Ooo!!! to, to - kiedyś po Castrolu (jeszcze z Pewexu) smok mi się zatkał w moim - nawet teraz na to gówno patrzeć nie chcę.Janisz pisze: ostrzegam, że Castrol też. I koniec.
jaki olej do poloneza.
Moderator: Moderatorzy
- Marcin125p
- Posty: 3647
- Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
- Lokalizacja: Żukowo
Syf też.Berek pisze:No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?
Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny), Valvoline, Mobil nie jest taki tragiczny, Penrite nie dostaniesz a szkoda.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Ta minerała , i to do diesla z niewiadomym przebiegiem. I zaznaczam , że na wymianę potrzebuję 7 litrów a mam 100zł. I jaki?leon pisze:Syf też.Berek pisze:No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?
Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny), Valvoline, Mobil nie jest taki tragiczny, Penrite nie dostaniesz a szkoda.
Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2011, 13:55 przez Berek, łącznie zmieniany 1 raz.
Do Meśka ? Obojętnie co, myślałem że do czegoś przyzwoitego szukasz. 

Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

- Marcin125p
- Posty: 3647
- Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
- Lokalizacja: Żukowo
jeszcze na piwo zostanieBerek pisze:leon napisał/a:
Berek napisał/a:
No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?
Syf też.
Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny), Valvoline, Mobil nie jest taki tragiczny, Penrite nie dostaniesz a szkoda.
Ta minerała , i to do diesla z niewiadomym przebiegiem. I zaznaczam , że na wymianę potrzebuję 7 litrów a mam 100zł. I jaki?



Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2011, 14:50 przez Marcin125p, łącznie zmieniany 1 raz.
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek

hehehMarcin125p pisze:jeszcze na piwo zostanieBerek pisze:leon napisał/a:
Berek napisał/a:
No to panowie mądralowie skoro nie castrol, lotos, orlen, mobil to co lać??? Selektol??
I co powiecie na Shell`a żółtego 15W?
Syf też.
Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny), Valvoline, Mobil nie jest taki tragiczny, Penrite nie dostaniesz a szkoda.
Ta minerała , i to do diesla z niewiadomym przebiegiem. I zaznaczam , że na wymianę potrzebuję 7 litrów a mam 100zł. I jaki?![]()
![]()

leon pisze:Do Meśka ? Obojętnie co, myślałem że do czegoś przyzwoitego szukasz.




Ostatnio zmieniony 04 stycznia 2011, 19:44 przez Berek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale to dopiero latem.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

- Marcin125p
- Posty: 3647
- Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
- Lokalizacja: Żukowo
a dobrych pieniądzach Janisz? to zoba http://allegro.pl/quaker-state-15w40-15 ... 19974.html . 130PLN za 5 litrów do tego jeszcze 2 litry po 21 zeta za litr + koszty przesyłki to wychodzi w chuj! Nie dam ponad 200 zł za całkowitą wymianę. Biore Shella żółtego, o takiego http://allegro.pl/shell-helix-hx5-diese ... 52535.htmlJanisz pisze:Dokładnie, to jest git olej, nic lepszego w dobrych pieniądzach nie ma.Berek pisze:Chcesz koniecznie minerała ? Quaker (oryginalny),
Chociaż żółty shell też się nadawał, z tego co pamiętam, także ostatecznie...
to to samo co lotos, bo to lotos. Nie mowie ze zle, bo do wszystkich moich dotychczasowych pojazdow lalem i leje lotosa (m.in. do alfy 2.0TS, silnik wymagajacy co do oleju) . Wbrew obiegowej opinii (bo polskie to zle i w ogole) nie narzekam na niego.Janisz pisze:Chociaż żółty shell też się nadawał
A opowiesci typu ze cos sie wysralo po zmianie oleju to w 99% nie jest spowodowane taka a nie inna makra loeju.
Wkladajac kij w mrowisko dalej - sorry, ale uzytkownik samochodu nie jest w stanie obiektywnie porownac wlasciwosci olejow roznych producentow.
I tak na podjudzenie - subrau (nie pamietam na 100%) febrycznie poleca gowniany lotos, no ale to azjatycka marka - do europejskiego poloneza potrzeba bardzo wyrafinowanych olejow

Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2011, 11:11 przez qdlaty, łącznie zmieniany 1 raz.
O coś dla mnie.qdlaty pisze:...
I tak na podjudzenie - subrau (nie pamietam na 100%) febrycznie poleca gowniany lotos, no ale to azjatycka marka - do europejskiego poloneza potrzeba bardzo wyrafinowanych olejow

Dokładnie poleca Quazara, to nowa seria Lotosa, ponoć dobra, tylko kurewsko droga.
http://www.lotosquazar.eu/product#product_b4s0
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2011, 18:18 przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Jeśli nic się nie dzieje, to pozostanie przy 5W40 JEST JAK NAJBARDZIEJ ZASADNE. Tak przy 150 tyś myślał bym nad 10w40. Zrób głowice i jeździj dalej.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.
www.uzyjwyobrazni.pl
www.uzyjwyobrazni.pl
Lotos, Orlen. Mobil ma ostatnio promocyjne ceny. Jak już ktoś napisał, każdy olej jest dobry pod warunkiem zmiany na czas razem z filtrem. Ja wymieniam co 8 tyś i tego się trzymam.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.
www.uzyjwyobrazni.pl
www.uzyjwyobrazni.pl
A w środku często "promocyjny" olej. Lej co lałeś, byle nie jakieś-nie-wiadomo-co-promocyjne z Allegro.HOMZIK pisze:... Mobil ma ostatnio promocyjne ceny. ...
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Stoję właśnie nad życiowym wyborem, przyszła pora na zmianę oleju. Myślałem nad półsyntetykiem 10W40, ale nie wiem co było lane do tej pory. Silnik przebieg bliżej nieznany, licznik zatrzymał się na niecałych 76kkm, nie cieknie ani nie kopci, panewki się nie tłuką, działa dobrze.
Jakieś sugestie?
Jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony 20 sierpnia 2011, 22:46 przez Szymon, łącznie zmieniany 2 razy.
15W40 mobil do benzyny.
Doświadczenie - umiem robić Nic. I nie skończyć w jeden dzień 
SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych

SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo
VAZ - Wołżański Awtomobilnyj Zawod
FIAT -Fabbrica Italiana Automobili Torino
ALFA ROMEO - Anonima Lombarda Fabrica Automobili ROMEO
TOFAS - Türk Otomobil Fabrikasi
KIA - Kyungsung Precision Industry
FSO - Fabryka Samochodów Osobowych
Nie słuchaj Stalyna. On ma blade pojęcie o olejach. Kup sobie Valvoline 10w40 czyli półsyntetyk i zobacz jak się będzie ato zachowywało na tym oleju. Może być tak że silnik zacznie pracować kulturalniej bo będzie mu po prostu łatwiej z lepszym olejem, ale może się okazać że nagle zaczną grać panewy i pocić się wszelkie uszczelki. W pierwszym przypadku wyjeździj go do nastepnej zmiany i jeżeli nie będzie ubywać to możesz się pokusić o 5w40 lub 10w50. W innym przypadku pozostaje mineralny.
Zaraz mnie wszyscy zakrzyczą ze do tych silników się syntetyk nie nadaje, a ja zapytam czemu? Bo nie jest tak gęsty jak mineralny? To porownajcie jak wygląda 15w40 vs 5w40 po rozgrzaniu do temp 90stopni. Budyń śmiga na 10w60 i jest z tego wyraźnie zadowolony. Pozostaje tylko kwestia ceny.
Zaraz mnie wszyscy zakrzyczą ze do tych silników się syntetyk nie nadaje, a ja zapytam czemu? Bo nie jest tak gęsty jak mineralny? To porownajcie jak wygląda 15w40 vs 5w40 po rozgrzaniu do temp 90stopni. Budyń śmiga na 10w60 i jest z tego wyraźnie zadowolony. Pozostaje tylko kwestia ceny.
Po pierwsze nie gęsty, tylko lepki.vazyl pisze:Zaraz mnie wszyscy zakrzyczą ze do tych silników się syntetyk nie nadaje, a ja zapytam czemu? Bo nie jest tak gęsty jak mineralny? To porownajcie jak wygląda 15w40 vs 5w40 po rozgrzaniu do temp 90stopni.
Po drugie, nie wiem Szymon , ile przelatasz na tym oleju, ale ważniejsze zimą jest jak wygląda przy nawet małym minusie. A między mineralnym, a syntetykiem jest przepaść. Taka -> http://www.youtube.com/watch?v=MTd-nnAv-eE
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

a dupa tam - to nie od roznicy mineralny/syntetyczny tylko od klasy lepkosci. Oczywiste ze czy mniejsza pierwsza liczba, tym mniej gesty olej przy ujemnych temp.
10w wystarcza w naszym klimacie, jak chcecie to mozna zmieniac na letni i zimowy, ale pchanie sie w full syntetyk przy tak zaawansowanym technicznie silniku jak OHV FSO to IMHO przesada
10w wystarcza w naszym klimacie, jak chcecie to mozna zmieniac na letni i zimowy, ale pchanie sie w full syntetyk przy tak zaawansowanym technicznie silniku jak OHV FSO to IMHO przesada
Sam jesteś dupa, baza oleju jest najważniejsza. Czy to Gr.II, Gr. III, czy też PAO, o takim samym SAE, będą się znacznie różnić właściwościami.qdlaty pisze:a dupa tam - to nie od roznicy mineralny/syntetyczny tylko od klasy lepkosci.
Dupa to raz drugi, LEPKOŚĆ nie gęstość.qdlaty pisze:Oczywiste ze czy mniejsza pierwsza liczba, tym mniej gesty olej przy ujemnych temp.
Ostatnio zmieniony 01 stycznia 1970, 01:00 przez leon, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.
http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html
