PANEWKI W GSI

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

adam.o
Posty: 343
Rejestracja: 18 kwietnia 2008, 11:19
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław

Post autor: adam.o »

Wielkie dzięki, rozumiem że ta 1 panewka jest inna przez inny obieg oleju.

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Średnica sie zgadza. Ale polonezowska musi mieć rowek i otworek. Fiatowska zdaje sie jest bez rowka.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Łukasz-PTK
Posty: 165
Rejestracja: 28 stycznia 2007, 08:54
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Łukasz-PTK »

Ja w swojej ohvce też robiłem panewki dokładnie przy 160 tys. oraz szlif wału, silnik całe życie przejeździł na lotosie mineralnym po tej robocie silnik zmienił się nie do poznania i służył dzielnie do około 220tys. później przyszedł czas na dohc poniżej macie filmik jeszcze z ohv na pokładzie

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 0008&hl=pl

chyba całkiem niezłe ciśnienie jak na garażową robotę i przejechanie 60 tys. na lotosie ;)
Jest POLONEZ Jest ZABAWA

LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard »

Krasik pisze:
LifeGuard pisze:Cytat:

olej wymieniany zawsze co 8 tyś.

nadgorliwosc gorsza od faszyzmu, to mogło przyczynic sie do zabicia panewk
Możesz mi powiedzieć, dlaczego zbyt częste wymienianie oleju załatwiło panewki?
nie wyjasnie dokładnie... ale cos jest na rzeczy :)
Obrazek
Obrazek

Nabauab
Posty: 571
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 03:14
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Nabauab »

Zawsze po wymianie silnik pracuje krótką chwilę na sucho.
Ostatnio zmieniony 27 grudnia 2008, 11:43 przez Nabauab, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

DF
Posty: 246
Rejestracja: 19 stycznia 2007, 22:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DF »

Trzeba przy wymianie wlewac olej do filtra i nie powinno byc różnicy bo i tak nigdy wszystko dokładnie nie wycieknie...

Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin »

DF pisze:Trzeba przy wymianie wlewac olej do filtra
dokładnie, a najlepiej pokręcić chwilkę rozrusznikiem kilka razy tak, żeby nie odpalił od razu - w przypadku gaźnika to ciężko - z wtryskiem nie ma problemu

wtedy olej rozejdzie się minimalnie z filtra oleju na panewki itp

Łukasz-PTK pisze:poniżej macie filmik jeszcze z ohv na pokładzie

http://video.google.pl/vi...145680008&hl=pl
słychać nawet tykanie zegara na desce rozdzielczej :D
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard »

Tualatin pisze:
DF pisze:Trzeba przy wymianie wlewac olej do filtra
dokładnie, a najlepiej pokręcić chwilkę rozrusznikiem kilka razy tak, żeby nie odpalił od razu - w przypadku gaźnika to ciężko - z wtryskiem nie ma problemu

wtedy olej rozejdzie się minimalnie z filtra oleju na panewki itp
a wystarczy wrzucić bieg na 5 i przepchać po placu jedną ręką ... prościej?
Obrazek
Obrazek

OLO
Posty: 9161
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Zrobiłeś to kiedyś, czy tak tylko napisałeś?
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard »

zrobiłem... robię będe robił
Obrazek
Obrazek

Julo
Moderator
Posty: 10232
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Julo »

a w fiacie nie da rady chyba nalac oleju do filtra. probowalem z jakism starszym nieco, nie pryzjal ni grama, to wywalilem, kupilm enowy i tez nie przyjal. Zakrecilem pusty i dziala. A polonezowski filtr przyjal pol litra jak nie wiecej i luzik :)
www.ecoblasting.pl
www.facebook.com/ecoblasting
Piaskowanie samochodów zabytkowych. Sodowanie drobnych elementów.

krzyspi25
Posty: 25
Rejestracja: 14 stycznia 2007, 12:05
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: krzyspi25 »

Witam,
podepnę się pod ten już leciwy temat ;)
wiem że powinno się podejść do wymiany panewek w sposób nie "ruski",
ale mam pytanie,
czy już ktoś kiedyś wymieniał panewki bez wyciągania silnika??
lub ewentualnie wyciągał tłoki bez wyciągania silnika??
chodzi mi o to czy jest to fizycznie możliwe??
a wszystko sprowadza się tak naprawdę do jednego pytania:
Czy da się wyciągnąć miskę olejową nie wyciągając silnika?
odkręcenie osłon miski olejowej, opuszczenie poprzeczki zawieszenia, odkręcenie osłony koła zamachowego, czy coś jeszcze i czy to wystarczy żeby miska wyszła spod auta?
pozdrawiam
Uriah Heep - July Morning

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik »

krzyspi25 pisze:Czy da się wyciągnąć miskę olejową nie wyciągając silnika?
Trzeba choć trochę silnik unieść i chyba jest to lepsze rozwiązanie niż odkręcanie belki zawieszenia... Ale jak odkręcisz belkę to też będzie się dało.

Ten Twój sposób to nawet ruski nie jest...
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2010, 21:17 przez Krasik, łącznie zmieniany 1 raz.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

ODPOWIEDZ