przekladka silnika 1.6 (abimex "jednopunkt" na bos

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

stevan

przekladka silnika 1.6 (abimex "jednopunkt" na bos

Post autor: stevan » 05 marca 2009, 20:39

Witam, mam problem posiadam Poloneza Atu 1.6 z jedno punktowym wtryskiem na Abimex-sie. Silnik zaczyna konczyc powoli swoj zywot po przejechaniu 190 tys bez zadnych napraw silnika, a mam mozliwosc kupna silnika z poldka atu + 1.6 na pelnym wtrysku z modulem zaplonowym boscha.

Moje pytanie jest takie, czy musze wymienic cala wiazke z komputerem i modulem zaplonowym by zakonczyc wszystko z powodzeniem. Czy tez wystarczy zamontowac sam blok z glowica w miejsce starego silnika i podpiac stary kolektor dolotowy z gardziela i wtryskiem, jak i wydechowy. bardzo prosze o pomoc.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 05 marca 2009, 21:01

stevan pisze:Moje pytanie jest takie, czy musze wymienic cala wiazke z komputerem i modulem zaplonowym by zakonczyc wszystko z powodzeniem. Czy tez wystarczy zamontowac sam blok z glowica w miejsce starego silnika i podpiac stary kolektor dolotowy z gardziela i wtryskiem, jak i wydechowy. bardzo prosze o pomoc.
Wydaje mi się, że wystarczy przełożyć blok i zostawić cały stary, Abimexowy osprzęt. Ale własnego doświadczenia w tym temacie nie mam.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 05 marca 2009, 21:23

obie metody dobre
prosciej przelozyc tylko silnik w sensie mechanicznym i zostawic osprzet, nie wiem jak czujnik polozenia walu - czy sa takie same
na koneic reset komputera zrob

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 05 marca 2009, 21:28

Od abimexa musi zostać kolektor ssący i wszystko co jest na nim, koło pasowe i obudowa napędu rozrządu z mocowaniem czujnika położenia wału wraz z tym czujnikiem oczywiście.
Ostatnio zmieniony 05 marca 2009, 21:28 przez Buton, łącznie zmieniany 2 razy.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 05 marca 2009, 21:58

stevan pisze:atu + 1.6 na pelnym wtrysku z modulem zaplonowym boscha
bosch jest na jednopunktowym wtrysku
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 05 marca 2009, 22:17

SeBa89 pisze:
stevan pisze:atu + 1.6 na pelnym wtrysku z modulem zaplonowym boscha
bosch jest na jednopunktowym wtrysku
Może chodzi o GSI ?

stevan

Post autor: stevan » 06 marca 2009, 07:34

model 1.6GSI

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 06 marca 2009, 08:43

Jeśli GSI to w głowicy jest inny rozstaw szpilek mocujących kolektor ssący niż w pozostałych wersjach. W takim razie proponuję założyć silnik z osprzętem z GSI i cieszyć się wielopunktowym wtryskiem.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

stevan

Post autor: stevan » 06 marca 2009, 09:41

Wiele mi to nie da poniewaz auto jest zasilane LPG pierwszej generacji a na benzynie nie smigam, i nie wykozystam potencjalu wielopunktu hehe. Wiec nie oplaca mi sie przekladac silnika calej wiazki i ukladu zplonowego,gdyz w tym momecie koszty przekladki rosna;/ tagrze pozostaje mi znalesc taki sam silnij jak mam teraz na Abimex-e.

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 06 marca 2009, 09:46

Janisz zmieniał rozkład szpilek, żeby głowicę od GSI użyć w gaźnikowcu, więc się da i możesz wtedy zostać przy abimexie. Coś w temacie przeróbki .
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 06 marca 2009, 12:36

stevan pisze:tagrze
O kurwa. Koniec, więcej nie zniosę.

Multec
Posty: 724
Rejestracja: 08 marca 2008, 19:26
Lokalizacja: Radom

Post autor: Multec » 06 marca 2009, 14:51

Ja mam głowicę z GSi z układem szpilek zmienionym, pracowała w 1.6 GLE, więc da się.
Caro Plus 2001 1.8 VVC 157KM i 170Nm :)
03' E46 325Ci

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 24 maja 2009, 21:06

tylko, że każdy z tych silników: Abimex, Bosch i Wielopunkt mają inaczej fazy rozrządu i komputer od Boscha z Abimexowym silnikiem (osprzęt Bosch) będzie miał problemy raczej ze sterowaniem pracą silnika w optymalnych warunkach.
Poprawcie, jeśli się mylę, ale wtedy będę cytaty przepisywał z książek Morawskiego...
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

dzejoo7

przekładka

Post autor: dzejoo7 » 25 maja 2009, 12:02

więc wałek H jest zarówno w wielopunkcie jak i w boschu. Wałek został zmieniony żeby hydrauliczne popychacze które są cięższe od zwykłych mogły się poruszać w sposób bardziej cywilizowany:) Przełożyć należy kolektor dolotowy oraz przednią aluminiową osłonę(obudowę rozrządu) wraz z czujnikiem położenia wału. inna jest również obudowa termostatu który również najlepiej zmienić. reszta może zostać, wszystko powinno śmigać.

ODPOWIEDZ