jaki olej do poloneza.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

marko
Posty: 247
Rejestracja: 27 stycznia 2008, 19:02
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: marko » 29 maja 2008, 18:16

Dzień dobry, przepraszam jak się powtórzę. Kupiłem perełkę PLUSA 99' z przebiegiem 58kkm. Silnik na ½syntetyku lotos, czy warto zalać syntetykiem???? Czy trzymać się jednego oleju do "śmierci" mojej lub jego?????
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

marko
Posty: 247
Rejestracja: 27 stycznia 2008, 19:02
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: marko » 29 maja 2008, 18:18

Aha, jak zmieniać to po zalaniu syntetykiem nastepną wymianę wykonać dodatkowo między następną tj. za kolejne 10kkm???? w celu "przyzwyczajenia silnika"Dziękuję i pozdrawiam wszystkich polonezowców.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2008, 18:20 przez marko, łącznie zmieniany 1 raz.
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

Awatar użytkownika
utek
Posty: 480
Rejestracja: 20 marca 2007, 16:24
Lokalizacja: Ciechocinek / Radziejów

Post autor: utek » 29 maja 2008, 18:26

Ja bym nie zmieniał. Półsyntetyk na OHVke wystarczy.

TUR
Posty: 472
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:20
Lokalizacja: jawor/Dolnośląskie

Post autor: TUR » 29 maja 2008, 18:33

Marek Bogdan Kaszynski pisze:Dzień dobry, przepraszam jak się powtórzę. Kupiłem perełkę PLUSA 99' z przebiegiem 58kkm. Silnik na ½syntetyku lotos, czy warto zalać syntetykiem???? Czy trzymać się jednego oleju do "śmierci" mojej lub jego?????
trzeba zrozumieć że te silniki to stara konstrukcja i pół syntetyk to max moim zdaniem dla tego silnika,sam jeżdżę na castrolu magnatec 10 w 40,najważniejsze to reguralna wymiana.

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 29 maja 2008, 18:50

dokladnie tak jak mowili poprzednicy u mnie tez od nowosci polsyntetyk Castrol 10W40 teraz Mobil tez 10W40 -regularna wymiana to podstawa tak jak i innych plynow ekspolatacyjnych :564:
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

Jerry
Posty: 745
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 14:31
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Jerry » 29 maja 2008, 21:59

Marek Bogdan Kaszynski pisze:Dzień dobry, przepraszam jak się powtórzę. Kupiłem perełkę PLUSA 99' z przebiegiem 58kkm. Silnik na ½syntetyku lotos, czy warto zalać syntetykiem???? Czy trzymać się jednego oleju do "śmierci" mojej lub jego?????
Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać? Ja od nowości swojego GSI zalewałem 1/2 lotosem, zrobiłem prawie 200kkm i ciśnienie trzymał bardzo dobre. Miałem od przedstawicieli firm atest castrola i lotosu, dokładnie te same parametry do sześciu miejsc po przecinku. Syntentyk żre gumę więc wszystkie uszczelniacze powinny być z silikonu a w poldku tego nie ma.
W CZASACH POWSZECHNEGO FAŁSZU PISANIE PRAWDY JEST CZYNEM REWOLUCYJNYM.

marko
Posty: 247
Rejestracja: 27 stycznia 2008, 19:02
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: marko » 30 maja 2008, 17:26

Dzięki za wyjaśnienia teraz widzę, że moje przemyślenia zgodne są z Panów wypowiedziami. Z praktyki swojej w modelu 97' od czasu jak go przejąłem przy 95kkm zalany jest półsyntetykiem, zmieniany co rok przy przebiegach nie większych niż 10kkm. Natomiast nowy nabytek od nowości na takim oleju pracuje (pewne źródło pracowników FSO którzy go sprzedali), i po niedzieli będę zmieniał olej.Pozdrawiam.
Caro Plus 1999r - 128 kkm i sprzedany.

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 października 2009, 15:36

odkupie trupa :D

Czy Lotos Mineralny 15w40 jest ok, czy może dać jakiś inny (naturalnie minralny)??

i co sądzicie o takim wynalazku i jemu podobnym?? warto się w to bawić??
http://moto.allegro.pl/item748958208_en ... lnika.html

piszę, bo przyszła pora wymiany oleju, bo wstyd się przyznać olej nie był wymieniany co najmniej od roku (będzie w grudniu)

silniczek 1600 gaźnikowy z przebiegiem ok 180k km

edit:
literówka
Ostatnio zmieniony 02 października 2009, 15:43 przez Pavel, łącznie zmieniany 1 raz.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 02 października 2009, 16:26

mineralny to do dobitych silnikow tylko, polsyntetyk 10w49 kup chybaze zyga wszedzie olejem :D

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 października 2009, 17:35

niet silnik suchutki - ale chciałbym czymś właśnie przeczyścić silnik, myślałem że mineralny będzie ok - wlać teraz a po zimie wymienić
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 października 2009, 20:07

Pavel pisze:... wlać teraz a po zimie wymienić
A będziesz nim jeździł w zimie ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 października 2009, 20:50

no czymś muszę dojeżdżać na zajęcia ... póki nie mam pracy i innego wozu na dupowóz, zbytnio nie mam wyjścia
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 października 2009, 21:10

to go nie męcz byle gównem. zimą coś lżejszego raczej niż badziewny minerał.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 października 2009, 21:44

ale cały czas samochód jeździe na mineralnym, więc jeśli wleje syntetyk czy półsyntetyk to czy czasem nie zmyje to nagaru,

cytat z internetu
[...]nigdy nie stosujemy oleju półsyntetycznego i syntetycznego po oleju mineralnym!oleje półsyntetyczne i syntetyczne mają właściwości myjące i rozszczelnią wam silnik.olej mineralny tworzy nagary'które "trzymają kompresję"wiele tys.km. [...]
jak się ma to naprawdę do rzeczywistości ??
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 października 2009, 21:49

Pavel pisze:...
cytat z internetu
[...]nigdy nie stosujemy oleju półsyntetycznego i syntetycznego po oleju mineralnym!oleje półsyntetyczne i syntetyczne mają właściwości myjące i rozszczelnią wam silnik.olej mineralny tworzy nagary'które "trzymają kompresję"wiele tys.km. [...]
...
pierdolenie kotka za pomocą młotka.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 02 października 2009, 21:54

jakieś uzasadnienie??

lubię wiedzieć jak potencjalna zmiana oleju wpłynie na silnik - włączyła mi się ciekawość
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 02 października 2009, 22:07

Oleje mineralne (te dobre) też mają dodatki myjące, mniej ale mają.

Jest różnica między przejściem z Selektola na Mobila 1, a z Lotosa M na Lotosa Semi. Tego pierwszego bym nie polecał, drugie i owszem.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 03 października 2009, 11:24

Opcja jest taka. Ten co napisał, że po oleju mineralnym nie stosuje się półsyntetyków i syntetyków ma absolutną rację. Poczytaj wątek "Panewki w GSI" założony przez Homzika a dowiesz się więcej.
W skrócie przy przebiegu ok 160kkm wlany został syntetyk co spowodowało wymycie nagarów z silnika i odezwały się panewki. Potem doszedł wałek rozrządu ale to juz inna historia.
W każdym razie nie lej żadnego pół i pełnego syntetyka a tym bardziej innych środków myjących!!. Zaszkodzisz sobie, Twój silnik ma juz 180kkm nalatane. Zacznie ci rzygać olejem z simmeringów a w najgorszym przypadku poleci uszczelka pod głowicą. Jeżeli silnik bbył wczesniej zalany minerałem to wlej minerał i nie kombinuj. Lotos 15W/40 jest bardzo dobry do OHV bez hydrauliki ale jak masz kase to kup coś lepszego np Elf Sporti 15W. Generalnie OHV był stworzony do jazdy na selektolu a nie na wymyślnych nowoczesnych w pełni syntetycznych olejach. Zastosowanie nowoczesnych olejów jest podyktowane jest ich dostępnością na rynku oraz modyfikacjami w silniku ( hydraulika itpp)
Ostatnio zmieniony 03 października 2009, 11:26 przez Berek, łącznie zmieniany 1 raz.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 03 października 2009, 14:06

Powiem tak :

Testowałem na swoim silniku większość ogólnie dostępnych olejów. Kategorycznie odpadają wszystkie oleje typu 0w30 0w40 5w30 5w40 5w50.

Mój silnik jest eksploatowany bardzo intensywnie czyli jak mam ochotę to cisnę do odciecia. Jednak trzymam się zasad nie wkręcania silnika na obroty zaraz po uruchomieniu i nie kręce go na max na postoju. Olej wymieniam co 8 tyś a po naprawie silnika o jakiej w innym wątku pisałem zrobiłem płukanie silnika ale normalnym olejem samochodowym. Czyli po naprawie zalałem ten co spuściłem bo był świeży ( 3 tyś) pojeździłem około 200km. Spuściłem,wymieniłem filtr, wlałem nowy 10w60 castrol. Zrobiłem kilkaset kilometrów, spuściłem i to samo czyli 10w60 i filtr.

Co do panewek to zaczynają się delikatnie odzywać, ale jest to bardzo delikatne. Przynajmniej mam takie wrażenie. Teraz czekam na mrozy aby zobaczyć jak ten olej zachowuje się w minusowych temperaturach. Potem przyjdzie kolej na testowanie 15w40 ale jakiś dobrej klasy olej. Silnik ma już 170 ponad i myślę bez wymiany wału i panewek zrobić nim 250 tyś. Czy się uda? Zobaczymy
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 03 października 2009, 14:06

dzięki wszystkim za info ... sądzę, że wyciągnąłem jakieś wnioski .... okaże się w praniu :)
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 03 października 2009, 23:22

Berek pisze:... Generalnie OHV był stworzony do jazdy na selektolu ...
Generalnie to pieprzycie obywatelu.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

danielewicz
Posty: 761
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 03 października 2009, 23:27

No może z tym selektolem przesada bo to syf jest jednak ale minerał był przewidziany, moja platyna wyjechała na tym z fabryki i nie kombinuj leon ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 03 października 2009, 23:40

danielewicz pisze:... ale minerał był przewidziany, ...
bo "to tylko polonez" :563:

a GLIzda od początku na semi i co z tego ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

danielewicz
Posty: 761
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 04 października 2009, 00:11

leon pisze:
bo "to tylko polonez" :563:
Nigdy nie miałem takiego podejścia, przeczytaj jeszcze raz mój poprzedni post, wyjechał z fabryki na mineralu i jeżeli dlatego że "to tylko polonez" to zadecydowali o tym inżynierowie z FSO.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 04 października 2009, 00:21

danielewicz pisze:...
Nigdy nie miałem takiego podejścia, ...
Jeżeli tak to odebrałeś to przepraszam, nie dotyczyło to Ciebie.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 04 października 2009, 00:30

tylko polonez albo aż polonez - polonezy u nas zawsze będą szczególnymi samochodami, każdy dba jak może najlepiej

co do oleju, chciałem się poradzić, poznać zdanie innych
pozostanę przy mineralnym zejdę tylko na 10w40 - coś czuję, że zima będzie wyjątkowo zimna
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 04 października 2009, 00:33

Pavel pisze:t...
pozostanę przy mineralnym zejdę tylko na 10w40...
a gdzie taki znajdziesz ?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Pavel
Posty: 3884
Rejestracja: 23 grudnia 2008, 20:00
Lokalizacja: Śrem
Kontakt:

Post autor: Pavel » 04 października 2009, 00:34

yyy nie znam się na olejach - 10w40 istnieje taki??

edit

teraz widzę że nie ma minerałów 10w40 :/
Ostatnio zmieniony 04 października 2009, 00:39 przez Pavel, łącznie zmieniany 1 raz.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5370
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 04 października 2009, 00:42

Jak nie jak są. Tylko poza katalogiem to ich nie widziałem w żadnym sklepie.

A jednak -> http://www.usaauto.com.pl/index.php?pag ... tails&id=5
Ostatnio zmieniony 04 października 2009, 01:22 przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

danielewicz
Posty: 761
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 04 października 2009, 06:35

Dobra marka oleju.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

ODPOWIEDZ