Problem z odpalaniem na zimo FSO Polonez 1983

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Marcin Rogowicz
Posty: 48
Rejestracja: 29 stycznia 2016, 12:33
Lokalizacja: Sosnowiec

Problem z odpalaniem na zimo FSO Polonez 1983

Post autor: Marcin Rogowicz » 03 marca 2016, 14:55

Dzisiaj po dłuższej przerwie zimowej poszedłem przepalić swojego Poloneza.
Wprawdzie odpalił ale długo go musiałem kręcić ( nie odpalany był ze miesiące ), aż zapalił.

Piszę z pytaniem do Was bo bez względu czy stoi krócej nie jeżdżony czy dłużej, zawsze mam z nim duży problem z odpaleniem go od tzw "szczału" na zimno, jak już trochę pochodzi i nie potrzebuje ssania to odpali od razu.

Widzę że z pompy odpływa paliwo i po postoju jest wężyk pusty, chociaż ją w zeszłym roku wymieniłem. Wstawić inną sztukę ?

Co może być powodem ? Jakieś pomysły co zrobić, wymienić ?
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 03 marca 2016, 15:01

wlewać paliwo do komory pływakowej po długim postoju i tyle. Trzeba mieć mini lejek i zamiast "10"na pokrywie filtra zamontować motylka M6
dostęp do komory pływakowej jest od góry ;)

Awatar użytkownika
Marcin Rogowicz
Posty: 48
Rejestracja: 29 stycznia 2016, 12:33
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Marcin Rogowicz » 03 marca 2016, 15:08

Motylek mam na filtrze zamontowany :)
Czyli nie tylko ja mam problem z odpalaniem ?
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 03 marca 2016, 15:17

to kwestia konstrukcji pompy. Niestety FOS Polmo Łódź robiło słabe zaworki kierunkowe w głowiczkach. Są to zaworki płytkowe, z jakiegoś tworzywa sztucznego, dociskane sprężynkami. Nigdy nie zapewnią dobrej szczelności. A paliwo z komory pływakowej zawsze sobie wyparuje, takie odparowanie ma też złe skutki, ponieważ wytrąca się żywica i zakleja dysze. W silnikach do motorówek są zawsze ukryte zaworki spustowe z komory pływakowej, właśnie na czas leżakowania silników.
Ostatnio zmieniony 03 marca 2016, 15:18 przez diodalodz, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon
Posty: 3303
Rejestracja: 07 stycznia 2007, 19:54
Lokalizacja: Varsovie

Post autor: Szymon » 03 marca 2016, 15:23

załóż pompkę od łady z wihajstrem do ręcznego pompowania.

Awatar użytkownika
Marcin Rogowicz
Posty: 48
Rejestracja: 29 stycznia 2016, 12:33
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Marcin Rogowicz » 03 marca 2016, 15:24

Czyli zostawić jak jest i nic nie kombinować , taki nasz urok ?
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

Awatar użytkownika
Marcin Rogowicz
Posty: 48
Rejestracja: 29 stycznia 2016, 12:33
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Marcin Rogowicz » 03 marca 2016, 15:42

Dzięki, to poszukam i kupię pompkę z łady
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3640
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 03 marca 2016, 17:05

Tylko kup oryginał. Żadnych zamienników, bo ich jakość jest TRAGICZNA!!!
To jest dobre: http://jacars.pl/pompa-paliwa-21012107- ... -7685.html
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9933
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 03 marca 2016, 18:48

Miałem ten niby dobry oryginał i też szału nie było...
Ostatnio zmieniony 03 marca 2016, 18:48 przez jacekes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 3640
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 22:25
Lokalizacja: Żukowo

Post autor: Marcin125p » 03 marca 2016, 18:58

A ja mam tę, i mam też zamiennik. Szał jest i to zdecydowany :D
125p...ociech
Żeby życie miało smaczek, raz maluszek, raz kanciaczek :)

Awatar użytkownika
Marcin Rogowicz
Posty: 48
Rejestracja: 29 stycznia 2016, 12:33
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Marcin Rogowicz » 03 marca 2016, 21:40

Dzięki za linka, zaraz kupię
Jak zamontuje to się zobaczy jak działa :)
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

Junak
Posty: 85
Rejestracja: 02 sierpnia 2015, 20:14
Lokalizacja: Sulechów/Kruszuna
Kontakt:

Post autor: Junak » 03 marca 2016, 22:50

ja kupowałem z tamtej stronki tą pompkę i jest git, dobrze wykonana, podwójna membrana od strony paliwowej, w sumie ma 3 membranki

borekL
Posty: 100
Rejestracja: 18 czerwca 2011, 11:36
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: borekL » 16 marca 2016, 07:42

Ta pompka z linku pasuje bez żadnych przeróbek do borewicza?
Polonez "borewicz" 1980 58tyś km
Polonez "akwarium" 1989 63tyś km
Polonez Caro 1996 69tyś km
Polonez "BoroTruck" 1989 68tyś km

Junak
Posty: 85
Rejestracja: 02 sierpnia 2015, 20:14
Lokalizacja: Sulechów/Kruszuna
Kontakt:

Post autor: Junak » 16 marca 2016, 08:41

tak, tylko głowiczkę trzeba obrócić o 180 stopni

Awatar użytkownika
Marcin Rogowicz
Posty: 48
Rejestracja: 29 stycznia 2016, 12:33
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Marcin Rogowicz » 16 marca 2016, 22:59

A..., dobrze że piszesz bo jeszcze nie montowałem a bym tego nie wiedział.
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

Awatar użytkownika
Lubelak
Posty: 8
Rejestracja: 29 stycznia 2016, 17:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Lubelak » 24 marca 2016, 09:10

Ja założyłem nówkę pompkę i na przewodzie paliwowym założyłem zawór jednokierunkowy ale... I tak nic to nie pomogło :D
FSM 126p 1993 r.
FSO Polonez 1981 r.
SHL Gazela 1970 r.

ODPOWIEDZ