Nagrzewnica Polonez ST - przeróbka na Caro

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 19 stycznia 2009, 20:55

wiem :) juz wiem, rprzed chwilka dzwonilem do kolegi pytac co poeta mial na mysli :P ale w takim razie ta linke zawor-klapki tzreba tez od Caro dobrac zapewne, tak?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 19 stycznia 2009, 20:57

Tak od caro ja juz wszystko sobie przygotowałem bo wkładam to samo do fiata bo nie dosc ze juz nie grzeje to ten łorginalny zawór już cieknie.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 19 stycznia 2009, 21:11

no ja tez wszystko przygotowalem oprocz tej linki od klapekk, bo mi nikt nie powiedzial :P hehe. wlasnie po to ten temat zalozylem :) ale na szczescie auto dostal koles, ktory wie co robi :)
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 19 stycznia 2009, 21:29

Sam bys to leniu zrobił

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 19 stycznia 2009, 21:33

a w Twoim nie ma linki od klapek?
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 19 stycznia 2009, 21:33

no ale skoro ona byla przy zaworku, a zaworek byl przy nagrzewnicy, to chyba by nei spasowala, co?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 19 stycznia 2009, 21:35

Santi zamieszanie wprowadzasz, w starym typie jest jedna linka w nowym dwie

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 19 stycznia 2009, 21:53

cholera, wole fiaty. zadnych klapek, cudow, ciegiel, jedna duza klapa, jedna pokrywka pod deska i tyle :P
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 19 stycznia 2009, 22:09

poprostu myślałem że w starej nagrzewnicy tez są 2 linki, jedna do klapek, druga do zaworka.
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Awatar użytkownika
HailStorm
Posty: 1800
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 13:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HailStorm » 19 stycznia 2009, 22:16

Julo pisze:cholera, wole fiaty. zadnych klapek, cudow, ciegiel, jedna duza klapa, jedna pokrywka pod deska i tyle :P
no ten tego ....o klasykowej mówisz.....w wczesno mr i późniejszych klapki występują :)
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 19 stycznia 2009, 23:14

fiat to fiat, MR to MR
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3833
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 19 stycznia 2009, 23:21

mr to tę fiat, do 83r :P
Ostatnio zmieniony 19 stycznia 2009, 23:21 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 21 stycznia 2009, 02:17

Kolejne pytanie z gatunku "pierwszy raz mam ogrzewanie w polonezie i nie mogę się w tym odnaleźć".

Czy to jest normalne, ze konsola mi sie cala nagrzewa? Zwlaszcza mam wrazenie, ze cieplym wieje ze szpar suwaków regulacyjnych.
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 21 stycznia 2009, 10:01

Nie wiem czy normalne ale też tak mam.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

OLO
Posty: 9152
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 21 stycznia 2009, 14:49

Jak sie uchyli klapkę to leci sporo do przodu.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

DF
Posty: 246
Rejestracja: 19 stycznia 2007, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DF » 21 stycznia 2009, 15:30

Bo ta klapka jest "małouchylna" i największą szczelinę ma na wprost tej konsoli i ogrzewasz drążek, popielniczkę, radio. W późniejszych caro klapka jest trochę inna tak, że powinno lecieć tylko na boki ale i tak moim zdaniem te szparki są za wąskie i więcej ciepła leci górą. Prostym sposobem aby temu zaradzić tzn starej klapce jest wstawienie tam kawałek czegoś choćby tektury tak, żeby nie było widać i nie szpeciło a coby powietrze sobie na boki się kierowało i już

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 21 stycznia 2009, 19:02

Chwila, Wy mówicie o tej klapce od ogrzewania nóg? Tej co się poziomym suwakiem steruje?
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

OLO
Posty: 9152
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 22 stycznia 2009, 08:57

Najlepiej do nagrzewnicy FSO wskiej założyć dół od wentylatora z fiata 132. Nie ma wiatraczka tylko turbinę, która jest cichsza i wydajniejsza. Plug and play. Kształt ten sam.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

snakeu
Posty: 1
Rejestracja: 30 lipca 2009, 22:19
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: snakeu » 21 kwietnia 2010, 22:20

Jaka powinna być długość oryginalnej polonezowskiej linki zamykającej/otwierającej zawór w komorze silnika?

Przymierzam sie do przeróbki w caro '92. Chcę wywalić zawór przy nagrzewnicy i zastąpić go zaworem od lublina w komorze silnika.

ODPOWIEDZ