ZIMNY SILNIK NIE DAJE SIĘ URUCHOMIC-WTRYSK BOSCH

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

BODZIO1

ZIMNY SILNIK NIE DAJE SIĘ URUCHOMIC-WTRYSK BOSCH

Post autor: BODZIO1 » 03 stycznia 2009, 23:23

Witam

Pojawił mi sie problem z uruchomieniem zimnego silnika,
Przebadałem już pompę paliwa bo nie podawała go wcale, okazało sie że przekażnik nie zawsze się zwierał.
Po wymianie na nowy okazało sie że w dalszym ciągu auto nie chce zapalić.
Ciekawym jest to że gdy zimny silnik popracuje ok 1 minuty to normalnie odpala pomimo że temperatura jeszcze nie wzrosła.
,
Prosze o jakąś radę, może ktoś miał podobny problem
Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2009, 00:03 przez BODZIO1, łącznie zmieniany 1 raz.

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 04 stycznia 2009, 14:00

Jak rozumiem udaje Ci się go odpalić na gazie, tak? Sprawdź jakie ciśnienie daje pompa paliwa. Pytanie nr 2: Po rozgrzaniu silnika, na benzynie, samochód normalnie przyspiesza, nie szarpie, nie świeci się CHECK?

Awatar użytkownika
HailStorm
Posty: 1800
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 13:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HailStorm » 04 stycznia 2009, 17:32

BODZIO1, tak tylko przy okazji ....tematy i ogólnie to co na forum piszemy małymi literami
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

BODZIO1

Post autor: BODZIO1 » 04 stycznia 2009, 18:06

MichalSW pisze:Jak rozumiem udaje Ci się go odpalić na gazie, tak? Sprawdź jakie ciśnienie daje pompa paliwa. Pytanie nr 2: Po rozgrzaniu silnika, na benzynie, samochód normalnie przyspiesza, nie szarpie, nie świeci się CHECK?

Niestety odpalam go na żywca, tzn wlewam do kolektora ssącego odrobinę benzyny i tak po kilku obrotach na rozruszniku silnik zaczyna palić. Jeżeli chodzi o przyśpieszenie to w czasie jazdy nie ma różnicy podczas przełączania z paliwa na gaz i odwrotnie. Nie zauważyłem również spadków mocy silnika.
Co do pompy to nie wiem jakie ciśnienie podaje bo nie mam czym zmierzyć.

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 04 stycznia 2009, 20:26

A jak zdejmiesz wtyke z czujnika tem od kompa to jak pali.

BODZIO1

Post autor: BODZIO1 » 04 stycznia 2009, 20:59

Nie próbowałem, myślisz że to może być wina czujnika ?

BODZIO1

Post autor: BODZIO1 » 04 stycznia 2009, 21:02

A może ktoś posiada rysunek całego wtrysku boscha ?
Może by to mnie na coś nakierowało ?

BODZIO1

Post autor: BODZIO1 » 05 stycznia 2009, 23:32

Witam ponownie

Niestety nic nie pomogło ściągniecie przewodu z czujnika tem od kompa

pozdrawiam

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 06 stycznia 2009, 18:18

Podjedź do jakiegoś zakładu mechanicznego, zmierz sobie to ciśnienie paliwa. Skoro wlewasz paliwa do kolektora i odpala, a bez wlania nie odpala to znaczy, że nie podaje paliwa przy próbie zimnego rozruchu. Popatrz sobie też na wiązkę elektryczną idącą do pompy. Mnie potrafiła nie łączyć w kostce i samochód raz chodził a raz nie chodził. Po obwiązaniu obu częsci połączenia kablem, żeby kostki siedziały sztywno, nagle pompa zaczęła normalnie chodzić, bez zaskakujących przerw.

Awatar użytkownika
mati_lecha
Posty: 1115
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 02:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mati_lecha » 02 lutego 2009, 00:25

Podepnę się

Polonez Caro 1.6GLI abimex, bez gazu , 112.000km przebiegu

Mam problem z odpalaniem tylko wtedy jak jest zimny silnik i jak temperatura spada poniżej zera. Przy silniejszych mrozach musiałem się nieźle napocić, żeby zapalić. Tak jak piszę, nie mam gazu, odpalam na benzynie.
Po kilku godzinach jest jeszcze ok, ale jak postoi całą noc to już jest ciężko uruchomić. Muszę kręcić i kręcić. Momentami jakby zaskakiwał, ale tak jakby nie w tym momencie co trzeba, zupełnie jak w gaźnikowym przy przestawionym zapłonie. Jak już zapali to chodzi normalnie i powtórne zapalenie odbywa się bez problemów, obojętnie czy jest jeszcze zimny czy nagrzany. Sam silnik w czasie pracy chodzi równo.

Wymieniłem:
- świece
- przewody WN
- filtr benzyny
- zalałem bak paliwa dodatkiem usuwającym wodę
- pasek rozrządu ma jakieś 5.000km

Brak pozytywnych efektów :583:

p.s.
Dawno nie regulowałem zaworów, jakieś 30.000km, ale ile razy proszę mechanika, żeby wyregulował to mówi, że u mnie się nie reguluje zaworów, bo mam regulację "mechaniczno-hydrauliczną co raczej jest bzdurą, bo mam rocznik 1995. Ostatnio jak mi strzelił pasek rozrządu (przeskoczył) to też mówił kolejny raz, że nie reguluje się u mnie zaworów, a na bank zdejmował pokrywę, bo musiał wymontować laski. :558:
Ostatnio zmieniony 02 lutego 2009, 00:27 przez mati_lecha, łącznie zmieniany 1 raz.

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 02 lutego 2009, 19:00

Zmień mechanika - widocznie ten robi Polonezy od roku 1996 (opcja) w górę. :036:

kgracjank
Posty: 59
Rejestracja: 21 stycznia 2007, 15:45
Lokalizacja: Uhrusk

Post autor: kgracjank » 02 lutego 2009, 21:08

1) zmień mechanika, a najlepiej kup sobie szczelinomierz (około 10 zł) i sam wyreguluj zawory, bo ja bym c***** warsztatowym nie wierzył.

2) sprawdz wtryskiwacz,

3) ewentualnie pompe.
Polonez is the best

Awatar użytkownika
mati_lecha
Posty: 1115
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 02:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mati_lecha » 03 lutego 2009, 00:44

Ale wtryskiwacz, chodzi o ciśnienie jakie daje czy co?

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW » 03 lutego 2009, 05:40

Nie tyle ciśnienie, co o to czy wtryskuje tyle paliwa ile trzeba. Jednak na Twoim miejscu najpierw ustawiłbym zawory na zimnym silniku. Na forum PTK czytałem, ile przez ich niewłaściwy luz można mieć kłopotów z porannym odpalaniem.

Awatar użytkownika
mati_lecha
Posty: 1115
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 02:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mati_lecha » 03 lutego 2009, 06:45

Dzięki MichalSW

ODPOWIEDZ