Strona 9 z 9

problemy z cisnieniem oleju

: 19 marca 2014, 00:33
autor: Tankista
Witam .

Ostatnio w moim Caro 1.5 GLE MR 91 mam problemy z ciśnieniem oleju.

Przy rozgrzewaniu silnika ciśnienie jest w porządku, ale przy rozgrzanym silniku spada. Bywa, że przy
hamowaniu i na luzie przy 900 obrotach migocze kontrolka ciśnienia.

Olej Lotos mineralny 15 w/40, zużycie oleju wynosi ok. 1 l na 400 km , olej wymieniany był w X 2012, ale od tego czasu
nie zrobiłem Polonezem więcej jak 2 tys km.

Czy wymiana na ten sam oleju rozwiąże problem? Czy lepiej w ogóle zmienić olej? Jeśli tak, jaki byście polecali?

Czy w ogóle problemu trzeba szukać gdzie indziej (pompa?) ? :553:

: 19 marca 2014, 01:14
autor: OLO
Jaki przebieg silnika?
Moze najpierw czujnik zmienić? Mógł sie zj.. po kilkunastu latach ;)

: 19 marca 2014, 01:49
autor: maciejowski
Tankista pisze:zużycie oleju wynosi ok. 1 l na 400 km
to chyba jest odpowiedź na wszystkie pytania. silnik na złom.

: 19 marca 2014, 15:17
autor: OLO
Oj. Umknęła mi ta informacja.

: 22 marca 2014, 23:52
autor: Tankista
Przebieg 97500

: 23 marca 2014, 00:06
autor: Tankista
Dziś zauważyłem, że przy misce może trochę ciec i zastanawiam się, czy (częściowo) to nie tłumaczy problemów... ale to i tak za dużo zużywa:/

: 23 marca 2014, 02:18
autor: Szymon
Tankista pisze:Olej Lotos mineralny 15 w/40, zużycie oleju wynosi ok. 1 l na 400 km ,
+ znikające ciśnienie, remont albo kup lepszą motorownię. Przebieg nie ma nic do rzeczy bo OHV można zajechać przez 1/4 tego co przejechał Twój silnik :P

: 20 czerwca 2014, 18:41
autor: Sw.Piotrek
Tankista, Masz silnik do zrobienia, ale tymczasowo możesz to poprawić lejąc olej 20w50 (w wersji do diesla). Jest gęstszy od 15w40 dzięki czemu powinieneś mieć nieco wyższe ciśnienie oleju. Choć cudów nie będzie.

: 26 czerwca 2014, 01:13
autor: Tankista
Dziękuję za rady. Liczyłem, że jeszcze trochę wytrzyma, ale jednak zrobiłem remont. olej pozostał lotos mineralny.

: 14 sierpnia 2014, 12:39
autor: michal939
Za 4 tys km (czyli niebawem) bede zmieniał olej w GSI,obecnie silnik zalany jest mineralnym mobilem.Myślałem,żeby zalać teraz mineralnego Lotosa albo Orlen classic,zależy mi aby silnik nie klepał na zimnym (tak się dzieje na oleju GM),czy szarpnąć się na coś lepszego?Np. Elf mineralny.

: 14 sierpnia 2014, 19:13
autor: maciejowski
lej 10w40. hydropopychacze nie lubią gęstego oleju.

: 14 sierpnia 2014, 21:31
autor: michal939
Tez właśnie myślałem nad półsyntetykiem,aczkolwiek nasłuchałem się różnych legend o wypłukiwaniu nagarów,które jakoś tam pomagają uszczelniać nie pierwszej młodości i szczelności silnik,Także trochę sie obawiam,żeby z suchutkiej ohv zrobił sie nagle silnik obrzygany olejem :P

: 22 sierpnia 2014, 07:08
autor: strowger
michal939 pisze:Tez właśnie myślałem nad półsyntetykiem,aczkolwiek nasłuchałem się różnych legend o wypłukiwaniu nagarów,które jakoś tam pomagają uszczelniać nie pierwszej młodości i szczelności silnik,Także trochę sie obawiam,żeby z suchutkiej ohv zrobił sie nagle silnik obrzygany olejem :P
Ja dla testów przechodziłem przy przebiegu 100 tysięcy na jednym moim GSi z minerala na półsyntetyk - nic się nie stało. Wycieki się nie pojawiły, zużycia oleju po też nie zauważyłem. Zrobiłem już nieco ponad 35kkm po tej zamianie.

Przy 140 tysiącach robiłem zmianę w Nubierze z 10W40 na 5W40 - i nic się nie stało. Obecny przebieg, 3 lata od zmiany: 355 tysięcy.

Tak więc - nagary, rozszczelnienie - MIT ;)

Jednak mineral do Poloneza też dobry - pod warunkiem terminowej wymiany - w drugim GSi mam taki olej od nowości i nalatane jest już 403 tysiące bez remontu. Silnik żwawy, wycieków nie ma, nie zużywa oleju. Używam Elf Spoti 15W40. Polecam.

: 22 sierpnia 2014, 08:58
autor: raffi
U mnie w Corsie też był zmieniony olej po >100kkm i to na syntetk, bo się Tatuś dał nabrać mechanikowi , że tak lepiej. Nowych wycieków nie zauważono - silnik pocił się tam, gdzie wcześniej i nie pocił się tam gdzie wcześniej był suchy. Jakieś 50 tys kkm potem była zmiana w drugą stronę (tym razem ponoć właśnie gęstszy miał załatać wycieki) i znowu - tam, gdzie silnik rzygał olejem (ople tak mają), tam nadal było mokro, pomimo nowego oleju, a tam gdzie było sucho, sucho zostało.

Silnik, albo jest szczelny albo nie. Jak nie jest szczelny to po prostu trzeba go robić. Jak szczelny jest to zmiana oleju nie powinna nic popsuć.

Ewentualne wycieki jakie pojawiają się po zmianie oleju nie świadczą IMO o tym, że nowy olej jest zbyt rzadki, a o tym że jakieś uszczelnienie dogorywało i tak czy siak wyciek za chwilę by się pojawił - nawet na gęstszym oleju. Bo niestety ale uszczelki, simmeringi i inne to z czasem się zużywają i wymagają wymiany - to całkowicie normalne i po prostu trzeba to robić.

Przynajmniej jezeli nie jeździsz takim oplem jak mój - bo nie wiem co tam trzebaby zrobić, by ten silnik nie pocił się pod uszczelkami :P Mechanicy mówią, że ten typ tak ma, a ja po długiej walce z problemem z żalem muszę im przyznać rację.

: 23 sierpnia 2014, 01:02
autor: Ziemovit
Michał 939 - Niech Cię ręka Boska broni przed Orlen Classic!!!

Wystarczy, że ja wykończyłem silnik w DF-ie tym czymś, bo mi było szkoda pieniędzy na olej.

: 23 sierpnia 2014, 20:16
autor: michal939
Panowie u góry,przekonali mnie zeby jednak zalać 10w40 i znalazłem w dobrej cenie Lotos,a cóż to się stało ze Ci silnik sie popsuł w kancie? chyba się nie zatarł bo jednak jakims olejem był zalany.

: 24 sierpnia 2014, 00:44
autor: Ziemovit
Nie mam zdania, co do tego ile W na ile. Raczej mam dylematy w tej kwestii. Szczególnie, że coś mi młóci w C+, a czasem nie młóci. Zalany jest Lotosem mineralnym 15W/40. Tylko dlaczego tylko jeden popychacz młóci?

Po prostu odradzam olej z Orlenu.
Silnik się nie zatarł, ale jego degradacja nastąpiła wyjątkowo szybko, kiedy go zalałem Orlenem Classic.
Oleje trza lać dobre i tyleż w temacie.

: 18 marca 2015, 14:51
autor: Magmor12
Przeczytałem ten temat parę razy i nadal mnie nurtuje pytanie jaki olej zalać, czy zalać Lotos 15W40 czy zalać Mobil Super 1000 15W40? Wiem że podobne pytania były parę razy ale jedni wychwalają Lotosa inni mobila i dlatego chcę zapytać jeszcze raz aby nie wlać szajsu do silnika. Silnik to 1.5 GLE z niewiadomym olejem.

: 18 marca 2015, 20:42
autor: Tales
Ja leję Castrol Magnatec 15W-40.

: 18 marca 2015, 20:54
autor: Ziemovit
"Olej w głowie? - Mobil w silniku" że tak przypomnę.

A tak poważnie:
-Jaki przebieg ma silnik?
-Jaki jest planowany roczny przebieg auta? (czyli od wymiany do wymiany oleju)
-Jaki jest stan silnika? (zużywa olej? Dymi spod korka? Dzwoni panewkami? Dzwoni zaworami? Dzwoni pierścionkami?)

Jeśli silnik jest w dobrym stanie, a Ty planujesz sporo, lub choćby przeciętnie jeździć - daj Mabila.

Jeśli silnik jest w stanie niewiadomym, jak olej - daj na początek Lotosa - i zobacz, co się będzie działo.

Nie wydaje mi się, aby oleje Lotosa były lepsze od Mobila... Choć cholera wie, w końcu jesteśmy śmietnikiem Europy...

: 18 marca 2015, 21:02
autor: leon
Tales pisze:Ja leję Castrol Magnatec 15W-40.
Czyli Lotosa lejesz. :rofl:

: 18 marca 2015, 21:15
autor: michal939
Odnośnie mojego postu wyżej dotyczącego przejścia z minerała na półsyntetyk mam takie spostrzeżenia. Olej wymieniłem w grudniu (lotos 10w-40),zrobiłem pare tys. km i olej nie znika,ma normalną barwe nie zrobił sie czarny,wycieków z silnika brak.Z negatywów to minimalnie klepie hydro na zimnym,ale to przez 2 min. i zimą na podczas jazdy na krótkich odcinkach zbierały sie znikome ilości masełka na korku wlewu.

: 18 marca 2015, 21:27
autor: Magmor12
Ziemovit pisze:"Olej w głowie? - Mobil w silniku" że tak przypomnę.

A tak poważnie:
-Jaki przebieg ma silnik?
-Jaki jest planowany roczny przebieg auta? (czyli od wymiany do wymiany oleju)
-Jaki jest stan silnika? (zużywa olej? Dymi spod korka? Dzwoni panewkami? Dzwoni zaworami? Dzwoni pierścionkami?)

Jeśli silnik jest w dobrym stanie, a Ty planujesz sporo, lub choćby przeciętnie jeździć - daj Mabila.

Jeśli silnik jest w stanie niewiadomym, jak olej - daj na początek Lotosa - i zobacz, co się będzie działo.

Nie wydaje mi się, aby oleje Lotosa były lepsze od Mobila... Choć cholera wie, w końcu jesteśmy śmietnikiem Europy...
-Przebieg jest mi nie wiadomy dokładnie ale szacuje że ma około 190kkm albo 90kkm (stare liczniki)
-Roczny przebieg planuje od 5 tyś do 10 tyś
-Stan silnika jest w miarę dobry nie dymi z pod korka ani nie zużywa oleju no może poza paroma wyciekami które chce zniwelować przed wymianą oleju ale ogólnie nie pali oleju chyba. A co do zaworów to trochę klepią i wymagają regulacji no i na razie tyle wiem o stanie silnika.

Czyli Mobil mineralny zalać?

: 19 marca 2015, 00:48
autor: Ziemovit
Lej Mobila...
I melduj, co się dzieje...

(Ja mam przebiegi rzędu 4 - 7 tyś rocznie i leję Lotosa, czyli go wymieniam co około 4 - 7 tyś. Gdybym jeździł więcej - dałbym lepszy (czytaj: droższy) olej.
Kiedy kupowałem C+ spytałem faceta, jaki ma olej w silniku i kiedy go wymieniał. Odpowiedział, że nie wie, jaki jest olej...
-Nie pamięta Pan?
-Ja nie wymieniałem oleju, a zrobiłem tym Polonezem tylko 30 tyś...")

Może niech Leon się wypowie - wygląda z postu powyżej, że on coś więcej wie o olejach...

: 19 marca 2015, 13:17
autor: Magmor12
Ziemovit pisze:Lej Mobila...
I melduj, co się dzieje...

(Ja mam przebiegi rzędu 4 - 7 tyś rocznie i leję Lotosa, czyli go wymieniam co około 4 - 7 tyś. Gdybym jeździł więcej - dałbym lepszy (czytaj: droższy) olej.
Kiedy kupowałem C+ spytałem faceta, jaki ma olej w silniku i kiedy go wymieniał. Odpowiedział, że nie wie, jaki jest olej...
-Nie pamięta Pan?
-Ja nie wymieniałem oleju, a zrobiłem tym Polonezem tylko 30 tyś...")

Może niech Leon się wypowie - wygląda z postu powyżej, że on coś więcej wie o olejach...
Okej dziękuje Ci za pomoc i chyba tak zrobię że zaleje mobila, ja jak coś pytałem tego handlarza co z tym Polonezem to nic nie wiedział, a potem wyszło parę kwiatków i zaniedbań które prawie udało się ogarnąć, no to ja czekam co jeszcze Leon powie na temat tego Mobila.

: 29 lipca 2017, 11:07
autor: leon

: 29 lipca 2017, 12:00
autor: Buton
Tutaj jeżdżą też polonezem.
https://m.youtube.com/watch?v=OyaBUlNTGyA

Re: jaki olej do poloneza.

: 15 października 2018, 15:08
autor: Franz Maurer
Odkopię temat żeby nie zakładać nowego, stoję przed wymianą oleju w Atu 1996 rok 1.6 GLI i zastanawiam się nad 15W40 (takim jest teraz zalany tylko nie wiem jakiej firmy) Liqui Moly, wlewał go ktoś? Rozważam jeszcze Motula i Valvoline również 15W40. Z góry dziękuje za odpowiedź :)