Polonez 1,6 gli caro plus masa

Moderator: Moderatorzy

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Polonez 1,6 gli caro plus masa

Post autor: stefanoxxx » 27 września 2016, 10:38

Mam problem z masa wariuje wskaznik temperatury , przygasa podswietlenie zegarów gdzie sa punkty masowe w poldku?
I jeszcze podczas jazdy auto przerywa slychac cykanie przekaznika od czego to może byc
jadac np 100kmh dajac w pedzel cykniecie i obrotomierz spada do zera i kangurek, na postoju to nie wystepuje tylko podczas jazdy.

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 27 września 2016, 11:28

Pewnie przewód masowy silnika.

U mnie w 1,9GLD jest po prawej stronie pomiędzy blokiem silnika a karoserią (raczej od spodu go widać ale od góry też dostrzeżesz), u Ciebie tez raczej łatwo znajdziesz - to taka dość konkretna plecionka pomiędzy silnikiem a karoserią.

Drugi przewód do sprawdzenia to ten do samego akumulatora - idź po kablu od "-" na akumulatorze, dojdziesz gdzie trzeba :-)
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 27 września 2016, 11:38

podpialem silnik bezposrednio pod minus od akumulatora przewodem od spawarki i nic to nie dało mysle ze chodzi o inna mase niz ta z silnikiem

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 27 września 2016, 17:25

Może któryś z modułów ma własną masę kabelkiem np. do obudowy silnika, albo karoserii? Łatwo dojdziesz po kablach, zwykle taka masa jest tuż obok modułu.

A może problem wcale nie jest w masie? Kiedy dokładnie ci przygasają wskaźniki i dzieje się to wszystko co napisałeś? Jest jakaś reguła? Np tylko na biegu jałowym, tylko przy wysokich obrotach, po wjechaniu w dziurę itp?
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 27 września 2016, 18:42

Problem jest na bank z masa, dzieje sie tak caly czas nie wazne czy odpalone auto czy zgaszone, wlaczajac swiatla lub dmuchawe w gore idzie wskazowka od ogrzewania i przygaszaja swiatla

sta1416
Posty: 135
Rejestracja: 08 marca 2011, 17:31
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: sta1416 » 28 września 2016, 06:49

Sprawdź kable przy skrzynce bezpieczników. Przerywanie w trakcie jazdy to może być pompa paliwa lub przekaźniki od wtrysku. W plusie GLI jest wszystko w jednym miejscu.

Przygasanie zegarów i wskaźnik to może być też kończąca sie kostka stacyjki, jak chcesz zrobić to dobrze to zamontuj przekaźniki dla zapłonu.

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 28 września 2016, 07:14

Gdzie zamontoeac te przekazniki?

sta1416
Posty: 135
Rejestracja: 08 marca 2011, 17:31
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: sta1416 » 28 września 2016, 11:49

A wskaźnik paliwa też świruje Ci tak samo jak temperatury?

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 28 września 2016, 11:50

Raczej nie

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 28 września 2016, 15:59

I to jest bardzo ciekawy trop, że on nie świruje. Tak na chłopski rozum, to powinien świrować, gdyby to była kostka stacyjki (bo by wyłączało prąd także temu wskaźnikowi) lub gdyby to była słaba masa zestawu wskaźników (masę by tracił cały zestaw, a nie pół). On może wolniej opadać czy cuś, mniej świrować, ale COŚ jednak powinno się z nim dziać.

Coś czuję, że to będzie bardzo ciekawa przygoda dla elektryka by dojść do tego co dolega Twojemu Polonezowi :-) I że bez schematów i porządnego posiedzenia z miernikiem przy aucie, to możemy długo zgadywać.

Sprawdź wszystko to, co było opisane wyżej, plus to jakie masz napięcie na akumulatorze przy włączonym i wyłączonym silniku. I daj znać co znalazłeś.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 28 września 2016, 21:33

Musze sam sie to sam oganac mechanicy nie maja czasu na pierdoly :)

sta1416
Posty: 135
Rejestracja: 08 marca 2011, 17:31
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: sta1416 » 30 września 2016, 14:47

Sprawdź zegary, może coś się stało ze ścieżkami na nich.

stefanoxxx
Posty: 68
Rejestracja: 21 września 2016, 16:24
Lokalizacja: Klobuck

Post autor: stefanoxxx » 30 września 2016, 15:44

Problem jest ewidentnie z masa jak odnajde te punkty masowe to podam tu na forum zeby bylo bo nikt nic nie wie czeski film

ODPOWIEDZ