CB-nagły stukot

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Nabauab
Posty: 574
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

CB-nagły stukot

Post autor: Nabauab » 07 stycznia 2009, 21:01

Wariowałem dziś trochę na śniegu i nagle słyszę głośny klekot spod maski. Jak na mój gust odgłos pochodzi od zaworów, jakby na którymś nagle zrobił się straszny luz.
Pytanie: Czy luz zaworowy może powstać nagle? Wcześniej było je trochę słychać ale delikatnie, ten stukot powstał w jednej chwili, nawet nie wiem kiedy, bo akurat radio było dość głośno. Jeśli jest to możliwe, to jaka była tego przyczyna, śruba regulacyjna się poluzowała, krzywka starła, czy jeszcze coś innego?
Dodam, że nie przekroczyłem wcześniej rozsądnej granicy obrotów itd.
Edit: Mam wrażenie też, że auto straciło trochę mocy, ale ciężko to dokładnie sprawdzić, ślisko jest.
Ostatnio zmieniony 07 stycznia 2009, 21:05 przez Nabauab, łącznie zmieniany 2 razy.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Huberek

Post autor: Huberek » 07 stycznia 2009, 23:00

Stukot mówisz, może tłumik oberwałeś ....
Kiedyś rozsypał mi się aparat zapłonowy, nie trzymał kąta wyprzedzenia zapłonu, silnik tłukł się jak sieczkarnia i kompletnie stracił moc ... miałem wrażenie że urwałem któryś tłok ... raczej wątpię że to silnik ... może pasek rozrządu przeskoczył

Nabauab
Posty: 574
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 08 stycznia 2009, 05:11

Nie, tłumik to na pewno nie jest, wiem jak one walą, zresztą niedawno z tym walczyłem. Hałas pochodzi ewidentnie z okolic silnika. Brzmi dokładnie jak skutek luzu zaworowego, jeśli chodzi o sam odgłos, jak i częstotliwość, tylko taki hardcorowy. Jak na moje ucho ewidentnie też dobiega spod pokrywy zaworów, po zdjęciu korka oleju robi się jeszcze głośniejszy. Panewka też to to raczej nie jest, bo z ciśnieniem oleju nic się nie dzieje. Dzisiaj po pracy zdejmę pokrywę zaworów i może będę coś wiedział, pytam wcześniej bo jestem zdenerwowany, samochód jest mi potrzebny, a drugi niegotowy. Poza tym ten cholerny brak czasu....
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Awatar użytkownika
KinioPP
Posty: 602
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:41
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: KinioPP » 08 stycznia 2009, 07:29

Zdejmij i zobacz co jest bo mam podobnie, a mnie temperatura skutecznie zniechęca :D.
U mnie nie pali na jeden cylinder i obstawiam sprężynę zaworu.

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 08 stycznia 2009, 08:23

Ktoś kiedyś pisał na forum ze podczas szaleństw kantem nagle usłyszał tez głośny stukot. Okazało się ze panewka klękła..

Nabauab
Posty: 574
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab » 08 stycznia 2009, 17:31

Już wszystko wiem. No prawie wszystko.
śruba regulacyjna się poluzowała,
Nie wiem za to jakim cudem. W każdym razie dobrze, że tak się skończyło, walenie w silniku i spadek mocy to kiepska prognoza zazwyczaj.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

ODPOWIEDZ