przeróbka 1,6 gli na gle

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

TUR
Posty: 472
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:20
Lokalizacja: jawor/Dolnośląskie

przeróbka 1,6 gli na gle

Post autor: TUR » 10 maja 2008, 16:12

Panowie jak w temacie,wiem że na pewno trzeba by było założyć kolektor z gaźnikiem i co jeszcze trzeba by było zmienić ,proszę :) o odpowiedzi
Polonez Atu 1,6 GSI

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 10 maja 2008, 19:32

zamontować aparat zapłonowy, cewkę, jeżeli ma być elektroniczny zapłon to jeszcze moduł
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

TUR
Posty: 472
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:20
Lokalizacja: jawor/Dolnośląskie

Post autor: TUR » 10 maja 2008, 22:12

a jak sprawa wygląda z zasilaniem w paliwo,bo w gli jest elektryczna pompka,czy trzeba zakładać tradycyjną pompkę przy silniku,pytam sie dlatego ponieważ jak bym kupił plusa gli to myśle o założeniu mojej instalacji lpg z mojego gle,
Polonez Atu 1,6 GSI

Huberek

Post autor: Huberek » 10 maja 2008, 22:38

Możesz tylko ograniczyć ciśnienie z pompy, możesz do tego celu założyć zwykłą mechaniczną pompę (dziury nagwintowane w bloku silnika są), ale bez popychadła. Ograniczyć przekroje w przewodach paliwowych. Ja tak mam, i mam jednocześnie przekaźnik odłączający pompę elektryczną przy pracy na LPG.

bisz
Posty: 12
Rejestracja: 24 września 2008, 17:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: bisz » 27 września 2008, 21:31

Ja przeszczepialem silnik 1.6 do kanta z poloneza plusa, ktory przerobilem na gaznik . Jedyne co innego w tej konfiguracji to brak wyjscia na pompe wiec wstawilem elektryczna dedykowana pod gaznik :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 września 2008, 21:32 przez bisz, łącznie zmieniany 1 raz.

kaovietz
Posty: 2860
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 22:16
Lokalizacja: Bydziuchna

Post autor: kaovietz » 27 września 2008, 21:36

Pompa paliwa wisząca na wężykach, zasilana cieniutkimi kabelkami nie wzbudza mego zaufania...
Pompa najlepiej pod auto, w okolice baku, przymocowana podprzez gumowe podkładki solidnie do nadwozia. Przewody 1.5mm to wg mnie minimum. Do tego oczywiście przekaźnik.
Друзья познабтся в беде.

bisz
Posty: 12
Rejestracja: 24 września 2008, 17:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: bisz » 27 września 2008, 21:45

Etam żaden przekaznik. Pompka bierze 3A. Elektrozawor zamykajacy tor benzyny 6A, wniosek chyba oczywisty. Wywalilem elektrozawor w miejsce ktorego podlaczylem pompke. Kabelki potem jeszcze owinalem tasma izolacyjna :)
Ostatnio zmieniony 27 września 2008, 21:46 przez bisz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 27 września 2008, 22:22

Trochę cepeliowato, ale jeżeli działa...
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

pipek
Posty: 81
Rejestracja: 27 września 2007, 14:34
Lokalizacja: hgw :/

Post autor: pipek » 28 września 2008, 00:08

ch** tam z pompą, te magnetyzery to jest dopiero klasa. będzie stożek?

Awatar użytkownika
HailStorm
Posty: 1800
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 13:28
Lokalizacja: Kraków

Post autor: HailStorm » 28 września 2008, 00:09

to sa magnesy z dysków twardych :)
Fiat 126p. 84'
Polonez 1.6 GLi 96'
Było:
Polonez 1.6 GLE 94'
Fiat 125p 74/77' - stary wrak , pełen bak
Fiat 125p Kombi 85' - pieczone hamulce :P
Fiat 132 MK3 79'
Ford Sierra Coupe 84'
Ford Scorpio GL 9x'

pipek
Posty: 81
Rejestracja: 27 września 2007, 14:34
Lokalizacja: hgw :/

Post autor: pipek » 28 września 2008, 00:12

wim przeca, no :571:
a w takim razie stożek powinien być z pończochy, albo z gazy, ewentualnie z gąbki w kształcie rybki, albo kaczuszki.
Ostatnio zmieniony 28 września 2008, 00:13 przez pipek, łącznie zmieniany 1 raz.

autowidol
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1650
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:27
Lokalizacja: Czapelki, gm. Świecie
Kontakt:

Post autor: autowidol » 28 września 2008, 01:19

Odpadłem!

bisz
Posty: 12
Rejestracja: 24 września 2008, 17:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: bisz » 28 września 2008, 08:30

Haha, wiedzialem ;) wszyscy odpadaja przy tych magnetyzerach, dodam jeszcze, ze w obudowie od filtra powietrza z dwoch scianek butelek pet zrobilem cos co w ksiazce pt usprawienia poloneza nazywa sie 'kierownica', innymi slowy zawirowywacz :)
Ostatnio zmieniony 28 września 2008, 08:33 przez bisz, łącznie zmieniany 1 raz.
125p 1.6 ME

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 28 września 2008, 08:52

bisz pisze:Etam żaden przekaznik. Pompka bierze 3A. Elektrozawor zamykajacy tor benzyny 6A,
Ci sie chopie cos poprzestawiało - jeśli to pompka pierburg to ciągnie 6 - 7 A, a elektrozawor beznyny 1,5. Tymi kabelkami to mozesz sobie spodnie zwiazac. Pompke elektryczna montuje sie przy baku, bo inaczej ja zajeździsz.
Ostatnio zmieniony 28 września 2008, 08:53 przez jose, łącznie zmieniany 1 raz.

bisz
Posty: 12
Rejestracja: 24 września 2008, 17:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: bisz » 28 września 2008, 09:22

Nic mi sie nie poprzestawialo. Wzialem i zmierzylem, tyle wyszło. Poza tym dlaczego ma mi pompka wysiąść ? Na sucho ciagnie moze pare sekund a uzywam tego i tak raz na ruski rok z racji lpg :>
125p 1.6 ME

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 28 września 2008, 17:26

I właśnie te kilka sekund ja zabija.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik » 28 września 2008, 19:06

bisz pisze:ze w obudowie od filtra powietrza z dwoch scianek butelek pet zrobilem cos co w ksiazce pt usprawienia poloneza nazywa sie 'kierownica', innymi slowy zawirowywacz :)
Zdjęcia Panie, zdjęcia!
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Awatar użytkownika
JACU6X6
Posty: 326
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 10:05
Lokalizacja: SANDOMIERZ - TARNOBRZEG
Kontakt:

Post autor: JACU6X6 » 28 września 2008, 20:05

Jaki sęs jest wkladać gaznik zamiast wtryski nie lepiej kupić mikser 20 zł i elektronikę z wysokiej półki np stag 100 za 180 pln i masz wszystko idealnie dobrane.

bisz
Posty: 12
Rejestracja: 24 września 2008, 17:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: bisz » 29 września 2008, 00:04

Wolalem gaznik bo na wtrysku ten silnik jest slabszy, no i co gaznik to gaznik, cenie prostote
zdjecia zawirowywacza juz wkrotce !:)
Ostatnio zmieniony 29 września 2008, 00:04 przez bisz, łącznie zmieniany 1 raz.
125p 1.6 ME

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 29 września 2008, 00:08

JACU6X6 pisze:Jaki sęs jest wkladać gaznik ...
Bessęsu.

:P
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

PLUS98
Posty: 304
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:39
Lokalizacja: WRZEŚNIA
Kontakt:

Post autor: PLUS98 » 30 września 2008, 22:36

bisz pisze:Wolalem gaznik bo na wtrysku ten silnik jest slabszy, no i co gaznik to gaznik, cenie prostote
zdjecia zawirowywacza juz wkrotce !:)
Jest coś prostszego niż mono Boscha? Tam nawet nie ma silnika krokowego.
POLONEZ... MIAŁ GO TWÓJ OJCIEC MOŻESZ MIEĆ I TY!!!

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 01 października 2008, 00:09

PLUS98 pisze:
bisz pisze:Wolalem gaznik bo na wtrysku ten silnik jest slabszy, no i co gaznik to gaznik, cenie prostote
zdjecia zawirowywacza juz wkrotce !:)
Jest coś prostszego niż mono Boscha? Tam nawet nie ma silnika krokowego.
<wow> jak to dziala bez krokowca??
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

KraseK
Posty: 322
Rejestracja: 04 stycznia 2007, 02:02
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: KraseK » 01 października 2008, 10:59

PLUS98 pisze:
bisz pisze:Wolalem gaznik bo na wtrysku ten silnik jest slabszy, no i co gaznik to gaznik, cenie prostote
zdjecia zawirowywacza juz wkrotce !:)
Jest coś prostszego niż mono Boscha? Tam nawet nie ma silnika krokowego.
Ma ma krokowca . Taka wieksze ustrojstwo przy przepustnicy. Działa jak w Roverze naciska na ciegno przepustnicy. Psze panstwa

Awatar użytkownika
utek
Posty: 480
Rejestracja: 20 marca 2007, 16:24
Lokalizacja: Ciechocinek / Radziejów

Post autor: utek » 02 października 2008, 21:03

PLUS98 pisze:
bisz pisze:Wolalem gaznik bo na wtrysku ten silnik jest slabszy, no i co gaznik to gaznik, cenie prostote
zdjecia zawirowywacza juz wkrotce !:)
Jest coś prostszego niż mono Boscha? Tam nawet nie ma silnika krokowego.
Może nie ma nic prostszego, ale nie mogę od jakiegoś czasu znaleźć przyczyny szarpania przy prędkości powyżej 90km/h , strzałów w wydech i dolot. Na LPG i na Pb.

PLUS98
Posty: 304
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 21:39
Lokalizacja: WRZEŚNIA
Kontakt:

Post autor: PLUS98 » 03 października 2008, 22:12

KraseK pisze: Ma ma krokowca . Taka wieksze ustrojstwo przy przepustnicy. Działa jak w Roverze naciska na ciegno przepustnicy. Psze panstwa
Niestety nie masz racji, jest to zwykły silnik elektryczny z przekładnią ślimakową czasami BŁEDNIE nazywany silnikiem krokowym. Na ślimaku jest łącznik biegu jałowego a w nim popychacz i styk wolnych obrotów.
POLONEZ... MIAŁ GO TWÓJ OJCIEC MOŻESZ MIEĆ I TY!!!

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 16 października 2008, 19:26

A ja się tak zapytam czy ktoś z doświadczenia wie który silnik będzie mocniejszy 1.6 gaźnikowe czy GSI na benzynie?

Awatar użytkownika
utek
Posty: 480
Rejestracja: 20 marca 2007, 16:24
Lokalizacja: Ciechocinek / Radziejów

Post autor: utek » 16 października 2008, 20:31

Wegorz91 pisze:A ja się tak zapytam czy ktoś z doświadczenia wie który silnik będzie mocniejszy 1.6 gaźnikowe czy GSI na benzynie?
Zależy jaki gaźnik i jaki GSI. (jakość wykonania)


Gaźnik będzie raczej mocniejszy, natomiast GSI będzie kulturalniej pracowało i częściej będziesz miał ochotę wykorzystywać tą potężną moc.

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 16 października 2008, 20:35

Zanim się gaźnikowiec skończy krztusić i zacznie rozpędzać, to GSI juź dawno pojedzie ;) :D

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 16 października 2008, 20:42

Oj Vanish wszystko zalezy od gaźnika, wierz mi ze z FOS'a można sporo wydusić, zreszta zobaczysz na moim fiacie - tylko wahe bedzie żłopał wiadrami :D

Wegorz91
Posty: 349
Rejestracja: 20 stycznia 2008, 16:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wegorz91 » 16 października 2008, 20:45

Janisz pisze:Zanim się gaźnikowiec skończy krztusić i zacznie rozpędzać, to GSI juź dawno pojedzie ;) :D
hehe coś w tym jest, nie znam jeszcze gaźnikowego 1.6, ale w porównaniu GSI/115C jest dokładnie jak mówisz. I zastanawia mnie 1.6 gaźnikowe :D

Z moich spostrzeżen to dobrze wyregulowany gaźnik szybciej reaguje na gaz, GSI musi przeliczyć :P
Ostatnio zmieniony 16 października 2008, 20:47 przez Wegorz91, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ