Kabelki wysokiego napięcia

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

johnyk

Kabelki wysokiego napięcia

Post autor: johnyk »

Jakie proponujecie? Na tutejszym forum znalazłem info że NGK są "the best" Tylko jakich użyć (do jakiego modelu)? Bo konkretnie do poldiego nie ma (oprócz 1.4) ale pewnie kabel to kabel. Tylko jaki? Z lanosa 1.6 może być? Świece już mam, ale czekam z wymianą na kable...

Dimmu
Posty: 185
Rejestracja: 13 stycznia 2007, 09:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dimmu »

Zwykłe, fabryczne z Ełku.
Szukam do borka:
Dwururki do DOHC,
Klapy tylniej bez spojlera w stanie bdb.

CzyszczenieAuta.pl - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa

HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ »

Mogę odświeżyć?
Muszę kupić przewody, mam dylemat między Sentechem a....no własnie, czy aukcja do której dam link poniżej, dotyczy tych "słynnych" porządnych kabli z Ełku?

http://www.allegro.pl/item671171013_prz ... i_97r.html

http://www.allegro.pl/item669058249_prz ... ucent.html

Które wziąć?

leon
Posty: 5378
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 23:34
Lokalizacja: Toruń

Post autor: leon »

HARNAŚ pisze:...
Które wziąć?
Nie Sentecha.
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

http://www.leszekknorps.republika.pl/ekosciema.html

Obrazek

diodalodz
Posty: 801
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz »

leon pisze:Nie Sentecha.
złego słowa na nie nie powiem . Jeździły u mnie w kilku autach na raz i wszystkie wytrzymały ponad 50 tyś km. z czego w matizie już mają 110 tyś . Mimo wszystko i tak jeśli chodzi o poldka zawsze miałem ełk i faktycznie widać że są bardzo precyzyjnie wykonane .

HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ »

http://www.allegro.pl/item695300030_prz ... ucent.html To są te dobre przewody z Ełku które tak chwalicie? Bo nie wiem czy brać :)

Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki »

Tak to te :564:

HARNAŚ
Posty: 214
Rejestracja: 26 lutego 2009, 21:44
Lokalizacja: Kalisz (PK)

Post autor: HARNAŚ »

No to chyba wezme, dzięki pozdro Seba ;)

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Pytanie mam.

Czy wadliwe przewody wysokiego napięcia mogły spowodować awarię cewki zapłonowej?

Objawy były nastepujące:
- poldek się czasami delikatnie krztusił (przerywał na ułamek sekundy)
- zaobserwowałem przeskok iskry między śrubą mocującą cewkę a obudową cewki
- i gdzieś sobie również iskra skakała na przewodach ale gdzie to nie wiem.
- dziś podjechałem pod sklep, zgasiłem a jak zapaliłem to chodził na dwa gary

Padła strona cewki odpowiedzialna za cylindry 1 i 4, kupiłem nową :551: oraz zostały wymienione przewody na te z Ełku.
Ostatnio zmieniony 23 września 2009, 21:56 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 3 razy.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

diodalodz
Posty: 801
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz »

jest taka możliwość jeżeli rdzeń przewodu się wypalił i długo tak jeździłeś . weź puknij końcówkami przewodów o blat i jak się wysypie czarny proszek to odpowiedź znasz .

Adamus
Posty: 1373
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 22:36
Lokalizacja: Gdynia Elbląg

Post autor: Adamus »

W watpliwych przypadkach polecam ciemny garaz, odpalic samochod i patrzec na przewody/cewke - naprawde cenna lekcja "O leniwym pradzie idacym po latwiznie" :) :564:
Pozdrawiam
Adamus

sterta Polonezów

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Po rozmowie z pewnym elektro mechanikiem hobbystą, powiedział mi pewną tezę jaka według mojej wiedzy ma sens i może być przyczyną padania cewek zapłonowych modułowych czy takich jak mamy w polonezie GSI.

Mianowicie przewody wysokiego napięcia w samochodach zachodnich są zazwyczaj tak poprowadzone że nie dotykają izolacją do żadnego czegoś metalowego lub aluminiowego i że są oddalone od siebie na wzajem. W autach gdzie przewody są uporządkowane w specjalnych prowadzeniach na obudowie silnika jaka jest z tworzywa sztucznego i sa oddalone od siebie on osobiście jak i inni elektromechanicy z jakimi rozmawiał nie spotkali się z awariami cewek zapłonowych o ile instalacja elektryczna auta jest sprawna ( zbyt wysokie napięcie ładowania i.t.p.)

Natomiast jest to bardzo częste w samochodach takich jak GSI POLONEZ gdzie przewody sa popierdzielone, ida jeden przy drugim i praktycznie na całej swej długości stykają się z pokrywą zaworów.

Jak wiadomo, przewody wytwarzają pole indukcyjne jakie generuje jakies tam napięcie w przedmiotach metalowych znajdujących się w pobliżu.

I jeśli jakiś przewód ulega uszkodzeniu, to tak jak ADAMUS napisał że prąd szuka sobie szybszego wyjścia, lewego wyścia i przeskakuje na obudowe silnika lub wskakuje do przewodu obok jaki być może też ma już osłabioną izolację.

Prawdopodobnie, ja od jakiegoś czasu jeździłem z uszkodzonymi przewodami i jak w końcu uszkodziły się tak że prąd robił co chiał to pierdyknął sobie na skróty do cewki i ją uszkodził bo zaindukował w niej prąd jaki w tym czasie być w niej nie powinien :566:

Ot i cała historyja :570:


Dlatego warto kontrolować stan przewodów wysokiego napięcia i postarać się odizolować je od siebie i odizolować je od obudowy silnika :568:
Ostatnio zmieniony 27 września 2009, 21:31 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik »

Możesz sobie zapakować kable WN w peszele.... peszle... :566: Choć nie wiem, jak one w GSI idą.
Ostatnio zmieniony 27 września 2009, 22:11 przez Krasik, łącznie zmieniany 1 raz.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

Janek
Posty: 121
Rejestracja: 12 stycznia 2007, 02:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Janek »

hmmm W GSI akurat te kable są najbardziej uporządkowane, jak jest to tylko możliwe (jeżeli chodzi o OHV). Zresztą jak umieścisz je we wszystkich plastikach jakie przewidziano, to nic nie dotyka metalu. Ja w swoje GLiździe, już dawno stosuje metodę odizolowywania kabli, zarówno od siebie jak i innych metalowych elementów.
Ostatnio zmieniony 27 września 2009, 22:48 przez Janek, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiaciory rządzą...

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

Homzik, hobbysta to on na pewno jest, skoro takie bajki Ci opowiada.
Fiat 125p 1300 1974r.

Krasik
Posty: 2575
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Krasik »

HOMZIK pisze:elektromechanicy z jakimi rozmawiał nie spotkali się z awariami cewek zapłonowych o ile instalacja elektryczna auta jest sprawna
A ja elektromechanikiem nie jestem a spotkałem się z awariami cewek nawet w samochodach bez kabli WN...
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

To właśnie miałem na myśli, przykład - Peugeot 206, kabli w.n. nie ma a cewki padają często.
Fiat 125p 1300 1974r.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Ale moim zdaniem jest jakaś prawda w tej teorii że może nastąpić przeskok iskry między przewodami lub na obudowę silnika i nie usunięcie tej usterki przez jakiś okres powoduje uszkodzenie cewek :551:

Ja tylko chciałbym znaleźć odpowiedź na najbardziej prawdopodobną przyczynę awarii cewki. Ot tak dla siebie i na przyszłość :566:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

Owszem, to jest prawda, ale wynika to z podłej jakości kabli w.n. jak i cewek.
Fiat 125p 1300 1974r.

diodalodz
Posty: 801
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz »

hm , te cewki są zużyte i tyle . Ten Hobbysta mało widział , bo plagą są cewki z sejo, cc itd które często dostają przebić izolatora i iskra skacze na metalowy rdzeń . hondy w których pod wpływem ciepła pęka szew dwóch połówek plastikowego odlewu i iskra szaleje po całym aparacie dewastując moduły . A w nowych autach z 4 cewkami bez przewodów awarie zdarzają się jeszcze częściej , szczególnie w autach francuskich . Cewki siadają również w fordach gdzie zazwyczaj jest to winą pracy w ciężkich warunkach (tylna dolna część bloku niedaleko wydechu) . Także słowo RZADKO jest nie na miejscu . rzadko to cewki padają tak że przestają działać , zazwyczaj przed śmiercią poszarpują , kichają . W starszych autach częstą usterką był źle ustawiony zapłon który z niewiadomych mi przyczyn również skłania przewody do przebić .
Ale zazwyczaj jest tak , że początek awarii jest poprzedzony inna usterką . Nagminnie cewki wysiadają od złych przerw na świecach . Sam miałem w warsztacie gościa który przekręcił mondeo 200 tyś km na jednych świecach i iskra zjadła mu głowicę tak że gniazda zaworowe wisiały w powietrzu a aluminium pod nimi nie było :) Mam fotki dla niedowiarków :)

OLO
Posty: 9169
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

wklejaj!
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

diodalodz
Posty: 801
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz »

Obrazek
Obrazek
mondek chyba 2.0 o ile pamiętam mk1
Ostatnio zmieniony 29 września 2009, 10:47 przez diodalodz, łącznie zmieniany 1 raz.

MichalSW
Posty: 486
Rejestracja: 15 stycznia 2007, 08:23
Lokalizacja: Kielce

Post autor: MichalSW »

W obu moich samochodach Polonez GLI przewody są odizolowane od siebie, poprowadzone w specjalnych uchwytach po pokrywie zaworów a i tak dwa lata temu padły w nich cewki zapłonowe w odstępie dwóch dni. Na przewodach zwykle dłużej jak 1,5 roku nie jeżdżę.
Ostatnio zmieniony 29 września 2009, 18:24 przez MichalSW, łącznie zmieniany 1 raz.

marck1
Posty: 1199
Rejestracja: 01 maja 2007, 22:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marck1 »

U mnie, przewody i cewka są od nowości.
Fiat 125p 1300 1974r.

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

Ja jeśli kupuje nowe świece to wkręcam je tak jak są. Nie ustawiam szczeliny, zostawiam tak jak jest. Rozumiem że tak robić można :551: ?
Ostatnio zmieniony 29 września 2009, 21:48 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

Serocki
Posty: 2016
Rejestracja: 15 kwietnia 2007, 16:27
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Serocki »

Trzeba ustawić odpowiednią przerwę. Z doświadczenia wiem, że przerwy nie są takie same w nowych świecach. Odstęp dla Gsi między elektrodami to 0.8 mm. Szczelinomierz i jazda. Nie masz to przyjedz to ustawimy :564:

OLO
Posty: 9169
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

Zazwyczaj są ustawioe na ok 0,8. Ale 3 elektordowych nie przestawia się
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 »

Witajcie

Co sądzicie o przewodach zapłonowych marki BERU? Czy faktycznie są takie dobre?
Chciałbym zakupić takie do mojego DF-a. Czy warto w nie inwestować, bo koszt dosyć duży?

Co sądzicie o zakupie przewodów, świec zapłonowych może nawet kopułki, palca rozdzielacza z BERU?

Jak wygląda różnica w doborze świec, przewodów w zależności czy przewaga zasilania LPG czy benzyną?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 kwietnia 2010, 20:21 przez endriu771, łącznie zmieniany 1 raz.

endriu771
Posty: 163
Rejestracja: 21 października 2008, 11:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: endriu771 »

Witajcie

Nikt z Was nie używa, nie zna przewodów marki BERU?

Co sądzicie o przewodach z Ełku-AST?

HOMZIK
Posty: 2768
Rejestracja: 11 maja 2007, 15:30
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: HOMZIK »

endriu771 pisze:Co sądzicie o przewodach z Ełku-AST?
Jak się nie mylę, to są bardzo chwalone. Ja jeżdżę na,....hmm.. :566: sam nie wiem co za przewody mam. Ale wiem że dostałem je od SEROCKIEGO i chodzą bezawaryjnie :564:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

ODPOWIEDZ