Jak poprawić fabryczne różnice w średnicach kanałów dolotowych i ssących między głowicą a kolektorami?
Widziałem gdzieś opis, wg którego należy po prostu odrysować wielkość kanału w uszczelce na głowicy i kolektorze i poszerzyć je do tej wielkości.
Można się tym kierować, czy są jakieś lepsze metody?
Z tego, co zauważyłem, średnica otworu w uszczelce jest znacznie większa od kanału w głowicy i w kolektorze. Czy takie dość miejscowe poszerzenie kanału nie narobi mi jakiegoś bajzlu?
Pasowanie kanałów głowicy i kolektorów
Moderator: Moderatorzy
-
- Administrator
- Posty: 9997
- Rejestracja: 09 stycznia 2007, 20:38
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: kredens i brzydaal
- Kontakt:
Pasowanie kanałów głowicy i kolektorów
"ale ty więcej złomów nie kupuj!"
W swoim silniku przyłożyłem uszczelkę do głowicy, wziąłem frez i wiertarkę, po czym powiększyłem kanały do wymiarów uszczelki.
Analogicznie poczyniłem z kolektorami.
Dodatkowo można wypolerować kanały wydechowe na lustro.
Polecam takie pasowanie. Wpływa ono pozytywnie na charakterystykę pracy silnika w dolnych partiach obrotów, a przy odpowiednim ustawieniu rozrządu również w górnych.
Najlepiej robić takie rzeczy na zdemontowanej głowicy, opiłki nie trafią na cylindry.
Analogicznie poczyniłem z kolektorami.
Dodatkowo można wypolerować kanały wydechowe na lustro.
Polecam takie pasowanie. Wpływa ono pozytywnie na charakterystykę pracy silnika w dolnych partiach obrotów, a przy odpowiednim ustawieniu rozrządu również w górnych.
Najlepiej robić takie rzeczy na zdemontowanej głowicy, opiłki nie trafią na cylindry.
FSO 1500 '89 1.6 CB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI
Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB
PF 125p '75 1.6 Rover MPI

Daewoo-FSO Polonez Atu+ '98 1.6 GSi Digital
FSO Polonez '88 1.5 AB
-
- Posty: 2968
- Rejestracja: 10 stycznia 2007, 14:41
- Lokalizacja: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu
Dodam, że warto się przyłożyć i wyrównać powierzchnię kanałów dolotowych, w miarę możliwości na całej długości, bo zazwyczaj były wykonane dosyć, delikatnie mówiąc, niejednolicie
kamienie szlifierskie z gównolitu za parę zł. dają radę, tylko trzeba sobie ich trochę naszykować, w ramach wałka giętkiego, odpowiedniej średnicy przewód paliwowy (z tych czarnych i grubych), z drugiej strony wiertło wsadzone w przewód i obsadzone we wiertarce. Jak tym się wstępnie wyrówna, to dogładzić papierem ściernym (tylko trzeba szukać takiego, co się ułoży do kształtu, a nie połamie). Jak już będzie gładkie, to wieńczymy projekt zrobieniem jednolitych, równomiernych poprzecznych rys w kanale, jakim papierem, to już nie pamiętam niestety.
Zresztą było już miliard razy, ja tylko przypominam i dodaję wskazówki praktyczne
Chyba, że masz jakimś cudem ładne powierzchnie, to nie warto się j...ć

Zresztą było już miliard razy, ja tylko przypominam i dodaję wskazówki praktyczne

Chyba, że masz jakimś cudem ładne powierzchnie, to nie warto się j...ć

Rzecz dla maniaków, lub wiecznie nudzących się perfekcjonistów. Gówno da, bo lustro również zawali się nagarem. Fakt, że trochę później. Jakikolwiek sens widzę tylko przy profi wyliczonym, całym układzie wydechowym.Koval_STM pisze:Dodatkowo można wypolerować kanały wydechowe na lustro.
Odnośnie dolotu - nawet we Fiatowskim DOHC, ba Roverku, bywają konkretne progi. Robimy pasowanie kolektora do głowicy (niekoniecznie pod wymiar uszczelki, acz tak najprościej). Zbieramy co grubsze syfy z kanałów. Dziurka w kolektorze 115/16C ma być. Nie zatykamy poxiliną

Друзья познабтся в беде.