"klekotanie" silnika

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
mucha
Posts: 25
Joined: 27 February 2007, 15:07
Location: Warszawa

"klekotanie" silnika

Post by mucha »

Witam
Kilka miesięcy temu prosiłem Was o pomoc w rozwiązaniu problemu klekoczącego silnika (C+, GLI, Bosch). Problem udało mi się rozwiązać, więc piszę o swoich doświadczeniach.
ROZWIĄZAMIEN OKAZAŁO SIĘ PRZESTAWIENIE CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO. Jest on umieszczony na ramieniu wystającym z aluminiowej pokrywy paska zębatego. Przeciełem zakończenie ramienia po prawej stronie i przesunełem czujnik o 9 mm w prawo po czym przykręciłem go do ramienia (był tam drugi nagwintowany otwór). Od tego czasu zrobiłem 6 tys km: spadło spalanie (do 10,5l/ 100km w mieście), samochód jest wyraźnie silniejszy i oczywiście po klekotaniu ani śladu.
I tu uwaga: kombinowałem z czujnikami temperatury cieczy i powietrza, temostatem, włącznikami wentylatorów chłodnicy -wszystko bez rezultatu. Po podpięciu laptopa do jednostki sterującej silnikiem i przejechaniu paru kilometrów wszystko stało się jasne!
pozdrawiam
Mucha

OLO
Posts: 9158
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

mucha wrote:Po podpięciu laptopa do jednostki sterującej silnikiem i przejechaniu paru kilometrów wszystko stało się jasne!
tzn co?
Opóźniłeś zapłon - jakieś 10 stopni. Ciekawe jaki ma teraz kąt na womych obrotach. Jak masz stroba to warto sprawdzić.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

mucha
Posts: 25
Joined: 27 February 2007, 15:07
Location: Warszawa

Post by mucha »

Tak, zapłon został opóźniony.
Niestety, nie posiadam stroboskopu. Nie zaobserwowałem jakichkolwiek anomalii przy pracy na wolnych obrotach zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku.

Herr_Flick
Posts: 316
Joined: 23 January 2007, 08:55
Location: ŁÓDŹ

Post by Herr_Flick »

Jakby udało ci się wstawić zdjęcie, tzn wiem jak to wygląda i sam o tym myślałem ale brakło mi odwagi i przez to musze ciągle jeździć na 100oktan. Chciałbym zobaczyć twoje rozwiązanie.
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

Wegorz91
Posts: 349
Joined: 20 January 2008, 16:14
Location: Kraków

Post by Wegorz91 »

co ma czujnik położenia wału do klekotania ? I jakie to klekotanie było ?

mucha
Posts: 25
Joined: 27 February 2007, 15:07
Location: Warszawa

Post by mucha »

Przestawienie czujnika położenia wału spowodowało inny moment zapłonu mieszanki w cylindrach (w polonezach gli na bosch'u problemem jest źle opracowana mapa wyprzedzenia zapłonu).
popatrz takrze tu:
http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtop ... ght=#11034

Herr_Flick
Posts: 316
Joined: 23 January 2007, 08:55
Location: ŁÓDŹ

Post by Herr_Flick »

Również wyciąłem ramię i przesunąłem czujnik, nie twierdzę że nagle zrobił się z niego Gran Turismo ale ponieważ zamulał na nagrzanym nie odczuwam tego teraz bo śmiało mogę deptać gdyż nic nie stuka.
MatrixMetal
Jeśli znajdzie się maniak układów scalonych to chętnie udostępnię swojego zapasowego kompa do boscha na testy w celu zmiany mapy zapłonów

Slawek
Posts: 46
Joined: 23 June 2011, 22:26
Location: Biłgoraj

Post by Slawek »

Mam nadzieję że władza mnie nie zbanuje za odkop ale przerabiam ten team właśnie w moim Atu.
Dzisiaj zrobiłem przesuniecie tego czujnika (narazie prosto bez cięcia) i jakby stukowe ucichło ale silnik na wolnych obrotach trochę świrował (nierówne wolne obroty, po chwili pracy wywaliło Check Engine). Czy wy po tej przeróbce tez tak mieliście czy wszystko chodziło ok? Czy może to być wina tego że CPWK jest zbyt daleko koła pasowego?
Last edited by Slawek on 01 July 2011, 21:30, edited 1 time in total.

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

To Twój jest ten genialny filmik z zapier*dalaniem plusem po lesie, co pytałeś w innym wątku co tak tłucze? Kurwa, zmarnowałem 7 minut, bo myślałem, że koleś coś będzie świrował tym poldem, a tu latanie po prostych... Skandal :P

Slawek
Posts: 46
Joined: 23 June 2011, 22:26
Location: Biłgoraj

Post by Slawek »

Tak to moje video, na dodatek nakręcone całkiem przypadkiem, a ze miałem to pod ręką to wrzuciłem.
Ale przynajmniej po lesie mam lepszy asfalt niż na niejednej krajówce :p
Janisz wrote: a tu latanie po prostych... Skandal :P
A na co liczyłeś :D

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

Na efektowne boki, pokaz driftu, jaranie laka, skoki z rampy, do tego efekty specjalne jak wypadki, pożary i wybuchy a na koniec ruchanie panny co się w tle odzywa ;) ;)
To jest kinematografia...

Slawek
Posts: 46
Joined: 23 June 2011, 22:26
Location: Biłgoraj

Post by Slawek »

Pozwól że w następnym odcinku :D

P.S to nawet nie miała być kinematografia

Aaa i sorry za zmarnowanie 7 min życia :564:

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

Janisz!
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

Co się stało Bolim?
Slawek wrote:Pozwól że w następnym odcinku :D

P.S to nawet nie miała być kinematografia

Aaa i sorry za zmarnowanie 7 min życia :564:
No, teraz mnie uspokoiłeś :D
Wybaczam...
Last edited by Janisz on 01 July 2011, 23:39, edited 1 time in total.

BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1408
Joined: 03 January 2007, 18:25
Location: Warszawa - Wola

Post by BolimA »

Zasaadniczo spadlem Groka, i wylalo mi sie piwo. Wisisz mi browara.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Post Reply