Wymiana Paska Rozrządu :)

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Krzysiek_FSO

Wymiana Paska Rozrządu :)

Post by Krzysiek_FSO »

Mam pytanie posiadam Poloneza Caro 1.6 GLI, i chce wymienic w nim pasek rozrzadu. Jaki pasek kupić? :) I czy wogole dam rade sam go wymienić?:)

Kriss
Posts: 2654
Joined: 13 April 2007, 22:10
Location: Chełm

Post by Kriss »

Prościzna ale musisz mieć odpowiedni klucz. A zapomnialem przy wymianie paska odrazu radze wymienić także te dwa uszczelniacze które tam są aby nie mieć kłopotów w przyszłości.
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

sa dwa rodzaje pasków jak i dwa rodzaje kół, z płaskimi zębami i z półokrągłymi. zwroc uwage ktory kupujesz

wymiana paska to prosta robota, sugeruje zdjac chlodnice, bedzie znacznie prosciej pozniej załozyc pasek na znaki

jesli uszczelniacze nie ciekna to ich nie dotykaj.
spajki

czeczun
Prezes Zarządu
Posts: 3283
Joined: 07 January 2007, 22:14
Location: Toruń

Post by czeczun »

Odpowiedni klucz, czyli 38. Możesz mieć problem z odkręceniem śruby trzymającej koło pasowe. Warto po takiej operacji wymienić tę śrubę.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

Śrubę łatwo się odkręca, czemu nikt jeszcze nie wspomniał o sposobie "na rozrusznik"?:)

ZAkładasz na klucz przedłużke i zapierasz ją o podłużnicę. Później z wyczuciem "kopiesz" rozrusznikiem. Nie ma bata, żeby nie puściła :)

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

oczywiscie, metoda na rozrusznik dziala zawsze, ja uzywalem do tego klucza francuskiego.

czcz, chyba pomylilo Ci sie z wymiana srub od glowicy
spajki

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

SPAjK wrote:oczywiscie, metoda na rozrusznik dziala zawsze, ja uzywalem do tego klucza francuskiego.

czcz, chyba pomylilo Ci sie z wymiana srub od glowicy
a gdzie w tekście czecz pisze coś o głowicy, śrubę koła pasowego czasem się wymienia jak jest uszkodzona od próby zdejmowania jej np przeciankiem
Image
Image

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

moj blad, myslalem ze czcz proponuje wymiane sruby bo ona sie zuzywa czy cos
spajki

Krzysiek_FSO

Post by Krzysiek_FSO »

Hm, to koledzy ;) Ktory pasek kupić zeby było dobrze :D Bo piszecie ze są dwa rodzaje :)

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

ja w 1,5 gli 93' mialem z płaskimi zębami ale niech ktos sie jescze wypowie bo ja juz nie pamietam

chyba plusy miały zmienione paski na polokrągłę + koła z tworzywa sztucznego
spajki

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

Duże koło w starym też jest z tworzywa.

Nie słyszałem, żeby w Carówkach były rózne rodzaje tego. Raczej na bank masz płaskie zęby tam...

Mateoos
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1129
Joined: 24 December 2006, 12:05
Location: Szczecin

Post by Mateoos »

Płaskie zęby w minusach, okrągłe w plusach, bez wyjątku.

Krzysiek_FSO

Post by Krzysiek_FSO »

No to jutro ide na zakupy i przyjdzie czas na walke:D

To czyli do swojego Caro z 95 z płaskimi zebami kupić? :D

Marek u744

Post by Marek u744 »

tak z płaskimi zębami kup pasek i nalepiej firmy GOODYEAR

Mateoos
Członek Stowarzyszenia
Posts: 1129
Joined: 24 December 2006, 12:05
Location: Szczecin

Post by Mateoos »

Mechanicy w Polmozbycie, zresztą jak i pracownicy sklepu z częściami do FSO zgodnym chórem twierdzą, że jeśli pasek, to tylko GATES, a resztę typu Bosch, Goodyear można wsadzić sobie w ... ;) Nie wiem, czy rzeczywiście inne paski to taka straszna wiocha, ja jednak kupiłem GATESA.

LifeGuard
Posts: 4704
Joined: 06 January 2007, 18:15
Location: Warszawa
Contact:

Post by LifeGuard »

ja przy okazji remontu silnika zmieniłem u siebie koła na te z półokrągłymi zębami, podobno są wytrzymalsze nawet jako rzemiosło, poza tym fabryczne kosztuje majątek (mowa o kole). Podobno zęby w tych paskach się nie ścinają tak jak w tych prostych
Image
Image

Post Reply