POLONEZ GSI nie pali i nie chodzi na benzynie

Moderator: Moderatorzy

kamil1.6GSI
Posty: 3
Rejestracja: 26 stycznia 2016, 21:01
Lokalizacja: Tarnów

POLONEZ GSI nie pali i nie chodzi na benzynie

Post autor: kamil1.6GSI » 26 stycznia 2016, 21:53

Witam. Problem dotyczy 1.6 GSI
Gdy silnik zimny nawet jak temperatura otoczenia jest na plusie nie zapali w żadnym wypadku bez plaka. Jak jest na gazie i prysnę plakiem to zapali i chodzi, natomiast przy przełączeniu na benzynę kiedyś silnik pracował, natomiast przy wyższych obrotach podczas jazdy szarpał, przerywał, objawy takie jak by mu brakowało paliwa. Czasem było lepiej czasem gorzej, aktualnie wgl nie chodzi na benzynie, jedynie na gazie i to przy rozruchu plakiem. Jak silnik jest gorący to odpali na gazie bez plaka.
Wymieniłem:
-filtr paliwa
-pompa paliwa
-czujnik temperatury do komputera
-regulator ciśnienia paliwa
-świece, przewody zapłonowe
-czyszczenie wtrysków w ultradźwiękach
Sprawdzone ciśnienie sprężania -11bar na każdym cyl, oraz kiedyś jak jeszcze jako tako chodził na benzynie sprawdzałem ciśnienie paliwa i było około 3 bar.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, za każdym razem jak chcę gdzieś jechać od ponad roku latam z plakiem i już chyba 2-3 puszki zużyłem:)
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2016, 21:54 przez kamil1.6GSI, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SeBa
Moderator - Technika
Posty: 3740
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 21:20
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: SeBa » 27 stycznia 2016, 06:34

Obadaj przekaźniki/bezpieczniki wtrysku. Ładowanie ma ok ?
Podmieniłbym też czujnik położenia wału.
z FSO były: 125p 1.5L '83 L74 , Polonez Caro 1.5GLE '91 L49
i Polonez Caro Plus 1.6 GSi '99 42U jest: 1.4 GTi 16V '97 86E
Auto detailing-info PW

kamil1.6GSI
Posty: 3
Rejestracja: 26 stycznia 2016, 21:01
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kamil1.6GSI » 27 stycznia 2016, 20:12

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki już wcześniej, ale dzisiaj jeszcze raz przepatrzyłem i podmieniłem przekaźniki bo akurat miałem takie w zapasie i dalej nic. Ładowanie ok, chociaż kiedyś mi padł regulator napięcia i wymieniłem na nowy ale to już dawno i z ładowaniem jest cały czas ok. Ale czy czujnik położenia wału miałby coś do rzeczy jeśli wgl nie chodzi na benzynie a na gazie jest ok? Zastanawiam się również czy i jak sprawdzić teraz ciśnienie paliwa skoro silnik na nim nie chodzi...

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 27 stycznia 2016, 20:55

Wyjmij kostkę z 1 wtryskiwacza i wsadź żarówkę W3W 12V. Odginasz jej nogi i wsadzasz w kostkę. Jeśli po odpaleniu będzie migała, albo przy próbie przełączenia na benzynę będzie mrugała (do czasu zgaśnięcia silnika) to znaczy, że sygnał dociera właściwy.
Wtedy jeśli ciśnienie jest 3 bary to sprawa jest prosta i masz zatarte wtryski. Czy silnik pracuje ciepły na benzynie ?
Ostatnio zmieniony 27 stycznia 2016, 20:56 przez diodalodz, łącznie zmieniany 1 raz.

kamil1.6GSI
Posty: 3
Rejestracja: 26 stycznia 2016, 21:01
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kamil1.6GSI » 28 stycznia 2016, 01:26

Kiedyś chodził na pb, tzn jeździł, ale kuśtykał, również nie palił jak zimny.
Poprzekładałem z innej listwy wtryski te co lesze i było lepiej. Postanowiłem je wyczyścić w ultradźwiękach. To niestety nic nie dało, dalej było tak jak przed myciem.
Po tym zacząłem wymieniać czujnik temperatury, filtr paliwa i nic.
W końcu zmieniłem pompę paliwa i przejechałem się kawałek -niemal idealnie -zaraz całkowicie przestał chodzić na pb, tak do tej pory.
Wygląda tak, jakby to pompa albo coś na układzie doprowadzającym paliwo było nie tak, ale chyba wszystko wymieniłem.
Ps. Aktualnie to nie chodzi ani nie pali wgl na pb.
Dziwi mnie również fakt, że nie pali na gazie, teraz w dzień temperatury są około 10 stopni na plusie u nas więc powinien bez problemu chycić...
Trudno mi powiedzieć dokładnie np. po zmianie częsci x poprawiło się to i tamto a po zmianie częsci y to to i tamto, bo np. podmienilem wtryski bylo lepiej, zmienilem pompe bylo prawie idealnie, ale zaraz calkowity zgon... Tak od ponad roku walcze jak znajde chwile i nic a tak to na co dzień jak chcę gdzieś jechać to nie podchodzę bez plaka i bez otwarcia maski bo 100% że bez tego nie załapie ani na pb ani na lpg.
Myślicie, że ewentualnie podpięcie pod kompa coś pokaże?
Ostatnio zmieniony 28 stycznia 2016, 01:29 przez kamil1.6GSI, łącznie zmieniany 1 raz.

michal939
Posty: 519
Rejestracja: 01 sierpnia 2011, 13:15
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: michal939 » 28 stycznia 2016, 11:33

kamil1.6GSI pisze:Dziwi mnie również fakt, że nie pali na gazie, teraz w dzień temperatury są około 10 stopni na plusie u nas więc powinien bez problemu chycić...
Polej parownik ciepłą woda,żeby troche się podgrzał i dopiero próbuj.
-Polonez Atu Plus 1.6 GSi '98
-Polonez Caro 1.4 '96
-Polonez Atu Plus 1.4 GTi 16v '97
Obrazek

diodalodz
Posty: 789
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: diodalodz » 28 stycznia 2016, 12:01

a wymieniałeś sam wkład pompy czy całą studzienkę ?
Bo w polonezach gniły złącza przewodów przechodzące przez pokrywkę studzienki. Pod żywicę wchodziła wilgoć i gryzła przewody.

Awatar użytkownika
raffi
Posty: 1370
Rejestracja: 14 lipca 2013, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raffi » 28 stycznia 2016, 13:25

Generalnie cały bak i układ zasilania można zastąpić na chwilę jakimś kanistrem, w który upchniesz pompę. Wtedy będziesz miał pewność, że to nie syf w baku, rozwarstwione przewody, albo inne tym podobne.

W sumie sprawdzenie nic nie kosztuje, warto spróbować.
Raffi
---------------------------------
Kto pod kim dołki kopie, ten jeździ na ropie ;-)

ODPOWIEDZ