PROSTE PYTANIA

Moderator: Moderatorzy

HOMZIK
Posts: 2768
Joined: 11 May 2007, 15:30
Location: Elbląg

Post by HOMZIK »

philips wrote:pedał jest zawsze strasznie twardy

Co ty ! W Londyńskim metrze wystarczy że mocniej tupniesz, to uciekają :580:
Motocyklowy PROJEKT 120 w przygotowaniu. Termin realizacji lato 2014 Wykonawca : Milewski, Promocja : Agencja Reklamy CONTACT, motocykle dostarcza INTER MOTORS-dystrybutor DUCATI, TRIUMPH.

www.uzyjwyobrazni.pl

SPAjK
Posts: 1206
Joined: 06 January 2007, 18:00
Location: Warszawa

Post by SPAjK »

zmien płyn, jak to nie zadziala to dopiero podmieniaj serwo, koncza mi sie juz pomysly
spajki

Janisz
Posts: 2968
Joined: 10 January 2007, 14:41
Location: Warszawa k/Piaseczna k/ Złotokłosu

Post by Janisz »

Wygląda mi to na serwo, u mnie we fiacie jest nowiutki płyn, nowy przewód do serwa, nowe podkładki, dobry zaworek. I objawy te same, wiec zostaje serwo.

LOBUZ88
Posts: 538
Joined: 13 January 2007, 19:46
Location: Sosnowiec

Post by LOBUZ88 »

Z cyklu szybkie i głupie pytanie - czy LPG tak jak paliwo (w sensie benzyna) jeżeli jest gorszej jakości może powodować głośniejszą prace silnika (zawory) ?
Bo od ostatniego tankowania wydaje mnie się ze słychać je trochę głośniej..ale może jestem przewrażliwiony.
Last edited by LOBUZ88 on 26 May 2010, 12:44, edited 2 times in total.
Skoda S-100 1973
Polski Fiat 126p 650E 1991
Polski Fiat 125p 1500 1978
FSO 125p 2.0 DOHC 198x
FSO Polonez 1.5 LE 1987
Daewoo-FSO Polonez Caro+ 1.6GSI 1998
FSO Polonez Caro 1.5 GLE 1994
Skoda 105L 1984
BMW E36 Compact 316i 1999
BMW E46 318i 2000

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

może nawet w większym stopniu o ile dobrze mi wiadomo.
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

LOBUZ88, szczerze nigdy czegoś takiego nie zauważyłem, może przestaw zapłon

gringo, podaj podstawę na jakiej opierasz swoja wiedze
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

ok ludowe pogłoski nie są podstawą ;) ale na własnej skórze zauważyłem że faktycznie na LPG też tak sie dzieje, po tankowaniu na kiepskiej stacji jakis felerny gaz, po wyjeżdżeniu i zalaniu gazu na orlenie problem zniknął. chociaż czytałem też artykuł w którym mówiono że w Polsze naszej kochanej LPG bywa dużo bardziej i częściej zanieczyszczony niż etylina.
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Ambrosios
Posts: 3497
Joined: 15 January 2007, 13:17
Location: Warszawa
Contact:

Post by Ambrosios »

Halasowac to moze jedynie przez gorsze spalanie.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

gringo
Posts: 1405
Joined: 12 August 2009, 20:34
Location: Lublin

Post by gringo »

no a gorsze spalanie jest przy gorszej jakości paliwa , czytaj również jego zanieczyszczeniu :P
http://knedel.xp3.biz/forum1/
http://www.polskajazda.pl/Profil,CZ,350 ... 125P/15411

Google Chrome i Mozilla Firefox - ZOSTAŃ MISTRZEM POPRAWNEJ POLSZCZYZNY

Ambrosios
Posts: 3497
Joined: 15 January 2007, 13:17
Location: Warszawa
Contact:

Post by Ambrosios »

ALe nie przez zawory tylko przez spalanie detonacyjne albo stukowe.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

santi
Posts: 1663
Joined: 09 January 2007, 21:12
Location: Lanckorona

Post by santi »

czym pomaga ustawienie zapłonu (kat wyprzedzenia zapłonu)
Nowe zajęcie obróbka CNC :D

NASTI :)

LOBUZ88
Posts: 538
Joined: 13 January 2007, 19:46
Location: Sosnowiec

Post by LOBUZ88 »

no nic wyjeżdżę to co tam jest, zatankuje gdzieś indziej a jak się nie poprawi to regulacja zaworów i zapłonu :)
Dzięki za rady :564:
Skoda S-100 1973
Polski Fiat 126p 650E 1991
Polski Fiat 125p 1500 1978
FSO 125p 2.0 DOHC 198x
FSO Polonez 1.5 LE 1987
Daewoo-FSO Polonez Caro+ 1.6GSI 1998
FSO Polonez Caro 1.5 GLE 1994
Skoda 105L 1984
BMW E36 Compact 316i 1999
BMW E46 318i 2000

Wegorz91
Posts: 349
Joined: 20 January 2008, 16:14
Location: Kraków

Post by Wegorz91 »

Mam pytanie czy katalizator w GSI można jakość sprawdzić czy jest zapchany ? Rozebrałem cały wydech ( zgnił tył oraz rura ) i zastanawiam się co z katalizatorem?

Przy Kolektorze i samym katalizatorze bez rury i reszty tłumików silnik owszem dudni i buczy ale ale nie tak jak na samym kolektorze wydechowym :D ( odkręciłem z ciekawości kat ) Odgłos jest jak V8 5litrowe i spaliny chcą uciekać a z katalizatorem jest dużo ciszej i dziwne dudnienie :D

Spadku mocy nie zauważyłem ale silnik powyżej 3,5 tys obrotów nie przyspieszał jak do tych 3,5 tys i oczywiście robi się dużo głośniej w kabinie po przekroczeniu 3,5 tys. A fiatami jak jeździłem to silnik był żywszy na wyższych obrotach czy to normalne w GSI ? Nigdy się nad tym nie zastanawiałem ale może katalizator jest do wymiany.

Proszę o jakąś poradę.
Pozdrawiam.
Last edited by Wegorz91 on 26 May 2010, 22:02, edited 1 time in total.

Ambrosios
Posts: 3497
Joined: 15 January 2007, 13:17
Location: Warszawa
Contact:

Post by Ambrosios »

Katalizator po 100 tys. jest zuzyty i czesciowo zapchany, wiec nie ma sensu jego uzytkowanie. Stopnia zapchania tez nie sprawdzisz, chyba ze rozetniesz go i wezmiesz pod mikroskop :) Wywal, wstaw zwykly tlumik i odstaw do punktu skupu katalizatorow, to Ci sie zwroci zakup tlumika.

http://www.katalizatory.com/ Tu np. dostaniesz 160zl.
Last edited by Ambrosios on 26 May 2010, 22:39, edited 2 times in total.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

adam.o
Posts: 343
Joined: 18 April 2008, 11:19
Location: Świdnica/Wrocław

Post by adam.o »

Czy jak się zakłada nowe gumki stabilizatora(te którymi jest mocowany do podłużnic), to smaruje się je, czy nie wolno bo smar je zeżre?

Wegorz91
Posts: 349
Joined: 20 January 2008, 16:14
Location: Kraków

Post by Wegorz91 »

Ambrosios autko ma 200tys więc z Twojej wypowiedzi wynika że katalizator już dawno jest nie żywy ! Pytanie tylko czy wstawić tłumik czy rurkę ? I ciekawe czy auto będzie głośniejsze bez katalizatora...
Last edited by Wegorz91 on 26 May 2010, 23:42, edited 1 time in total.

Ambrosios
Posts: 3497
Joined: 15 January 2007, 13:17
Location: Warszawa
Contact:

Post by Ambrosios »

Glosniej z tlumikiem zamiast katalizatora nie powinno byc. Od wstawienia samej rurki mocy nie przybedzie, za to bedzie glosniej tylko, czyli wiejski tuning. Swoja droga u mnie w kazdym z Plusow po ponad 100 tys tez takie basowe pomruki dochodzily z katalizatora na wolnych obrotach... Jakis rezonans sie robil. Nawet fajnie to brzmialo.

Gumek zezrec nie powinno, ja zawsze smarowalem, zeby sie dobrze ulozylo.
Last edited by Ambrosios on 27 May 2010, 00:27, edited 1 time in total.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

W gumkach jest rowek i tam warto nanieść smaru. Niestety guma wyciera metal aż miło. Mam plan aby w obejmach zamocować kalamitki do okresowego smarowania poduszek.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Bomber
Posts: 227
Joined: 15 December 2008, 18:15
Location: Warszawa

Post by Bomber »

Czy tarcze w borewiczu z przedniej osi są zamienne z osią tylną? Konkretnie chodzi o to czy te tarcze spasują do borka na tył: http://www.allegro.pl/item1036432077_ta ... a_uno.html ?

czeczun
Prezes Zarządu
Posts: 3283
Joined: 07 January 2007, 22:14
Location: Toruń

Post by czeczun »

wszystkie tarcze są takie same w starym układzie hamulcowym.
WIELKA WYPRZ!

sporo gratów do 125p i innych.

Bomber
Posts: 227
Joined: 15 December 2008, 18:15
Location: Warszawa

Post by Bomber »

"Odpowietrzając tylne hamulce, nie wolno podnosić tylnej części samochodu, aby uniknąć wpływu korektora hamowania". Zawsze podnosiłem za most bo miejsce na lewarek mam trochę zgnite. Jak w takim wypadku mam podnieść samochód?

Pavel
Posts: 3884
Joined: 23 December 2008, 20:00
Location: Śrem
Contact:

Post by Pavel »

podlewarować, zdjąć koło, pustak/cegła + deska i opuścić do poziomu normalnego bez koła ?? - ostrzegam moje pomysły bywają dziwaczne i zaskakujące.
poszukuję: zdjęć, artykułów o PN Truck 87 - 92

smuggi
Posts: 57
Joined: 06 February 2010, 15:05
Location: Poznan

Post by smuggi »

Podniesc i odlaczyc wajche od korektora (zakladam ze konstrukcja tegoz urzadzenia taka sama jak w DF)?? albo robic na kanale :D
Last edited by smuggi on 27 May 2010, 18:04, edited 1 time in total.
Polski Fiat / FSO 125p 1500 '78 kombi
FSO 125p 1500 '87 1.4 sedan

Bomber
Posts: 227
Joined: 15 December 2008, 18:15
Location: Warszawa

Post by Bomber »

Ok. A co myślicie o pomalowaniu zacisku+jarzma Brunox'em a następnie maźnięciu tego srebrzanką żaroodporną? Warto się w to bawić czy po prostu przeczyścić szczotką drucianą i zakładać?

Marcin125p
Posts: 3659
Joined: 22 June 2009, 22:25
Location: Żukowo

Post by Marcin125p »

Bomber wrote:Ok. A co myślicie o pomalowaniu zacisku+jarzma Brunox'em a następnie maźnięciu tego srebrzanką żaroodporną? Warto się w to bawić czy po prostu przeczyścić szczotką drucianą i zakładać?
Przeca to aluminium, to po co to bru-cośtam. Wysokotemperaturowa farba do zacisków najlepiej.

Edit:
A jarzmo żeliwo :)
Last edited by Marcin125p on 27 May 2010, 20:08, edited 1 time in total.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)

philips
Posts: 960
Joined: 09 January 2007, 19:07
Location: Mikołów, k. Katowic
Contact:

Post by philips »

Proste pytanie, co trzeba zrobić żeby w 115C przejść na uszczelniacze?
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

Krasik
Posts: 2575
Joined: 10 January 2007, 19:05
Location: Łódź
Contact:

Post by Krasik »

philips wrote:Proste pytanie, co trzeba zrobić żeby w 115C przejść na uszczelniacze?
Chyba wystarczy wymienić prowadnice zaworów... ewentualnie głowice.
PF 125p Superleggera Veloce - suplement diety

philips
Posts: 960
Joined: 09 January 2007, 19:07
Location: Mikołów, k. Katowic
Contact:

Post by philips »

No właśnie zauważyłem jeden mały niuans i czekam czy ktoś go potwierdzi lub zdementuje.
Polski Fiat 125p '74
BMW E30 320i '88
Fiat 126p '94
FSO Polonez Caro 1.6 GLI '95

smuggi
Posts: 57
Joined: 06 February 2010, 15:05
Location: Poznan

Post by smuggi »

Sa glowice z konca serii fiatowych z prowadnicami na ktore mozna nabic uszczelniacze. Nie sa one jednak wymiarowo takie jak w Poldolocie. Sam tak mam zrobione. Sa pozniej drobne problemy z podkladkami pod sprezyny, ale da sie cos dobrac z gamy Daewoo/Fso i najwyzej je lekko rozwiercic :D
Last edited by smuggi on 27 May 2010, 21:37, edited 1 time in total.
Polski Fiat / FSO 125p 1500 '78 kombi
FSO 125p 1500 '87 1.4 sedan

OLO
Posts: 9157
Joined: 09 January 2007, 13:29
Location: Wawa

Post by OLO »

Zakłady obróbki silników mogą naciąć na prowadnicach miejsca na uszczelniacze. Mercedes stosował taką technologię przy pierwszym remoncie głowicy. Mówie o czasach kiedy uszczelniacze jeszcze nei weszły wszędzie.
Cisza na morzu, cisza w armacie.
Kto się odezwie - nie jedzie w FIACIE

Post Reply