jaki olej do poloneza.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

efeso
Posty: 81
Rejestracja: 20 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: efeso » 01 września 2012, 18:05

Caro 1993r.

tom16
Posty: 197
Rejestracja: 02 lutego 2012, 21:49
Lokalizacja: Kurów

Post autor: tom16 » 01 września 2012, 18:08

Na razie spróbuj wyregulować zawory.

efeso
Posty: 81
Rejestracja: 20 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: efeso » 01 września 2012, 18:13

najwiekszy problem sie robi jak sie nagrzeje jest wtedy głośno, ale podczas jazdy z obciążeniem nie przekraczając 2 obr. Nic nie słychać

tom16
Posty: 197
Rejestracja: 02 lutego 2012, 21:49
Lokalizacja: Kurów

Post autor: tom16 » 01 września 2012, 18:46

Możesz też ściągnąć prowadnicę z dźwigienkami i zobaczyć czy wyklepały się dołki w dźwigienkach.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 01 września 2012, 18:49

Co to ma wspólnego z doborem oleju? Zaraz obaj dostaniecie po ostrzeżeniu i nie będzie jak dalej dyskutować. Tak trudno założyć nowy temat i z sensem go nazwać?
Ostatnio zmieniony 01 września 2012, 18:50 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 27 marca 2013, 17:50

Co dzieje się z olejem gdy się go podgrzeje ? Ruskie sprawdzili skąd się bierze syf.

http://translate.google.com/translate?h ... CDUQ7gEwAA
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 27 marca 2013, 20:08

Ooooooooooooooooooożesz......................... super wklejka Leon.
Daje dużo do myślenia. Duży rośnij.
Polonez 1.6GSI 99r

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 27 marca 2013, 20:13

Trochę dużo czytania ale za to obrazki działają na wyobraźnię. Ciekawe tylko czy to nie jest czasami sponsorowane przez któryś z koncernów.

Maruu8
Posty: 64
Rejestracja: 19 listopada 2012, 21:51
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Maruu8 » 27 marca 2013, 22:30

Mam prośbę do kolegów doswiadczonych jak np Pan Leon jeżdze na GM 10 w 40 nie znam sie na oleju ma 74 kkm przejechane GSI zrobilem na nim 6 tys km i na moim miejscu na jaki panowie byście przeszli olej ?
FSO Polonez Caro plus GSI 1998r 70 tys przebiegu



FSO- Moja Pasja , Moja Duma.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 27 marca 2013, 23:20

Maruu8 pisze:na jaki
Oryginalny (czyli żadne okazje z Alledrogo), regularnie wymieniany, klasy A3/B3.

A najpierw przeczytaj cały wątek.
Ostatnio zmieniony 27 marca 2013, 23:58 przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus » 28 marca 2013, 09:03

leon pisze:Co dzieje się z olejem gdy się go podgrzeje ? Ruskie sprawdzili skąd się bierze syf.

http://translate.google.com/translate?h ... CDUQ7gEwAA
To tlumaczy czystosc wnetrza silnika w zaleznosci od uzywanego gat. oleju.
Ale na syf wplywaja tez inne czynniki jak np. jazdy na krotkim dystansie z niedogrzanym silnikiem itd.
Zreszta sam syf w silniku, nawet jezeli wyglada jak wyglada nie jest az tak istotny jak to czy olej dobrze smaruje czesci ruchome i dociera szybko w najdalsze rejony silnika.
Podsumowujac syf to tylko jeden z wielu kryteriow oceny oleju i niekoniecznie najwazniejszy.
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

road_runner
Posty: 75
Rejestracja: 08 września 2011, 19:25
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: road_runner » 29 marca 2013, 13:11

Adamus pisze:.
Zreszta sam syf w silniku, nawet jezeli wyglada jak wyglada nie jest az tak istotny jak to czy olej dobrze smaruje czesci ruchome i dociera szybko w najdalsze rejony silnika.
Podsumowujac syf to tylko jeden z wielu kryteriow oceny oleju i niekoniecznie najwazniejszy.
Syf ma znaczenie - szczególnie na roverowskie popychacze :570: . Sam wiesz co u mnie Maras zastał po Lotosie...

danielewicz
Posty: 761
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 18:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: danielewicz » 29 marca 2013, 17:45

Może nie sam Lotos był temu winien co częstotliwość wymian.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

road_runner
Posty: 75
Rejestracja: 08 września 2011, 19:25
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: road_runner » 02 kwietnia 2013, 08:59

danielewicz pisze:Może nie sam Lotos był temu winien co częstotliwość wymian.
Napewno częstotliwość miała wpływ.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9937
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 05 maja 2013, 12:16

To znowu ja.

Potrzebuję do grzechoczącego panewką wałka rozrządu 115C gęsty olej. Mobil 15w40 chyba trochę za dobrze przepłukał. Gęsty, ale nie mazut. Myślałem o 15W50 mineralnym. Shella nie chcę, a valvoline nie jest na szybko dostępny w Poznaniu. Coś innego? Jakiś motul? Ewentualnie może jakieś sensowne 20W50? Leon? :-)

Edit: dobra, przekręcę jeszcze jutro do Foty, może jednak mają Valvoline, a jak nie, to spróbuję przez net tutaj: http://www.valvoline-oleje.pl/product/index-id-68.html
Ostatnio zmieniony 05 maja 2013, 12:25 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 05 maja 2013, 12:46

Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
klysek1
Posty: 2831
Rejestracja: 24 listopada 2007, 12:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: klysek1 » 05 maja 2013, 13:11

Jest sens bawić się w taki drogi olej?
Ja leje Lotosa, wymieniam co roku, czyli robi jakieś 3-4 tyś km między wymianami, a kosztuje 50-60zł za 5l.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3647
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 05 maja 2013, 20:55

Lotos City Diesel 20W 50. Polecam 55 zł/5l :)
IMHO, jest to dużo lepszy olej niż najlepszy w swoim czasie Selektol Super, a w moim silniku wygasił kontrolkę oleju na wolnych, aczkolwiek paneweczki wiem że mam :)
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

tom16
Posty: 197
Rejestracja: 02 lutego 2012, 21:49
Lokalizacja: Kurów

Post autor: tom16 » 14 czerwca 2013, 18:15

Witam niedługo zmieniam olej w silniku i chciałem przy wymianie zalać jakiś inny olej. Aktualnie jeżdżę na lotosie 10w40.
Moją uwagę przykuły te oleje. Który z tych olejów jest lepszy ?

Mobil 1 s2000 10w40

Elf competition STI 10w40

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 14 czerwca 2013, 19:29

tom16, to FSO, lej cokolwiek :564:

tom16
Posty: 197
Rejestracja: 02 lutego 2012, 21:49
Lokalizacja: Kurów

Post autor: tom16 » 14 czerwca 2013, 21:11

Zapomniałem dodać że to plus GSI. Wolę nalać coś trochę lepszego.
Ostatnio zmieniony 14 czerwca 2013, 21:12 przez tom16, łącznie zmieniany 1 raz.

STrucker
Posty: 11
Rejestracja: 14 czerwca 2013, 11:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: STrucker » 14 czerwca 2013, 21:24

Mobil to według mnie siki. Jest za rzadki na takie silniki jak w FSO.
Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1998r.
Fiat Siena 1.2 HL 1999r.

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 14 czerwca 2013, 22:43

tom16 jeżeli już z tych to raczej ELFa bym wybrał choć ELF mineralny - SPORTI jest bardzo dobry i nawet bym z czystym sumieniem polecił pomimo hydro...przemyśl...


qdlaty...-....-czymkolwiek to sobie możesz łańcuch w rowerze naoliwić...
Nie mówię tu po złości ale czemu jeden robi 300tys i więcej a drugi 100 i remont?
Styl jazdy ma wpływ ale...ale...ALE...
Polonez 1.6GSI 99r

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 15 czerwca 2013, 19:10

ŁobuchGSI, tak, masz rację - leje najtańszy półsysntetyk jaki jest w sklepie i mam niecałe 230tys

i jednocześnie polecasz lać mineralny, bo to ELF - spoko, bo marka działa cuda a to że to mineralny już nie ma takiego znaczenia...

ŁobuchGSI
Posty: 123
Rejestracja: 26 stycznia 2013, 00:14
Lokalizacja: Wrotnów

Post autor: ŁobuchGSI » 16 czerwca 2013, 10:37

qdlaty porozmawiaj ze Strowgerem na temat mineralnego ELFa zresztą sam na tym jeździłem-jest bardzo dobry.
A ten Twój najtańszy semi to jaki? Pisząc COKOLWIEK było się określić bo różnie to można było odebrać....
Polonez 1.6GSI 99r

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 16 czerwca 2013, 16:44

tom16 pisze:Mobil 1 s2000
Nie ma czegoś takiego.

Co nie wlejesz z 10W/40 i tak to będzie olej mineralny z niewielką domieszką pseudosyntetyka.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

tom16
Posty: 197
Rejestracja: 02 lutego 2012, 21:49
Lokalizacja: Kurów

Post autor: tom16 » 16 czerwca 2013, 19:22

leon pisze:
tom16 pisze:Mobil 1 s2000
Nie ma czegoś takiego.

Co nie wlejesz z 10W/40 i tak to będzie olej mineralny z niewielką domieszką pseudosyntetyka.
Już się poprawiam mobil super 2000. Tak pisze na opakowaniu bo taki olej kupiłem. Jutro wymiana.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 16 czerwca 2013, 21:11

Co nie wlejesz z 10W/40 i tak to będzie olej mineralny z niewielką domieszką pseudosyntetyka.
Są 10W40 w pełni syntetyczne :P

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5371
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 16 czerwca 2013, 21:20

jose pisze:
Co nie wlejesz z 10W/40 i tak to będzie olej mineralny z niewielką domieszką pseudosyntetyka.
Są 10W40 w pełni syntetyczne :P
Są. Są też 20W/60 syntetyczne. Źle się wyraziłem.


Do Łady się nadaje, to może do GSi też. ;)
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/c ... 10w40.aspx#
Ostatnio zmieniony 16 czerwca 2013, 21:33 przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

ClassicCar
Posty: 3
Rejestracja: 22 stycznia 2014, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ClassicCar » 28 stycznia 2014, 11:36

leon pisze:
Berek pisze:No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?
Syf też.

Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny), Valvoline, Mobil nie jest taki tragiczny, Penrite nie dostaniesz a szkoda.
Panowie
Gdyby ktoś był zainteresowany ofertą na olej Penrite bardzo proszę o kontakt na PRV. Wprowadzamy w tej chwili produkty na polski rynek! Dla wszystkich ze Stowarzyszenia postaramy się zrobić ciekawą ofertę cenową.

Pozdrawiam
Paweł

Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 stycznia 2014, 12:09 przez ClassicCar, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ