[OGRZEWANIE] Nie grzejąca nagrzewnica
Moderator: Moderatorzy
[OGRZEWANIE] Nie grzejąca nagrzewnica
Jesienią wymieniłem borygo na petrygo i troche poprawiła się sprawność nagrzewnicy. W niskich temperaturach silnika tj. wskaźnik jest na linii pokazująca min. temperaturę pracy podczas jazdy i przy max. otwarciu suwaka czuć lekki podmuch ciepłego powietrza. Gdy silnik osiąga temperaturę, że wskazówka jest w połowie czuć już wrzątek, jednak gdy włączę wentylator po chwili leci chłodne powietrze, gdy go wyłączę to leci ciepłe. Co może być tego przyczyną?
Ostatnio zmieniony 15 stycznia 2007, 15:45 przez R-said, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 10 stycznia 2007, 09:49
- Lokalizacja: Szczecin
Ostatnio, takie coś u siebie przerabiałem - zapchana nagrzewnica i zepsuty zaworek nagrzewnicy. Po wyczyszczeniu, jest tak cieplo w aucie, że aż milo i to nawet kiedy silnik nie jest dobrze rozgrzany! 

Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
Łada brake system!
Łada brake system!

Na temat ogrzewania chyba wszystko zostało powiedziane tutaj:
Szukaj tutaj>>>
Szukaj tutaj>>>
1) Kupię moduł zapłonowy abimex, tylko oryginalny, używany, może być z cewkami.
2) Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać,niż Altzheimera i zapomnieć wypić.
3) Zanim zapytam...
2) Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać,niż Altzheimera i zapomnieć wypić.
3) Zanim zapytam...
A propopo petryga w układzie chłodzenia - nie polecam absolutnie - po wymianie jakiegoś płynu Szhell'a (nie pamiętam jakiego) na Petrygo w przeciągu roku wymieniałem w moim Plusie nagrzewnicę i chłodnicę oraz miałem wydmuchaną uszczelkę pod głowicą - w głowicy widoczne były lekkie wżery od chłodziwa.
Caro+GSI '98
Info dla leniwych. Wsypać 3-4 torebki kwasku cytrynowego do chłodnicy, polatać tak ok. 2 tygodnie. Nastepnie spuścić płyn, przepłukać układ chłodzenia woda. Zalać nowy płyn i cieszyć się lepszym wydatkiem ciepła z nagrzewnicy. Oczywiście nie jest to porównywalne z wymianą zakamienionej nagrzewnicy na nową.
Nie ma Pchełki... nie ma Bandziora...teraz Bokiem Mogę Wszędzie 

Co może nastąpić bo zastosowanie różnego rodzaju specyfików może zrobić z zakamienionej (zapchanej) nagrzewnicy lub (i) chłodnicy sito. Dobrze by było mieć wtedy dostęp do palnika i lutu i połatać powstałe dziury.JACEK94 pisze:Info dla leniwych. Wsypać 3-4 torebki kwasku cytrynowego do chłodnicy, polatać tak ok. 2 tygodnie. Nastepnie spuścić płyn, przepłukać układ chłodzenia woda. Zalać nowy płyn i cieszyć się lepszym wydatkiem ciepła z nagrzewnicy. Oczywiście nie jest to porównywalne z wymianą zakamienionej nagrzewnicy na nową.
W kontekscie wymiany zaworka podpowiem, ze podobno pasują też od Lublinów i są lepsze od polonezowskich.
"Bo film to najważniejsza ze sztuk."
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/84754
-
- Administrator
- Posty: 9997
- Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: kredens i brzydaal
- Kontakt:
Pasują to może źle powiedziane. Mam zamontowany zawór kulowy od Lublina 3 we fiacie, stary został na swoim miejscu w pozycji otwartej, a nowy jest zamontowany w komorze silnika na wężu z głowicy do starego zaworu. Do sterowania trzeba dociąć pancerz na wymiar, kawał druta i gotowe.
A że jest lepszy, to bez dwóch zdań.
A że jest lepszy, to bez dwóch zdań.
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"
Da sie ale lepiej ją wyjąć bo niema z tym wiele zabaway a można przepłukac i wyczyścić z suchych lisci, kurzu i robactwa. Najlepiej roznitowac schowek - jest wtedy piękny dostęp do zaworka. Żeby wyjac cała nagrzewnice wystarczy tylko zdjac spinki z jej obudowy. Robiłem to kilkakrotnieRobert Reguła pisze:elektrokiler, w Twoim aucie, o ile mnie pamięć nie myli zaworek jest przykręcony dwiema nakrętkami M6 do korpusu nagrzwnicy poprzez jakąś tam uszczelkę. Prawdopodobnie da się go wymienić nie wyrywając nagrzewnicy z auta.
Małe odświeżenie.
Dziś wyciągnąłem wszystkie wykładziny w moim borewiczu ponieważ już miałem dość parujących szyb a zauważyłem,że wykładziny są mokre od przepuszczającej nagrzewnicy lub zaworku.Auto po stronie pasażera było wyposażone w basen płynu chłodniczego...ale przejdę do sedna-czy nagrzewnica z poloneza caro 94r. jest taka sama jak w borewiczu? Nie mam możliwości sprawdzenia różnic między nimi a jedyną dostępną od ręki nagrzewnica z używek jest właśnie ta z carówki.
Na domiar złego nie zdążyłem już dziś wymontować mojej nagrzewnicy i niewiem czy zaworek padł czy też sama nagrzewnica,dodam,że ogrzewania nie było a jedyne co się działo po jej otwarciu to chmury siwego dymu w samochodzie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Dziś wyciągnąłem wszystkie wykładziny w moim borewiczu ponieważ już miałem dość parujących szyb a zauważyłem,że wykładziny są mokre od przepuszczającej nagrzewnicy lub zaworku.Auto po stronie pasażera było wyposażone w basen płynu chłodniczego...ale przejdę do sedna-czy nagrzewnica z poloneza caro 94r. jest taka sama jak w borewiczu? Nie mam możliwości sprawdzenia różnic między nimi a jedyną dostępną od ręki nagrzewnica z używek jest właśnie ta z carówki.
Na domiar złego nie zdążyłem już dziś wymontować mojej nagrzewnicy i niewiem czy zaworek padł czy też sama nagrzewnica,dodam,że ogrzewania nie było a jedyne co się działo po jej otwarciu to chmury siwego dymu w samochodzie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Polonez Rally 2000,PF125p 1970r,Polonez ATU+GSi
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Pannonia T5 1967r.&Pannonia TLF 1963r
Caro szerokie miało zaworek w komorze - więc ma 2 zwykłe króćce. Starsze poldki i DFy miały zaworek przykręcany do nagrzewnicy. Załóż tą z 1994 i wrzuć zaworek pod maskę. Tylko zaopatrz sie w linke do zaworka od carówki - jest dłuższa niż w starych.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE
Ja się tu podepne
Czy sławny zawór z lublina do nagrzewnicy to chodzi o ten bo nie jestem pewny:
http://www.allegro.pl/item184040857_zaw ... ublin.html
Pozdrawiam
Czy sławny zawór z lublina do nagrzewnicy to chodzi o ten bo nie jestem pewny:
http://www.allegro.pl/item184040857_zaw ... ublin.html
Pozdrawiam
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 09 stycznia 2008, 22:09
- Lokalizacja: krakow
ogrzewanie
W Poldziu GSI 1,6 z 1999 roku wszystkie elementy nagrzewnicy działają ,ale powietrze leci letnie.Ciepłe jest tylko jak sie przyłoży rękę do wylotu.Co radzicie koledzy na to? Oprócz tego nie z wszystkich wylotów leci powietrze jednakowo.Może ktoś mi coś podpowie.
w instrukcji na jednej z ostatnich stron masz wypisane ile, co do czego wlac
tak na przyszlosc 


z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW
Serocki pisze:mi więcej niż 5 i pół litra się nie udało wlać.
Bo resztę, czyli 1,5 litra wypił !!! Informuję tu obecnych



Ostatnio zmieniony 25 czerwca 2009, 22:01 przez HOMZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.
www.uzyjwyobrazni.pl
www.uzyjwyobrazni.pl
Po normalnym spuszczeniu płynu z chłodnicy i bloku, w 125p zawsze właziło mi 7l jak nic. Trzeba mieć zawór nagrzewnicy otwarty przy tej akcji.
Pojemność "książkowa" to chyba 7.5l.
Do DOHC wlałem równe 8l.
Pojemność "książkowa" to chyba 7.5l.
Do DOHC wlałem równe 8l.
Друзья познабтся в беде.
a propo nagrzewnicy w 125p, ostatnio rozbieralem i nie stwierdzilem obecności zaworka, przepływ przez nagrzewnice jest staly a cieplote reguluje tylko zaluzja, u kolegi jest tak samo oba kanty sa z 86 roku
wie ktos jak wygladala sytuacja z zaworkami? czy we fiacie powinny byc czy tez pojawily sie dopiero w polonezach
wie ktos jak wygladala sytuacja z zaworkami? czy we fiacie powinny byc czy tez pojawily sie dopiero w polonezach
-
- Posty: 3833
- Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
- Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
- Auto: gromadka gruzów