Kolor osłony miski oleju

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kolor osłony miski oleju

Post autor: endriu771 » 15 sierpnia 2009, 18:30

Witam

Jaki był fabryczny kolor osłony miski oleju-tej z otworami? Może taki jak nadwozia a może inny?
Przy okazji zdjęcia miski, przeczyszczenia z szlamu, który tam pewnie zalega chciałbym odnowić tę osłonę bo w sumie jest ona widoczna a i rdza, która na niej jest raczej jej nie służy:)

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 15 sierpnia 2009, 18:47

I tak się usyfi... Najlepiej to chyba jakąś żaroodporną farbę wypadałoby narzucić. W moim 115C czarna, w klekocie też. Czy fabrycznie? hgw
Ostatnio zmieniony 15 sierpnia 2009, 18:48 przez jurek_j, łącznie zmieniany 1 raz.

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 15 sierpnia 2009, 21:31

Ja widzialem tylko czarne, masz plus miał fabrycznie czarną.
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

kaovietz
Posty: 2859
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 16 sierpnia 2009, 02:50

O co chodzi? Z otworami?
Bo jeśli chodzi o sanki to moje mają kolor...żółty. '85. Choc raczej jako podkład, a na to czerń. Po odwiedzinach krawęźnikowych ostro przebija żółć.
Друзья познабтся в беде.

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 17 sierpnia 2009, 12:09

Witam

Czyżby osłona miski oleju w kształcie wygiętej blachy z otworami miała potoczną nazwę-sanki...ciekawe. Faktem jest, że może się tak kojarzyć:)

Nadwozie ma kolor biały ale chyba to nie ma znaczenia w przypadku tejże osłony.
Czyli więc powinna mieć kolor czarny... Chyba wystarczy jak pomaluję samym Hammerite'm?

DF
Posty: 246
Rejestracja: 19 stycznia 2007, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DF » 17 sierpnia 2009, 18:41

Bo osłona miski z grubej blachy nie była jakby seryjna jak sadzę stąd zdziwienie...
Seryjne to były dwa wyprofilowane paski blachy czyli "sanki" niezmienne od pierwszych 125p po ostatnie plusy...

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 17 sierpnia 2009, 21:06

w plusach byla jeszcze dodatkowo taka oslona z tworzywa z otoworem na spuszczanie oleju - mam taki wynalazek w garazu

Magyster
Posty: 261
Rejestracja: 16 lipca 2008, 13:15
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: Magyster » 17 sierpnia 2009, 21:21

kaovietz pisze:O co chodzi? Z otworami?
Bo jeśli chodzi o sanki to moje mają kolor...żółty. '85. Choc raczej jako podkłakolord, a na to czerń. Po odwiedzinach krawęźnikowych ostro przebija żółć.
kilka dni temu rozbierałem poloneza do malowania (rocznik 84) i z sankami jest podobnie jak w fiacie, żółty podkład, a na to właściwy czarny lakier, przy czym żółtą farbę ciężko było usunąć

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 17 sierpnia 2009, 21:31

Witam

U mnie miskę oleju chroni taka jak poniżej na zdjęciu osłona. Mam rozumieć, że nie była montowana fabrycznie? Czy ona nosi nazwę sanek czy raczej ta druga wersja osłony?

http://img13.imageshack.us/i/osonamiskioleju.jpg/

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 17 sierpnia 2009, 21:42

fabrycznie byly tylko dwa palaki przykrecane do belki zawieszenia i pasa przedniego to na to mowi sie sanki

taka blacha to pewnie czyjas inwencja pewnie ktos lubil poszalec i bal sie o miche

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 17 sierpnia 2009, 21:52

Rozumiem: sanki to osłona typu 2 pałąki-wąsy...

patras pisze:taka blacha to pewnie czyjas inwencja pewnie ktos lubil poszalec i bal sie o miche
...tylko, że ja mam taką samą osłonę miski jak ta na zdjęciu...
Wygląda na to, że jest to typ osłony jaki był produkowany przez fabrykę. Tylko teraz czy właściciel sam ją montował czy była jako dodatek za dopłatą?

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 17 sierpnia 2009, 23:15

najpewniej sam zamontowal. tyo raczej z definicji jest wytwor rzemieslniczy/maloseryjny do sportu lub na wybitnie kiepskie drogi. jak chcesz, to moge ie zamienic z Toba na sanki fabryczne :)
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 18 sierpnia 2009, 10:14

Witam

Ciekawy jestem, czy ta osłona rzeczywiście jest taką rzadkością?
Czy ktoś z Was posiada taką osłonę?
Może ktoś mógłby jeszcze więcej na jej temat "powiedzieć"?

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 18 sierpnia 2009, 12:42

U mnie jest podobna, ale na pewno nie jest to wyrob seryjny. Znajac patenty poprzedniego wlasciciela - sam to zmontowal. Na fotce nie wiele widac:

Obrazek
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 18 sierpnia 2009, 14:05

BolimA pisze:U mnie jest podobna, ale na pewno nie jest to wyrob seryjny. Znajac patenty poprzedniego wlasciciela - sam to zmontowal.
Myślę jednak, że ta osłona to produkt fabryczny ale być może montowany za dopłatą lub po prostu przez właściciela po zakupie w sklepie. Skoro są dowody na jej istnienie:)...- myślę że jest to ta sama osłona i nie jest to produkcja - czyt. rękodzieło:) każdego właściciela z osobna.

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 18 sierpnia 2009, 14:23

Nigdy nie było na liście wyposażenia dodatkowego pozycji z osłoną podsilnikową.
Był to wyrób rzemieślniczy montowany indywidualnie przez Użytkownika po zakupie pojazdu.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 18 sierpnia 2009, 14:28

takich osłon było od groma. sam widziałem chyba ze trzy rodzaje, więc pewnie też masz rzemo. nie przejmuj się tym, to naprawdę nie jest powód aby doszukiwać się fabrycznego pochodzenia tego elementu.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 18 sierpnia 2009, 16:13

Rozumiem, pewnie macie rację, zasugerowałem się m.in. tym zdjęciem (patrz parę postów wyżej) z Monte Carlo 1975:)
Oto moja osłona, widać, że nie jest to robota domowa ale pewnikiem jakiejś większej manufaktury:)

moja osłona miski oleju

ta sama osłona, inne ujęcie

Jeszcze pytanko, czy po okręceniu tej osłony i oczywiście śrub można wysunąć do przodu miskę oleju? Czy trzeba jeszcze coś rozebrać:(?

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 18 sierpnia 2009, 16:44

co masz na mysli uzywajac okreslenia wysunac?? wszelkie manewry z miska i jej demontażem skutecznie utrudnia belka zawieszenia

co do oslony to calkiem fajna i solidna

Szymon
Posty: 3304
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 18 sierpnia 2009, 16:57

Wydaje mi się, że fabryczne Fiaty miały nieco inne niż ten ze Stomilu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 18 sierpnia 2009, 16:57

patras pisze:co masz na mysli uzywajac okreslenia wysunac?? wszelkie manewry z miska i jej demontażem skutecznie utrudnia belka zawieszenia
No właśnie tego się obawiałem:( Mówiąc o wysunięciu myślałem, że da się ją wyciągnąć do przodu nie ingerując w inne elementy.
W jaki więc sposób mógłbym zdjąć tę miskę?

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 18 sierpnia 2009, 21:26

zalezy co chcesz robic, jesli wymienic uszczelke pod miska to w przypadku dwuczęsciowe uszczelki da rade to zorbić tylko opuszczajac miske

a co do tych fot fabrycznych aut to tam sa chyba po prostu przykręcone 4 sanki zamiast 2

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 18 sierpnia 2009, 23:23

patras pisze:zalezy co chcesz robic, jesli wymienic uszczelke pod miska to w przypadku dwuczęsciowe uszczelki da rade to zorbić tylko opuszczajac miske
No to klops:( Chciałbym wymienić tę uszczelkę ale mam jednoczęściową...poza tym-najważniejsze, chciałbym wyczyścić miskę od wewnątrz z syfu, który pewnie zalega na jej dnie!
Jak ją wyjąć?

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 19 sierpnia 2009, 01:49

podnieść silnik kilka cm.

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 19 sierpnia 2009, 10:02

maciejowski pisze:podnieść silnik kilka cm.
No to "nici" z tej mojej roboty:(-po prostu nie mam takich możliwości aby podnieść silnik:(
Dzięki za rady.

Pozdrawiam

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 19 sierpnia 2009, 11:10

Ja pitole , to moze ktos inny ma ? Znajdz sasiada , kolege , kolezanke , czy tam kogokolwiek kto ma garaz i wyciagarke , dzwignij silnik i demontuj miske , da sie trzeba tylko CIEC !!
Ura Bura Szef Podwóra

DF
Posty: 246
Rejestracja: 19 stycznia 2007, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DF » 19 sierpnia 2009, 13:34

Albo odkręć belkę od podłużnic i opuść kilka cm. Efekt ten sam...

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 » 19 sierpnia 2009, 16:44

"Dzięki za rady"-napisałem te słowa ale w pozytywnym znaczeniu. Naprawdę jestem wdzięczny za każdą pomoc.
Wyjęcie miski będę musiał odłożyć na "lepsze" czasy-czyt. możliwości.

Żur
Posty: 22
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 20:39
Lokalizacja: nowy dwór gdański

Post autor: Żur » 19 sierpnia 2009, 20:52

A co do osłony misy olejowej to ja u siebie ma podobną tylko, że otwory są mniejsze i z tego co sie dowiedziałem to pochodzi ona z wojskowej sanitarki

diodalodz
Posty: 792
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 21 sierpnia 2009, 00:09

albo podstaw klocek i lewarek pod skrzynie , dość wredny patent ale działa , sam byłem zmuszony zasięgnąć do takiej partyzantki jak padła mi pompa oleju.

ODPOWIEDZ