[Klimatyzacja] Polonez GSI z klimą a alternator 70A

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
strowger
Posty: 187
Rejestracja: 14 lutego 2007, 13:15
Lokalizacja: Świebodzin

[Klimatyzacja] Polonez GSI z klimą a alternator 70A

Post autor: strowger » 07 maja 2013, 08:57

Koledzy, miałem ja sobie w klimatyzatorze GSI oryginalny alternator 80A, po przebiegu nieco ponad 100 tysięcy zaczął się sypać.... wykazując sporo cierpliwości naprawiałem go wciąż, aż po kilku razach nerwy mi puściły i wywaliłem to badziewie - założyłem standardowe 70A i tu kilka wątpliwości...

Czy ktoś z Was, mających klimę i alternator 70A doświadczył objawów braku prądu? U mnie jednak występują... Jak odpalą się wszystkie 4 wentylatory, to po wbiciu wstecznego zaczyna wariować obrotomierz i sprężarka klimatyzacji (włącza się i wyłącza non stop)

Bez włączonych wentylatorów można włączyć wszystkie możliwe rzeczy w aucie (dmuchawa na 4, całe możliwe oświetlenie zewnętrzne itd.), wbić wsteczny i wcisnąć hamulec - efekt? Wariujący obrotomierz i włączająca się i wyłączająca klimatyzacja... też tak macie?

Mam też fabrycznie nowy alternator 80A, ale ni cholera nie pasują mocowania (chyba jest od diesla czy coś) - były jakieś różne?
Polonez Caro Plus 1.6GSI '99 - 410kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO ... Caro/69918
Polonez Caro Plus 1.6GSI '01/02 - 140kkm
Chevrolet Nubira '07, 77kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79/ - Polonez daje radę ;)

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 09 maja 2013, 22:34

ogólnie masz znaczny spadek napięcia
taki objaw może tez wskazywać na problem z akumulatorem
ja u siebie z klima miałem walnięty aku i w trakcie pracy klimy spadało mocno ładowanie (bez klimy było takie sobie)
Alternator nie dawał rady z prądem na sprężarkę, wentylatory i ładowaniem walniętego akumulatora
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 09 maja 2013, 23:14

Tualatin pisze:...Alternator nie dawał rady z prądem na sprężarkę, wentylatory i ładowaniem walniętego akumulatora
A po co prad na kompresor?
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 10 maja 2013, 06:34

BolimA pisze:
Tualatin pisze:...Alternator nie dawał rady z prądem na sprężarkę, wentylatory i ładowaniem walniętego akumulatora
A po co prad na kompresor?
na elektromagnes sprzęgła kompresora?
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

OLO
Posty: 9141
Rejestracja: 09 stycznia 2007, 13:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO » 10 maja 2013, 10:44

Największy pobór prądu jest przez dodatkowe wentylatory. W korku potrafiąsporo zabrać.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Awatar użytkownika
Tualatin
Posty: 617
Rejestracja: 15 kwietnia 2008, 21:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Tualatin » 10 maja 2013, 10:52

jak zamontowałem klimę wszystko było ok, ale zimą załatwiłem akumulator i na wiosnę po odpalaniach auta na styk (prawie nieodpalał, tak był już zryty aku) klima nie pracowała tak wydajnie jak powinna - i wentylatory od klimy i od silnika nie kręciły się tak jak przed zimą, miałem zresztą dla porównania nagranie, słychać na nim było większe obroty wentyli niż po zimie...
Polonez Caro+ 1.6GSI 98r + KLIMA

Polonez Caro 1.6GLI 96r

Polonez 1500 81r

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 10 maja 2013, 12:53

W plusie z klimą alternator dodatkowo po dupie dostaje przez temperaturę.Z chłodnicy klimy leci gorące powietrze na silnik a chłodnica klimatyzacji przysłania chłodnice wody i pod maska jest piec hutniczy ;)

Awatar użytkownika
BolimA
Członek Stowarzyszenia
Posty: 1408
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 18:25
Lokalizacja: Warszawa - Wola

Post autor: BolimA » 10 maja 2013, 20:02

Tualatin pisze: na elektromagnes sprzęgła kompresora?
Ten prad jest znikomy. Tak jak napisal Olo, najwiekszym obciazeniem jest wentylator skraplacza.
Renault Clio 1.6 16v '02
Jawa 350 TS '88

Awatar użytkownika
Grizli
Posty: 1272
Rejestracja: 16 stycznia 2007, 11:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Grizli » 28 lipca 2013, 11:58

Ja wymieniłem alternator na taki od alfy 100A przy okazji ujebałem mocowanie napinacza alternatora z kawałkiem pompy wody a po zamontowaniu okazało się że jest walnięty regulator napięcia czyli ze 100 za alternator zrobiło się ponad 300:/. Pomimo wszystko po wymianie jest zdecydowanie na plus ładowanie cały czas 14,4-14,5 niezależnie od obciążenia można załączyć dosłownie wszystko i ładowanie nie spada jedyne co to słychać że silnik się bardziej męczy bo alternator go mocno obciąża.Jeszcze jednym pomysłem jest montaż przekaźników do wentylatorów klimy i chłodnicy pod maską żeby całe to obciążenie nie szło przez wiązkę wnętrza która jest wyjątkowo lipna w plusach.

ODPOWIEDZ