Nagrzewnica Polonez ST - przeróbka na Caro

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Huberek

Post autor: Huberek » 10 stycznia 2009, 15:25

Zawór jest jeden, zmienił tylko miejsce, po trzech latach użytkowania takiego systemu stwierdzam, że mi to pasi. Sądzę również, że sprawuje się lepiej niż dotychczasowy, zarówno w lecie, jak i w zimie. A tak w ogóle, to mnie OLO nie denerwuj tylko chodź się napić. :564:

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 15 stycznia 2009, 16:34

dobrze kombinuje?
Obrazek
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 15 stycznia 2009, 18:43

tak, a powiedz mi ile taki komplet kosztuje?
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 15 stycznia 2009, 19:15

gumy i linka 30 zeta, zaworek w tym sklepie byl do sprowadzenia na 16 za c.a. 34 zeta, wiec kupilem na balickiej za 26,5. Pewnie gumy by kosztowaly mniej na balickiej,a le juz n kapelance w automarze bylem to kupilem.
Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2009, 19:19 przez Julo, łącznie zmieniany 1 raz.
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 15 stycznia 2009, 19:40

gumy dedykowane do poldka?
zaworek od jakiego modelu lublina, czy byly takie same?
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 15 stycznia 2009, 20:11

gumy do poldka, podobno fabryczne :P a zaworek hmm, do lublina plastikowy. linka opisana jako nagrzewnica PN

na rurkach napisy:
Wolmot 07E A1,5/TRM-100 dluga
05K B2 TR 100 srednia
B2/TR-100 krotka
Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2009, 20:15 przez Julo, łącznie zmieniany 1 raz.
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 15 stycznia 2009, 20:12

oki, spróbuje dorwać takie przewody u mnie w sklepie


aaaa Julo, oryginalnie był jeszcze wspornik od kolektora wydechowego do zaworku.
Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2009, 20:13 przez santi, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 15 stycznia 2009, 20:16

ale do tego pewnie potzreba kolektora od caro, co?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 15 stycznia 2009, 20:25

nie, to jest taki kawałek blaszki z podwinietyni końcami, przykręcany razem z osłona kolektora do niego
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 15 stycznia 2009, 20:30

hmm. ale z tego co widzialem zawor z poloneza, to on zupelnie inaczej wyglada i raczej nie widzi mi sie jak to przymocowac ten lublinowy do jakiegokolwiek carowego mocowania. moze mam za mala wyobraznie. Poza tytm ktos tu pisal, ze lublinowy chodiz na tyle gladko, ze nie tzreba anwet go mocowac. Jestem w stanie w to uwierzyc
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 15 stycznia 2009, 20:34

hmm, bardzo możliwe, pisałem o tym bo mi się przypomniało
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Grzech
Posty: 2481
Rejestracja: 06 sierpnia 2007, 19:42
Lokalizacja: Nieporęt

Post autor: Grzech » 15 stycznia 2009, 20:50

Huberek pisze:Ja u siebie wymieniłem nagrzewnicę, na taką z Łady 2107, Nie wiem co macie na myśli pisząc o nagrzewnicy szerokiej Carowskiej – domyślam się że taką właśnie miałem (Caro 91) ale nagrzewnica z Łady 2107 jest dużo szersza i ma więcej i gęściej upakowane listki niż ta którą wywaliłem – dzięki temu jest wydajniejsza.

(...)
Pisząc "szeroka" mieli pewnie na myśli, że z "szerokiego Caro", bo ona się różni przecież wyłącznie tym, że posiada rurkę z kolankiem zamiast miejsca na zaworek.

Huberek pisze:Oluś, naprawdę nie wiesz jak działa ogrzewanie w Poldku?, zawór zamknięty, brak dopływu gorącego płynu do grzejnika = brak ogrzewania. I to przyjemne rześkie powietrze w upalne przedpołudnie ... bo do popołudnia to układ już łapie temperaturę otoczenia.
Potwierdzam bo też miałem z Łady grzejnik jakiś czas. Minusem tego rozwiązania jest zdecydowanie słabszy nadmuch - jednak powietrze lecące dookoła grzejnika osłoniętego klapkami ma dużo łatwiej niż przetłaczając się przez grzejnik - mimo, że ten od Łady stawia i tak sporo mniejszy opór niż oryginał. A jak się zamknie zawór to istotnie jest zimno.
Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2009, 20:54 przez Grzech, łącznie zmieniany 1 raz.

OLO
Posty: 9152
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 16 stycznia 2009, 12:28

Skoro naprawde jest zimno to OK. Mozna montować.
BTW w Oliwce i tak odłączałem nagrzewnicę na lato. Miałm 100% pewności że nie podbija temperatury nawet o 0.1 stopnia!
Julo - naprawde nie trzeba mocować zaworka na wsporniku.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 16 stycznia 2009, 19:00

czym i jak mozna b zastapic gabkki po bokach chlodniczki? dostalem dzisiaj juz chlodniczke, stan jak nowy, ale gabki wykruszone.
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

DF
Posty: 246
Rejestracja: 19 stycznia 2007, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DF » 16 stycznia 2009, 19:17

Może nowymi gąbkami ? :) i przykleic ? :)
Ostatnio zmieniony 16 stycznia 2009, 19:18 przez DF, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Buton
Członek Stowarzyszenia
Posty: 814
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 19:25
Lokalizacja: Łuków
Auto: Mercedes-Benz Actros

Post autor: Buton » 16 stycznia 2009, 19:27

Ja mam napchane szmat i się sprawdza już lat kilka.
Za kółkiem siadam, włączam gaz
Dwadzieścia ton wytaczam znów na szosę

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 16 stycznia 2009, 19:33

a gdzie takie gabki kupic?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 16 stycznia 2009, 19:35

U tapicera

santi
Posty: 1663
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:12
Lokalizacja: Lanckorona

Post autor: santi » 16 stycznia 2009, 19:43

Julo pomierz i zrób fotki tej chłodniczki jeśli możesz :)
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 16 stycznia 2009, 21:50

25x14x6,8
ObrazekObrazekObrazek

jedno mnie dziwi. weze maja rozne srednice. dlugi od powrotu ma jeden koniec bardzo waski, ledwo sie mieszczacy na kroccu, a drugi koniec wchodzi ciasno ale bez oporow. wezyk zawor-nagrzewnica wyglada tak samo, ale jednym koncem ledwo ledwo da sie naciagnac na zawo=r, a drugim bez problemu. za to oba wlaza na krociec z mega luzem
Ostatnio zmieniony 16 stycznia 2009, 21:51 przez Julo, łącznie zmieniany 1 raz.
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 16 stycznia 2009, 22:15

julas a nie mozesz na szrocie wyszarpać całej konsoli środkowej z caro?? i po problemie

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 16 stycznia 2009, 22:18

a po cholere?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 16 stycznia 2009, 22:30

plug & play ?

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 16 stycznia 2009, 22:35

nie rozumiem. a tu nie jest plug and play? wszystkie czesci oprocz nagrzewnicy mam nowe, konsole i tak bede w aucie zmienial chyba na nowa i juz nikt nie bedzie mnie pytal na zlotach po co jest ten przelacnzik kolo nog pasazera :D
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 19 stycznia 2009, 19:59

pytanie jest kretyńskie. chyba. jak mozna skojarzyc slowa "zawor" i "klapki" w kontekscie tego tematu? :) bo gosciu ktory mi zmienia ta nagrzewnice do mnie dzwonil, a ja tylko mu przyznalem racje, ale nei do konca wyobrazam sobie o czym mowil. Pytal czy cieglo zaworu ma poruszac klapką, czy jakos tak? No ni w ząb nie czaje o co kaman :)
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
HailStorm
Posty: 1800
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 13:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HailStorm » 19 stycznia 2009, 20:03

Julo pisze:bo gosciu ktory mi zmienia ta nagrzewnice
łapki bolą i samemu nie mozesz :P

gościu podepnie ci po prostu pod suwak dwie zamiast jednej linki...jedną do zaworu druga do klapek
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 19 stycznia 2009, 20:13

jakich klapek?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 19 stycznia 2009, 20:24

Z suwaka w caro idą dwie linki jedna otwiera zamyka zawór a druga klapki nad nagrzewnicą wałkowaliśmy to juz przeczytaj se wszystko i nie pij tyle.

Awatar użytkownika
Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo » 19 stycznia 2009, 20:47

no zaraz zaraz, jeden suwak jest od powietzra, a drugi od wody, czy tam jest jakas inna klapka?
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 19 stycznia 2009, 20:51

nie mam fotki to ci wyjaśnie
suwak od powietrza otwiera lub zamyka klape główną na górze
suwak od wody ma dwie linki ledna dłuja idzie pod maske i otwiera zawór druga krótsza otwiera podwójne klapki ktore decydują czy powietrze płynie przez nagrzewnice czy kanałami obok niej

ODPOWIEDZ