[OGRZEWANIE] Nie grzejąca nagrzewnica

jednostka napędowa, układy zasilania, układ chłodzenia, układ wydechowy.

Moderator: Moderatorzy

R-said
Posts: 82
Joined: 09 January 2007, 21:25
Location: Zabrze
Contact:

[OGRZEWANIE] Nie grzejąca nagrzewnica

Post by R-said »

Jesienią wymieniłem borygo na petrygo i troche poprawiła się sprawność nagrzewnicy. W niskich temperaturach silnika tj. wskaźnik jest na linii pokazująca min. temperaturę pracy podczas jazdy i przy max. otwarciu suwaka czuć lekki podmuch ciepłego powietrza. Gdy silnik osiąga temperaturę, że wskazówka jest w połowie czuć już wrzątek, jednak gdy włączę wentylator po chwili leci chłodne powietrze, gdy go wyłączę to leci ciepłe. Co może być tego przyczyną?
Last edited by R-said on 15 January 2007, 15:45, edited 1 time in total.

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

wyszukiwarka....
spajki

MaciejFSO-PTK
Posts: 198
Joined: 10 January 2007, 09:49
Location: Szczecin

Post by MaciejFSO-PTK »

Ostatnio, takie coś u siebie przerabiałem - zapchana nagrzewnica i zepsuty zaworek nagrzewnicy. Po wyczyszczeniu, jest tak cieplo w aucie, że aż milo i to nawet kiedy silnik nie jest dobrze rozgrzany! :D
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
Łada brake system! :)

Bambek
Posts: 14
Joined: 10 January 2007, 12:12
Location: Ozorów/Iganie

Post by Bambek »

Na temat ogrzewania chyba wszystko zostało powiedziane tutaj:
Szukaj tutaj>>>
1) Kupię moduł zapłonowy abimex, tylko oryginalny, używany, może być z cewkami.
2) Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać,niż Altzheimera i zapomnieć wypić.
3) Zanim zapytam...

WFO
Posts: 144
Joined: 12 January 2007, 07:27
Location: Zielonka

Post by WFO »

A propopo petryga w układzie chłodzenia - nie polecam absolutnie - po wymianie jakiegoś płynu Szhell'a (nie pamiętam jakiego) na Petrygo w przeciągu roku wymieniałem w moim Plusie nagrzewnicę i chłodnicę oraz miałem wydmuchaną uszczelkę pod głowicą - w głowicy widoczne były lekkie wżery od chłodziwa.
Caro+GSI '98

JACEK94
Posts: 202
Joined: 09 January 2007, 21:53
Location: Szczecin
Contact:

Post by JACEK94 »

Info dla leniwych. Wsypać 3-4 torebki kwasku cytrynowego do chłodnicy, polatać tak ok. 2 tygodnie. Nastepnie spuścić płyn, przepłukać układ chłodzenia woda. Zalać nowy płyn i cieszyć się lepszym wydatkiem ciepła z nagrzewnicy. Oczywiście nie jest to porównywalne z wymianą zakamienionej nagrzewnicy na nową.
Nie ma Pchełki... nie ma Bandziora...teraz Bokiem Mogę Wszędzie ;)

berecik

Post by berecik »

JACEK94 wrote:Info dla leniwych. Wsypać 3-4 torebki kwasku cytrynowego do chłodnicy, polatać tak ok. 2 tygodnie. Nastepnie spuścić płyn, przepłukać układ chłodzenia woda. Zalać nowy płyn i cieszyć się lepszym wydatkiem ciepła z nagrzewnicy. Oczywiście nie jest to porównywalne z wymianą zakamienionej nagrzewnicy na nową.
Co może nastąpić bo zastosowanie różnego rodzaju specyfików może zrobić z zakamienionej (zapchanej) nagrzewnicy lub (i) chłodnicy sito. Dobrze by było mieć wtedy dostęp do palnika i lutu i połatać powstałe dziury.

Maurer
Posts: 849
Joined: 09 January 2007, 23:39
Location: Szczecin

Post by Maurer »

W kontekscie wymiany zaworka podpowiem, ze podobno pasują też od Lublinów i są lepsze od polonezowskich.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Pasują to może źle powiedziane. Mam zamontowany zawór kulowy od Lublina 3 we fiacie, stary został na swoim miejscu w pozycji otwartej, a nowy jest zamontowany w komorze silnika na wężu z głowicy do starego zaworu. Do sterowania trzeba dociąć pancerz na wymiar, kawał druta i gotowe.
A że jest lepszy, to bez dwóch zdań.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"

Felipewp

Post by Felipewp »

mam pytanie gdzie znajduje sie ta nagrzewnica i jak sie do niej dostac mam poloneza caro 1.6 gle bym bym wdzieczny bo ciezko bez ogrzewania

Felipewp

Post by Felipewp »

zawor nie bo zmienilem go na zwykla rure zeby bezposrednio szła ciepła woda i nadal nie grzeje nic :( a trzeba cala deske rozdzielcza sciagac?

elektrokiler

Post by elektrokiler »

Hej mam problem:
Dzisiaj zauważyłem, że cieknie nagrzewnica ale tylko wtedy gdy zamkne zawór. Miał ktoś z czymś takim do czynienia? Możliwe, że to zaworek cieknie ? Da sie go wymontować i jakoś naprawić ?

[ Dodano: Pią 16 Mar, 2007 10:58 ]
Caro z 92 roku, zaworek przy nagrzewnicy.

e_gregor

Post by e_gregor »

elektrokiler, to zawrek cieknie na 99%

e_gregor

Post by e_gregor »

Robert Reguła wrote:elektrokiler, w Twoim aucie, o ile mnie pamięć nie myli zaworek jest przykręcony dwiema nakrętkami M6 do korpusu nagrzwnicy poprzez jakąś tam uszczelkę. Prawdopodobnie da się go wymienić nie wyrywając nagrzewnicy z auta.
Da sie ale lepiej ją wyjąć bo niema z tym wiele zabaway a można przepłukac i wyczyścić z suchych lisci, kurzu i robactwa. Najlepiej roznitowac schowek - jest wtedy piękny dostęp do zaworka. Żeby wyjac cała nagrzewnice wystarczy tylko zdjac spinki z jej obudowy. Robiłem to kilkakrotnie

elektrokiler

Post by elektrokiler »

A dokupie wogóle taki zaworek ? Czym roznitować schowek ? Wiertarką rozwiercić nity czy jak ?

e_gregor

Post by e_gregor »

elektrokiler wrote:A dokupie wogóle taki zaworek ? Czym roznitować schowek ? Wiertarką rozwiercić nity czy jak ?
Tak jak piszesz. Wiertarka rulez :)

HEMIGTX
Posts: 254
Joined: 12 January 2007, 20:48
Location: Większyce

Post by HEMIGTX »

Małe odświeżenie.
Dziś wyciągnąłem wszystkie wykładziny w moim borewiczu ponieważ już miałem dość parujących szyb a zauważyłem,że wykładziny są mokre od przepuszczającej nagrzewnicy lub zaworku.Auto po stronie pasażera było wyposażone w basen płynu chłodniczego...ale przejdę do sedna-czy nagrzewnica z poloneza caro 94r. jest taka sama jak w borewiczu? Nie mam możliwości sprawdzenia różnic między nimi a jedyną dostępną od ręki nagrzewnica z używek jest właśnie ta z carówki.
Na domiar złego nie zdążyłem już dziś wymontować mojej nagrzewnicy i niewiem czy zaworek padł czy też sama nagrzewnica,dodam,że ogrzewania nie było a jedyne co się działo po jej otwarciu to chmury siwego dymu w samochodzie.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Caro szerokie miało zaworek w komorze - więc ma 2 zwykłe króćce. Starsze poldki i DFy miały zaworek przykręcany do nagrzewnicy. Załóż tą z 1994 i wrzuć zaworek pod maskę. Tylko zaopatrz sie w linke do zaworka od carówki - jest dłuższa niż w starych.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

HEMIGTX
Posts: 254
Joined: 12 January 2007, 20:48
Location: Większyce

Post by HEMIGTX »

Jeszcze mam jedno krótkie pytanie-czy nagrzewnica i obudowa wentylatora wraz z wiatrakiem z PFiata 125p MR są identyczne jak w borewiczach? Przepraszam za mój brak wiedzy w tym przypadku.
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

uhm.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Tomke

Post by Tomke »

Ja się tu podepne
Czy sławny zawór z lublina do nagrzewnicy to chodzi o ten bo nie jestem pewny:
http://www.allegro.pl/item184040857_zaw ... ublin.html

Pozdrawiam

jackers_ea
Posts: 106
Joined: 09 January 2008, 22:09
Location: krakow

ogrzewanie

Post by jackers_ea »

W Poldziu GSI 1,6 z 1999 roku wszystkie elementy nagrzewnicy działają ,ale powietrze leci letnie.Ciepłe jest tylko jak sie przyłoży rękę do wylotu.Co radzicie koledzy na to? Oprócz tego nie z wszystkich wylotów leci powietrze jednakowo.Może ktoś mi coś podpowie.

HARNAŚ
Posts: 214
Joined: 26 February 2009, 21:44
Location: Kalisz (PK)

Post by HARNAŚ »

Jeżeli mogę to odświeżę, ile wchodzi płynu do ukł. chłodzacego w GSI?

Serocki
Posts: 2016
Joined: 15 April 2007, 16:27
Location: Elbląg

Post by Serocki »

Powinno coś około 7 litrów ale mi więcej niż 5 i pół litra się nie udało wlać. Po spuszczeniu z bloku oczywiście

HARNAŚ
Posts: 214
Joined: 26 February 2009, 21:44
Location: Kalisz (PK)

Post by HARNAŚ »

OK, dzięki :)

SeBa
Moderator - Technika
Posts: 3740
Joined: 10 January 2007, 21:20
Location: Kozienice

Post by SeBa »

w instrukcji na jednej z ostatnich stron masz wypisane ile, co do czego wlac :) tak na przyszlosc ;)
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

Serocki wrote:mi więcej niż 5 i pół litra się nie udało wlać.

Bo resztę, czyli 1,5 litra wypił !!! Informuję tu obecnych :551: A potem ściemniał że to PREMIUM BRZOSKWINIOWA :570: o barwie zblizonej do Borygo czerwonego :570:
Last edited by HOMZIK on 25 June 2009, 22:01, edited 1 time in total.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

kaovietz
Posts: 2860
Joined: 08 January 2007, 22:16
Location: Bydziuchna

Post by kaovietz »

Po normalnym spuszczeniu płynu z chłodnicy i bloku, w 125p zawsze właziło mi 7l jak nic. Trzeba mieć zawór nagrzewnicy otwarty przy tej akcji.
Pojemność "książkowa" to chyba 7.5l.
Do DOHC wlałem równe 8l.
Друзья познабтся в беде.

patras
Posts: 277
Joined: 25 August 2007, 16:15
Location: Bydgoszcz

Post by patras »

a propo nagrzewnicy w 125p, ostatnio rozbieralem i nie stwierdzilem obecności zaworka, przepływ przez nagrzewnice jest staly a cieplote reguluje tylko zaluzja, u kolegi jest tak samo oba kanty sa z 86 roku

wie ktos jak wygladala sytuacja z zaworkami? czy we fiacie powinny byc czy tez pojawily sie dopiero w polonezach

maciejowski
Posts: 3833
Joined: 25 February 2007, 19:08
Location: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post by maciejowski »

oczywiście, że powinny być. nie masz zaworka pod maską, tudzież innej rzeźby poprzedniego właściciela?

Post Reply