POMOCY ! Brak ciśnienia na 4 cylindrze. O co chodzi?

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

POMOCY ! Brak ciśnienia na 4 cylindrze. O co chodzi?

Post autor: HOMZIK » 29 lipca 2009, 11:21

Głowica po sprawdzeniu i planowaniu. Zawory sprawdzone. Uszczelka pod głowicą nowa. Pierścienie trzymają bo wlewałem do cylindrów ropę i praktycznie nie schodziła. Zawory się otwierają i zamykają. Wogóle nie ma ciśnienia na 4 cylindrze. Nawet najstarszy mechanik w Elblągu stwierdził że czegoś takiego wogóle nie widział. Czy ktoś miał już coś takiego? Ja załamuje ręce i nie wiem o co chodzi :567:

Dodam że usterka wystąpiła nagle. Jechałem, wyprzedziłem autobus ( silnik pokręciłem do 4,5 tyś) zatrzymałem się na światłach i już chodził na 3 cylindry
Ostatnio zmieniony 29 lipca 2009, 11:41 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 29 lipca 2009, 11:23

Może masz pęknięty blok ?

Zrób próbę olejową jak Ci wcześniej wspominałem.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 lipca 2009, 11:30

Ale jakby blok był pęknięty to by woda dostawała się do cylindra. Wlewałem tak jak pisałem ropę do cylindrów przy zdjętej głowicy i nie uciekała. Powinno być co najmniej 5 atmosfer nawet jakby padły pierścienie. Nic nie dymi z wydechu bo jeździłem tak prawie tydzień na 3 cylindrach. Płynu nie przybywa ani nie ubywa z układu chłodzenia
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 29 lipca 2009, 11:36

No cóż, moja szklana kula już nic nie mówi.

Próba olejowa....
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 lipca 2009, 11:39

KOWAL. Próba olejowa nic nie da. Nawet jakby całkowicie wywalić pierścienie z tłoka i wstawić go tam to by było ze 3 atmosfery, a tu nie ma nic. ZERO.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 29 lipca 2009, 12:01

ktorys zawor sie musial powiesic jakos czy zblokowac w pozycji otwartej. tak na moja pokretna logike...
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 lipca 2009, 12:08

Zawory się otwierają i zamykają
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 29 lipca 2009, 15:35

powierzchnię bloku oglądałeś? nie zostały resztki starej uszczelki, jakiś paproch, etc? tłok albo blok nie pękł?
HOMZIK pisze:Zawory się otwierają i zamykają
pytanie czy do końca? nie pomieszałeś lasek popychaczy?

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 29 lipca 2009, 15:42

To samo jest teraz co było jeszcze przed wymianą uszczelki. Tłok jest cały, blok tez jest cały. Laski popychaczy nie są pozamieniane. A głowica była po planowaniu, powierzchnia przylegająca jest czysta.

Czy jest możliwe aby przeskoczył pasek rozrządu a silnik pracował na 3 cylindrach i to być może jest ta przyczyna że w fazie sprężania otwiera się zawór? Moim zdaniem to nie możliwe bo by silnik nie pracował na innych cylindrach lub zawory blokowały by tłoki
Ostatnio zmieniony 29 lipca 2009, 15:46 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 29 lipca 2009, 16:59

Kombinujesz. Wyciągałeś tłok, że twierdzisz że jest cały a pierścienie nie popękane? Nie. Więc tu masz odpowiedź, cudów nie ma.

patras
Posty: 277
Rejestracja: 25 sierpnia 2007, 16:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: patras » 29 lipca 2009, 19:11

a mocno dmucha z odmy?? zreszta jose chyba wyjasnil sprawe
Ostatnio zmieniony 29 lipca 2009, 19:11 przez patras, łącznie zmieniany 1 raz.

Koval_STM
Posty: 1793
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:34
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Post autor: Koval_STM » 29 lipca 2009, 20:38

Czyli trzeba zrobić próbę olejową :) hehe :D
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 30 lipca 2009, 11:11

Ile milimetrów powinien popychacz wcisnąc sprężynę zaworów? Bo mi się wydaje że jakoś tak mało teraz wciska coś tak na oko to ze 7 milimetrów :551:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 30 lipca 2009, 18:04

jest jeszcze taka opcja że mógł się skończyć wałek rozrządu... ale nie wiem czy to by się stało nagle.

poza tym może masz pękniętą głowicę?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 30 lipca 2009, 19:02

A co ma wałek nierządu do kompresji ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 30 lipca 2009, 20:56

wałek "nie porusza" popychaczy, tym samym się nie otwierają zawory ssące i wydechowe, zatem bilans suwu ssania i suwu sprężania wychodzi na 0 albo pokazują się niewielkie liczby. Ale to skrajny przypadek

Edit: składnia
Ostatnio zmieniony 30 lipca 2009, 20:58 przez LifeGuard, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Obrazek

KraseK
Posty: 322
Rejestracja: 04 stycznia 2007, 02:02
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: KraseK » 30 lipca 2009, 21:25

jak się zawory nie otwierają to masz wzrost cisnienia, pomiar powinien nawet wyjśc ponad norme.

OLO
Posty: 9126
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 31 lipca 2009, 05:31

LifeGuard pisze:zatem bilans suwu ssania i suwu sprężania wychodzi na 0
Nie mierzymy bilansu tylko maksymalne ciśnienie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

WFO
Posty: 144
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 07:27
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: WFO » 01 sierpnia 2009, 09:17

Ale jak się zawór dolotowy nie otworzy, to nie zostanie zaciągnięte powietrze i nie będzie czego sprężać.
Ile milimetrów powinien popychacz wcisnąc sprężynę zaworów? Bo mi się wydaje że jakoś tak mało teraz wciska coś tak na oko to ze 7 milimetrów
Wznios krzywek wałka rozrządu wg. książki to 6,5mm.
Ostatnio zmieniony 01 sierpnia 2009, 09:21 przez WFO, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro+GSI '98

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 01 sierpnia 2009, 10:12

WFO pisze:Ale jak się zawór dolotowy nie otworzy, to nie zostanie zaciągnięte powietrze i nie będzie czego sprężać.
A przez wydechowy powietrze nie może się dostać do cylindra ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

diodalodz
Posty: 792
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 02 sierpnia 2009, 00:21

no nie może bo jak tłok idzie do dołu to wydechowy zawsze jest zamknięty .

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 sierpnia 2009, 00:41

Tyż fakt. :562:

To nie pozostaje nic innego tylko wykręcić na chwilę świece w dolnym położeniu tłoka.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Re: POMOCY ! Brak ciśnienia na 4 cylindrze. O co chodzi?

Post autor: Adamus » 02 sierpnia 2009, 11:47

HOMZIK pisze:Głowica po sprawdzeniu i planowaniu. Zawory sprawdzone. Uszczelka pod głowicą nowa. Pierścienie trzymają bo wlewałem do cylindrów ropę i praktycznie nie schodziła. Zawory się otwierają i zamykają. Wogóle nie ma ciśnienia na 4 cylindrze. Nawet najstarszy mechanik w Elblągu stwierdził że czegoś takiego wogóle nie widział. Czy ktoś miał już coś takiego? Ja załamuje ręce i nie wiem o co chodzi :567:

Dodam że usterka wystąpiła nagle. Jechałem, wyprzedziłem autobus ( silnik pokręciłem do 4,5 tyś) zatrzymałem się na światłach i już chodził na 3 cylindry
Ciekawa sprawa -bo w zasadzie mam identyczny objaw na 3 cylindrze w Coupecie :O Wyregulowalem zawory i zmienilem swiece na nowe NGK. Od tamtej pory silnik nie osiagal mocy, a wlasciwie to osiagal 61 KM na hamowni i chodzil nie rowno.
Maras zrobil ogledziny - zawory wyregulowane w miare, nawet z lekko za duzym luzem, wiec zawory nie podparte. W 3 cyl. swieca (ta nowo zaloznona) miala urwana (wytopiona?) elektrode. I teraz najciekawsze - pomiar kompresji - w 3 cyl.: zerowa komprecha.
Sprawdzilismy, ze raczej przedmuchow do skrzyni korbowej nie ma - reka na wyjetym bagnecie oleju.
Pozostaje glowica. Ulamany zawor? Trzeba zrzucic glowice by sie wiecej dowiedziec - na razie Coupeta zostala uziemiona - zakaz lotow :(

Zatem z ciekawoscia sledze watek Homzika...
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

diodalodz
Posty: 792
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 02 sierpnia 2009, 13:36

wlej troche oleju i powtórz pomiar kompresji to się dowiesz czy zawory czy tłok .

WFO
Posty: 144
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 07:27
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: WFO » 03 sierpnia 2009, 17:07

WFO napisał/a:
Ale jak się zawór dolotowy nie otworzy, to nie zostanie zaciągnięte powietrze i nie będzie czego sprężać.


A przez wydechowy powietrze nie może się dostać do cylindra ?
No niby może, ale w czasie suwu ssania zawór wydechowy zwykle jest zamknięty, ale może się mylę?
Caro+GSI '98

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 03 sierpnia 2009, 20:45

Jednego korbowodu brak. Ukradli i rzucili na prywatny rynek.
Ostatnio zmieniony 03 sierpnia 2009, 21:27 przez Krasik, łącznie zmieniany 1 raz.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 06 sierpnia 2009, 08:26

Wałek rozrządu już jest nowy i czeka na zainstalowanie. Zastanawiam się tylko ile da się kilometrów nakręcić zanim ten wałek znowu się wytrze??? Ze względu że teraz jestem sobie na wypadzie przy granicy ze Szkocją ( piękne Angielskie wioski, pola, widoki i.t.p.) to naprawa i składanie silnika została na czas jakiś wstrzymana. Na pewno poinformuje co i jak pomogło po złożeniu silniczka.

TYLKO NA ILE SIĘ NASTAWIAĆ KILOMETRÓW ZANIM BĘDE MUSIAŁ PRZYMIARKE ROBIĆ DO WYMIANY TEGO NOWEGO WAŁKA? :566: :566: :566:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 06 sierpnia 2009, 10:19

ile dałeś za wałek?

Czy lanie dobrego oleju przedłuża żywotność wałka?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 06 sierpnia 2009, 10:57

HOMZIK pisze: TYLKO NA ILE SIĘ NASTAWIAĆ KILOMETRÓW ZANIM BĘDE MUSIAŁ PRZYMIARKE ROBIĆ DO WYMIANY TEGO NOWEGO WAŁKA? :566: :566: :566:
Jezeli jest oryginalny to jak bedziesz mial farta to te 60 kkm wytrzyma - patrz GSI Serockiego :)
Mysle, ze konstruujac rozrzad w GSI FSO przewidziala wymiane walka razem z paskiem, ale zapomnieli o tym napisac w instrukcji obslugi :556:
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

Awatar użytkownika
Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki » 06 sierpnia 2009, 11:05

Adamus pisze:to te 60 kkm wytrzyma - patrz GSI Serockiego :)
Dlatego ja już swoim na co dzień nie jeżdze :P Szkoda wałka wycierać bo drugiego takiego nie będę miał.

ODPOWIEDZ