jaki olej do poloneza.

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 » 04 stycznia 2011, 00:23

Janisz pisze: ostrzegam, że Castrol też. I koniec.
Ooo!!! to, to - kiedyś po Castrolu (jeszcze z Pewexu) smok mi się zatkał w moim - nawet teraz na to gówno patrzeć nie chcę.
Fiat 125p 1300 1974r.

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 04 stycznia 2011, 12:44

No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3639
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 04 stycznia 2011, 12:57

Berek pisze:No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać???
Rzepakowy :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5367
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 04 stycznia 2011, 13:00

Berek pisze:No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?
Syf też.

Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny), Valvoline, Mobil nie jest taki tragiczny, Penrite nie dostaniesz a szkoda.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 04 stycznia 2011, 13:48

leon pisze:
Berek pisze:No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?
Syf też.

Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny), Valvoline, Mobil nie jest taki tragiczny, Penrite nie dostaniesz a szkoda.
Ta minerała , i to do diesla z niewiadomym przebiegiem. I zaznaczam , że na wymianę potrzebuję 7 litrów a mam 100zł. I jaki?
Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2011, 13:55 przez Berek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5367
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 04 stycznia 2011, 14:37

Do Meśka ? Obojętnie co, myślałem że do czegoś przyzwoitego szukasz. :D
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3639
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 04 stycznia 2011, 14:40

Berek pisze:leon napisał/a:
Berek napisał/a:
No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?


Syf też.

Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny), Valvoline, Mobil nie jest taki tragiczny, Penrite nie dostaniesz a szkoda.


Ta minerała , i to do diesla z niewiadomym przebiegiem. I zaznaczam , że na wymianę potrzebuję 7 litrów a mam 100zł. I jaki?
jeszcze na piwo zostanie :622: :622: :622:
Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2011, 14:50 przez Marcin125p, łącznie zmieniany 1 raz.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 04 stycznia 2011, 19:42

Marcin125p pisze:
Berek pisze:leon napisał/a:
Berek napisał/a:
No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?


Syf też.

Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny), Valvoline, Mobil nie jest taki tragiczny, Penrite nie dostaniesz a szkoda.


Ta minerała , i to do diesla z niewiadomym przebiegiem. I zaznaczam , że na wymianę potrzebuję 7 litrów a mam 100zł. I jaki?
jeszcze na piwo zostanie :622: :622: :622:
heheh :580:
leon pisze:Do Meśka ? Obojętnie co, myślałem że do czegoś przyzwoitego szukasz. :D
:P Jasne , że do meśka :) Ale wiem, że lotosa już nie wleje. Chyba sie właśnie skuszę na shella ino takiego panie importowanego z DDR`u :D :D
Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2011, 19:44 przez Berek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5367
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 04 stycznia 2011, 20:02

Marcin125p pisze:...
jeszcze na piwo zostanie :622: :622: :622:
Ale to dopiero latem.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3639
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 04 stycznia 2011, 20:32

125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 04 stycznia 2011, 22:46

Berek pisze:Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny),
Dokładnie, to jest git olej, nic lepszego w dobrych pieniądzach nie ma.
Chociaż żółty shell też się nadawał, z tego co pamiętam, także ostatecznie...

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 05 stycznia 2011, 16:34

Janisz pisze:
Berek pisze:Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny),
Dokładnie, to jest git olej, nic lepszego w dobrych pieniądzach nie ma.
Chociaż żółty shell też się nadawał, z tego co pamiętam, także ostatecznie...
a dobrych pieniądzach Janisz? to zoba http://allegro.pl/quaker-state-15w40-15 ... 19974.html . 130PLN za 5 litrów do tego jeszcze 2 litry po 21 zeta za litr + koszty przesyłki to wychodzi w chuj! Nie dam ponad 200 zł za całkowitą wymianę. Biore Shella żółtego, o takiego http://allegro.pl/shell-helix-hx5-diese ... 52535.html

Awatar użytkownika
Ambrosios
Posty: 3497
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 13:17
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ambrosios » 05 stycznia 2011, 16:37

Olej frytczany z fabryki frytek jest dobry. Tani i na dodatek ladnie pachnie :)
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

Awatar użytkownika
Berek
Posty: 2168
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:04
Lokalizacja: Świdnica ( Bystrzyca Dolna )

Post autor: Berek » 05 stycznia 2011, 16:38

Ambrosios pisze:Olej frytczany z fabryki frytek jest dobry. Tani i na dodatek ladnie pachnie :)
A to do baku chętnie
Ostatnio zmieniony 05 stycznia 2011, 16:38 przez Berek, łącznie zmieniany 1 raz.

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 06 stycznia 2011, 11:07

Janisz pisze:Chociaż żółty shell też się nadawał
to to samo co lotos, bo to lotos. Nie mowie ze zle, bo do wszystkich moich dotychczasowych pojazdow lalem i leje lotosa (m.in. do alfy 2.0TS, silnik wymagajacy co do oleju) . Wbrew obiegowej opinii (bo polskie to zle i w ogole) nie narzekam na niego.
A opowiesci typu ze cos sie wysralo po zmianie oleju to w 99% nie jest spowodowane taka a nie inna makra loeju.
Wkladajac kij w mrowisko dalej - sorry, ale uzytkownik samochodu nie jest w stanie obiektywnie porownac wlasciwosci olejow roznych producentow.
I tak na podjudzenie - subrau (nie pamietam na 100%) febrycznie poleca gowniany lotos, no ale to azjatycka marka - do europejskiego poloneza potrzeba bardzo wyrafinowanych olejow :564:
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2011, 11:11 przez qdlaty, łącznie zmieniany 1 raz.

jose
Posty: 4343
Rejestracja: 08 stycznia 2007, 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jose » 06 stycznia 2011, 11:39

Najlepszy olej to ten wymieniany co 10k km.
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2011, 11:40 przez jose, łącznie zmieniany 1 raz.

BORYS
Posty: 2668
Rejestracja: 11 września 2007, 18:34
Lokalizacja: z Luksemburga

Post autor: BORYS » 06 stycznia 2011, 14:08

jose pisze:Najlepszy olej to ten wymieniany co 10k km.
Znam lepsze
Ura Bura Szef Podwóra

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5367
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 06 stycznia 2011, 18:16

qdlaty pisze:...
I tak na podjudzenie - subrau (nie pamietam na 100%) febrycznie poleca gowniany lotos, no ale to azjatycka marka - do europejskiego poloneza potrzeba bardzo wyrafinowanych olejow :564:
O coś dla mnie. :D

Dokładnie poleca Quazara, to nowa seria Lotosa, ponoć dobra, tylko kurewsko droga.

http://www.lotosquazar.eu/product#product_b4s0
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2011, 18:18 przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 07 kwietnia 2011, 11:09

Plus GSI '99. Nakulane ~119tyś km. Od nowości na Lotos Syntetic 5W40. Oleju raczej nie spala. Trochę jebie spod uszczelniaczy. Ma moc, ładnie odpala. Pozostać przy synetyku czy myśleć nad wymianą na pół-syntetyk. Jeśli tak to na jaki?

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 07 kwietnia 2011, 13:03

Jeśli nic się nie dzieje, to pozostanie przy 5W40 JEST JAK NAJBARDZIEJ ZASADNE. Tak przy 150 tyś myślał bym nad 10w40. Zrób głowice i jeździj dalej.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Bomber
Posty: 227
Rejestracja: 15 grudnia 2008, 18:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bomber » 07 kwietnia 2011, 13:17

Ok. Zostać przy lotosie czy może warto zmienić na jakąś inną markę?

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK » 07 kwietnia 2011, 13:20

Lotos, Orlen. Mobil ma ostatnio promocyjne ceny. Jak już ktoś napisał, każdy olej jest dobry pod warunkiem zmiany na czas razem z filtrem. Ja wymieniam co 8 tyś i tego się trzymam.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5367
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 07 kwietnia 2011, 16:11

HOMZIK pisze:... Mobil ma ostatnio promocyjne ceny. ...
A w środku często "promocyjny" olej. Lej co lałeś, byle nie jakieś-nie-wiadomo-co-promocyjne z Allegro.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

Szymon
Posty: 3303
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 20 sierpnia 2011, 22:45

Stoję właśnie nad życiowym wyborem, przyszła pora na zmianę oleju. Myślałem nad półsyntetykiem 10W40, ale nie wiem co było lane do tej pory. Silnik przebieg bliżej nieznany, licznik zatrzymał się na niecałych 76kkm, nie cieknie ani nie kopci, panewki się nie tłuką, działa dobrze.
Jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony 20 sierpnia 2011, 22:46 przez Szymon, łącznie zmieniany 2 razy.

JOZEF_S
Członek Stowarzyszenia
Posty: 9417
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 10:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: JOZEF_S » 20 sierpnia 2011, 22:52

15W40 mobil do benzyny.
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień :D

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 21 sierpnia 2011, 06:11

JOZEF_STALIN, uzasadnij, dlaczego "bardziej cieply" w zime musi miec? szczegolnie z ostatnimi mroznymi zimami?

Awatar użytkownika
vazyl
Posty: 2112
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 20:18
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: vazyl » 21 sierpnia 2011, 07:38

Nie słuchaj Stalyna. On ma blade pojęcie o olejach. Kup sobie Valvoline 10w40 czyli półsyntetyk i zobacz jak się będzie ato zachowywało na tym oleju. Może być tak że silnik zacznie pracować kulturalniej bo będzie mu po prostu łatwiej z lepszym olejem, ale może się okazać że nagle zaczną grać panewy i pocić się wszelkie uszczelki. W pierwszym przypadku wyjeździj go do nastepnej zmiany i jeżeli nie będzie ubywać to możesz się pokusić o 5w40 lub 10w50. W innym przypadku pozostaje mineralny.
Zaraz mnie wszyscy zakrzyczą ze do tych silników się syntetyk nie nadaje, a ja zapytam czemu? Bo nie jest tak gęsty jak mineralny? To porownajcie jak wygląda 15w40 vs 5w40 po rozgrzaniu do temp 90stopni. Budyń śmiga na 10w60 i jest z tego wyraźnie zadowolony. Pozostaje tylko kwestia ceny.

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5367
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 21 sierpnia 2011, 08:35

vazyl pisze:Zaraz mnie wszyscy zakrzyczą ze do tych silników się syntetyk nie nadaje, a ja zapytam czemu? Bo nie jest tak gęsty jak mineralny? To porownajcie jak wygląda 15w40 vs 5w40 po rozgrzaniu do temp 90stopni.
Po pierwsze nie gęsty, tylko lepki.
Po drugie, nie wiem Szymon , ile przelatasz na tym oleju, ale ważniejsze zimą jest jak wygląda przy nawet małym minusie. A między mineralnym, a syntetykiem jest przepaść. Taka -> http://www.youtube.com/watch?v=MTd-nnAv-eE
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

qdlaty
Posty: 1270
Rejestracja: 16 października 2008, 13:06
Lokalizacja: tczew

Post autor: qdlaty » 21 sierpnia 2011, 17:32

a dupa tam - to nie od roznicy mineralny/syntetyczny tylko od klasy lepkosci. Oczywiste ze czy mniejsza pierwsza liczba, tym mniej gesty olej przy ujemnych temp.
10w wystarcza w naszym klimacie, jak chcecie to mozna zmieniac na letni i zimowy, ale pchanie sie w full syntetyk przy tak zaawansowanym technicznie silniku jak OHV FSO to IMHO przesada

Awatar użytkownika
leon
Posty: 5367
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon » 21 sierpnia 2011, 20:18

qdlaty pisze:a dupa tam - to nie od roznicy mineralny/syntetyczny tylko od klasy lepkosci.
Sam jesteś dupa, baza oleju jest najważniejsza. Czy to Gr.II, Gr. III, czy też PAO, o takim samym SAE, będą się znacznie różnić właściwościami.
qdlaty pisze:Oczywiste ze czy mniejsza pierwsza liczba, tym mniej gesty olej przy ujemnych temp.
Dupa to raz drugi, LEPKOŚĆ nie gęstość.
Ostatnio zmieniony 01 stycznia 1970, 01:00 przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

ODPOWIEDZ