PANEWKI W GSI

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

adam.o
Posts: 343
Joined: 18 April 2008, 11:19
Location: Świdnica/Wrocław

Post by adam.o »

Wielkie dzięki, rozumiem że ta 1 panewka jest inna przez inny obieg oleju.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Średnica sie zgadza. Ale polonezowska musi mieć rowek i otworek. Fiatowska zdaje sie jest bez rowka.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Łukasz-PTK
Posts: 165
Joined: 28 January 2007, 08:54
Location: Białystok

Post by Łukasz-PTK »

Ja w swojej ohvce też robiłem panewki dokładnie przy 160 tys. oraz szlif wału, silnik całe życie przejeździł na lotosie mineralnym po tej robocie silnik zmienił się nie do poznania i służył dzielnie do około 220tys. później przyszedł czas na dohc poniżej macie filmik jeszcze z ohv na pokładzie

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 0008&hl=pl

chyba całkiem niezłe ciśnienie jak na garażową robotę i przejechanie 60 tys. na lotosie ;)
Jest POLONEZ Jest ZABAWA

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

Krasik wrote:
LifeGuard wrote:Cytat:

olej wymieniany zawsze co 8 tyś.

nadgorliwosc gorsza od faszyzmu, to mogło przyczynic sie do zabicia panewk
Możesz mi powiedzieć, dlaczego zbyt częste wymienianie oleju załatwiło panewki?
nie wyjasnie dokładnie... ale cos jest na rzeczy :)
Image
Image

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Zawsze po wymianie silnik pracuje krótką chwilę na sucho.
Last edited by Nabauab on 27 December 2008, 11:43, edited 1 time in total.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

DF
Posts: 246
Joined: 19 January 2007, 22:21
Location: Wrocław

Post by DF »

Trzeba przy wymianie wlewac olej do filtra i nie powinno byc różnicy bo i tak nigdy wszystko dokładnie nie wycieknie...

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

DF wrote:Trzeba przy wymianie wlewac olej do filtra
dokładnie, a najlepiej pokręcić chwilkę rozrusznikiem kilka razy tak, żeby nie odpalił od razu - w przypadku gaźnika to ciężko - z wtryskiem nie ma problemu

wtedy olej rozejdzie się minimalnie z filtra oleju na panewki itp

Łukasz-PTK wrote:poniżej macie filmik jeszcze z ohv na pokładzie

http://video.google.pl/vi...145680008&hl=pl
słychać nawet tykanie zegara na desce rozdzielczej :D
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

Tualatin wrote:
DF wrote:Trzeba przy wymianie wlewac olej do filtra
dokładnie, a najlepiej pokręcić chwilkę rozrusznikiem kilka razy tak, żeby nie odpalił od razu - w przypadku gaźnika to ciężko - z wtryskiem nie ma problemu

wtedy olej rozejdzie się minimalnie z filtra oleju na panewki itp
a wystarczy wrzucić bieg na 5 i przepchać po placu jedną ręką ... prościej?
Image
Image

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Zrobiłeś to kiedyś, czy tak tylko napisałeś?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

zrobiłem... robię będe robił
Image
Image

Julo
Moderator
Posts: 10232
Joined: 07 January 2007, 22:30
Location: Kraków

Post by Julo »

a w fiacie nie da rady chyba nalac oleju do filtra. probowalem z jakism starszym nieco, nie pryzjal ni grama, to wywalilem, kupilm enowy i tez nie przyjal. Zakrecilem pusty i dziala. A polonezowski filtr przyjal pol litra jak nie wiecej i luzik :)
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

krzyspi25
Posts: 25
Joined: 14 January 2007, 12:05
Location: Sosnowiec

Post by krzyspi25 »

Witam,
podepnę się pod ten już leciwy temat ;)
wiem że powinno się podejść do wymiany panewek w sposób nie "ruski",
ale mam pytanie,
czy już ktoś kiedyś wymieniał panewki bez wyciągania silnika??
lub ewentualnie wyciągał tłoki bez wyciągania silnika??
chodzi mi o to czy jest to fizycznie możliwe??
a wszystko sprowadza się tak naprawdę do jednego pytania:
Czy da się wyciągnąć miskę olejową nie wyciągając silnika?
odkręcenie osłon miski olejowej, opuszczenie poprzeczki zawieszenia, odkręcenie osłony koła zamachowego, czy coś jeszcze i czy to wystarczy żeby miska wyszła spod auta?
pozdrawiam
Uriah Heep - July Morning

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

krzyspi25 wrote:Czy da się wyciągnąć miskę olejową nie wyciągając silnika?
Trzeba choć trochę silnik unieść i chyba jest to lepsze rozwiązanie niż odkręcanie belki zawieszenia... Ale jak odkręcisz belkę to też będzie się dało.

Ten Twój sposób to nawet ruski nie jest...
Last edited by Krasik on 16 August 2010, 21:17, edited 1 time in total.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Post Reply