Wymiana Paska Rozrządu :)

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

Krzysiek_FSO

Wymiana Paska Rozrządu :)

Post autor: Krzysiek_FSO » 09 września 2007, 11:11

Mam pytanie posiadam Poloneza Caro 1.6 GLI, i chce wymienic w nim pasek rozrzadu. Jaki pasek kupić? :) I czy wogole dam rade sam go wymienić?:)

Kriss
Posty: 2654
Rejestracja: 13 kwietnia 2007, 22:10
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kriss » 09 września 2007, 13:19

Prościzna ale musisz mieć odpowiedni klucz. A zapomnialem przy wymianie paska odrazu radze wymienić także te dwa uszczelniacze które tam są aby nie mieć kłopotów w przyszłości.
Polonez Caro 1.6 GLE o mocy 87 kucy z 1994 roku z przebiegiem tylko 068000km w pięknym ciemnym zielonym metaliku L-117 :)
To już historia, pojechał w świat z przebiegiem 079000km. Czas polować na wczesnego MR-a

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 09 września 2007, 13:30

sa dwa rodzaje pasków jak i dwa rodzaje kół, z płaskimi zębami i z półokrągłymi. zwroc uwage ktory kupujesz

wymiana paska to prosta robota, sugeruje zdjac chlodnice, bedzie znacznie prosciej pozniej załozyc pasek na znaki

jesli uszczelniacze nie ciekna to ich nie dotykaj.
spajki

czeczun
Prezes Zarządu
Posty: 3283
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 22:14
Lokalizacja: Toruń

Post autor: czeczun » 09 września 2007, 13:56

Odpowiedni klucz, czyli 38. Możesz mieć problem z odkręceniem śruby trzymającej koło pasowe. Warto po takiej operacji wymienić tę śrubę.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 09 września 2007, 14:01

Śrubę łatwo się odkręca, czemu nikt jeszcze nie wspomniał o sposobie "na rozrusznik"?:)

ZAkładasz na klucz przedłużke i zapierasz ją o podłużnicę. Później z wyczuciem "kopiesz" rozrusznikiem. Nie ma bata, żeby nie puściła :)

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 09 września 2007, 14:11

oczywiscie, metoda na rozrusznik dziala zawsze, ja uzywalem do tego klucza francuskiego.

czcz, chyba pomylilo Ci sie z wymiana srub od glowicy
spajki

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 09 września 2007, 14:18

SPAjK pisze:oczywiscie, metoda na rozrusznik dziala zawsze, ja uzywalem do tego klucza francuskiego.

czcz, chyba pomylilo Ci sie z wymiana srub od glowicy
a gdzie w tekście czecz pisze coś o głowicy, śrubę koła pasowego czasem się wymienia jak jest uszkodzona od próby zdejmowania jej np przeciankiem
Obrazek
Obrazek

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 09 września 2007, 15:15

moj blad, myslalem ze czcz proponuje wymiane sruby bo ona sie zuzywa czy cos
spajki

Krzysiek_FSO

Post autor: Krzysiek_FSO » 09 września 2007, 15:36

Hm, to koledzy ;) Ktory pasek kupić zeby było dobrze :D Bo piszecie ze są dwa rodzaje :)

SPAjK
Posty: 1206
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: SPAjK » 09 września 2007, 15:42

ja w 1,5 gli 93' mialem z płaskimi zębami ale niech ktos sie jescze wypowie bo ja juz nie pamietam

chyba plusy miały zmienione paski na polokrągłę + koła z tworzywa sztucznego
spajki

Janisz
Posty: 2968
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post autor: Janisz » 09 września 2007, 15:46

Duże koło w starym też jest z tworzywa.

Nie słyszałem, żeby w Carówkach były rózne rodzaje tego. Raczej na bank masz płaskie zęby tam...

Awatar użytkownika
Mateoos
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1129
Rejestracja: 24 grudnia 2006, 12:05
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mateoos » 09 września 2007, 16:04

Płaskie zęby w minusach, okrągłe w plusach, bez wyjątku.

Krzysiek_FSO

Post autor: Krzysiek_FSO » 09 września 2007, 16:07

No to jutro ide na zakupy i przyjdzie czas na walke:D

To czyli do swojego Caro z 95 z płaskimi zebami kupić? :D

Marek u744

Post autor: Marek u744 » 09 września 2007, 18:57

tak z płaskimi zębami kup pasek i nalepiej firmy GOODYEAR

Awatar użytkownika
Mateoos
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1129
Rejestracja: 24 grudnia 2006, 12:05
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mateoos » 09 września 2007, 20:29

Mechanicy w Polmozbycie, zresztą jak i pracownicy sklepu z częściami do FSO zgodnym chórem twierdzą, że jeśli pasek, to tylko GATES, a resztę typu Bosch, Goodyear można wsadzić sobie w ... ;) Nie wiem, czy rzeczywiście inne paski to taka straszna wiocha, ja jednak kupiłem GATESA.

Awatar użytkownika
LifeGuard
Posty: 4704
Rejestracja: 06 stycznia 2007, 18:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: LifeGuard » 09 września 2007, 22:19

ja przy okazji remontu silnika zmieniłem u siebie koła na te z półokrągłymi zębami, podobno są wytrzymalsze nawet jako rzemiosło, poza tym fabryczne kosztuje majątek (mowa o kole). Podobno zęby w tych paskach się nie ścinają tak jak w tych prostych
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ