Szarpanie, czkawka...

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Szarpanie, czkawka...

Post by Nabauab »

Silnik mi delikatnie szarpie. Dzieje się to przy hamowaniu silnikiem i jeździe z równomierną prędkością. Nie występuje przy przyspieszaniu. Zjawisko nasila się lub zmniejsza wraz ze zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu, jednak nigdy nie znika zupełnie. Świece, kable i zielony są ok.
W czym szukać przyczyny? Jest to dosyć wk... hmm irytujące.
Edit: benzyna czy gaz bez różnicy
Last edited by Nabauab on 29 June 2008, 16:37, edited 1 time in total.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Gaźnik?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Ale to na gazie też by szarpał?
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

No nie.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

Może luzy w aparacie zapłonowym...

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

u mni powodem szarpania były rozregulowane zawory
Image
Image

DF
Posts: 246
Joined: 19 January 2007, 22:21
Location: Wrocław

Post by DF »

Napisałeś, że zielony ok. Ale wymieniłeś go ? Jak będzie tylko naderwany w aparacie to przy przestawianu zapłonu będzie przerywał...

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Nie nazwałbym tego nawet przerywaniem, bardziej chyba "czkawką". Zielony profilaktycznie wymienię, ale chyba zjawisko pojawiało się już przed poprzednią wymianą. Coś mi się majaczy, że słyszałem, czy czytałem ale nie wiem gdzie, że może być to wina cewki, tej w aparacie. Prawda to może być?
Last edited by Nabauab on 01 July 2008, 09:27, edited 1 time in total.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

sprężynki w aparacie zapłonowym mogły stracić swoją elastyczność lub masz tam luz, ale oczywiście może być co innego, bo widze, że sporo czasu już minęło od ostatniego postu w tej sprawie
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Nabauab
Posts: 571
Joined: 10 January 2007, 03:14
Location: Stargard

Post by Nabauab »

Odkopuję temat, bo jakiś czas temu zlokalizowałem przyczynę. Rację miał Lajf, to były zawory.
FSO Polonez Caro - 1.6 GLE 1994
Daewoo EroTico DLX 2000
Skoda Roomster 1.6 MPI 2010

Tualatin
Posts: 617
Joined: 15 April 2008, 21:12
Location: Elbląg

Post by Tualatin »

ja u siebie wyregulowałem w sobotę zawory i silnik zaczłą równo pracować, dodatkowo założyłem spowrotem fabryczny silnik krokowy, bo na nowym (jeźdzony od maja) check engine darł ryja z 35-tym kodem.

Teraz równo pracuje i wolne są równe. dałem 0,15 i 0,20, a nie jak wcześniej 0,17 i 0,17

na zimno też lepiej pracuje, nie poszarpuje jak gazu dam więcej poniżej 2000/obr
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Post Reply