hamulce wentylowane siena/palio 257 mm

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9933
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

hamulce wentylowane siena/palio 257 mm

Post autor: jacekes » 22 lutego 2016, 12:25

Jak to jest z tymi hamulcami 257 mm wentylowanymi od palio?
Próbuję szukać na forum PTKu, ale działa słabo...

Co potrzeba?
- kompletna zwrotnica od pn lucas - tam jest po prostu tarcza kotwiczna, która jest zgodna z jarzmem od palio?
- jarzmo palio
- zacisk palio
- no i materiały eksploatacyjne - tarcze, klocki itp.

Gdzie wypada zacisk? Przed czy za osią? Jakieś siupy z przewodami trzeba robić?

Sam tego rzeźbił nie będę, ale chciałbym jak najlepiej przygotować merytorycznie mojego mechanika...

Awatar użytkownika
maciejowski
Posty: 3832
Rejestracja: 25 lutego 2007, 19:08
Lokalizacja: Stołeczne Królewskie Miasto Kraków
Auto: gromadka gruzów

Post autor: maciejowski » 22 lutego 2016, 16:47

4x tak, wg ptk.
zaciski wypadają przed osią. jak swapujesz zamiast hebli, to trzeba odgiąć sztywne przewody o 180*. albo robić jakąś druciarnię z długimi elastycznymi. redukcja gwintów też nie zawadzi.
Ostatnio zmieniony 22 lutego 2016, 16:53 przez maciejowski, łącznie zmieniany 1 raz.

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 22 lutego 2016, 17:35

Redukcja musi być
bo fso ma M10x1,25 a lucas ma M10x1 i cała reszta cywilizacji też tak ma.
Wszystko inne jest na kształt zacisków z PN lucas. Zmienia się tylko rozmiar tarczy zacisk.

jurek_j
Posty: 1477
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:07
Lokalizacja: FGW

Post autor: jurek_j » 22 lutego 2016, 18:14

Zasadniczo skoro już masz sztywne miedziane, to ten Twój majster może wrzucić nową śrubkę M10x1, zarobić końcówkę i zapominasz o jakichś tulejkach, redukcjach...

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9933
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 22 lutego 2016, 18:24

Ok. dzięki za wypowiedzi.
maciejowski pisze:trzeba odgiąć sztywne przewody o 180*. albo robić jakąś druciarnię z długimi elastycznymi.
Czyli przewód sztywny przegiąć w kierunku przeciwnym i dać przewody elastyczne od Sieny, ok, zanotowałem. :)
jurek_j pisze:Zasadniczo skoro już masz sztywne miedziane, to ten Twój majster może wrzucić nową śrubkę M10x1, zarobić końcówkę i zapominasz o jakichś tulejkach, redukcjach...
Tak, jak Jurek napisałeś, zamiast redukcji byłyby zarobione końcówki M10x1. Zresztą przy pompie już takie mam.

Mam chyba w garażu zaciski Lucasa, ale za wuja nie pamiętam, czy były do nich zwrotnice...

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 22 lutego 2016, 20:40

Przy pompie musisz mieć M10x 1,25 jeśli to oryginalna pompa do poloneza/fiata.

Awatar użytkownika
jacekes
Administrator
Posty: 9933
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
Lokalizacja: Poznań
Auto: kredens i brzydaal
Kontakt:

Post autor: jacekes » 22 lutego 2016, 20:42

Jeśli. Ale nie jest. ;)

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 22 lutego 2016, 20:49

A to zmienia postać rzeczy ;)

OLO
Posty: 9118
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 23 lutego 2016, 14:45

To połóż nowe sztywne na przód M10x1
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

ODPOWIEDZ