jaki olej do poloneza.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

marko
Posts: 247
Joined: 27 January 2008, 19:02
Location: Mazowsze

Post by marko »

Dzień dobry, przepraszam jak się powtórzę. Kupiłem perełkę PLUSA 99' z przebiegiem 58kkm. Silnik na ½syntetyku lotos, czy warto zalać syntetykiem???? Czy trzymać się jednego oleju do "śmierci" mojej lub jego?????
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

marko
Posts: 247
Joined: 27 January 2008, 19:02
Location: Mazowsze

Post by marko »

Aha, jak zmieniać to po zalaniu syntetykiem nastepną wymianę wykonać dodatkowo między następną tj. za kolejne 10kkm???? w celu "przyzwyczajenia silnika"Dziękuję i pozdrawiam wszystkich polonezowców.
Last edited by marko on 29 May 2008, 18:20, edited 1 time in total.
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

utek
Posts: 480
Joined: 20 March 2007, 16:24
Location: Ciechocinek / Radziejów

Post by utek »

Ja bym nie zmieniał. Półsyntetyk na OHVke wystarczy.

TUR
Posts: 472
Joined: 09 January 2007, 20:20
Location: jawor/Dolnośląskie

Post by TUR »

Marek Bogdan Kaszynski wrote:Dzień dobry, przepraszam jak się powtórzę. Kupiłem perełkę PLUSA 99' z przebiegiem 58kkm. Silnik na ½syntetyku lotos, czy warto zalać syntetykiem???? Czy trzymać się jednego oleju do "śmierci" mojej lub jego?????
trzeba zrozumieć że te silniki to stara konstrukcja i pół syntetyk to max moim zdaniem dla tego silnika,sam jeżdżę na castrolu magnatec 10 w 40,najważniejsze to reguralna wymiana.

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

dokladnie tak jak mowili poprzednicy u mnie tez od nowosci polsyntetyk Castrol 10W40 teraz Mobil tez 10W40 -regularna wymiana to podstawa tak jak i innych plynow ekspolatacyjnych :564:
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Jerry
Posts: 745
Joined: 12 January 2007, 14:31
Location: Sulejówek

Post by Jerry »

Marek Bogdan Kaszynski wrote:Dzień dobry, przepraszam jak się powtórzę. Kupiłem perełkę PLUSA 99' z przebiegiem 58kkm. Silnik na ½syntetyku lotos, czy warto zalać syntetykiem???? Czy trzymać się jednego oleju do "śmierci" mojej lub jego?????
Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać? Ja od nowości swojego GSI zalewałem 1/2 lotosem, zrobiłem prawie 200kkm i ciśnienie trzymał bardzo dobre. Miałem od przedstawicieli firm atest castrola i lotosu, dokładnie te same parametry do sześciu miejsc po przecinku. Syntentyk żre gumę więc wszystkie uszczelniacze powinny być z silikonu a w poldku tego nie ma.
W CZASACH POWSZECHNEGO FAŁSZU PISANIE PRAWDY JEST CZYNEM REWOLUCYJNYM.

marko
Posts: 247
Joined: 27 January 2008, 19:02
Location: Mazowsze

Post by marko »

Dzięki za wyjaśnienia teraz widzę, że moje przemyślenia zgodne są z Panów wypowiedziami. Z praktyki swojej w modelu 97' od czasu jak go przejąłem przy 95kkm zalany jest półsyntetykiem, zmieniany co rok przy przebiegach nie większych niż 10kkm. Natomiast nowy nabytek od nowości na takim oleju pracuje (pewne źródło pracowników FSO którzy go sprzedali), i po niedzieli będę zmieniał olej.Pozdrawiam.
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

odkupie trupa :D

Czy Lotos Mineralny 15w40 jest ok, czy może dać jakiś inny (naturalnie minralny)??

i co sądzicie o takim wynalazku i jemu podobnym?? warto się w to bawić??
http://moto.allegro.pl/item748958208_en ... lnika.html

piszę, bo przyszła pora wymiany oleju, bo wstyd się przyznać olej nie był wymieniany co najmniej od roku (będzie w grudniu)

silniczek 1600 gaźnikowy z przebiegiem ok 180k km

edit:
literówka
Last edited by Pavel on 02 October 2009, 15:43, edited 1 time in total.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

qdlaty
Posts: 1270
Joined: 16 October 2008, 13:06
Location: tczew

Post by qdlaty »

mineralny to do dobitych silnikow tylko, polsyntetyk 10w49 kup chybaze zyga wszedzie olejem :D

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

niet silnik suchutki - ale chciałbym czymś właśnie przeczyścić silnik, myślałem że mineralny będzie ok - wlać teraz a po zimie wymienić
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Pavel wrote:... wlać teraz a po zimie wymienić
A będziesz nim jeździł w zimie ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

no czymś muszę dojeżdżać na zajęcia ... póki nie mam pracy i innego wozu na dupowóz, zbytnio nie mam wyjścia
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

to go nie męcz byle gównem. zimą coś lżejszego raczej niż badziewny minerał.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

ale cały czas samochód jeździe na mineralnym, więc jeśli wleje syntetyk czy półsyntetyk to czy czasem nie zmyje to nagaru,

cytat z internetu
[...]nigdy nie stosujemy oleju półsyntetycznego i syntetycznego po oleju mineralnym!oleje półsyntetyczne i syntetyczne mają właściwości myjące i rozszczelnią wam silnik.olej mineralny tworzy nagary'które "trzymają kompresję"wiele tys.km. [...]
jak się ma to naprawdę do rzeczywistości ??
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Pavel wrote:...
cytat z internetu
[...]nigdy nie stosujemy oleju półsyntetycznego i syntetycznego po oleju mineralnym!oleje półsyntetyczne i syntetyczne mają właściwości myjące i rozszczelnią wam silnik.olej mineralny tworzy nagary'które "trzymają kompresję"wiele tys.km. [...]
...
pierdolenie kotka za pomocą młotka.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

jakieś uzasadnienie??

lubię wiedzieć jak potencjalna zmiana oleju wpłynie na silnik - włączyła mi się ciekawość
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Oleje mineralne (te dobre) też mają dodatki myjące, mniej ale mają.

Jest różnica między przejściem z Selektola na Mobila 1, a z Lotosa M na Lotosa Semi. Tego pierwszego bym nie polecał, drugie i owszem.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Berek
Posts: 2168
Joined: 09 January 2007, 20:04
Location: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post by Berek »

Opcja jest taka. Ten co napisał, że po oleju mineralnym nie stosuje się półsyntetyków i syntetyków ma absolutną rację. Poczytaj wątek "Panewki w GSI" założony przez Homzika a dowiesz się więcej.
W skrócie przy przebiegu ok 160kkm wlany został syntetyk co spowodowało wymycie nagarów z silnika i odezwały się panewki. Potem doszedł wałek rozrządu ale to juz inna historia.
W każdym razie nie lej żadnego pół i pełnego syntetyka a tym bardziej innych środków myjących!!. Zaszkodzisz sobie, Twój silnik ma juz 180kkm nalatane. Zacznie ci rzygać olejem z simmeringów a w najgorszym przypadku poleci uszczelka pod głowicą. Jeżeli silnik bbył wczesniej zalany minerałem to wlej minerał i nie kombinuj. Lotos 15W/40 jest bardzo dobry do OHV bez hydrauliki ale jak masz kase to kup coś lepszego np Elf Sporti 15W. Generalnie OHV był stworzony do jazdy na selektolu a nie na wymyślnych nowoczesnych w pełni syntetycznych olejach. Zastosowanie nowoczesnych olejów jest podyktowane jest ich dostępnością na rynku oraz modyfikacjami w silniku ( hydraulika itpp)
Last edited by Berek on 03 October 2009, 11:26, edited 1 time in total.

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Powiem tak :

Testowałem na swoim silniku większość ogólnie dostępnych olejów. Kategorycznie odpadają wszystkie oleje typu 0w30 0w40 5w30 5w40 5w50.

Mój silnik jest eksploatowany bardzo intensywnie czyli jak mam ochotę to cisnę do odciecia. Jednak trzymam się zasad nie wkręcania silnika na obroty zaraz po uruchomieniu i nie kręce go na max na postoju. Olej wymieniam co 8 tyś a po naprawie silnika o jakiej w innym wątku pisałem zrobiłem płukanie silnika ale normalnym olejem samochodowym. Czyli po naprawie zalałem ten co spuściłem bo był świeży ( 3 tyś) pojeździłem około 200km. Spuściłem,wymieniłem filtr, wlałem nowy 10w60 castrol. Zrobiłem kilkaset kilometrów, spuściłem i to samo czyli 10w60 i filtr.

Co do panewek to zaczynają się delikatnie odzywać, ale jest to bardzo delikatne. Przynajmniej mam takie wrażenie. Teraz czekam na mrozy aby zobaczyć jak ten olej zachowuje się w minusowych temperaturach. Potem przyjdzie kolej na testowanie 15w40 ale jakiś dobrej klasy olej. Silnik ma już 170 ponad i myślę bez wymiany wału i panewek zrobić nim 250 tyś. Czy się uda? Zobaczymy
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

dzięki wszystkim za info ... sądzę, że wyciągnąłem jakieś wnioski .... okaże się w praniu :)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Berek wrote:... Generalnie OHV był stworzony do jazdy na selektolu ...
Generalnie to pieprzycie obywatelu.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

danielewicz
Posts: 765
Joined: 09 January 2007, 18:33
Location: Gdynia

Post by danielewicz »

No może z tym selektolem przesada bo to syf jest jednak ale minerał był przewidziany, moja platyna wyjechała na tym z fabryki i nie kombinuj leon ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

danielewicz wrote:... ale minerał był przewidziany, ...
bo "to tylko polonez" :563:

a GLIzda od początku na semi i co z tego ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

danielewicz
Posts: 765
Joined: 09 January 2007, 18:33
Location: Gdynia

Post by danielewicz »

leon wrote:
bo "to tylko polonez" :563:
Nigdy nie miałem takiego podejścia, przeczytaj jeszcze raz mój poprzedni post, wyjechał z fabryki na mineralu i jeżeli dlatego że "to tylko polonez" to zadecydowali o tym inżynierowie z FSO.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

danielewicz wrote:...
Nigdy nie miałem takiego podejścia, ...
Jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam, nie dotyczyło to Ciebie.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

tylko polonez albo aż polonez - polonezy u nas zawsze będą szczególnymi samochodami, każdy dba jak może najlepiej

co do oleju, chciałem się poradzić, poznać zdanie innych
pozostanę przy mineralnym zejdę tylko na 10w40 - coś czuję, że zima będzie wyjątkowo zimna
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Pavel wrote:t...
pozostanę przy mineralnym zejdę tylko na 10w40...
a gdzie taki znajdziesz ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

yyy nie znam się na olejach - 10w40 istnieje taki??

edit

teraz widzę że nie ma minerałów 10w40 :/
Last edited by Pavel on 04 October 2009, 00:39, edited 1 time in total.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

leon
Posts: 5378
Joined: 07 January 2007, 23:34
Location: Toruń

Post by leon »

Jak nie jak są. Tylko poza katalogiem to ich nie widziałem w żadnym sklepie.

A jednak -> http://www.usaauto.com.pl/index.php?pag ... tails&id=5
Last edited by leon on 04 October 2009, 01:22, edited 1 time in total.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Image

danielewicz
Posts: 765
Joined: 09 January 2007, 18:33
Location: Gdynia

Post by danielewicz »

Dobra marka oleju.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Post Reply