Problem z odpalaniem na zimo FSO Polonez 1983

Moderator: Moderatorzy

Post Reply
Marcin Rogowicz
Posts: 48
Joined: 29 January 2016, 12:33
Location: Sosnowiec

Problem z odpalaniem na zimo FSO Polonez 1983

Post by Marcin Rogowicz »

Dzisiaj po dłuższej przerwie zimowej poszedłem przepalić swojego Poloneza.
Wprawdzie odpalił ale długo go musiałem kręcić ( nie odpalany był ze miesiące ), aż zapalił.

Piszę z pytaniem do Was bo bez względu czy stoi krócej nie jeżdżony czy dłużej, zawsze mam z nim duży problem z odpaleniem go od tzw "szczału" na zimno, jak już trochę pochodzi i nie potrzebuje ssania to odpali od razu.

Widzę że z pompy odpływa paliwo i po postoju jest wężyk pusty, chociaż ją w zeszłym roku wymieniłem. Wstawić inną sztukę ?

Co może być powodem ? Jakieś pomysły co zrobić, wymienić ?
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

wlewać paliwo do komory pływakowej po długim postoju i tyle. Trzeba mieć mini lejek i zamiast "10"na pokrywie filtra zamontować motylka M6
dostęp do komory pływakowej jest od góry ;)

Marcin Rogowicz
Posts: 48
Joined: 29 January 2016, 12:33
Location: Sosnowiec

Post by Marcin Rogowicz »

Motylek mam na filtrze zamontowany :)
Czyli nie tylko ja mam problem z odpalaniem ?
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

diodalodz
Posts: 801
Joined: 28 August 2008, 23:58
Location: Łódź

Post by diodalodz »

to kwestia konstrukcji pompy. Niestety FOS Polmo Łódź robiło słabe zaworki kierunkowe w głowiczkach. Są to zaworki płytkowe, z jakiegoś tworzywa sztucznego, dociskane sprężynkami. Nigdy nie zapewnią dobrej szczelności. A paliwo z komory pływakowej zawsze sobie wyparuje, takie odparowanie ma też złe skutki, ponieważ wytrąca się żywica i zakleja dysze. W silnikach do motorówek są zawsze ukryte zaworki spustowe z komory pływakowej, właśnie na czas leżakowania silników.
Last edited by diodalodz on 03 March 2016, 15:18, edited 1 time in total.

Szymon
Posts: 3310
Joined: 07 January 2007, 19:54
Location: Varsovie

Post by Szymon »

załóż pompkę od łady z wihajstrem do ręcznego pompowania.

Marcin Rogowicz
Posts: 48
Joined: 29 January 2016, 12:33
Location: Sosnowiec

Post by Marcin Rogowicz »

Czyli zostawić jak jest i nic nie kombinować , taki nasz urok ?
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

Marcin Rogowicz
Posts: 48
Joined: 29 January 2016, 12:33
Location: Sosnowiec

Post by Marcin Rogowicz »

Dzięki, to poszukam i kupię pompkę z łady
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Tylko kup oryginał. Żadnych zamienników, bo ich jakość jest TRAGICZNA!!!
To jest dobre: http://jacars.pl/pompa-paliwa-21012107- ... -7685.html
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

jacekes
Administrator
Posts: 9973
Joined: 09 January 2007, 20:38
Location: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Contact:

Post by jacekes »

Miałem ten niby dobry oryginał i też szału nie było...
Last edited by jacekes on 03 March 2016, 18:48, edited 1 time in total.

Marcin125p
Posts: 3658
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

A ja mam tę, i mam też zamiennik. Szał jest i to zdecydowany :D
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

Marcin Rogowicz
Posts: 48
Joined: 29 January 2016, 12:33
Location: Sosnowiec

Post by Marcin Rogowicz »

Dzięki za linka, zaraz kupię
Jak zamontuje to się zobaczy jak działa :)
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

Junak
Posts: 85
Joined: 02 August 2015, 20:14
Location: Sulechów/Kruszuna
Contact:

Post by Junak »

ja kupowałem z tamtej stronki tą pompkę i jest git, dobrze wykonana, podwójna membrana od strony paliwowej, w sumie ma 3 membranki

borekL
Posts: 100
Joined: 18 June 2011, 11:36
Location: Wielkopolska

Post by borekL »

Ta pompka z linku pasuje bez żadnych przeróbek do borewicza?
Polonez "borewicz" 1980 58tyś km
Polonez "akwarium" 1989 63tyś km
Polonez Caro 1996 69tyś km
Polonez "BoroTruck" 1989 68tyś km

Junak
Posts: 85
Joined: 02 August 2015, 20:14
Location: Sulechów/Kruszuna
Contact:

Post by Junak »

tak, tylko głowiczkę trzeba obrócić o 180 stopni

Marcin Rogowicz
Posts: 48
Joined: 29 January 2016, 12:33
Location: Sosnowiec

Post by Marcin Rogowicz »

A..., dobrze że piszesz bo jeszcze nie montowałem a bym tego nie wiedział.
---------------------------
Pozdrawiam Marcin LOKI
Moja PASJA BOREWICZE
FSO POLONEZ 1500C 1983
FSO POLONEZ CARGO 1600 1995

Lubelak
Posts: 8
Joined: 29 January 2016, 17:40
Location: Lublin

Post by Lubelak »

Ja założyłem nówkę pompkę i na przewodzie paliwowym założyłem zawór jednokierunkowy ale... I tak nic to nie pomogło :D
FSM 126p 1993 r.
FSO Polonez 1981 r.
SHL Gazela 1970 r.

Post Reply