POMOCY ! Brak ciśnienia na 4 cylindrze. O co chodzi?

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

POMOCY ! Brak ciśnienia na 4 cylindrze. O co chodzi?

Post by HOMZIK »

Głowica po sprawdzeniu i planowaniu. Zawory sprawdzone. Uszczelka pod głowicą nowa. Pierścienie trzymają bo wlewałem do cylindrów ropę i praktycznie nie schodziła. Zawory się otwierają i zamykają. Wogóle nie ma ciśnienia na 4 cylindrze. Nawet najstarszy mechanik w Elblągu stwierdził że czegoś takiego wogóle nie widział. Czy ktoś miał już coś takiego? Ja załamuje ręce i nie wiem o co chodzi :567:

Dodam że usterka wystąpiła nagle. Jechałem, wyprzedziłem autobus ( silnik pokręciłem do 4,5 tyś) zatrzymałem się na światłach i już chodził na 3 cylindry
Last edited by HOMZIK on 29 July 2009, 11:41, edited 1 time in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Koval_STM
Posts: 1793
Joined: 10 January 2007, 18:34
Location: Warszawa - Wesoła

Post by Koval_STM »

Może masz pęknięty blok ?

Zrób próbę olejową jak Ci wcześniej wspominałem.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Ale jakby blok był pęknięty to by woda dostawała się do cylindra. Wlewałem tak jak pisałem ropę do cylindrów przy zdjętej głowicy i nie uciekała. Powinno być co najmniej 5 atmosfer nawet jakby padły pierścienie. Nic nie dymi z wydechu bo jeździłem tak prawie tydzień na 3 cylindrach. Płynu nie przybywa ani nie ubywa z układu chłodzenia
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Koval_STM
Posts: 1793
Joined: 10 January 2007, 18:34
Location: Warszawa - Wesoła

Post by Koval_STM »

No cóż, moja szklana kula już nic nie mówi.

Próba olejowa....
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

KOWAL. Próba olejowa nic nie da. Nawet jakby całkowicie wywalić pierścienie z tłoka i wstawić go tam to by było ze 3 atmosfery, a tu nie ma nic. ZERO.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Julo
Moderator
Posts: 10232
Joined: 07 January 2007, 22:30
Location: Kraków

Post by Julo »

ktorys zawor sie musial powiesic jakos czy zblokowac w pozycji otwartej. tak na moja pokretna logike...
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Zawory się otwierają i zamykają
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

powierzchnię bloku oglądałeś? nie zostały resztki starej uszczelki, jakiś paproch, etc? tłok albo blok nie pękł?
HOMZIK wrote:Zawory się otwierają i zamykają
pytanie czy do końca? nie pomieszałeś lasek popychaczy?

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

To samo jest teraz co było jeszcze przed wymianą uszczelki. Tłok jest cały, blok tez jest cały. Laski popychaczy nie są pozamieniane. A głowica była po planowaniu, powierzchnia przylegająca jest czysta.

Czy jest możliwe aby przeskoczył pasek rozrządu a silnik pracował na 3 cylindrach i to być może jest ta przyczyna że w fazie sprężania otwiera się zawór? Moim zdaniem to nie możliwe bo by silnik nie pracował na innych cylindrach lub zawory blokowały by tłoki
Last edited by HOMZIK on 29 July 2009, 15:46, edited 1 time in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

jose
Posts: 4344
Joined: 08 January 2007, 18:20
Location: Warszawa

Post by jose »

Kombinujesz. Wyciągałeś tłok, że twierdzisz że jest cały a pierścienie nie popękane? Nie. Więc tu masz odpowiedź, cudów nie ma.

patras
Posts: 277
Joined: 25 August 2007, 16:15
Location: Bydgoszcz

Post by patras »

a mocno dmucha z odmy?? zreszta jose chyba wyjasnil sprawe
Last edited by patras on 29 July 2009, 19:11, edited 1 time in total.

Koval_STM
Posts: 1793
Joined: 10 January 2007, 18:34
Location: Warszawa - Wesoła

Post by Koval_STM »

Czyli trzeba zrobić próbę olejową :) hehe :D
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI :D
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Ile milimetrów powinien popychacz wcisnąc sprężynę zaworów? Bo mi się wydaje że jakoś tak mało teraz wciska coś tak na oko to ze 7 milimetrów :551:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

jest jeszcze taka opcja że mógł się skończyć wałek rozrządu... ale nie wiem czy to by się stało nagle.

poza tym może masz pękniętą głowicę?
Image
Image

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

A co ma wałek nierządu do kompresji ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

wałek "nie porusza" popychaczy, tym samym się nie otwierają zawory ssące i wydechowe, zatem bilans suwu ssania i suwu sprężania wychodzi na 0 albo pokazują się niewielkie liczby. Ale to skrajny przypadek

Edit: składnia
Last edited by LifeGuard on 30 July 2009, 20:58, edited 2 times in total.
Image
Image

KraseK
Posts: 322
Joined: 04 January 2007, 02:02
Location: Białystok
Contact:

Post by KraseK »

jak się zawory nie otwierają to masz wzrost cisnienia, pomiar powinien nawet wyjśc ponad norme.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

LifeGuard wrote:zatem bilans suwu ssania i suwu sprężania wychodzi na 0
Nie mierzymy bilansu tylko maksymalne ciśnienie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

Ale jak się zawór dolotowy nie otworzy, to nie zostanie zaciągnięte powietrze i nie będzie czego sprężać.
Ile milimetrów powinien popychacz wcisnąc sprężynę zaworów? Bo mi się wydaje że jakoś tak mało teraz wciska coś tak na oko to ze 7 milimetrów
Wznios krzywek wałka rozrządu wg. książki to 6,5mm.
Last edited by WFO on 01 August 2009, 09:21, edited 1 time in total.
Caro+GSI '98

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

WFO wrote:Ale jak się zawór dolotowy nie otworzy, to nie zostanie zaciągnięte powietrze i nie będzie czego sprężać.
A przez wydechowy powietrze nie może się dostać do cylindra ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

no nie może bo jak tłok idzie do dołu to wydechowy zawsze jest zamknięty .

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Tyż fakt. :562:

To nie pozostaje nic innego tylko wykręcić na chwilę świece w dolnym położeniu tłoka.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Adamus
Posts: 1373
Joined: 10 January 2007, 22:36
Location: Gdynia Elbląg

Re: POMOCY ! Brak ciśnienia na 4 cylindrze. O co chodzi?

Post by Adamus »

HOMZIK wrote:Głowica po sprawdzeniu i planowaniu. Zawory sprawdzone. Uszczelka pod głowicą nowa. Pierścienie trzymają bo wlewałem do cylindrów ropę i praktycznie nie schodziła. Zawory się otwierają i zamykają. Wogóle nie ma ciśnienia na 4 cylindrze. Nawet najstarszy mechanik w Elblągu stwierdził że czegoś takiego wogóle nie widział. Czy ktoś miał już coś takiego? Ja załamuje ręce i nie wiem o co chodzi :567:

Dodam że usterka wystąpiła nagle. Jechałem, wyprzedziłem autobus ( silnik pokręciłem do 4,5 tyś) zatrzymałem się na światłach i już chodził na 3 cylindry
Ciekawa sprawa -bo w zasadzie mam identyczny objaw na 3 cylindrze w Coupecie :O Wyregulowalem zawory i zmienilem swiece na nowe NGK. Od tamtej pory silnik nie osiagal mocy, a wlasciwie to osiagal 61 KM na hamowni i chodzil nie rowno.
Maras zrobil ogledziny - zawory wyregulowane w miare, nawet z lekko za duzym luzem, wiec zawory nie podparte. W 3 cyl. swieca (ta nowo zaloznona) miala urwana (wytopiona?) elektrode. I teraz najciekawsze - pomiar kompresji - w 3 cyl.: zerowa komprecha.
Sprawdzilismy, ze raczej przedmuchow do skrzyni korbowej nie ma - reka na wyjetym bagnecie oleju.
Pozostaje glowica. Ulamany zawor? Trzeba zrzucic glowice by sie wiecej dowiedziec - na razie Coupeta zostala uziemiona - zakaz lotow :(

Zatem z ciekawoscia sledze watek Homzika...
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

wlej troche oleju i powtórz pomiar kompresji to się dowiesz czy zawory czy tłok .

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

WFO napisał/a:
Ale jak się zawór dolotowy nie otworzy, to nie zostanie zaciągnięte powietrze i nie będzie czego sprężać.


A przez wydechowy powietrze nie może się dostać do cylindra ?
No niby może, ale w czasie suwu ssania zawór wydechowy zwykle jest zamknięty, ale może się mylę?
Caro+GSI '98

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Jednego korbowodu brak. Ukradli i rzucili na prywatny rynek.
Last edited by Krasik on 03 August 2009, 21:27, edited 1 time in total.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Wałek rozrządu już jest nowy i czeka na zainstalowanie. Zastanawiam się tylko ile da się kilometrów nakręcić zanim ten wałek znowu się wytrze??? Ze względu że teraz jestem sobie na wypadzie przy granicy ze Szkocją ( piękne Angielskie wioski, pola, widoki i.t.p.) to naprawa i składanie silnika została na czas jakiś wstrzymana. Na pewno poinformuje co i jak pomogło po złożeniu silniczka.

TYLKO NA ILE SIĘ NASTAWIAĆ KILOMETRÓW ZANIM BĘDE MUSIAŁ PRZYMIARKE ROBIĆ DO WYMIANY TEGO NOWEGO WAŁKA? :566: :566: :566:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

ile dałeś za wałek?

Czy lanie dobrego oleju przedłuża żywotność wałka?
Image
Image

Adamus
Posts: 1373
Joined: 10 January 2007, 22:36
Location: Gdynia Elbląg

Post by Adamus »

HOMZIK wrote: TYLKO NA ILE SIĘ NASTAWIAĆ KILOMETRÓW ZANIM BĘDE MUSIAŁ PRZYMIARKE ROBIĆ DO WYMIANY TEGO NOWEGO WAŁKA? :566: :566: :566:
Jezeli jest oryginalny to jak bedziesz mial farta to te 60 kkm wytrzyma - patrz GSI Serockiego :)
Mysle, ze konstruujac rozrzad w GSI FSO przewidziala wymiane walka razem z paskiem, ale zapomnieli o tym napisac w instrukcji obslugi :556:
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

Serocki
Posts: 2016
Joined: 15 April 2007, 16:27
Location: Elbląg

Post by Serocki »

Adamus wrote:to te 60 kkm wytrzyma - patrz GSI Serockiego :)
Dlatego ja już swoim na co dzień nie jeżdze :P Szkoda wałka wycierać bo drugiego takiego nie będę miał.

Post Reply