Jaki to gaźnik?

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Jaki to gaźnik?

Post by Nabauab »

W moje łapska wpadł świeżo zregenerowany gaźnik polonezowski. Obok sztyftu, przez który dochodzi paliwo skierowanego jak wiadomo w dół jest drugi idący lekko pod skosem. W tym zamontowanym w samochodzie nie ma tego drugiego, a miejsce po nim jest zaślepione. Co to za gaźnik, kiedy był montowany? Czy wystarczy zaślepić ten drugi sztyft i jeździć?
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Julo
Moderator
Posts: 10232
Joined: 07 January 2007, 22:30
Location: Kraków

Post by Julo »

a nie latwiej sprawdzic na podstawie gaznika oznaczenia?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

A wcale nie łatwiej. Myślisz, że tego nie zrobiłem?
Z tego co przeczytałem w Morawskim powinien być albo 34S2C12 (1.5) albo 34S2C16-1.6. Innych typów moja książka nie przewiduje. Na tym jest 34S2C i koniec. Zresztą nawet znając typ dalej bym nie wiedział co zrobić z tym drugim sztyftem, czy jak go tam zwał.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posts: 9417
Joined: 11 January 2007, 10:59
Location: Lublin

Post by JOZEF_S »

Można foto ?
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Image
Image
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posts: 9417
Joined: 11 January 2007, 10:59
Location: Lublin

Post by JOZEF_S »

mam takie samo rozwiązanie u siebie w gaźniku, tylko ja mam silnik DOHC a gaznik zwie sie WEBER.
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

U Furiatów była chyba tabelka ze spisem Gaźników, co do czego, ale nie mogę tego znaleźć teraz.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

DF
Posts: 246
Joined: 19 January 2007, 22:21
Location: Wrocław

Post by DF »

Przecież to jest zwykły przelew paliwa - powrót. Jak masz to na pompce paliwa to to zaślep. Jak nie ma na pompce to z tego z powrotem do baku. To jest tylko mała zmiana w pokrywie więc wątpię, żeby było to wyszczególniane w jakichś tabelach/opisach.

adam.o
Posts: 343
Joined: 18 April 2008, 11:19
Location: Świdnica/Wrocław

Post by adam.o »

Nabauab wrote: Z tego co przeczytałem w Morawskim powinien być albo 34S2C12 (1.5) albo 34S2C16-1.6. Innych typów moja książka nie przewiduje.
I tak one mają te same dysze i gardziele a różnią się tylko regulacją, więc podejdzie Ci do byle jakiego silnika, trzeba tylko wyregulować.

philips
Posts: 960
Joined: 09 January 2007, 19:07
Location: Mikołów, k. Katowic
Contact:

Post by philips »

odczytaj rocznik, podejrzewam, że końcówka lat '80. Wsadzaj a się nie przejmuj, sprawdź tylko jakie, gdzie ma dysze bo czasami mogą coś wkręcić nie tam gdzie trzeba. Gaźniki 1.5 a 1.6 różnią się średnicą oszczędzacza, niczym więcej
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Gaźnik z poloneza ponizej 1993.
1) Albo zaślepisz króciec (powrót z pompy)
2 albo wymienisz góre na taka bez króćca, (pow z pompy)
3 albo zaslepisz pompę na wylocie (lepiej nie)
4 wymienisz pompę na 2 króćcową i powrót dasz z gażnika

Opcja 2 i 4 sąseryjne. Polecam 2
1 i 3 to drut. Ale jak zrobisz solidnie 1 to bedzie jak 2.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Acha, czyli gaźniki polonezowskie różnią się wyłącznie dyszmi, pokrywą i obecnością ZHS?
Last edited by Krasik on 17 January 2009, 16:49, edited 3 times in total.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Wyglądowo - tak.
Jeszcze! Nowsze mają oszczędzacz.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Gaźnik jest świeżo po regeneracji, nie opłaca się chyba zmieniać pokrywy, zwłaszcza, że w drugiej jedna szpilka wylata Innej pompy nie mam. Wybieram więc rozwiązanie nr 1 :)
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

RochKowalski
Posts: 7
Joined: 29 June 2016, 16:34
Location: Otrębusy

Jaki to gaźnik

Post by RochKowalski »

Witam. Mam poloneza z 88r. akwarium, silnik 1500 AB i gaźnik 34S2C1. Czy to w ogóle jest do tego silnika gaźnik?

Post Reply