlałeś Borygo (może woda?) i zlałeś płyn tylko z chłodnicy czy z bloku też?
wiesz był bardzo stary Płyn borygo zielony.
a pewnie wczesniej był na wodzie. odpaliłem go teraz i nadal jest to samo. postaram się go zalac borygiem. a i spuścic płyn z bloku.a i przewód górny od chłodnicy jest ciepły a dolny jest zimny. podpowiedźcie co jeszcze mu dolega że wogóle nie grzeje ogrzewanie?? pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2010, 10:23 przez zmiennik1313, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 26 stycznia 2010, 11:46

Przeciez napisalem. Wyjmij chlodnice, wyjmij nagrzewnice i sprawdz droznosc. My za Ciebie tego nie zrobimy.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 26 stycznia 2010, 16:56

Ambrosios pisze:My za Ciebie tego nie zrobimy.
..... krasnoludki :551: :570:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 26 stycznia 2010, 18:42

sprawdz tez pompe wody czy w ogole wprawia w ruch to chlodziwo jakie masz wlane w uklad

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 26 stycznia 2010, 23:30

pompa chodzi bo do zbiorniczka płyn się przelewa. Postaram się jutro wywalić termostat i pokombinować i w końcu dojsc jak ktoś stworzyłze wentylatory wlączają się ręcznie za pomoca klawisza 9 a mimo iz chodza to bardzo słabo schładzaja bo temperatura powoli maleje do 89-90 stopni)

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 27 stycznia 2010, 17:23

zanim wywalisz termostat, to obadaj czy ten silnik faktycznie jest tak nagrzany, byc moze wskazania na desce rodzielczej sa zbyt wysokie

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 27 stycznia 2010, 18:07

zmiennik1313 pisze:bo temperatura powoli maleje do 89-90 stopni)
_________________
To że powoli to normalne. Zejście ze 100 stopni na 90 stopni trwa nawet przy takich mrozach co najmniej 2 minuty.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

WFO
Posty: 144
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 07:27
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: WFO » 27 stycznia 2010, 22:10

a i przewód górny od chłodnicy jest ciepły a dolny jest zimny.
To mi wygląda ewidentnie na termostat.


Co do nagrzewnicy to za wiele nie podpowiem - nasuwa mi się tylko brak drożności albo uszkodzone podciśnieniowe sterowanie klapkami nagrzewnicy.
Jak plyn jest letni, badz stary po prostu i gdzies przymarzl to zatkal kanaly i takie beda atrakcje wlasnie. Dopoki gdzies blok nie peknie jak juz nie walnal.
Nie strasz kolegi, ewentualnie zatkany lodem kanał przy takiej temperaturze napewno by się odetkał, nie wspomnę, że najpierw pęka chłodnica, a blok stanowczo potem - i to od lodu a nie od gorąca.
Ostatnio zmieniony 27 stycznia 2010, 22:13 przez WFO, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro+GSI '98

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 01 lutego 2010, 19:28

dziekuje wszystkich za sugestie. Winą były czyjniki ich złe podlączenie , płyn chłodzący oraz termostat. a ktoś cos podpowie czemu po około 15 km jazdy zapala się kontrolka od sterowania silnika>>( zólty silnik). miałby ktos jakieś sugestie??

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 01 lutego 2010, 19:40

Odczytaj błędy.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 01 lutego 2010, 19:40

zczytaj kody bledow to sie dowiesz ,co go boli
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 08 kwietnia 2010, 20:18

Witam wszystkich po dłuzszej przerwie. Fso juz lata jednak dziś zauwazylem mały problem. Mianowicie po wczorajzej jeździe dziś na podłodze w garazu były plamy od borygo. W zbiorniczku też go delikatnie ubyło. Węże itp sprawdziłem i są suche, pod samochodem na elementach silnika nie widac wyraźnych śladów płynu. Miałby ktoś jakieś sugestie co jest grane? pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2010, 20:19 przez zmiennik1313, łącznie zmieniany 1 raz.

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 08 kwietnia 2010, 20:53

Piszesz o Caro Plusie? Jeśli tak, zobacz czy w okolicach akumulatora nie masz mokro od płynu. W tych modelach lubią pękać zbiorniczki wyrównawcze pod zgrzewem.

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 08 kwietnia 2010, 20:55

MichalSW pisze:Piszesz o Caro Plusie? Jeśli tak, zobacz czy w okolicach akumulatora nie masz mokro od płynu. W tych modelach lubią pękać zbiorniczki wyrównawcze pod zgrzewem.
tak tak nie chciałem zakładać nowego tematu i podpiąłem go do starego. tak Caro plus na boshu jednopunktowym. ok jutro sprawdze , a jesli okaże się że jest w całosci to czego mam dalej szukac?/
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2010, 21:06 przez zmiennik1313, łącznie zmieniany 1 raz.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 08 kwietnia 2010, 21:10

Popatrz dokładnie jak auto stoi w garażu, w jakim miejscu jest plama pod autem i tą drogą szukaj przecieku. Oczywiście może być tak że ciecz przedostaje się i kapie w zupełnie innym miejscu niż jest wyciek.

Zbiorniczek wyrównawczy wytrzyj do sucha, obejrzyj dokładnie chłodnicę i wszystkie połączenia wężami gumowymi. Jeśli nadal będziesz miał kłopoty z lokalizacją wycieku to :

- spuść całkowicie płyn. Zakręć kurki spustowe. Potem zrób tak abyś mógł swobodnie wpompować w układ chłodzenia powietrze w ilości 0,7 atm. Czyli korek zbiorniczka wyrównawczego kup sobie jakiś i wstaw tam wentyl od koła.

Przygotuj sobie w butelce lub baniaczku roztwór płynu do naczyń i wody. W stosunku pół szklanki płynu do naczyń na 3 litry wody.

Napompuj powietrzem układ do 0,7 atm, i polewaj tym roztworem co przygotowałeś, wszystkie miejsca połączeniowe układu chłodzenia oraz chłodnicę. W miejscu w jakim jest nieszczelność będzie się obficie pienić :564:

Sposób sprawdzony i bardzo dobry. :564:

A tak na marginesie, to ja nigdy nie dokręcam do końca korka na zbiorniczku. Zostaw luz, to ciśnienie nie będzie ci wywalało płyn :564: Ja tak jeżdżę już ponad 3 lata z delikatnie cieknącą chłodnicą i praktycznie teraz nie cieknie. :570:
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2010, 21:12 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 08 kwietnia 2010, 21:19

HOMZIK pisze:Popatrz dokładnie jak auto stoi w garażu, w jakim miejscu jest plama pod autem i tą drogą szukaj przecieku. Oczywiście może być tak że ciecz przedostaje się i kapie w zupełnie innym miejscu niż jest wyciek.

Zbiorniczek wyrównawczy wytrzyj do sucha, obejrzyj dokładnie chłodnicę i wszystkie połączenia wężami gumowymi. Jeśli nadal będziesz miał kłopoty z lokalizacją wycieku to :

- spuść całkowicie płyn. Zakręć kurki spustowe. Potem zrób tak abyś mógł swobodnie wpompować w układ chłodzenia powietrze w ilości 0,7 atm. Czyli korek zbiorniczka wyrównawczego kup sobie jakiś i wstaw tam wentyl od koła.

Przygotuj sobie w butelce lub baniaczku roztwór płynu do naczyń i wody. W stosunku pół szklanki płynu do naczyń na 3 litry wody.

Napompuj powietrzem układ do 0,7 atm, i polewaj tym roztworem co przygotowałeś, wszystkie miejsca połączeniowe układu chłodzenia oraz chłodnicę. W miejscu w jakim jest nieszczelność będzie się obficie pienić :564:

Sposób sprawdzony i bardzo dobry. :564:

A tak na marginesie, to ja nigdy nie dokręcam do końca korka na zbiorniczku. Zostaw luz, to ciśnienie nie będzie ci wywalało płyn :564: Ja tak jeżdżę już ponad 3 lata z delikatnie cieknącą chłodnicą i praktycznie teraz nie cieknie. :570:
dzięki za szczegółowy opis. jutro to wykonam.a jeszcze jedno pytanie czy mozliwe jest aby był blok peknięty?? bo samochód jak stoii to wogóle nie widac aby płyn kapał nawet z silnika.
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2010, 21:20 przez zmiennik1313, łącznie zmieniany 1 raz.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 08 kwietnia 2010, 21:21

Jak zrobisz ten test to będziesz widział gdzie cieknie. Pojeździj z lekko odkręconym korkiem i zobacz czy nadal cieknie :564:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 08 kwietnia 2010, 21:59

HOMZIK pisze:Jak zrobisz ten test to będziesz widział gdzie cieknie. Pojeździj z lekko odkręconym korkiem i zobacz czy nadal cieknie :564:
dzieki kolego za pomoc jutro się za to zabiore.
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2010, 22:00 przez zmiennik1313, łącznie zmieniany 1 raz.

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 02 sierpnia 2010, 22:47

Witajcie. Odświerzam temacik. Mianowicie wszystko jst ok, płynu nie wywala ,a ni nie ubywa , lecz zauwazyłem ze wentylator zalacza się około 90 stopni , chodzi bardzo długo, jakieś nawet dwie lub trzy minuty po zgaszeniu silnika. Zauwazyłem że wskazówka nie wychyla sie nawet ponad 90 stopni, jest na równym 90. pomóżcie co z tym fantem zrobić , czemu go tak szybko załącza i chodzi bardzo krótko. dodam ze w starszym gli wentylator załączał się ponad 90 i temperatura spadała do cos koło 80 stopn przy czym wentylator chodził krótko.i,. pozdrawiam.

OLO
Posty: 9141
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 03 sierpnia 2010, 07:05

zmiennik1313 pisze:Odświerzam
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Cendra
Posty: 1937
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 21:31
Lokalizacja: Ciechanów / Warszawa

Post autor: Cendra » 03 sierpnia 2010, 08:28

zmiennik1313 pisze:chodzi bardzo długo,
zmiennik1313 pisze:czemu go tak szybko załącza i chodzi bardzo krótko.
To długo czy krótko :?:
jest:
Obrazek
Obrazek
Kredens sp. z o.o. 1.5 C '83r
FSO Syrena 104 '71

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 03 sierpnia 2010, 22:25

długo chodzi wentylator. sorki za błedy ale pisałem to dośc poxno w nocy po przyjsciu z drugiej zmiany. pozdrawiam. podrzuci ktoś co mu dolega??
Ostatnio zmieniony 03 sierpnia 2010, 22:42 przez zmiennik1313, łącznie zmieniany 1 raz.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 04 sierpnia 2010, 08:24

Jak na moje oko to jakieś straszne to co piszesz nie jest. Może czujnik włączający wentylator, ten na dole chłodnicy, się skończył... albo jakieś bardzo zasyfiały... chociaż nie, jakby był zasyfiały to by włączał za późno chyba...
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 04 sierpnia 2010, 09:25

Ja tu raczej żadnego problemu nie widzę. U mnie wentylator zaczyna wiać od około 100 s. A jak auto bym postawił zaraz po zakończonej jeździe to czasami może być i tak że wentylator załączy ci się po 2 minutach pomimo tego że silnik nie pracuje. Schłodzi płyn i się wyłączy.

Zastosuj sobie dodatkowy włącznik w kabinie. Ja tak mam i mam święty spokuj z przegrzewaniem się silnika w korkach podczas upałów. Taki włącznik pozwala na wcześniejsze uruchomienie wentylatora oraz na schłodzenie płynu przed zgaszeniem silnika.

Karygodnym błędem jest gaszenie silnika mocno rozgrzanego lub przegrzanego! Zdecydowanie tym zaszkodzisz. Jeśli silnik się przegrzał i ty go zgasisz to temperatura w bloku wzrośnie jeszcze bardziej.

Silnik schładza się w czasie jazdy, a jeśli nie masz takiej możliwości bo stoisz w korku to polewa się chłodnicę wodą. POWTARZAM CHŁODNICĘ A NIE SILNIK!!!!!!!!!!!!!! Woda spowoduje szybszą wymianę ciepła na chłodnicy a tym samym szybkie schładzanie silnika.

Fabrycznie co nieliczni producenci stosują natrysk wody na chłodnicę oraz intercolery ( SUBARU)

:564:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

zmiennik1313
Posty: 185
Rejestracja: 18 stycznia 2010, 12:59
Lokalizacja: Ust-Ilimsk

Post autor: zmiennik1313 » 04 sierpnia 2010, 09:42

no dzieki za sugestię heh ale kiedys w Caro 1.6 gli 1995 rok wentylator jakoś inaczej się zalaczał tu w plusie załacza się prawie przed 90 stopniami heh ichodzi bardzo długo. Tak wogóle to dać sobie z tym spokój??? czy szukac innego czujnika w chłodnicy ( nie przegrzewa się ani nic.). Tak na marginesie to nie mam w zderzaku tych kierownic powietrza co kierują wlot powietrza na chłodnice, Założyć to czy raczej jeżdzic bez tych dwóch blach co znajdują sie po bokach chłodnicy?? :P :)
Ostatnio zmieniony 04 sierpnia 2010, 09:45 przez zmiennik1313, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ