Strona 1 z 1

Jaki to gaźnik?

: 16 stycznia 2009, 23:55
autor: Nabauab
W moje łapska wpadł świeżo zregenerowany gaźnik polonezowski. Obok sztyftu, przez który dochodzi paliwo skierowanego jak wiadomo w dół jest drugi idący lekko pod skosem. W tym zamontowanym w samochodzie nie ma tego drugiego, a miejsce po nim jest zaślepione. Co to za gaźnik, kiedy był montowany? Czy wystarczy zaślepić ten drugi sztyft i jeździć?

: 16 stycznia 2009, 23:58
autor: Julo
a nie latwiej sprawdzic na podstawie gaznika oznaczenia?

: 17 stycznia 2009, 00:25
autor: Nabauab
A wcale nie łatwiej. Myślisz, że tego nie zrobiłem?
Z tego co przeczytałem w Morawskim powinien być albo 34S2C12 (1.5) albo 34S2C16-1.6. Innych typów moja książka nie przewiduje. Na tym jest 34S2C i koniec. Zresztą nawet znając typ dalej bym nie wiedział co zrobić z tym drugim sztyftem, czy jak go tam zwał.

: 17 stycznia 2009, 00:28
autor: JOZEF_S
Można foto ?

: 17 stycznia 2009, 00:39
autor: Nabauab
Obrazek
Obrazek

: 17 stycznia 2009, 00:48
autor: JOZEF_S
mam takie samo rozwiązanie u siebie w gaźniku, tylko ja mam silnik DOHC a gaznik zwie sie WEBER.

: 17 stycznia 2009, 00:58
autor: Krasik
U Furiatów była chyba tabelka ze spisem Gaźników, co do czego, ale nie mogę tego znaleźć teraz.

: 17 stycznia 2009, 04:47
autor: DF
Przecież to jest zwykły przelew paliwa - powrót. Jak masz to na pompce paliwa to to zaślep. Jak nie ma na pompce to z tego z powrotem do baku. To jest tylko mała zmiana w pokrywie więc wątpię, żeby było to wyszczególniane w jakichś tabelach/opisach.

: 17 stycznia 2009, 10:25
autor: adam.o
Nabauab pisze: Z tego co przeczytałem w Morawskim powinien być albo 34S2C12 (1.5) albo 34S2C16-1.6. Innych typów moja książka nie przewiduje.
I tak one mają te same dysze i gardziele a różnią się tylko regulacją, więc podejdzie Ci do byle jakiego silnika, trzeba tylko wyregulować.

: 17 stycznia 2009, 15:11
autor: philips
odczytaj rocznik, podejrzewam, że końcówka lat '80. Wsadzaj a się nie przejmuj, sprawdź tylko jakie, gdzie ma dysze bo czasami mogą coś wkręcić nie tam gdzie trzeba. Gaźniki 1.5 a 1.6 różnią się średnicą oszczędzacza, niczym więcej

: 17 stycznia 2009, 15:33
autor: OLO
Gaźnik z poloneza ponizej 1993.
1) Albo zaślepisz króciec (powrót z pompy)
2 albo wymienisz góre na taka bez króćca, (pow z pompy)
3 albo zaslepisz pompę na wylocie (lepiej nie)
4 wymienisz pompę na 2 króćcową i powrót dasz z gażnika

Opcja 2 i 4 sąseryjne. Polecam 2
1 i 3 to drut. Ale jak zrobisz solidnie 1 to bedzie jak 2.

: 17 stycznia 2009, 16:46
autor: Krasik
Acha, czyli gaźniki polonezowskie różnią się wyłącznie dyszmi, pokrywą i obecnością ZHS?

: 17 stycznia 2009, 22:55
autor: OLO
Wyglądowo - tak.
Jeszcze! Nowsze mają oszczędzacz.

: 18 stycznia 2009, 03:00
autor: Nabauab
Gaźnik jest świeżo po regeneracji, nie opłaca się chyba zmieniać pokrywy, zwłaszcza, że w drugiej jedna szpilka wylata Innej pompy nie mam. Wybieram więc rozwiązanie nr 1 :)

Jaki to gaźnik

: 08 września 2016, 11:36
autor: RochKowalski
Witam. Mam poloneza z 88r. akwarium, silnik 1500 AB i gaźnik 34S2C1. Czy to w ogóle jest do tego silnika gaźnik?