Głośny stuk w 1.4 GLI
Moderator: Moderatorzy
Głośny stuk w 1.4 GLI
Mam problem z moim roverem 1.4gli
Auto i na zimnym i na ciepłym silniku wydaje głośny stukot i stawiam na zawory,które w roverze chyba są hydrauliczne(nie wiem nawet czy napewno bo wcześniej z roverami do czynienia nie miałem)
Panewka bankowo to nie będzie bo ciśnienie oleju jest ok i ewidentnie stuk dochodzi z głowicy.
Pytanie do znawców roverów-czy ktoś już miał podobną sytuację.Jest możliwość regulacji tego czy trzeba wymienić hydraulikę danego zaworu?
Wtrysk raczej to nie będzie;)
p.s: jeśli już taki temat był to podajcie linka
Auto i na zimnym i na ciepłym silniku wydaje głośny stukot i stawiam na zawory,które w roverze chyba są hydrauliczne(nie wiem nawet czy napewno bo wcześniej z roverami do czynienia nie miałem)
Panewka bankowo to nie będzie bo ciśnienie oleju jest ok i ewidentnie stuk dochodzi z głowicy.
Pytanie do znawców roverów-czy ktoś już miał podobną sytuację.Jest możliwość regulacji tego czy trzeba wymienić hydraulikę danego zaworu?
Wtrysk raczej to nie będzie;)
p.s: jeśli już taki temat był to podajcie linka
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
To już zauważyłem tylko jeszcze teraz problem z dojściem który to tak klepie bo w vw to jeden kit bo nowy hydropopychacz kosztuje parenaście zeta a w roverze pewnie nie wiadomo ile a nie chce mi sie wszystkich wyciągać i sprawdzać.
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Dzisiaj korzystając z wolnego dnia wyjąłem wałki rozrządu i sprawdziłem wszystkie 16 popychaczy w poszukiwaniu tego wadliwego i niestety nie stwierdzono ani jednej złej sztuki.Kupiłem już w razie czego jeden popychacz nowy i uszczelke pokrywy zaworów oraz simmeringi ale za cholere nie wiem co mi stuka w silniku!
Stukot wyraźnie dobiegał z okolicy głowicy,sprawdziłem krzywki wałków i wszystkie są nie zużyte,gniazda ślizgowe wałków też są dobre więc gdzie szukać przyczyny?

Stukot wyraźnie dobiegał z okolicy głowicy,sprawdziłem krzywki wałków i wszystkie są nie zużyte,gniazda ślizgowe wałków też są dobre więc gdzie szukać przyczyny?

Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
rozebrałem wszystkie 16 popychaczy,wyczyściłem je i zalałem świeżym olejem podczas wkładania do głowicy.Niestety we wszystkich był olej i naprawde nie wiem,który może być uszkodzony,jest na to jakaś metoda by sprawdzić,który może być wadliwy?
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
ku^&# poskładałem wczoraj rovera,wyczyściłem dokładnie wszystkie 16 popychaczy(duuuzo starego i zaschniętego oleju już było w niektórych) ale niestety po uruchomieniu silnika stuk jest nadal ten sam a nawet może mi się wydawać,że ciut głośniejszy.Wymieniłem jeden popychacz na nowy ponieważ jeden stary przycierał się podczas ruszania trzonkiem.
Podejrzewam,że albo jeszcze jeden z popychaczy daje o sobie znać albo jest luz w główce korbowodu...
Podejrzewam,że albo jeszcze jeden z popychaczy daje o sobie znać albo jest luz w główce korbowodu...
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Obstawiam uszczelkę pod kolektorem wydechowym!
Stuk podobny narastajacy przy zwiększaniu obrotów.
Roboty na jakieś 15 min.
BTW jaki masz olej zalany? W białym szklanki nie stukały tylko na TWS-ie.
A co do klepaniu po wyczyszczeniu/wymianie pomaga zgaszenie silnika po jakiś 5 min pracy i ponowne odpalenie.
Stuk podobny narastajacy przy zwiększaniu obrotów.
Roboty na jakieś 15 min.
BTW jaki masz olej zalany? W białym szklanki nie stukały tylko na TWS-ie.
A co do klepaniu po wyczyszczeniu/wymianie pomaga zgaszenie silnika po jakiś 5 min pracy i ponowne odpalenie.
Ostatnio zmieniony 28 grudnia 2008, 19:22 przez KraseK, łącznie zmieniany 1 raz.
zrobiłem już 360km od czasu poskładania silnika i stuk nadal ten sam...uszczelka pod kolektorem to nie jest na bank,odgłoś ewidentnie dobiega z okolic wałków lub sworzni tłoków.
Olej Castrol mineralny.taki jak był zawsze zalewany przez poprzedniego właściciela tyle,że on lał GTX a ja zwykły minelany castrola.
Olej Castrol mineralny.taki jak był zawsze zalewany przez poprzedniego właściciela tyle,że on lał GTX a ja zwykły minelany castrola.
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
A skad wiesz?HEMIGTX pisze:..uszczelka pod kolektorem to nie jest na bank,odgłoś ewidentnie dobiega z okolic wałków lub sworzni tłoków.
.
Jakis czas temu tez stawiałem na popychacze, które po wymianie nie ucichły, ponieważ stuk powodowała przepalona uszczelka.
A ostatnio w silniku Y17DT na stuki powymieniałem wtryski, wyregulowałem zawory, wymieniłem wałki i ..... zacząłem rozbierać silnik na szczescie od kolektora wydechowego....
Dzisiaj trafiłem na ciekawa przyczynę stukania v Roverze.
Winnym okazał zie...... zawór - [ który poprzez źle zamocowaną "pestkę" trzymającą talerzyk sprężyny zaworowej spowodował zapadniecie się zaworu] - o który zaczepiał tłok podczas pracy, aż do momentu wypięcia się zaworu i spotkania z tłokiem.
Skąd wiem ze to tłok w zawór uderzał? - na kolejnym cylindrze zawór nie zdążył się jeszcze rozpiąć i ładnie widać miejsce "styku"..
Winnym okazał zie...... zawór - [ który poprzez źle zamocowaną "pestkę" trzymającą talerzyk sprężyny zaworowej spowodował zapadniecie się zaworu] - o który zaczepiał tłok podczas pracy, aż do momentu wypięcia się zaworu i spotkania z tłokiem.
Skąd wiem ze to tłok w zawór uderzał? - na kolejnym cylindrze zawór nie zdążył się jeszcze rozpiąć i ładnie widać miejsce "styku"..
Podpinam się pod temat głośnego silnika. U mnie na wolnych obrotach słychać dziwny pisk https://www.youtube.com/watch?v=cmYbf6ym_gg proszę o nakierowanie gdzie mam szukać
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 11 sierpnia 2009, 10:40
- Lokalizacja: Drzewica
Mnie się wydaje ze to pompa wody, a altek i rolka napinacza ok?damianek pisze:Podpinam się pod temat głośnego silnika. U mnie na wolnych obrotach słychać dziwny pisk https://www.youtube.com/watch?v=cmYbf6ym_gg proszę o nakierowanie gdzie mam szukać
Ostatnio zmieniony 10 maja 2015, 22:17 przez MARCIN WÓJCIK, łącznie zmieniany 1 raz.
bordowy
Wczoraj znalazłem czas na obadanie waszych podpowiedzi i rozebrałem rozrząd, napinacz widać że był niedawno wymieniany razem z paskiem a jest porządnej firmy Ina po oględzinach jest cichy bez luzu, pompa też wygląda że była niedawno wymieniana. Alternator też jest w porządku bo po sciągnięciu paska hałas jest dalej słyszany. Ten hałas jest najbardziej słyszany w okolicy pokrywy klawiatury na 1, 2 cylindrze i tylko na wolnych obrotach wystarczy delikatnie zwiększyć obroty i hałas zanika