Strona 1 z 1

Szarpanie, czkawka...

: 29 czerwca 2008, 16:33
autor: Nabauab
Silnik mi delikatnie szarpie. Dzieje się to przy hamowaniu silnikiem i jeździe z równomierną prędkością. Nie występuje przy przyspieszaniu. Zjawisko nasila się lub zmniejsza wraz ze zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu, jednak nigdy nie znika zupełnie. Świece, kable i zielony są ok.
W czym szukać przyczyny? Jest to dosyć wk... hmm irytujące.
Edit: benzyna czy gaz bez różnicy

: 29 czerwca 2008, 16:38
autor: leon
Gaźnik?

: 29 czerwca 2008, 16:48
autor: Nabauab
Ale to na gazie też by szarpał?

: 29 czerwca 2008, 16:54
autor: leon
No nie.

: 29 czerwca 2008, 22:24
autor: Krasik
Może luzy w aparacie zapłonowym...

: 30 czerwca 2008, 19:45
autor: LifeGuard
u mni powodem szarpania były rozregulowane zawory

: 01 lipca 2008, 08:37
autor: DF
Napisałeś, że zielony ok. Ale wymieniłeś go ? Jak będzie tylko naderwany w aparacie to przy przestawianu zapłonu będzie przerywał...

: 01 lipca 2008, 09:27
autor: Nabauab
Nie nazwałbym tego nawet przerywaniem, bardziej chyba "czkawką". Zielony profilaktycznie wymienię, ale chyba zjawisko pojawiało się już przed poprzednią wymianą. Coś mi się majaczy, że słyszałem, czy czytałem ale nie wiem gdzie, że może być to wina cewki, tej w aparacie. Prawda to może być?

: 29 lipca 2008, 12:32
autor: Tualatin
sprężynki w aparacie zapłonowym mogły stracić swoją elastyczność lub masz tam luz, ale oczywiście może być co innego, bo widze, że sporo czasu już minęło od ostatniego postu w tej sprawie

: 03 grudnia 2008, 17:56
autor: Nabauab
Odkopuję temat, bo jakiś czas temu zlokalizowałem przyczynę. Rację miał Lajf, to były zawory.

: 03 grudnia 2008, 19:54
autor: Tualatin
ja u siebie wyregulowałem w sobotę zawory i silnik zaczłą równo pracować, dodatkowo założyłem spowrotem fabryczny silnik krokowy, bo na nowym (jeźdzony od maja) check engine darł ryja z 35-tym kodem.

Teraz równo pracuje i wolne są równe. dałem 0,15 i 0,20, a nie jak wcześniej 0,17 i 0,17

na zimno też lepiej pracuje, nie poszarpuje jak gazu dam więcej poniżej 2000/obr